У світі казки чарівної

Про матеріал
навчити учнів впізнавати українські народні казки та називати їх, знати головних героїв та предмети про які йде мова в казці, уміти визначати з якої казки той чи інший предмет, поповнити знання учнів про тематику казок, розвивати бажання читати і знати більше казок.,
Перегляд файлу

Казковий квест «У світі казки чарівної»

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів за розділом «Казки», розвивати пам'ять, увагу, кмітливість, уяву. Виховувати в учнів інтерес та любов до книги, розвивати бажання читати і знати більше казок.

Завдання:

• пройти усі необхідні пункти, передбачені квестовою програмою;

• правильно виконати усі завдання;

• зібрати чарівне слово-пароль з 5 окремих частин;

• перемогти у квесті.

 

Обладнання: емблеми з назвами команд; маршрутні листи; роздавальні картки із завданнями.

Учасники: діти віком 7 -9 років.

Форма проведення: квест

Час проходження тесту: 45 хв.

Місце/місця проведення квесту:  кабінет інформатики, кабінети початкових класів.

Хід гри

І. Вступне слово

Вчитель. Сьогодні ми вирушаємо в подорож по Країні Казок. Казка — це чарівна, захоплююча країна, де добро завжди перемагає зло. Сподіваюсь, що подорож буде цікавою, адже ми будемо не просто грати, а підведемо підсумок тих знань, що ви отримали під час вивчення розділу «Казки». І це буде не проста подорож, а квест. Квест — це командна гра. Усі члени команди працюють дружно, злагоджено, допомагають один одному, разом виконують цікаві завдання і водночас поповнюють свої знання, вчаться працювати в команді.Сбогодні ми будемо змагатися за кращу команду казкознавців.

Діти, чи любите ви казки? Я впевнена, у кожного з вас є своя улюблена казка. Казка дає нам ключ до розуміння багатьох таємниць. Вона вчить нас відрізняти хороше від поганого, поважати добро, правду і боротися зі злом та кривдою. А ще у казок щасливий кінець. Зараз у вас уде нагода пройти шляхами казок та згадати багатьох героїв. Тож епіграфом до нашого квесту будуть слова

Валерія Шевчука:

«Казка кличе нас у мандри,

Велить бути в житті сміливими й мудрими,

Долати перешкоди й біди

І не забувати добра світового,

Бо тільки цим і вимірюється наша людська сутність».

Учениця.

Казок країна чарівна,-

У гості нас чека вона.

Ото ж часу не гаймо,

У подорож рушаймо!

 

Учень. Увага! Увага! Наш казковий експрес вирушає в подорож по Країні Казок. У мандрівці на нас чекатимуть цікаві зустрічі, пригоди. Щоб проїхати всю країну, нам потрібно пригадати все, ми знаємо та вміємо, бути уважними та спостережливими.

Вчитель. Пам’ятайте, що під час подорожі - квесту ви повинні дотримуватися 3 важливих правил: взаєморозуміння, взаємопідтримка, взаємодопомога!

ІІ. Умови та правила гри

1. У грі беруть участь 3 команди по 6 учасників.

 

2. Кожна команда отримує Квест — карту, на якій позначено 5 станцій.

 

3. Учасники зобов’язані пройти усі 5 станцій.

 

4. На кожній станції будуть різні завдання. Після кожного виконаного завдання за правильні відповідь отримуєте конверт із словом. Це означає, що станцію успішно пройдено.

 

5. Команда, яка найшвидше збере Квітку — семицвітку буде переможницею і отримає винагороду.

 

 

 

 

Поділ на команди

Ведуча: Для змагання нам потрібно обʼєднатися в 2 команди. Щоб краще було це здійснити, станьте за кольорами (червоний та зелений) з одної та іншої сторони. Отже, у нас визначилися 2 команди.Будь-ласка, оберіть собі капітанів команд. Обрані капітани повинні назвати своє імʼя.

До нас завітали Попелюшка та Котигорошко і попросилися супроводжувати наших дітлахів протягом подорожі. Але хто буде в якій команді - капітани повинні наосліп обрати праву чи ліву руку, в якій у мене сховані папірці з назвами.

Представлення команд

Ведуча: Отже, у нас сформувалися 2 команди: команда «Попелюшки» на чолі з капітаном -------(імʼя капітана) та команда «Котигорошки» на чолі з капітаном --------------------- (ім'я каптана).Кожна з них покаже своє знання казок. Памʼятайте, тільки дружба і згуртованість допоможе вам подолати складний загадковий шлях та дістатися фіналу нашої мандрівки!

ІV. Конкурс капітанів

 

Перш, ніж розпочати подорож, капітани повинні розшукати Квест- карти, виконавши зашифровані завдання. (Капітани отримують лист, у якому ребус зі словом-відгадкою «Вікно», на вікні класної кімнати листівка із загадкою:

«Чотири братці під одним дахом живуть» (Стіл). На столі знаходять слідуючу картку з ребусом, відгадка, до якого слово «Шафа» У шафі, в яскравій коробці знаходять Квест - карти).

Вчитель оголошує, що капітани добре справились із першим завданням і приклеює кожній команді по дві пелюстки на Квітки — семицвітки за представлення команд та конкурс капітанів.

 

Маршрути квесту для команд

Команда «Попелюшка»

Класна кімната (старт)

  1.     Зупинка 1 «Палац Попелюшки»
  2.     Зупинка 2 «Знавці казок»
  3.     Зупинка 3 «SMS -  повідомлення»
  4.     Зупинка 5 «Казкова»
  5.     Зупинка «Зупинка «Відгадайко»

Команда «Котигорошко»

Класна кімната (старт)

  1.     Зупинка 1 «Знавці казок»
  2.     Зупинка 2 «SMS – повідомлення»
  3.     Зупинка 3 «Палац Попелюшки»
  4.     Зупинка 4 «Відгадайко»
  5.     Зупинка 5 «Казкова»

Квестова зона включає в себе 2-й поверх закладу, на дверях яких є позначки з чарівними або казковими назвами.

Переможцем стає команда, учасники якої першими пройдуть усі «зупинки», виконають усі завдання якомога швидше, зберуть 5 конвертів із словами і складуть речення в правильному порядку.

Бажаю вам, дорогі мої, успішно та цікаво пройти шляхами казок і дістатися до головного призу – чарівної скриньки зі скарбами! Запам’ятайте,тільки разом в команді,об’єднавшись,ви пройдете усі перешкоди до перемоги і знайдете головний приз.Успіхів!

VI. Вирушаємо в подорож!

Команди, тримаючи один одного за пояс вирушають у подорож «паровозиком», виконують завдання та рухаються від станції до станції.

ЗАВДАННЯ ДО СТАНЦІЙ

Знавці казок

Палац Попелюшки

 

Зупинка - «Палац Попелюшки»

Фея: А ось і ви! Я на вас давно чекаю! Попелюшці потрібна ваша допомога.

Чи зможете ви допомогти?

Завдання Nº1

Із пазлів потрібно скласти картину і назвати казку, ілюстрацією до якої є ця картинка

 

 

 

 

Фея: Які ви молодці! Як швидко впорались із завданням! Але, це ще не все, Попелюшка дуже просила допомогти їй згадати імена казкових друзів.Ви їх усіх знаєте, а Попелюшка згадає.Домовились?

Завдання Nº 2

1.Як звали хлопчика, що виріс серед вовків? (Мауглі)

2.Як звали супутницю Кота Базиліо? (Лисиця Аліса)

3.Як звали подругу гномів? (Білосніжка)

4.Як звали дуже сучасного кота, який мав корову Мурку і тримав на собі усе господарство? (Кіт Матроскін)

5.Як звали незвичайного хлопчину, що мав надзвичайно довгий ніс? (Буратіно чи Піноккіо)

6.Яка смілива дівчинка вирушила до своєї бабусі через темний ліс? (Червона Шапочка)

7.Яке імʼя мав добрий лікар, що лікував тварин?(Айболить)

8.Як звали дівчинку з блакитним волоссям?(Мальвіна)

9.Як звали хлопчика розміром з горошину?(Котигорошко)

10. Яке імʼя мав найдобріший у світі кіт?(Леопольд)

За правильні відповіді учні отримують конверт зі словом

Зупинка «Знавці казок»

Чарівниця: Рада вас вітати, найрозумніші дітлахи планети! Я - чарівниця із країни Знавці казок. Я на вас дуже чекала! Справа в тому, що сьогодні вночі тут була зла чаклунка, яка НЕ любить книжки і зачарувала мене! Казкові герої злякались та повибігали зі своїх казок, розгубилися та переплуталися.Уявіть собі: Дюймовочка пішла в гості до Буратіно, Вінні-Пух зазирнув до Рукавички - а там вже € свій Ведмідь!!! Просто катастрофа! Тільки ви можете допомогти їм повернутися додому!

Завдання Nº1

Перед вами імена казкових героїв та назви казок, вам потрібно їх між собою зʼєднати! Але! На все є тільки 2 хвилини! Інакше, вони назавжди залишаться блукати іншими казками! А ми цього не повинні допустити.

П'ятачок                              «Коза і семеро козенят»

Козенята                              «Малюк і Карлсон»

Малюк                                   «Колосок»

Телесик                                 «Телесик»

Півник                                    «Вінн1 - Пух»

Мальвіна                                «Білосніжка та сім гномів»

Гноми                                     «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»

 

Чарівниця: Завдяки вам усі герої повернулись до своїх книжок, а ви згадали багато цікавих та пізнавальних казок! Ви молодці!

Тоді, я маю для вас ще одне чарівне завдання! Я зачарувала слово, а ви спробуйте розчарувати його.

Завдання Nº2

(Чарівниця дає дітям листок з ребусом.

Зачароване слово - Леопольд)

 

 

Чарівниця: Діти, ви - молодці!

Завдання Nº3

Чарівниця:А зараз я буду називати ключові слова з казки, а ви слухайте уважно і відгадайте її

назву. Якщо ви відгадаєте мої загадки, то отримаєте підказку на шляху до скарбів! Готові?

1.Троянди, санки, сніг, олень, дівчинка, хлопчик. "Снігова королева"

2. Город, баба, гичка, собачка. "Ріпка"

3. Квітка, фея, жаба, дюйм, жук. "Дюймовочка"

4. Глечик, мʼясо, молоко, приятелі. "Лисичка та Журавель"

5.Пироги, вовк, шапочка, ліс, шафа. "Червона Шапочка".

6.Дід, дівчина, лапка, пірʼя, борщ, гриби. "Кривенька качечка".

7.Місток, баба, зайчик, рак, дід. "Коза-Дереза".

За правильні відповіді учні отримують конверт зі словом

 

Зупинка «SMS – повідомлення»

 

 

 

 

 

 

 

Герої, які до нас не змогли прийти сьогодні, прислали SMS – повідомлення. Зараз я вам їх зачитаю, а ви вгадаєте, хто їх відправив.

  1.                 «Приїхати не зможу, бо коваль не скував мені булаву» (Котигорошко)
  2.                 Не прийду,бо запрошений з Лисичкою на обід»(Пан Коцький)

      3) «Маю затриматися у королівському палаці, знайти свою туфельку» (Попелюшка)

4) «Не прийду, бо ніяк не можу знайти свого золотого ключика» (Буратіно)

5) « Маємо затриматись, о не закінчились змагання наввипередки(Їжак та заєць)

5) «Терміново викликали лікувати звірів в Африку. Не встигну повернутись» (Айболит)

https://fs01.vseosvita.ua/01008opu-5f75/002.jpg

 

 

 

 

 

 

Ви, напевно, вже побачили на столі «казкову скриньку». У ній зібрані предмети з казок. Я буду діставати і показувати предмети, а ви називати казку, в якій вони зустрічаються.

 

Булава – «Котигорошко»

 

Шприц,бинт – «Айболит»

 

Борошно – «Колобок»

 

Глечик – «Лисиця і Журавель»

 

Яйце – «Курочка Ряба»

 

Ріпка – «Ріпка»

 

Колосок – «Колосок»

 

Солома – «Солом’яний бичок»

 

Рукавичка – «Рукавичка»

 

Дзеркало – «Білосніжка і семеро гномів»

Туфелька – «Попелюшка»

Корзина – «Червона шапочка»

Глечик ,тарілка  - «Лисичка і журавель»

За правильні відповіді учні отримують конверт зі словом

Казкова

•Ой, набридло на віконці

   Все на сонечку сидіть.

   Я візьму і покочуся,

   Щоб побачити весь світ. (Колобок)

 

•Допоможе завжди вам,

І птахам і дітлахам

Він під деревом сидить

Добрий лікар… (Айболит)

 

•Мурка за Жучку,

Жучка за внучку,

Внучка за бабу,

Баба за діда…

Схопилася чіпко велика… (Ріпка)

Маленьке, сіреньке,

Біди наробило,

Щось біле, кругленьке

Хвостиком розбило.

Сумує бабуся і плаче,

Дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче!

«Я вам золоте принесу!» («Курочка Ряба»)

 

Сидить півник на печі

Їсть смачненькі калачі.

Ось лисичка прибігає,

Півника мерщій хапає.

Біжить котик рятувати,

В лиса півника забрати. (Котик і Півник)

 

З їжачка хто насміявся,

Перегнати намагався?

Вихвалятися мастак,

Звуть вуханя цього як? (Заєць)

 

 

До школи прямує хлопчик дерев’яний,

Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

Як називається ця книжка?

А як зветься сам хлопчисько?

От підказка, друзі, вам:

Його дівчина Мальвіна

Називала… (Буратіно)

 

 

Старенька бабуся у лісі жила,

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку ту по дорозі зустрів?

Як казка зветься? Хто б відповів? («Червона Шапочка»)

 

 

Завдання 2

Скласти казку, доповнюючи словами з трьох букв.

«Жив був (дід). У нього болів (зуб). Зайшов він у (дім). Хотів з’їсти (сир). Раптом прилетіла (оса). Вона вкусила діда за (ніс). Потім хотіла скуштувати (мед). Але побачила, що там сидить (жук). Старенький зі злості копнув ногою (м’яч). Він потрапив жукові у (око). Жук образився і полетів у (ліс). От і казочці кінець, а хто її складав, той молодець.

(Дід, зуб, сир, оса, ніс, мед, жук, м’яч, око, ліс)

Відгадай ім’я казкового героя

-Кощій…(Безсмертний)

-Іван…(Царевич)

-Спляча…(Красуня)

-Змій…(Горинич)

-Курочка…(Ряба)

-Баба…(Яга)

-Гуси…(Лебеді)

- Соловій…(Розбійник)

-Коник…

-Хлопчик…(Мізинчик)

 

Зупинка «Відгадайка»

 

1)У ній вміститься аж 8 звіряток.(«Рукавичка»)

2)Лисичка його з’їла.(«Колобок»)

3)Він втік від змія на гусеняті.(«Івасик»)

4)Це найкоротша назва української народної казки.(«Ох»)

5)Вони більше не приятелювали.(«Лисичка і Журавель»)

6)Вона знесла золоте яйце.(«Курочка Ряба»)

 

Завдання Nº2

-         На яку геометричну фігуру схожий колобок? (Коло)

-         Яким по порядку вліз у рукавичку Ведмідь? (Сьомим)

-         З якого посуду пригощав журавель лисичку? (Глечик)

-         Що пік півник у казці «Колосок»? (Пиріжки)

-         Скількох звірів зустрів по дорозі колобок? (4 - заєць, вовк, ведмідь, лисиця)

-         На якому дереві заховався Івасик-Телесик? (Дуб)

-         Хто в казках є царем звірів? (Лев)

За допомогою піктограми вам треба відгадати яка казка зашифрована

 

 

 

 

 

 

 

 

(Червона Шапочка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Колобок)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Курочка Ряба)

 

 

 

 

Ви пройшли останнє  завдання!Вручаю вам останнє «ключове слово»,а ваше завдання скласти з усіх 5-ти зібраних слів чарівне речення.Якщо називаєте вірно,скринька зі скарбами ваша!

 

(діти складають чарівні речення)

«Казка вчить,як на світі жить»

«Казка маленька,а розуму багато вчить»

 

Після отримують запрошення на галявину «Веселі звірята» де отримують чарівну скриньку із скарбами.

 

Танець «Веселі звірята»

https://www.youtube.com/watch?v=5gxZ2-Hoyqo

 

 

Ведуча: Ви пройшли довгий та цікавий шлях казковими країнами, згадали багато казок, перевірили свої знання та добре натренували памʼять!

 

Казка - це дитинство людства і його мудрість. Читайте і слухайте казки, легенди, пісні,

вивчайте їх і переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують нас і вчать, як треба жити по правді.

 

(Урочисте вручення скриньки із скарбами)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Федюк Наталія
Додано
1 квітня
Переглядів
486
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку