УГОДА ШКІЛЬНОЇ СПІЛЬНОТИ

Про матеріал
Сучасна школа – це щось значно більше, ніж традиційна передача знань. Школа відіграє ключову роль у формуванні активної громадської позиції, адже кожен отримує тут перший досвід суспільного життя та взаємодії з іншими. Концепція нової української школи передбачає не тільки розвиток соціальних та громадянських компетентностей, форм поведінки, необхідних для ефективної співпраці з громадою, але й пропонує поглибити автономію школи та вчителя.
Перегляд файлу

СХВАЛЕНО

загальними зборами

Протокол № _____ 2023 р.

 

УГОДА ШКІЛЬНОЇ СПІЛЬНОТИ

ТАЛАЛАЇВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ, ТАЛАЛАЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ПРО СПІВПРАЦЮ

 

Директор Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів    _______________

Президент ШПР Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів  _______________

Голова батьківського комітету                            _______________

 

ВСТУП

Сучасна школа – це щось значно більше, ніж традиційна передача знань. Школа відіграє ключову роль у формуванні активної громадської позиції, адже кожен отримує тут перший досвід суспільного життя та взаємодії з іншими. Концепція нової української школи передбачає не тільки розвиток соціальних та громадянських компетентностей, форм поведінки, необхідних для ефективної співпраці з громадою, але й пропонує поглибити автономію школи та вчителя.

Відповідно до вимог Ради Європи, нової української школи, місії організації  Міжнародного Бакалаврату та міжнародної Британської школи у цьому документі ми декларуємо основні положення УГОДИ Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Талалаївської селищної ради, відповідно до яких усі учасники освітнього процесу повинні поважати один одного, а всі важливі рішення повинні обговорюватися і прийматися за участі всіх сторін, яких ці рішення стосуються. Крім того, ця Угода вимагає взаємодії усіх зацікавлених сторін – від учнів, вчителів, адміністрації школи до місцевої влади та представників громади.

 

Розділ I

 ДЕМОКРАТИЧНЕ НАВЧАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ДЕМОКРАТИЧНЕ САМОВРЯДУВАННЯ У ШКОЛІ

Важливу роль у формуванні навичок взаємодії з громадою відіграє демократичне навчальне середовище та безпечний і комфортний клімат у школи. Це уможливить створення відповідальних й рівноправних стосунків та сприятиме розвитку демократичних компетентностей не лише учнів, але й учителів та батьків.

Стаття I. Принципи та підходи

  1.      Дана УГОДА відображає основні принципи поваги до прав людини і передбачає демократичні шляхи їх ухвалення.
  2.      Взаємини між учителями, учнями, батьками й адміністрацією школи будуються на основі поваги до прав людини.
  3.      У школі забезпечено прозору комунікацію, яка забезпечує відкритий простір для обговорення наявних проблем та питань.
  4.      Адміністрація школи заохочує учнівські ініціативи, сприяє усвідомленій та поінформованій участі у житті закладу освіти всіх учасників освітнього процесу та надає можливість реалізовувати свободу слова кожного.
  5.      Усі учасники шкільного життя мають рівні права: голос учителя – голос учня – голос батьків.
  6.      Усі учасники освітнього процесу мають поводитися відповідно до принципів демократії та поваги до прав людини.
  7.      Органи шкільного самоврядування регулярно оновлюються та впливають на прийняття рішень загальношкільного значення.
  8.      Планування та прийняття рішень на шкільному рівні здійснюються з урахуванням інтересів усієї шкільної спільноти, перед якою звітують про виконання цих рішень.
  9.      Публічна інформація доступна на сайті школи у режимі зворотнього зв’язку.
  10. Культура школи не толерує виявів дискримінації та булінгу. У закладі існують проєкти та програми з метою запобігання дискримінації та булінгу.
  11. Правила поведінки для всіх учасників освітнього процесу чіткі та зрозумілі. Адміністрація закладу створює рівні можливості; відносини у школі відображають толерантність та повагу до прав людини.

Стаття II. Інструменти впровадження

  1. Впровадження демократичних процедур на всіх рівнях (в учнівському самоврядуванні, батьківському комітеті тощо).
  2. Демократизація освітнього процесу в школі.
  3. Можливість різних способів демократичного прийняття рішень (обговорення, голосування, тощо) за участі всіх сторін освітнього процесу.
  4. Оновлення відповідно до вимог часу діючої процедури реагування на випадки дискримінації та булінгу.
  5. Формування лідерських та командних якостей, як серед учнівського, так і серед педагогічного колективу.
  6. Заохочування діяльності учнівського самоврядування та створення вільного та сприятливого простору для самореалізації кожного учня.

 

Розділ ІІ

ДЕМОКРАТИЧНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС

Ефективний розвиток громадянських компетентностей та міжпредметних зв’язків у ході планування й реалізації освітнього процесу потребує комплексного поєднання зусиль усього педагогічного колективу. Даний розділ розроблено згідно закону України  «Про освіту».

Стаття І. Принципи та підходи

  1. Учителі мають право на захист  професійної честі та гідності.
  2. Педагогічний колектив повинен додержуватися педагогічної етики, моралі та поважати права та гідність учнів; учні повинні поважати права та гідність педагогів.
  3. Учителі мають право на вільний вибір форм, методів та засобів навчання для планування освітнього процесу.
  4. Учителі колегіально оцінюють придатність навчальних видань; використовують навчальну літературу, рекомендовану МОН України.
  5. Заходи, спрямовані на розвиток демократії, виховання поваги до прав людини, та національно-патріотичне виховання реалізуються спільною ініціативою педагогічного та учнівського колективів.
  6. Учителі надають перевагу активним та інтерактивним методам навчання.
  7. Учителі мають доступ до різноманітних курсів, тренінгів та навчальних програм. Адміністрація школи підтримує та заохочує ініціативу педагогів щодо підвищення їх професійної майстерності шляхом використання новітніх методів та методики викладання навчальних дисциплін.
  8. Усі учасники освітнього процесу особистим прикладом повинні виховувати повагу до принципів моралі, гуманізму, толерантності, дотримуватися правил демократичного устрою та прав людини.
  9. Учні та батьки мають вплив на вибір предметів варіативної складової; учні та батьки проінформовані щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень.

Стаття ІІ. Інструменти впровадження

  1. Активне впровадження та творче використання міжпредметного планування освітнього процесу.
  2. Реалізація проєктів, які націлені на інтегрування елементів освіти для демократизації освітнього процесу шляхом наскрізного планування.
  3. Забезпечення вільного доступу вчителів до тренінгів, додаткових курсів та вивчення новітніх педагогічних методик викладання.
  4. Інформування батьків та учнів про критерії оцінювання навчальних досягнень.
  5. Систематичне висвітлення навчальних досягнень учнів в електронному щоденнику

 

Розділ ІІІ

ПАРТНЕРСЬКІ ВІДНОСИНИ МІЖ ШКОЛОЮ ТА ГРОМАДОЮ

Імплементація демократичних принципів та формування громадянських компетентностей не здійснюється лише у межах школи. Тісна взаємодія з органами місцевого самоврядування, ЗМІ, участь у соціальних проєктах та конкурсах сприятимуть поглибленню громадянської свідомості учнів, розвитку їх навичок співпраці та поваги до інших.

Стаття І. Принципи та підходи

  1. Правила, які регулюють відносини між партнерами та закладом освіти, ґрунтуються на принципах демократії та поваги до прав людини.
  2. У школі проводяться заходи за спільною ініціативою з місцевою громадою та органами місцевого самоврядування.
  3. Учні, учителі, батьки та адміністрація школи впливають на рішення та постанови суспільного значення.
  4. Учні, залучені до життя громади, пропонують ініціативи щодо рішень у молодіжній сфері місцевої громади.
  5. Адміністрація школи та партнери запрошують один одного з метою організації та участі у заходах різних рівнів.

Стаття ІІ. Інструменти впровадження

  1. Організація ярмарків громадських організацій у школі; запрошувати волонтерів з громадських організацій для урізноманітнення освітнього процесу.
  2. Брати участь у діяльності громадських організацій (залучаючи вчителів та учнів як волонтерів).
  3. Ініціація звернень школи до голови об’єднаної територіальної громади та створювати власні громадські організації при школі на волонтерських засадах (учнівське самоврядування, профспілковий комітет тощо)
  4. Ініціація спільних заходів з участі в громадському житті (проєкти, свята, ярмарки, благоустрій).
  5. Брати участь у програмах та запрошувати представників підприємств та громадських організацій з метою профорієнтації̈ випускників.

 

Розділ  ІV

ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ПРАВИЛА

Загальні положення:

І. Ми - відповідальні, старанні і наполегливі у навчанні:

1. Правила поведінки для здобувачів освіти базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.

2. Здобувачі освіти приходять до школи без запізнень, за 10-15 хвилин до початку занять, чисті та охайні, готують все необхідне навчальне приладдя, займають своє місце по дзвінку.

3. Під час перерви здобувачі освіти прибирають своє місце й готуються до наступного уроку.

4. Учні дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.

5. До закінчення уроків здобувач освіти можуть залишити територію закладу освіти тільки з дозволу медичної сестри, класного керівника або чергового адміністратора та за згодою батьків. 

6. Здобувач освіти, який був відсутній у закладі освіти з поважної причини до 3 календарних днів, може відвідувати школу без надання довідки від лікаря. Про відсутність учня/учениці батьки повідомляють класного керівника письмово. 

7. У разі відсутності здобувача освіти на уроках по причині хвороби, здобувач/здобувачка освіти має обов'язково надати відповідну довідку від лікаря з дозволом приступити до навчання та (або) рекомендаціями щодо допустимого навантаження на уроці фізичної культури зі вказаним терміном.

ІІ. Ми - ввічливі: 

1. Здобувачі освіти мають бути ввічливим, коректним і доброзичливим, проявляти витримку й розуміння у спілкуванні з учителями, працівниками закладу освіти, батьками інших учнів, а також з учнями. 

2. Здобувач/здобувачка освіти виявляють повагу до старших, піклуються про молодших школярів. 

3. Здобувачі освіти дотримуються мовного етикету.

4. Здобувачі освіти можуть висловлювати свої погляди, не зачіпаючи гідності і почуттів інших людей.

5. Здобувачі освіти й педагоги звертаються один до одного шанобливо.

ІІІ. Ми - у безпеці:

1. Заклад освіти – територія, на якій не місце для зброї, вибухових або вогненебезпечних предметів та речовин; спиртних напоїв, наркотичних речовин, сигарет (електронних – також); шокерів, газових балончиків, ножів та інших небезпечних предметів, які можуть зашкодити здоров'ю, безпеці інших людей або проведенню навчального процесу.

2. Булінг (цькування), бійки, залякування, лихослів’я, знущання над людиною, інші діяння (дії або бездіяльність) є неприпустимими формами поведінки у закладі освіти та за її межами.

3. Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм небезпечно знаходитися (дах, підвал, харчоблок, фізична і хімічна лабораторії, майстерні, спортзал). 

4. У коридорах школи та по сходах здобувачі освіти рухаються спокійним кроком.

4. Не мають місця в житті здобувачів освіти та є неприпустимими такі формами поведінки у школі:

- біг східцями, коридорами та в класних приміщеннях, штовхання тих, що йдуть попереду, ставлення підніжок

- порушення норм техніки безпеки

- кидання предметами або гра в м'яча у приміщеннях, не пристосованих для цього

- сварки між собою, з'ясування стосунків

- носіння яскравих прикрас та викликаючого макіяжу.

5. За межами закладу освіти потрібно дотримуватися правил дорожнього руху та правил поведінки в громадських місцях.

Вимоги по догляду за особистими речами та шкільним майном:

1. У закладі освіти та за його межами брати без дозволу чужі речі є неприпустимим.

2. Здобувачу освіти, що знайшов загублені або забуті, на його думку, речі, пропонується здати їх черговому адміністраторові або вчителеві.

3. Якщо здобувач освіти загубив  щось зі своїх речей, школа не несе відповідальності. Але часто речі знаходяться, і в такому випадку їх можна забрати на першому поверсі в гардеробі, а цінні речі у адміністрації школи. 

4. Здобувачі освіти мають дбайливо ставитися до шкільного майна та речей, що належать іншим учням, педагогам чи іншим учасникам освітнього процесу.

5. Здобувачі освіти відповідають за збереження свого майна.

6. За пошкоджене шкільне майно батьки здобувача освіти відшкодовують збитки закладу освіти. 

Правила поводження здобувачів освіти в їдальні:

1. Прямуй до їдальні разом зі здобувачам освіти свого класу, організовано й спокійно.

2. У їдальні слід дотримуватися черги та культури харчування, бережливо ставитися до хліба та інших продуктів харчування.

3. Сідати за стіл слід разом із товаришами-однокласниками.

4. Поївши, зібрати за собою брудний посуд і віднеси його на спеціальний стіл.

5. Не слід виносити їжу і напої за межі їдальні.

Обов’язки чергових по класу:

1. Чергові повинні:

- доповідати класному керівнику про стан справ у класі

- доповідати вчителю про відсутніх здобувачів освіти на уроці

- стежити за наявністю на уроці крейди та губки для роботи на дошці

- контролювати стан квітів у класній кімнаті, поливати їх

- після закінчення уроку проводити прибирання класної дошки.

Вимоги по догляду за підручниками, зошитами, щоденником

  1.  Підручники мають зберігатися акуратно.
  2.  Зошити учнів мають бути охайними і підписаними за встановленим зразком державною мовою.
  3.  Кожен учень повинен акуратно вести щоденник (згідно загальних вимог), вчасно надавати його вчителеві для виставлення оцінок.

Правила для працівників закладу освіти

1. Заклад освіти має створювати спокійну, безпечну, сприятливу атмосферу та гармонійне середовище для здобування освіти.

2. Заклад освіти допомагає у становленні здобувача освіти  як врівноваженої та ввічливої особистості.

3. Заклад освіти забезпечує ефективні засоби комунікації між школою та батьками.

Правила для батьків

1. Батьки підтримують прагнення закладу освіти та його підхід до навчання здобувачів освіти

2. Батьки забезпечують відвідування школи здобувачами освіти та запобігають пропускам уроків без поважних причин.

3. Батьки підтримують ефективну комунікацію із закладом освіти.

 

Розділ V

САНКЦІЇ ЗА ПОРУШЕННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ УГОДИ

  1. Для учнів
  •         вилучення ІТ-пристроїв з поверненням їх батькам учнів-порушників;
  •         анулювання атестаційної роботи за спробу списування;
  •         складання пояснювальної записки та запрошення батьків до адміністрації школи;
  •         складання подання до ювенальної превенції або до служби у справах дітей;
  •         залучення шкільного офіцера для проведення роз’яснювальних робіт;
  •         обговорення проблемної поведінки учня-порушника на засіданнях ради профілактики, Ради школи та педагогічних рад закладу з запрошенням батьків;

2. Для педагогів:

  •         обговорення проблемної поведінки вчителя на засіданнях рад закладу на предмет відсторонення педагога від роботи з учнем/учнями певного класу;
  •         пониження кваліфікаційної категорії, отриманої у ході чергової/позачергової атестації;
  •         винесення догани, звільнення з посади у визначеному законодавством порядку на підставі порушення ст. 42 «Академічна доброчесність» закону України «Про освіту» чи інших законів України.

3.  Для батьків:

  •         відшкодування батьками/законними представниками особи учня-порушника завданої матеріальної шкоди;
  •         складання подання до ювенальної превенції або до служби у справах дітей з приводу неналежного виконання батьківських обов’язків;
  •         у разі ігнорування та ухиляння батьками запрошення до адміністрації чи рад школи, складається подання до служби у справах дітей та до поліції.                               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
23 травня 2023
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку