ПЛАН - КОНСПЕКТ
відкритого заняття
ГУРТКА «ЛЕГО-КОНСТРУЮВАННЯ»
Керівник: Єфремова Т.М.
Тема: Інфраструктура міста
Мета:
Освітня (пізнавальна)- закріпити знання про поняття «інфраструктура» та особливості інфраструктури міста Запоріжжя; презентувати творчі проєкти з теми.
Розвиваюча - розвивати конструкторські, математичні та творчі здібності через набуття вихованцями ключових компетентностей засобами LEGO-конструювання.
Виховна - прищеплювати любов і повагу до рідного краю, виховувати дбайливе ставлення до національної спадщини м. Запоріжжя.
Завдання уроку:
пізнавальної – сформувати навички зв’язного мовлення, збагачувати словниковий запас, формувати уважність, спостережливість;
практичної – закріплення знань, умінь та навичок при роботі з конструктором Lego Education; дотримання правил безпеки життєдіяльності на занятті; формування умінь конструювання, проєктування та представлення своїх проєктів;
творчої – формування вміння творчо підходити до вирішення проблем; розвиток уяви, фантазії дітей; залучення їх до дослідження, моделювання, проектування та науки.
соціальної – виховання любові та бережного ставлення до праці інших, взаємодопомоги, формування комунікативних вмінь (уміння працювати в групі); поповнення словникового запасу.
Методи: пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, ігрові, проблемно- пошукові.
Тип заняття: закріплення нових знань, умінь та навичок.
Матеріально-технічне забезпечення: набори конструктора Lego Education, ноутбук.
Очікуваний результат: закріплення практичних знань вихованців на тему «Інфраструктура», навчити дітей конструювати моделі на задану тему; сприяти розвитку вміння творчо підходити до вирішення завдання.
Хід заняття:
І. Вступ (Привітання до дітей, перевірка присутніх та відсутніх.
Іструктаж з БЖД (правила роботи під час дистанційного заняття в умовах воєнного стану та дії при сигналі «Тривога»)
Оголошення теми й мети заняття (Слайд 1-2)
ІІ. Мотивація.
Місто Запоріжжя - обласний центр Запорізької області один з найбільших адміністративних, індустріальних і культурних центрів півдня України. Жителі Запоріжжя зберігають славетну історію козацтва та розбудовують промислове майбутнє нашої країни. І сьогодні на уроці, ви будете творцями цього майбутнього. (Слайд 3)
ІІІ. Актуалізація опорних знань вихованців
На заняттях нашого гуртка ми знайомились з поняттям «Інфраструктура» і видами інфраструктури: міської, соціальної, адміністративної, виробничої, як загальні поняття. А сьогодні ми розширимо свої знання, розглядаючи конкретну інфраструктуру нашого м. Запоріжжя, як одного з найбільших промислових центрів країни (Слайд 3)
ІУ. Основна частина.
Розповідь керівника гуртка:
(Слайд №4) - Міська інфраструктура — сукупність споруд, будівель, систем і служб, необхідних для функціонування міста.
Міська інфраструктура забезпечує життєдіяльність містян, і всі необхідні для цього об'єкти відносяться до неї. Вона поділяється:
• системи комунальної інфраструктури (об'єкти та мережі водовідведення та водопостачання, теплопостачання, енергетичне споживання, газопостачання, зв'язок, гідротехнічні споруди);
• (Слайд №5, 6) - Транспортну інфраструктуру (вулично-дорожня мережа, мости, тунелі, розв'язки, автопарковки, громадський транспорт, тротуари та бульвари, велодоріжки, мости);
• (Слайд №7, 8) - Соціальну інфраструктуру (об'єкти охорони здоров'я, освіти, культури, спорту, торгівлі, громадського харчування, швидкого обслуговування);
• (Слайд №9) – Виробнича інфраструктура (заводи, підприємства міста)
• (Слайд №10) - Рекреаційну інфраструктуру (міські ліси, парки, сквери, сади, майданчики для гри та відпочинку).
• (Слайд №11, 12) - Адміністративна інфраструктура (забезпечує управління містом та надає державні та муніципальні послуги. Банківське та страхове обслуговування, житлово-комунальне господарство, пожежна безпека, поліція, вивіз та переробка побутових відходів, схоронення та ряд інших інфраструктурних споруд.)
• (Слайд 13, 14)- участь гуртка у конкурсах, виставках, проєктах.
Тож давайте поринемо у вирій ідей наших юних конструкторів та архітекторів, які презентують свої, готові проєкти до теми нашого заняття «Міська інфраструктура».
V. Практична частина
Виступ дітей. (Захист проєктів, розповідь про види інфраструктури)
Дякую всім за цікаві виступи. А тепер, дізнаємось, як ви засвоїли тему «Інфраструктура міста» ( вам необхідно вибрати тільки ті обєкти, які відносяться до інфраструктури)
https://learningapps.org/watch?v=pe6jkcc4c24
Рефлексія: «Поділись думками»
Що найбільше сподобалось під час заняття?
Що здалося складним?
Чи дізналися ви щось нове під час заняття?
Якби ви оцінили свою роботу під час заняття?
VІ. Заключна частина
– Ви чудово попрацювали!
А наша подорож у «світ інфраструктури міста» підходить до завершення і я хочу висловити вам подяку за активну та плідну роботу. Сподіваюсь, що вона вам сподобалась. Дякую всім за увагу!
1