Україна (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.). Діагностичне оцінювання знань

Про матеріал

Матеріал містить завдання для оцінювання знань учнів за минулий навчальний рік. Укладено два варіанти тестових завдань у форматі Зовнішнього незалежного оцінювання. Завдання доцільно використовувати для діагностичного оцінювання знань учнів 10 класу на початку навчального року. Також можна застосовувати для узагальнення знань учнів 9 класу

Перегляд файлу

Діагностична робота з історії України 10 клас

Варіант 1

  1. Започаткування нової української літератури в західноукраїнських землях пов’язують з діяльністю:

А) «Руської трійці»                              Б) Собору руських учених

В) Галицько-руської матиці                 Г) товариства галицьких греко-католицьких

                                                                  священиків

 

  1. Про кого з діячів науки початку ХХ століття йдеться: «Історик, перший ректор Київського університету Святого Володимира, основоположник української фольклористики»

А) В. Каразін     Б) Я. Головацький        В) М. Максимович           Г) М. Осторградський

 

  1. Коли відбулася російсько-турецька війна, яка створила передумови для ліквідації Задунайської Січі?

А) 1768-1774    Б) 1787-1791       В) 1806-1812         Г) 1828-1829

 

  1. Виконання селянами Наддніпрянської України повинностей на користь поміщика після отримання ними особистих і майнових свобод царська влада закріплювала:

А) впровадженням стану тимчасовозабов’язаних

Б) відмовою викупу орних земель у поміщиків

В) відродження общинного землеволодіння

Г) запровадження зрівняльного землекористування

 

  1. Проаналізуйте візуальні історичні джерела та виконайте завдання до них:

        

  1. Яке явище можна проілюструвати за допомогою зображених джерел?

А) біженство    Б) асиміляція        В) депортація        Г) трудова міграція

  1. На підставі цих джерел можна стверджувати, що значні масштаби та інтенсивність явища забезпечено передусім за рахунок:

А) дрібних торговців   Б) ремісників-кустарів   В) малоземельних селян

Г) кваліфікованих робітників

  1. Для якого регіону було характерним явище, відображене в джерелах?

А) Таврія    Б) Галичина      В) Слобожанщина       Г) Наддніпрянщина

 

  1. Установіть правильну послідовність подій

А) Створення Кирило-Мефодіївського товариства

Б) Поява видання «Зоря Галицька»

В) Поява товариства «Просвіта» у Наддніпрянській Україні

Г) Створення першої української політичної партії

 

  1. Встановіть відповідність між подією і наслідком

А) економічна криза                1) скасування панщини і особистої залежності селян,

                                                 надання селянам громадянських прав

Б) революція 1905-1907 рр.      2) руйнування селянської общини, перетворення

                                                   Наддніпрянської України на одного з експортерів хліба

                                                  до країн Західної Європи

В) Столипінська реформа         3) посилення концентрації виробництва, зростання

                                                 питомої ваги українських земель у економіці Російської

                                                 імперії

Г) Перша світова війна             4) втрата чинності «Емського указу», легалізація

                                                  діяльності українських політичних партій

                                                   5) повалення самодержавства, розпад Російської імперії,

                                                  Українська революція

 

  1. Що стало результатом реалізації політики «нової ери»?

А) впровадження загального виборчого права

Б) відкриття українського університету

В) створення українського Галицького сейму

Г) заснування кафедри української історії у Львівському університеті

Д) відкриття українських гімназій

Е) перейменування Літературного товариства ім. Т. Шевченка на Наукове товариство ім. Т. Шевченка

Є) поділ Галичини на Східну і Західну

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностична робота з історії України 10 клас

Варіант 2

  1. Про кого йде мова в уривку джерела: «письменник, учений, політичний діяч. У 1875р. закінчив Дрогобицьку гімназію. Навчався у Чернівецькому та Віденському університетах. Був одним з редакторів видання «Літературно-науковий вісник». Свої власні твори почав друкувати від 1870 р. Стояв біля витоків Української радикальної партії».

А) Ю. Бачинський      Б) І. Франко      В) Ю. Романчук      Г) В. Стефаник

 

  1. Створення федеративної держави рівноправних слов’янських народів – це мета діяльності

А) Кирило-Мефодіївського товариства         Б) Братерства тарасівців

В) Руської трійці                                            Г) Головної Руської Ради

 

  1. Протягом 1873-1876 рр.

А) тривало польське національно-визвольне повстання

Б) відбувалися події Кримської війни на території України

В) діяли українські парламентські громади у І та ІІ Державних Думах Росії

Г) працював Південно-Західний відділ Російського географічного товариства

 

  1.  Реформи 1860-1870-х рр. у Російській імперії сприяли?

А) формуванню ринку вільнонайманої праці

Б) витісненню іноземного капіталу національним

В) подоланню селянського малоземелля та безземелля

Г) розгортанню трудової еміграції до США та Канади

 

  1. Проаналізуйте фрагмент історичного документа та виконайте завдання

«Перша українська промова у семінарії, репрезентована «Голосом галичан», створеним народною мовою; була подією новаторською і стала доброю спонукою до ширших поза семінарських виступів рідною мовою, до нових національних маніфестацій»

  1. Представники якої організації причетні до події, описаної в уривку історичного джерела?

А) «Руської трійці»    Б) Кирило-Мефодіївського товариства

В) Товариства греко-католицьких священиків       Г) Братерства тарасівців

 

  1. Хто із зображених діячів виголосив «першу українську промову» у семінарії?

А)   Б)   В)   Г)

  1. Подія описана в уривку історичного джерела свідчила про

А) перехід до культурницького етапу національного відродження

Б) політизацію національно-визвольного руху в Австро-Угорській імперії

В) початок «нової ери» у польсько-австрійсько-українських відносинах

Г) занепад ідей москвофільства серед греко-католицьких священиків

 

  1. Установіть послідовність подій

А) Поява Емського указу

Б) Видання Валуєвського циркуляру

В) Заснування товариства «Просвіта» у Львові

Г) Заснування Головної Руської Ради

 

  1. Встановіть відповідність між зображеннями діячів та фактами їх біографії

А)Б)В)Г)

 

  1. Історик, професор Київського університету Св. Володимира, один з основоположників археології а Україні й один із ініціаторів заснування першого в Україні журналу «Киевская старина»
  2. Просвітник, письменник, лідер національного відродження кримських татар, видавець першої в Криму тюркськомовної газети
  3. Етнограф, громадський діяч, автор тексту Державного Гімну України
  4. Історик, публіцист, засновник Вільної української друкарні в Женеві, видавець першого українського політичного часопису
  5. Письменник, громадський діяч, упорядник «Словаря української мови»

 

  1. Які події відбулися на території України у 1905-1907 рр.?

А) убивство прем’єр-міністра Росії П. Столипіна

Б) повстання у Києві саперного полку під керівництвом підпоручика Б. Жаданівського

В) повстання на панцернику «Князь Потьомкін-Таврійський»

Г) утворення Української революційної партії

Д) повстання селян у Великих Сорочинцях

Е) створення Товариства українських поступовців

Є) «Справа Бейліса»

 

docx
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
1888
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку