У світі казки чарівної. Казка "Ріпка"

Про матеріал
Робота з дитячою книгою. Тема: "У світі казки чарівної. Казка "Ріпка" 1 клас, Нова Українська Школа
Перегляд файлу

Тема: У світі казки чарівної. Українська народна казка «Ріпка»

Мета: формування предметних компетентностей: сформувати в учнів знання учнів про казку як вид усної народної творчості, вчити визначати головну думку казки, збагачувати словниковий запас , виховувати інтерес до народної творчості, навчити ставити до них питання; активізувати слова тематичної групи; удосконалювати вміння складати речення, виконувати завдання на встановлення відповідності, складати розповідь за серією малюнків;

формування ключових компетентностей:

вміння вчитися: розвивати спостережливість, уміння аналізувати, порівнювати, робити посильні висновки;

комунікативної: вчити висловлювати свою думку й доводити її; формувати уміння працювати в парі, колективі;

соціальної: закріпити знання учнів про правила дорожнього руху, виховувати усвідомлення необхідності їх дотримуватись.

Обладнання : мультимедійний комплект, виставка книжечок українських народних казок, ілюстрації казкових героїв.

 

Хід уроку

І Організаційний момент.

Чи цікаво вам дізнатись,

Що сьогодні може статись?

Нумо, сядьте всі зручніше

І працюймо веселіше.

ІІ Підготовка до сприймання оповідання на слух.

1. Розгляд книжечки «Українські народні казки»

2. Яким словом  можна назвати твори які містяться у цій книжечці?( казки)

3. Які казки ви вже знаєте ? Або читали вам дорослі?

4. Бесіда

- Сьогодні на вас чекає чарівний світ казки.

- Як казка прийшла до нас (розповідали бабусі, дідусі, батьки, вистави)

Казки про кого або про що запам’яталися найбільше?

( про курочку рябу , котика та півника , колобка, хитру лисичку).

Слово вчителя

Казка – давній і мудрий порадник . Це вона дає перше уявлення про добро і зло, правду і неправду, чесність і справедливість.

Казки є авторські, тобто написані письменниками, і народні

  • хто автор народних казок? Ці казки виникли раніше, ніж люди навчилися писати. Тому їх не записували а переказували, однин одному. При переказуванні ці казки змінювалися..  Ім’я автора забувалося за давністю. Казка ставала народною.
  • Чим казка відрізняється від  оповідання?  В оповіданні описуються події які могли відбуватися насправді в житті, а  в казці часто про фантастичні явища , події, в них говорять тварини рослини.

ІІІ. Підготовка до читання казки.

1. Вступна бесіда

—  Сьогодні до нас на урок знову завітала казка. Здогадайтеся яка?


На городі виростала,
Сили набирала,
Непомітно, дуже швидко,
Великою стала.
Став тут дід усіх гукати
Та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви
Встигли відгадати?     (Ріпка)


IV.   РОБОТА З ДИТЯЧОЮ КНИЖКОЮ. УКРАЇНСЬКА НАРОДНА КАЗКА «РІПКА»

1. Читання казки (або перегляд відео, або презентації – папка «Доповнення»)

Учитель виразно читає (або розповідає) українську народну казку «Ріпка», супроводжуючи розповідь демонструванням ілюстрацій.

  1. Словникова робота.

Мотика -  те саме що й сапа. Давнє ручне знаряддя для обробки ґрунту під посів. Мало вигляд палиці з кам'яним або металевим клинком

Торочка -  бахрома.

Фізкультхвилинка.

3. Колективне відтворення прослуханої казки.

  • Назвіть дійових осіб

Тепер перевіримо, чи зможете допомогти героям казки.

- Як звали діда, бабу, внучку?

-  Які клички тварин ви запам’ятали?

  •  Про що розповідається у казці?
  • Яка виросла ріпка спочатку, а потім…..
  • Чи зміг дід самотужки витягнути ріпку?

-  Кого покликав дід собі на допомогу?

-  Кою покликала на допомогу бабуся?

- Кою покликала на допомогу внучка?

- А кого покликала собачка?

- Хто допоміг вирвати ріпку із землі?

  • Хто йому допоміг?( відтворення порядку дій)
  • Чия допомога була вагомою?

4.     Інсценізація казки

  • Учитель роздає маски героїв казки. Діти мають підходити до уявної ріпки в тому порядку, як вони виходили в казці.

5.     Розглядання книжки

  •  Діти, розглянемо книжку.
  •  Подивіться на обкладинку. Що тут намальовано?
  •  На обкладинці написана назва книжки. Хто зможе її прочитати? Книжку розглядають посторінково.

   Розгляд малюнків ( с. 2 – 5).

6. Розфарбування, робота в групах.

  1. ша група «Домалювати і розфарбувати героя якого не вистачає на малюнку»
  2. га група  «Домалювати і розфарбувати героя якого не вистачає на малюнку»
  3. - тя  група Розфарбувати героя завдяки якому вдалося витягнути ріпку із землі»

V. ПІДСУМОК УРОКУ

—  Що найбільше сподобалося на уроці?

—  З якими словами ознайомилися?

—  Яку казку прочитали?

- Що допомогло героям казки витягнути ріпку?


В гурті живіть, про інших дбайте

Й на все життя запам’ятайте,

Що тільки разом всі ви дужі.

Не будьте, діточки, байдужі.

В любові, в мирі ви живіть

І між собою всі дружіть.

Бо тільки в дружбі ваша сила,

            Вона дає людині крила.

Звеличить вас і піднесе.

На цьому, діточки, й усе».

( Н. Красоткіна)


 


 

 

 

 

 

docx
Додано
13 листопада 2021
Переглядів
1613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку