Мета. Довести до свідомості дітей, яке то високе звання – громадянин України. Показати зв’язок «людина – родина – держава», роль держави у захисті прав людини. Виховувати любов до рідної землі, повагу до державних символів.
Обладнання. Плакат із зображенням державного гербу, прапору, словами гімну;плакат «Права дитини».
Хід заняття
Є багато країн на землі,
В них озера, річки і долини,
Є країни великі й малі,
Та найкраща завжди Батьківщина!
Одна Батьківщина і більш не буває,
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Вчитель. У нас у гостях усний журнал «Чомучки». Цей випуск має назву: «У моєму серці – Україна!»
Кожен з вас сьогодні зможе знайти відповідь на запитання: «Хто я такий?», «Які маю права?»
Відкриваємо першу сторінку.
ПЕРША СТОРІНКА – ІСТОРИЧНА
Вчитель. 24 серпня 1991 року прийнято Акт про незалежність України, за яким вона є самостійною демократичною державою. Як і кожна суверенна держава світу Україна має три державні символи.
Е Б Г Р
2 4 1 3
Учень 1. Герб, тризуб – символ влади. У ньому поєднано триєдність життя.
Батько – Мати – Дитя.
Воля – Слава– Сила.
Віра – Надія – Любов.
Золотий тризуб на блакитному тлі – дуже давній знак. Він зустрічається ще за часів Київської Русі, зокрема на монетах київського князя Володимира Великого. Отже, йому більше тисячі років.
П А Р П Р О
4 3 2 1 6 5
Учень 2. Національний прапор України – це синьо-жовтий стяг. Жовтий колір – це колір золотої пшеничної ниви, колір зерна, ласкавого сонечка, без якого не дозрів би хліб. Синій колір – це колір чистого мирного неба, колір цариці-води.
Роль прапора бути попереду, вести людей за собою.
І Н М Г
2 4 3 1
Учень 3. Національний гімн України – це урочиста пісня, символ нашої державної єдності, яку більше ста років тому написали поет Павло Чубинський і композитор Михайло Вербицький. (Звучить мелодія гімну України).
ДРУГА СТОРІНКА – ПОЕТИЧНА
Вчитель. Рідний край, Україна, Батьківщина … Це прості, та разом з тим прекрасні слова. Україна – це поля і річки, сади і квіти, мама і тато. Саме любов до рідного краю звучить у кожній строфі віршів, які ви підготували.
Учень 4. Облітав журавель
Сто доріг, сто земель.
Ми спитали в журавля:
«Де найкращая земля?»
Журавель відповідає:
«Краще рідної немає!»
Учень 5. Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт,
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ,
Це рідна моя Україна!
Учень 6. Моя Батьківщина – це наша сім’я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дідо і брат,
Всі рідні і друзів багато.
Учень 7. Моя Батьківщина – це злагода й мир,
Та небо бездонне й чудове.
Це пісня чарівна, що лине до зір,
Й дитинство моє світанкове.
Учень 8. Моя Батьківщина – ліси і поля.
Від них в нас і радість, і сила.
Це та найсвятіша земля,
Що кожного з нас породила.
СТОРІНКА ТРЕТЯ – «МОЯ КОЛИСКА – КИЇВЩИНА»
Вчитель. Ми живемо в Київській області. Як називається наше село?
Воно мальовниче, красиве. Тут народилися і зростаєте ви. Давайте примножувати і берегти його багатства.
Намалюйте кожен улюблений куточок свого села.
СТОРІНКА ЧЕТВЕРТА – «Я – ГРОМАДЯНИН УКРАЇНИ»
Вчитель. Ви не раз запитували себе: «Хто я такий?» і знаходили багато різних відповідей.
Заплющіть очі і уявіть себе членами екіпажу космічного корабля. Ви довгий час перебуватимете разом. Потрібно ближче познайомитися, більше дізнатися про один одного.
Розплющіть очі. Назвіть своє ім’я і приязно посміхніться.
Ми – одна сім’я
В цьому класі друзі всі:
Я і ти, ми і ви.
Добрий день, тому, хто зліва,
Добрий день, тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Руку дай тому, хто зліва.
Руку дай тому, хто справа.
Всі ви, діти, любі й дорогі для своїх батьків. Є день, коли ви з’явилися на світ – це ваш день народження. Розкажіть, що ви дізналися про себе від своїх близьких? (Відповіді дітей)
Отже, кожен з вас – дитина. Кожному при народженні дали ім’я. Що вони означають?
Євген – благородний.
Богдан – богом даний.
Віталій – життя.
Анастасія – повернення до життя.
Народилася у родині дитина – на світ з’явилася нова людина. Всі люди схожі між собою і в той же час різні.
Діана – ти дівчинка, а Денис – … Діана для своїх батьків – …, а Денис – …
Яким повинен бути справжній хлопчик-син?
Якою хочуть бачити свою доньку батьки?
Сьогодні ви вкотре переступили шкільний поріг. Ви – третьокласники. Школа – це другий дім. Саме тут дізнаються багато цікавого?
А чи всі діти у нашій державі мають право відвідувати школу? Які інші права мають діти?
Дотримання цих прав забезпечує держава – Україна. Ми її мешканці, громадяни.
П’ЯТА СТОРІНКА – ПІДСУМКОВА
Вчитель. Робота нашого усного журналу добігла до кінця. Перевірю, наскільки ви були уважні.
Батьківщина – це наша колиска.
Батьківщина – це …
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша – солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься …
Кожен з вас може зробити свій внесок у становлення і розвиток нашої держави, Київщини. Наполегливо вчитися, бути патріотом – це посильний дарунок рідній країні.
Учень 9. Люблю я в рідному краю
Пропахлі вітром колоски –
Таке чіпке безмежне поле,
І мамин хліб, і ті стежки,
Якими вранці йду до школи.
І перші проліски в гаю,
І щедре сонечко в блакиті.
Люблю Вкраїну я свою:
Вона найкраща в цілім світі.
Семиполківський НВК
РОЗРОБКА ПЕРШОГО УРОКУ
У МОЄМУ
СЕРЦІ – УКРАЇНА
Підготувала
класний керівник
3-А класу
Булат М. М.
Семиполки 2015