Українська мова 2 клас розвиток мовлення
Тема.Удосконалення текстів шляхом заміни в них окремих слів, що повторюються, на близькі за значенням.
Очікувані результати:
ключові компетентності:
спілкування державною мовою;
уміння вчитися впродовж життя;
екологічна грамотність і здорове життя.
Обладнання: девіз, мультимедійне обладнання,картинки звірят, м’ячик, картки для роботи в групах, чарівна торбинка, девізи для роботи в групах, цеглинки LEGO.
Форма проведення: заняття-подорож
Хід заняття
І.Оргмомент
1. Психологічна налаштованість
Посміхнемось тому, хто зліва, ( поворот з посмішкою)
Посміхнемось тому, хто справа. ( поворот з посмішкою)
Ми одна сім’я, у нас одна справа.
Девіз уроку:
Думати — швидко;
Виконувати — старанно;
Працювати – дружно;
Писати – каліграфічно!
II. Актуалізація опорних знань
— Сьогодні ми вирушаємо у подорож до лісової школи. На нас уже чекають учні лісової школи. За кожне правильно виконане завдання ви отримаєте їх портретики. Перше завдання від учня лісової школи ... Він про себе загадав загадку: (Слайд1)
Хоч у мене шуба є,
Та як холод настає,
Я не їм і не гуляю,
А у лігво спать лягаю.
— Правильно, Ведмедик.
— Для того щоб розпочати нашу подорож, він пропонує розминку.
1.«Мозкова атака»(Слайд 2)
— Які типи текстів ви знаєте?( Розповідь, опис і міркування)
— Як розпізнати тексти? (Поставити запитання)
— На яке питання відповідає текст-опис? ( Який?)
— На яке питання відповідає текст-розповідь? (Що робить?)
— На яке питання відповідає текст-міркування?(Чому?)
— Із цим завданням ми впоралися. Привітаємо себе оплесками.
( Хто відповідав правильно отримує картинки з зображенням Ведмедика)
Тепер вирушаємо у подорож. А щоб усе вдалося, побажаємо один одному успіху.
2. Емоційна настанова ( Створення ситуації успіху)
Побажання успіху. (Сусіди по парті повертаються один до одного одличчям, доторкаються долоньками і промовляють один одному теплі слова)
3. Галявина «Каліграфічна»
Добре стрибаю, вуха великі маю.(Слайд 3)
Кого ми тут зустріли?
— Правильно, Зайчика! Він в лісовій школі найкраще пише і хоче, щоб і ви гарно писали. Пропонуєсвою каліграфічну хвилинку.
Каліграфічна хвилинка
Щоб сторінка вийшла гарна
Букви виведем старанно!
Зззу за зо зе заєць
III. Повідомлення теми уроку.
Ми сьогодні будемо допомагати звірятам лісової школи заміняти слова-повтори на їх «родичів», працювати над текстами, робити їх кращими заміняючи на близькі за значенням.(Слайд 4)
ІV. Первинне сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.
1. Стежина «Всезнайок»
— Продовжуємо нашу подорож. Виходимо на стежину Всезнайок, де нас хтось чекає …
Вірно людям я служу,
Я дерева стережу.
Дзьоб міцний та гострий маю,
Шкідників ним добуваю. (Дятел)
(Слайд 5)
Йому потрібно написати твір про свого татка, але Дятлик відчуває, що з текстом щось не так.
Редагування тексту.(Слайд 6)
Прочитайте текст. Який недолік в ньому ви помітили?
Хто охороняє здоров’я дерев? Це робить дятел. Цілий день проводить дятел медичний огляд дерев. Дятел перелітає з дерева на дерево. Дятел заглядає в кожну щілину. Від гострого дзьоба дятла не сховається жодна шкідлива комаха.
— Якими словами можназамінити слово дятел?
(Він, птах, друг лісу, лісовий лікар).
Читання відредагованого тексту. (Слайд 7)
— Який висновок можна зробити?
(Слайд 8)
Висновок - щоб у текстах уникати повторення слів, потрібно замінювати їх на близькі за значенням слова.
(Дятлик дякує і дарує фото)( І з цим завданням впорались – оплески)
3. Поляна « Розумників»(Слайд 9)
Тут на нас вжечекаєВовчик, вінхоче погратися у гру.
Гра «Подаруй м'ячику слово»(Слайд 10)
— Потрібно подарувати м'ячику слова, близькі за значенням.
Заєць – він, тваринка, звірятко, вухань, куцохвостик, сіренький, заєнько.
Лисиця – вона, лиска, лисонька, тварина, звір, хитрунка, хижачка.
Білка – білочка, пустунка, звірок, тварина, вона.
(Впорались, вітаємо себе оплесками,Вовчик дякує за роботу і дарує свої фото)
V. Фізкультхвилинка
Долина «Фізкультурна»(слайд 11)
— Зараз ми зупиняємося у долині Фізкультурній.
Зробимо зарядку разом з Білченятком:
Ой, яка ж вона швиденька,
Наша білочкаруденька!
Не звірятко — просто диво,
Невгамовне, пустотливе.
Вгору-вниз — нема зупинки.
Й ми поскачемо хвилинку,
Розімнемо ніжки, спинку.
Гарно відпочили
І за парти тихо сіли.
VI. Узагальнення, закріплення та систематизація отриманих знань
— Ми йдемо далі, зупиняємося під «деревом Дружби»( Слайд 12)
Нас тут уже чекають Зайчик, Лисичка, Їжачок та Білочка. Їм дали завдання написати до лісової газети замітки про себе, але вони не впевнені, що тексти вийшли вдалими і просять вас зробити так, щоб слова не повторювались. Працюватимемов групах. Кожна група отримує картки з різними текстами.
(Для створення ситуації успіху один учень з кожної групи виймає з «чарівної торбинки» девіз під яким працюватиме його група.«Один за всіх – всі за одного!», «Ми – одна команда!», «Твій успіх + мій успіх = наш спільний успіх!», «Нам не обійтись один без одного!» Прочитавши його, група береться за руки і хором промовляє свій девіз. )
— Прочитайте текст. Відшукайте недоліки (слова-повтори)
— Подумайте, якими словами їх можна замінити, щоб уникнути повтору?
Запишіть удосконалений текст.
1. Групова робота Гра «Відредагуй текст»( Слайд 13)
( Слайд 14)
1-ша група.
Зайчик зупинився на галявині. Зайчик злякано прислухався до шелесту дерев. Лячно зайчикові самому в лісі.
Слова для довідки: він, куцохвостому.
2 – га група
Лисичка живе у лісі. Лисичка справжнякрасуня. Шубка в лисички руденька, а кінчик хвостика у лисички біленький.
Слова для довідки: вона, тваринки,хитрунки.
3 – тя група.
Знайшов їжачок собі житло у дуплі поваленої липи.Їжачокнаносив туди листя.Спатиме їжачок цілу зиму в теплі і затишку.
Слова для довідки: він,звірок
4-та група.
Білочка живе у дуплі .У сонячні дні білочка любить забави. Білочка весело перестрибує з гілки на гілку.
Слова для довідки: вона,пустунка.
2. Перевірка виконання завдань
(Доповідачі біля дошки)
— Перевіримо, як ви виконали завдання. ( оплески)
( Звірята дякують за допомогу і дарують свої фото)
VII. Домашнє завдання
(слайд 15)
За варіантами
Скласти невеличку розповідь:
1 в. - про ведмедика;
2 в. – про вовка.
VIII. Підсумок уроку(Слайд 16)
Остання наша зупинка — галявина «Підсумкова.» Нас тут чекають всі звірята.
— Продовж речення:
Я тепер знаю …
— Прочитайте послання від ваших друзів, з якими ви сьогодні подорожували. Б_жа_мо у_піх_в у н_в_анні!
Працювали ви старанно
І скажу вам у кінці,
Що у вас у 2-м класі
Діти просто молодці!Учні лісової школи дарують дітям свої фото)
Додатки:
1-ша група.
Прочитайте текст. Відшукайте недоліки (слова-повтори). Подумайте, якими словами їх можна замінити, щоб уникнути повтору? Доберіть заголовок. Запишіть удосконалений текст.
Зайчик зупинився на галявині. Зайчик злякано прислухався до шелесту дерев. Лячно зайчикові самому в лісі.
Слова для довідки: він, вуханчику.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
2 – га група
Прочитайте текст. Відшукайте недоліки (слова-повтори)Подумайте, якими словами їх можна замінити, щоб уникнути повтору? Доберіть заголовок. Запишіть удосконалений текст.
Лисичка живе у лісі. Лисичка справжня красуня. Шубка в лисички руденька, а кінчик хвостика у лисички біленький.
Слова для довідки: вона, тваринки,хитрунки.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3 – тя група.
Прочитайте текст. Відшукайте недоліки (слова-повтори)Подумайте, якими словами їх можна замінити, щоб уникнути повтору? Доберіть заголовок. Запишіть удосконалений текст.
Знайшов їжачок собі житло у дуплі поваленої липи. Їжачок наносив туди листя. Спатиме їжачок цілу зиму в теплі і затишку.
Слова для довідки: він,звірок
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4-та група.
Прочитайте текст. Відшукайте недоліки (слова-повтори)Подумайте, якими словами їх можна замінити, щоб уникнути повтору? Доберіть заголовок. Запишіть удосконалений текст.
Білочка живе у дуплі .У сонячні дні білочка любить забавлятись. Білочка весело перестрибує з гілки на гілку.
Слова для довідки: вона,пустунка.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Девіз уроку:
Думати - швидко;
Виконувати - старанно;
Працювати - дружно;
Писати- каліграфічно!