СХВАЛЕНО
загальними зборами
Протокол № _____ 2023 р.
УГОДА ШКІЛЬНОЇ СПІЛЬНОТИ
ТАЛАЛАЇВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ, ТАЛАЛАЇВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ПРО СПІВПРАЦЮ
Директор Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів _______________
Президент ШПР Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів _______________
Голова батьківського комітету _______________
ВСТУП
Сучасна школа – це щось значно більше, ніж традиційна передача знань. Школа відіграє ключову роль у формуванні активної громадської позиції, адже кожен отримує тут перший досвід суспільного життя та взаємодії з іншими. Концепція нової української школи передбачає не тільки розвиток соціальних та громадянських компетентностей, форм поведінки, необхідних для ефективної співпраці з громадою, але й пропонує поглибити автономію школи та вчителя.
Відповідно до вимог Ради Європи, нової української школи, місії організації Міжнародного Бакалаврату та міжнародної Британської школи у цьому документі ми декларуємо основні положення УГОДИ Талалаївського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, Талалаївської селищної ради, відповідно до яких усі учасники освітнього процесу повинні поважати один одного, а всі важливі рішення повинні обговорюватися і прийматися за участі всіх сторін, яких ці рішення стосуються. Крім того, ця Угода вимагає взаємодії усіх зацікавлених сторін – від учнів, вчителів, адміністрації школи до місцевої влади та представників громади.
Розділ I
ДЕМОКРАТИЧНЕ НАВЧАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ТА ДЕМОКРАТИЧНЕ САМОВРЯДУВАННЯ У ШКОЛІ
Важливу роль у формуванні навичок взаємодії з громадою відіграє демократичне навчальне середовище та безпечний і комфортний клімат у школи. Це уможливить створення відповідальних й рівноправних стосунків та сприятиме розвитку демократичних компетентностей не лише учнів, але й учителів та батьків.
Стаття I. Принципи та підходи
Стаття II. Інструменти впровадження
Розділ ІІ
ДЕМОКРАТИЧНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
Ефективний розвиток громадянських компетентностей та міжпредметних зв’язків у ході планування й реалізації освітнього процесу потребує комплексного поєднання зусиль усього педагогічного колективу. Даний розділ розроблено згідно закону України «Про освіту».
Стаття І. Принципи та підходи
Стаття ІІ. Інструменти впровадження
Розділ ІІІ
ПАРТНЕРСЬКІ ВІДНОСИНИ МІЖ ШКОЛОЮ ТА ГРОМАДОЮ
Імплементація демократичних принципів та формування громадянських компетентностей не здійснюється лише у межах школи. Тісна взаємодія з органами місцевого самоврядування, ЗМІ, участь у соціальних проєктах та конкурсах сприятимуть поглибленню громадянської свідомості учнів, розвитку їх навичок співпраці та поваги до інших.
Стаття І. Принципи та підходи
Стаття ІІ. Інструменти впровадження
Розділ ІV
ЗАГАЛЬНОШКІЛЬНІ ПРАВИЛА
Загальні положення:
І. Ми - відповідальні, старанні і наполегливі у навчанні:
1. Правила поведінки для здобувачів освіти базуються на законах України, постановах Міністерства освіти і науки України та органів місцевого самоврядування, Статуті школи.
2. Здобувачі освіти приходять до школи без запізнень, за 10-15 хвилин до початку занять, чисті та охайні, готують все необхідне навчальне приладдя, займають своє місце по дзвінку.
3. Під час перерви здобувачі освіти прибирають своє місце й готуються до наступного уроку.
4. Учні дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
5. До закінчення уроків здобувач освіти можуть залишити територію закладу освіти тільки з дозволу медичної сестри, класного керівника або чергового адміністратора та за згодою батьків.
6. Здобувач освіти, який був відсутній у закладі освіти з поважної причини до 3 календарних днів, може відвідувати школу без надання довідки від лікаря. Про відсутність учня/учениці батьки повідомляють класного керівника письмово.
7. У разі відсутності здобувача освіти на уроках по причині хвороби, здобувач/здобувачка освіти має обов'язково надати відповідну довідку від лікаря з дозволом приступити до навчання та (або) рекомендаціями щодо допустимого навантаження на уроці фізичної культури зі вказаним терміном.
ІІ. Ми - ввічливі:
1. Здобувачі освіти мають бути ввічливим, коректним і доброзичливим, проявляти витримку й розуміння у спілкуванні з учителями, працівниками закладу освіти, батьками інших учнів, а також з учнями.
2. Здобувач/здобувачка освіти виявляють повагу до старших, піклуються про молодших школярів.
3. Здобувачі освіти дотримуються мовного етикету.
4. Здобувачі освіти можуть висловлювати свої погляди, не зачіпаючи гідності і почуттів інших людей.
5. Здобувачі освіти й педагоги звертаються один до одного шанобливо.
ІІІ. Ми - у безпеці:
1. Заклад освіти – територія, на якій не місце для зброї, вибухових або вогненебезпечних предметів та речовин; спиртних напоїв, наркотичних речовин, сигарет (електронних – також); шокерів, газових балончиків, ножів та інших небезпечних предметів, які можуть зашкодити здоров'ю, безпеці інших людей або проведенню навчального процесу.
2. Булінг (цькування), бійки, залякування, лихослів’я, знущання над людиною, інші діяння (дії або бездіяльність) є неприпустимими формами поведінки у закладі освіти та за її межами.
3. Під час перерви учні можуть вільно переміщатися по школі, окрім тих місць, де їм небезпечно знаходитися (дах, підвал, харчоблок, фізична і хімічна лабораторії, майстерні, спортзал).
4. У коридорах школи та по сходах здобувачі освіти рухаються спокійним кроком.
4. Не мають місця в житті здобувачів освіти та є неприпустимими такі формами поведінки у школі:
- біг східцями, коридорами та в класних приміщеннях, штовхання тих, що йдуть попереду, ставлення підніжок
- порушення норм техніки безпеки
- кидання предметами або гра в м'яча у приміщеннях, не пристосованих для цього
- сварки між собою, з'ясування стосунків
- носіння яскравих прикрас та викликаючого макіяжу.
5. За межами закладу освіти потрібно дотримуватися правил дорожнього руху та правил поведінки в громадських місцях.
Вимоги по догляду за особистими речами та шкільним майном:
1. У закладі освіти та за його межами брати без дозволу чужі речі є неприпустимим.
2. Здобувачу освіти, що знайшов загублені або забуті, на його думку, речі, пропонується здати їх черговому адміністраторові або вчителеві.
3. Якщо здобувач освіти загубив щось зі своїх речей, школа не несе відповідальності. Але часто речі знаходяться, і в такому випадку їх можна забрати на першому поверсі в гардеробі, а цінні речі у адміністрації школи.
4. Здобувачі освіти мають дбайливо ставитися до шкільного майна та речей, що належать іншим учням, педагогам чи іншим учасникам освітнього процесу.
5. Здобувачі освіти відповідають за збереження свого майна.
6. За пошкоджене шкільне майно батьки здобувача освіти відшкодовують збитки закладу освіти.
Правила поводження здобувачів освіти в їдальні:
1. Прямуй до їдальні разом зі здобувачам освіти свого класу, організовано й спокійно.
2. У їдальні слід дотримуватися черги та культури харчування, бережливо ставитися до хліба та інших продуктів харчування.
3. Сідати за стіл слід разом із товаришами-однокласниками.
4. Поївши, зібрати за собою брудний посуд і віднеси його на спеціальний стіл.
5. Не слід виносити їжу і напої за межі їдальні.
Обов’язки чергових по класу:
1. Чергові повинні:
- доповідати класному керівнику про стан справ у класі
- доповідати вчителю про відсутніх здобувачів освіти на уроці
- стежити за наявністю на уроці крейди та губки для роботи на дошці
- контролювати стан квітів у класній кімнаті, поливати їх
- після закінчення уроку проводити прибирання класної дошки.
Вимоги по догляду за підручниками, зошитами, щоденником
Правила для працівників закладу освіти
1. Заклад освіти має створювати спокійну, безпечну, сприятливу атмосферу та гармонійне середовище для здобування освіти.
2. Заклад освіти допомагає у становленні здобувача освіти як врівноваженої та ввічливої особистості.
3. Заклад освіти забезпечує ефективні засоби комунікації між школою та батьками.
Правила для батьків
1. Батьки підтримують прагнення закладу освіти та його підхід до навчання здобувачів освіти
2. Батьки забезпечують відвідування школи здобувачами освіти та запобігають пропускам уроків без поважних причин.
3. Батьки підтримують ефективну комунікацію із закладом освіти.
Розділ V
САНКЦІЇ ЗА ПОРУШЕННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ УГОДИ
2. Для педагогів:
3. Для батьків:
1