НАВЧАННЯ ГРАМОТИ
Тема. Буква « к » та її звукове значення.
Мета. Ознайомити учнів з артикуляцією звука [к]. Вчити читати слова різної звуко-складової структури. Розширювати уявлення про слова, що звучать однаково, але мають різне значення. Розвивати зв'язне мовлення. Збагачувати словниковий запас.
Обладнання: Каса букв, предметні малюнки, картки зі складами.
ХІД УРОКУ
І. Перевірка усвідомленості читання.
На дошці надруковані речення:
У мами син Семен. Він ловив сомів.
II Актуалізація опорних знань
Куштувало козеня кущики колючі,
І кричало козеня: «Ой, які кусючі!»
Є колючки тут і там — як його вкусити?
Треба кущики кусючі косами скосити.
— Вимовте звук [к]. Чи створюється перешкода при його вимові? Який цей звук за звучанням? Чому?
Ко-ко-ко — ми купили молоко.
Ку-ку-ку — мама сіє муку.
Ки-ки-ки — достигають грушки.
Кі-кі-кі — білочки верткі.
Каченята йшли рядочком,
Раптом гілочку знайшли,
А із неї два листочки
Вниз і вгору відросли.
Качка дітям: — Ках-ках-ка...
Подивіться: буква К.
— Прочитайте слова. Як ви їх розумієте?
— Прочитайте речення із мовної горки (збільшуючи темп)
— Розгляньте малюнки в рамках. Назвіть зображені предмети Прочитайте речення .
Кінь катає дітлахів,
Кіт Мурко ковбаску з’їв.
Квокче квочка:- Ко-ко-ко!
Кинь ці витівки, Мурко!