12 квітня о 18:00Вебінар: Навчаємо дітей мистецтва розповідати історії за допомогою PowerPoint

У світі зарубіжної літератури

Про матеріал
Літературна вікторина «У світі зарубіжної літератури». Можливе використання на підсумкових уроках із зарубіжної літератури та в позакласній роботі.
Перегляд файлу

5 клас

 

Літературна вікторина

 «У світі  зарубіжної літератури»

 

 

Мета: збудити прагнення учнів продемонструвати свої знання та вміння із зарубіжної літератури;

розвивати уміння учнів застосовувати набуті знання в незвичних, нестандартних ситуаціях;

виховувати повагу до літератури;

вчити дітей грати і перемагати, поважати переможців, правильно сприймати поразку.

 

Хід заняття

І. Слово вчителя

Багато віків тому один античний мудрець зауважив: «Життя коротке, а мистецтво вічне». І з ним не можна не погодитися: людина завжди йде рука об руку з мистецтвом, а кращі його зразки переживають не одне покоління шанувальників.

Література – це мистецтво слова, а слово найцінніше надбання людства, начало всіх начал. Мистецтво «в пензлі чи в пері» увічнює життя людини й природи, бо спроможне «вирвать мить із плину часу і в ній божисту вічність передать».

Коли людина читає, з нею відбувається те, що не відбувається ніколи. Коли слово піднімається з білої сторінки і досягає свідомості живої людини, воно перестає бути словом – воно стає життям. І люди не зможуть відмовитись від книги, поки вони існують як явище природи. А ми запрошуємо вас із собою у Країну Літератури. Сьогодні ми проведемо літературну вікторину «У світі  зарубіжної літератури». Ми з вами пригадаємо максимум з вивченого і ви перевірите свій багаж знань.

Команди зайняли свої місця. ( 1 – «Мандрівники», 2 – «Знавці літератури» )

 А судити наших гравців будуть судді – теж учасники нашого зібрання.

Також я хочу нагадати про правила, які будуть діяти під час вікторини.

1.  Кожна команда відповідає тільки на свої питання, чекає своєї черги.

2. Якщо команда не може відповісти на питання, то на нього можуть відповісти вболівальники.

3. Не викрикувати, до кінця слухати питання.

4. Якщо готові відповісти, то піднімаєте руку.

5. Допомагайте своїм товаришам у команді.

I. «Відгадай літературний твір за його початком»

 

1.»Давно колись жили собі чоловік і жінка, та не було в них дітей. А тому ходили вони щодня у храм молити богів, щоб ті послали їм хоч би малюсінького хлопчика» ( «Іссумбосі, або хлопчик-мізинчик» японська народна казка)

 

2. Жила на світі одна вдова, і мала вона дві доньки. Одна з них, пасербиця, була вродлива й роботяща, а друга , рідна, погана й ледача.(«Пані метелиця» Німецька народна казка)

 

3. «В путь – дорогу цар зібрався,

Із ріднею попрощався,

І цариця край вікна

Сіла ждать його сумна.» (О.Пушкін. «Казка про мертву царівну»)

 

4.Жив собі колись бідний хлопець. Із самого малечку він мрія про те, щоб навчитися малювати.(«Пензлик Маляна» Китайська народна казка)

 

5.«За мить Ненсі побачила її - худеньку дівчинку в червоній картатій сукні, з волоссям, заплетеним у дві товсті коси.» ? (Елеонор Портер «Полліана»)

 

6.  « Курумпо – велика скотарська округа на півночі Нью- Мексико. Це край соковитих пасовищ, де вигулюють незліченні стада, край високих гір, грімкотривих потоків, що впадають у річку Курумпо, від якої і походить назва місцевості.» ( Е. Сетон- Томпсон  «Лобо-володар Курумпо» )

7. «Якось двоє бідних Лісорубів поверталися додому, продираючись через великий сосновий ліс. Була зимова ніч, стояв пекучий мороз. Сніг товстою ковдрою укривав землю й гілля дерев…( О.Уайльд «Хлопчик- зірка»).

 

II.«Відгадай текст за діалогом»:

 

1 – Що це таке в тебе таке?

  • Дохла кішка.
  • Дай подивитися, Геку! Ач, зовсім уже заклякла. Де ти її взів?
  • Купив в одного хлопця.
  • Скільки заплатив?

( Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра»)

 

2.- Це справді так, он він видніється. Великий білий будинок, а на вікнах – зелені фіранки.

- Так він просто чудовий! А скільки навколо дерев і трави, я ніколи не бачила стільки трави! А моя тітонька Поллі багата? ( Е.Портер «Полліанна»)

 

3. - А хто ти такий, щоб питати мене, чого я так роблю? Я тобі не син і не повинен коритися тобі.

- То правда, що не син, але ж я тебе пожалів, коли знайшов у лісі. ( О.Уайльд «Зоряний хлопчик»)

 

4.- О це він!. Слухайте, слухайте! Он там він сидить!

   - Невже? Я уявляв його зовсім не таким….

(Г.К.Андерсен «Соловейко»)

 

5.- Взяла мене туга за рідним краєм, і хоч мені у вас дуже добре, мені треба вертатися до своїх.

- Мені подобається , що тебе тягне додому. І за те, що ти вірно мені служила, я сама тебе виведу нагору. (казка «Пані Метелиця»)

 

6. –Треба вдатися до хитрощів і вбити це страховище1

- послухайте, якщо ми надумали його вбити, то треба спершу перенести на берег оці колоди та дрова й змайструвати корабель. Як уб’ємо людожера, сядемо на корабель і попливемо, куди нам треба.

(казка «Третя подорож Синдбада»)

 

7.- Дозвольте зайти!

- Цікаво, хто це говорить?

-Я тут! Я тут!  ( казка «Іссумбосі…»)

 

III. За пейзажем:

 

  1. А коли опритомніла, то побачила, що лежить на чудовій луці. Ясно світило сонце, і тисячі розмаїтих квітів квітували навколо неї («Пані Метелиця»)

 

  1. «Тільки бачить:в’ється хуга,

Сніг лягає на поля,

 вся білісінька земля». ( «О.Пушкін «Казка про мертву царівну та сім богатирів»)

 

  1. « У саду росли найдивовижніші квітки, а до найгарніших були прив’язані  срібні  дзвіночки, вони дзвеніли, щоб кожен, хто проходив повз ті квіти, звертав на них увагу.» ( Г.К.Андерсен «Соловейко»)

 

  1. «Віддалік цей ліс милував око - здавалося, що в ньому повно співучих пташок та запашних квітів… Та мало втіхи зазнав він у тому лісі, бо хоч би де він ступив, скрізь перед ним уставали батоги шипшини з колючими шпичаками, і вогнем обпікала жалка кропива.(О.Уайльд « Зоряний хлопчик»)

 

IV. «Вгадай письменника - автора літературного твору»:

 

  1. «Хлопчик- зірка»  ( Оскар Уайльд)
  2. «Соловейко»  (Г.К.Андерсен)
  3. «Пригоди Тома Сойєра» ( Марк Твен)
  4.  «Полліанна» ( Е.Портер)
  5. «Аліса в Країні Див»  (Льюїс Керрол)
  6. «Казка про мертву царівну» (О.Пушкін)

 

V. «Назви батьківщину письменника»:

 

1.Г.Крістіан Андерсен  (Данія)

2. Олександр Пушкін (Росія)

3. Генріх Гейне ( Німеччина)

4. Марк Твен (Америка)

5. Оскар Уайльд ( Англія)

6. Елеонор Портер ( Америка)

 

VI.« Впізнай літературного героя»

За портретом

1.«…худенька дівчинка  в червоній картатій сукні, з волоссям, заплетеним у дві товсті коси. З-під солом’яного капелюшка виглядало гарне личко в ластовинні…»   (Полліанна).

2.«…його мокра чуприна була ретельно пригладжена щіткою, і короткі кучерики лежали рівно й гарно…   (Том Сойер).

3. ... «ж була саме лахміття, а з босих ніг, зранених об гостре каміння шляху, сочилася кров; жаль було дивитися на ту страдницю ( мати хлопчика зірки)

4.  « та вона ж іще біліша

Ще рум’яніша й біліша!  ( царівна)

  1.               «Він був не схожий сам на себе, бо ж синя фарба надала йому зовсім іншої масті.» ( Шакал Чандарава)
  2.               «Хлоп’я було розумне, та тільки не росло  (Іссумбосі)
  3.               3. ... «Кому потрібна голова без плечей. Якби ж то я могла складатись, як підзорна труба! Я напевно склалася б, аби лиш знаття, з якого кінця почати» (Аліса)

 

VII. Конкурс «Кому належать речі?»:

 

 Діти, хтось забув кошик, а в ньому якісь дивні речі? Ваше завдання дістати з кошика, і аргументувати чия ця річ, що з нею пов’язано.

  1. Тюбик синьої фарби (Шакал Чандарава, «Фарбований шакал»)
  2. Голка (Пасербниця, «Пані Метелиця»)
  3. Пензлик (Малян, «Пензлик Малян»)
  4. Яблуко (Том Сойєр, «Пригоди Тома Сойєра»)
  5. Троянда, фіалка, нарцис («Хлопчик-Зірка»)
  6. Зірка («Хлопчик-Зірка»)
  7. Тюбик білої фарби (Том Сойєр, «Пригоди Тома Сойєра»)
  8. Клубок ниток (Том Сойєр, «Пригоди Тома Сойєра»)
  9. Пташка (соловей) («Соловейко»)
  10. Іграшковий кіт («Аліса в Країні Див»)
  11. Іграшковий заєць («Хлопчик-Зірка»)
  12. Хутро («Попелюшка»)

 

 

 

VIII. «Вгадай вірш за римами»:

 

  1. Ніколи- частоколи; гілок – голосок; доли – стодоли; танок - часок. «Про коника та цвіркуан» Дж Кітс)
  2. Вершини- лине; супокій – нічній. Грай- зачекай; бору – скоро. ( «Нічна пісня мандрівника» Гете )
  3. Глибини – весни; печалі – далі; дім –ним; зелений –мене. (« Задзвени із глибини» Гейне)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Хлопчик- зірка»

«Соловейко»

«Пригоди Тома Сойєра»

«Поліанна»

«Аліса в Країні Див»

«Казка про мертву царівну»

Ганс Крістіан Андерсен 

Олександр Пушкін

Генріх Гейне

Марк Твен

Оскар Уайльд

Елеонор Портер

docx
Додано
9 березня 2020
Переглядів
419
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку