"У світі балету" авторська розробка для 3 класу

Про матеріал
Навчати розуміти особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності; опанувати поняття «балет»; удоско¬налювати вміння висловлювати враження від музичних творів, аналізувати прослуханий музичний твір, вокальні навички; розвивати спостережливість; виховувати любов до музики, музичний смак, шанобли¬ве ставлення до світової музичної спадщини, інтерес до музики та співу.
Перегляд файлу

         Тема: Чарівний світ балету.

Цөмөөхэй" балет долоо дахь жилдээ үзэгчдийн хүртээл болно

Мета: Навчати розуміти особливості емоційного змісту, засоби музичної виразності; опанувати поняття «балет»; удоско­налювати вміння висловлювати враження від музичних творів, аналізувати прослуханий музичний твір, вокальні навички; розвивати спостережливість; виховувати любов до музики, музичний смак, шанобли­ве ставлення до світової музичної спадщини, інтерес до музики та співу.

Музичний матеріал: О.Ходоско балет- казка «Дюймовочка», естонська народна пісня «У кожного свій музичний інструмент»;

Обладнання: Фото Й.С.Баха, Й.Штрауса, Ф.Шопена,  Джобі Телбот ; Наочність «Балерини»; Криптограма; план аналізу муз. твору; музичний словничок;

Хід уроку.

1.Організаційний момент.

Музичне привітання.

2. Закріплення вивченого матеріалу.

Ми з вами добре знайомі  з музичними китами – музичними жанрами. Давайте пригадаємо які це жанри? (Пісня, танець, марш). Який музичний жанр ми з вами вивчаємо поспіль декількох уроків? (Танець). У  мене для вас є завдання:

Завдання на повторення.

На екрані зображені фото композиторів творчість яких ви вивчали на минулому уроці. Давайте ми їх пригадаємо.

( Йоганн  Себастьян Бах – німецький композитор, Фредерік Шопен- польський композитор, Йоганн Штраус – австрійський композитор). На минулому уроці ми вивчили музичні твори які написали ці видатні композитори. Тому пропоную виконати завдання.( Гопак з опери «Сорочинський ярмарок», Вальс  “Весняні голоси”, Мазурка №5,  “Коломийка” , “Менует”).

 Я у хаотичному порядку виставляю назви творів, а ваше завдання вказати якому композитору належить той чи інший твір.

- Молодці, ви гарно впорались з цим завданням.

3. Повідомлення теми уроку, пояснення нового матеріалу.

- Дітки - коли ви зайшли до класу, не побачили нічого дивного? (Балерин) Так, правильно балерини. Та чому вони тут ми дізнаємося із завдання.

Завдання «Криптограма» - балет.

Ці балерини тут не випадково, вони до нас потрапили  з чарівного світу балету. Тож сьогодні ми будемо говорити саме про балет.

 

4. Емоційне введення в нову тему-Відеопрезентація «Балет»

https://www.youtube.com/watch?v=CXONhMCk4Wk C:\Users\User\Downloads\qrcode_36886538_c2d4688316fe3a93e5f27ab915102b83.png

 

На дошці показана тема уроку.(Чарівний світ балету).

Чарівний світ казок, світ наших мрій і сновидінь найбільш цілком здатний втілити балет. Він поряд з оперою став одним із самих складних і багатих видів музично-театрального мистецтва. Основа балету - танець. У балеті танець знайшов своє вище вираження. Слово «балет» походить від італійського «ballo», що означає «танцюю». Назвати точну дату народження і «батьків» балету неможливо. Він дитя багатьох європейських країн; його предки - народні танці, ігри, обряди, змагання, урочисті ходи. Сучасний балет - це вид музично-сценічного мистецтва, в основі якого танець і пантоміма. В балетному спектаклі об'єднуються і інші види мистецтва: музика, живопис, архітектура. В балеті не звучать слова, відсутні вокальні сцени - задум письменника і драматурга, втілений у романі, п'єсі, казці, в балеті виражає себе через музику і танець, жест і міміку з величезною художньою силою і переконливістю.

  • Давайте звернемось до нашого музичного словничка та прочитаємо визначення Балет.

Балет (у перекладі з французької — «танець») — музично-театральна вистава, у якій думки та почуття передають танцем.

  • Ці казкові балерини не просто так потрапили до нас на урок, кожна з них має для нас певне завдання. Тож гадаю прийшов час дізнатись, які завдання вони для нас приготували.

 

5. виконання завдань:

1 завдання..

Ознайомитись з творчістю Джоні Телбота

Джоні Телбот- сучасний британський композитор, музикант та актор. Автор  оркестрової та хорової музики, а також музики до фільмів.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSVkUD3K8N8gL9oem95aRlb8DV2ML-QePOHKticCQnIXS_dItW9

2 завдання

Балет який написав Джоні Телбот називається «Аліса в країні див». Як відомо, Аліса, переслідуючи білого кролика, потрапила в дивовижну країну, де на неї чекало безліч пригод. Відома казка Льюїса Керролла перенесена на сцену Імперського Оперного театру сценаристом Ніколасом Врайтом (Nicholas Wright) та хореографом Крістофером Вілдоном (Christopher Wheeldon). Ця неймовірна за красою вистава поєднує в собі дивним чином театральний розмах та чудову хореографію. Картину належним чином доповнюють розкішні костюми та декорації.

3 завдання

Прослухайте фрагмент з балету «Аліса в країні див» та проаналізуйте за планом аналізу усно.

https://www.youtube.com/watch?v=e1BuBdGunC8 C:\Users\User\Downloads\qrcode_36886538_c2d4688316fe3a93e5f27ab915102b83 (1).png

 

  • Які враження ви отримали від прослуханого фрагменту?
  • Аналіз твору.

 

4 завдання..

Фізхвилинка.

https://www.youtube.com/watch?v=XKVEHiXmR6I C:\Users\User\Downloads\qrcode_36886538_c2d4688316fe3a93e5f27ab915102b83 (2).png

 

 

5 завдання..

Відгадати загадки про музичні інструменти

Прилягла панянка

 На моє плече,                      

 Від її співанки

Аж сльоза тече.(скрипка)

 

Ще недавно бузиною

 я росла попід горою.

Відрізали гілочку, зробили …(Сопілочку)

 

Більше скрипки в десять раз,

Инструмент той - ...(контрабас)

 

Хто в оркестрі допоможе

Важкий ритм відстукать зможе.

Другом він буде і вам

Це звичайно –(Барабан)

 

Я стою на трьох ногах

У чорних чобітках

Чорно-білі зуби є й педаль

Здогадались.. я…(Рояль)

 

 Музика лунає звідусіль

І гармонь загра й свиріль

І волинка і труба

Грає вся музичная рідня.

Звідусіль летять аплодисменти    

Це звучать(Музичні інструменти)

 

-Молодці, усі загадки розгадали, вони були про музичні інструменти.  Тому що саме музичні інструменти створюють музику під звуки якої ми  танцюємо, крокуємо, читаємо вірші і співаємо пісні.

І сьогодні ми з вами продовжимо вивчати пісню у якій йдеться власне про музичні інструменти.

 

 

6 завдання

 

Естонська народна пісня «У кожного свій музичний інструмент»

- але перш ніж розпочати роботу над нею, нам потрібно обов’язково розспівати голосочки, щоб ми змогли цю пісню гарно виконати. Перш ніж починати розспівувати голосочки пригадаємо  як ми маємо сидіти.

«Розспівка  голосних а,о,у»

«Розспівка  До, ре, мі»

-А зараз я вам продемонструю естонську народну пісню «У кожного свій музичний інструмент» . У вас на партах є текст цієї пісні, пропоную вам слідкувати за текстом пісні.

https://www.youtube.com/watch?v=3THYyNH2F9w&t=6s C:\Users\User\Downloads\qrcode_36886538_c2d4688316fe3a93e5f27ab915102b83 (3).png

 

Демонстрація пісні «У кожного свій музичний інструмент»

Розучування(з яким настроєм потрібно виконувати цю пісню?)

Виконання.

 

6. Закріплення знань.

-Давайте пригадаємо:

  • Що таке балет?
  • З яким балетом ви сьогодні познайомились?  
  • Хто є автором цього творіння?

    7. Гра «Коло знань» До слова балет доберіть ознаки які йому імпонують 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.Закінчення уроку

docx
Додано
20 жовтня 2022
Переглядів
1087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку