УДО (Універсальний дизайн у сфері освіти)

Про матеріал
Американський архітектор Майкл Біднер у 1970 році висунув ідею, що функціональний потенціал кожної людини посилюється, коли знімаються довколишні бар’єри – фізичні та ментальні. Він наполягав на новій концепції доступності, яка мала бути широкою та універсальною, тобто охоплювати більшу категорію людей з різними функціональними обмеженнями та задовольняти їхні потреби. В даній презентації ви дізнаєтеся про універсальний дизайн в освіті, його принципи та приклади застосування.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Універсальний дизайн у сфері освіти

Номер слайду 2

Універсальний дизайн у сфері освіти. Універсальний Дизайн – це принцип дизайну місць, речей, інформації, повідомлень та політики, який дозволяє скористатися ними найбільш широкому колу людей у найрізноманітніших ситуаціях та не передбачає створення окремих або спеціальних можливостей для такого користування. У найбільш простому розумінні. Універсальний Дизайн – це дизайн усіх речей, в центрі уваги якого знаходиться людина і який враховує потреби кожного і кожної. Універсальний дизайн у сфері освіти – дизайн предметів, навколишнього середовища, освітніх програм та послуг, що забезпечує їх максимальну придатність для використання всіма особами без необхідної адаптації чи спеціального дизайну.

Номер слайду 3

Завдяки семи принципам Універсального Дизайну речі, простір, послуги, взаємодія між людьми стають зручними, безпечними, доступними: Принцип 1 – Рівність та доступність використання. Принцип 2 – Гнучкість використання. Принцип 3 – Простота й інтуїтивність використання. Принцип 4 – Доступно викладена інформація. Принцип 5 – Терпимість до помилок. Принцип 6 – Малі фізичні зусилля. Принцип 7 – Наявність необхідного розміру, місця, простору

Номер слайду 4

Особливості застосування універсального дизайну в інклюзивному освітньому середовищіУніверсальний дизайн в освіті:формує філософію освіти, освітнього процесу, середовища, яка враховує потреби всіх користувачів;змінює стереотипи й підходи до навчання;визнає право кожної дитини на освіту без будь-яких розмежувань;змінює освітній процес і середовище, а не учня;підтримує міждисциплінарний підхід за участі широкого кола фахівців;підтримує гнучкість програм, різні навчальні методики та проведення відповідного оцінювання, зважаючи на різноманіття потреб учнів/ та підготовки їх до опанування матеріалу;вимагає від учителів, адміністрацій шкіл, фахівців розуміння того, яким чином краще інтегрувати нові навчальні методики, допоміжні технології в практику та щоденне функціонування закладу освіти;не є «розміром, який пасує всім», «не панацея»; насамперед, це гнучкість і пошук альтернативних рішень;процес, який підтримує усіх учнів, які навчаються у закладі освіти.

Номер слайду 5

Одним із прикладів універсального дизайну є плаский вхід до будівлі. Такий дизайн приносить користь не тільки людям з інвалідністю, що приводять до обмеженою мобільності, але й допомагає пересуванню людей з дитячими колясками або тим, хто переносить важкі коробки або інші громіздкі речі в приміщення.

Номер слайду 6

Іншим прикладом є субтитри на телебаченні. Вимовлені слова одночасно з'являються в письмовій формі на екрані телевізора. Це не тільки корисно для слабочуючих або глухих людей, але це також допомагає зрозуміти суть того, що відбувається на екрані тим, хто дивиться телебачення в галасливій обстановці, наприклад, в ресторані.

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Позакласні заходи
Інкл
Додано
4 січня 2021
Переглядів
649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку