«Україна – єдина країна».

Про матеріал

Розширює поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави ,викликає у дітей почуття гордості за неї; розвиває в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави, наполегливо вчитись, щоб принести якомога більше користі рідній Україні; виховує майбутнього захисника своєї Вітчизни та формує в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів.

Перегляд файлу

Тема уроку: «Україна – єдина країна».

Мета: розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави ,викликати у дітей почуття гордості за неї;

розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави, наполегливо вчитись, щоб принести якомога більше користі рідній Україні;

виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни та формувати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави та захисту її кордонів.

Обладнання: Конституція України, географічна карта, портрети поетів Тараса Шевченка, Лесі Українки, список прізвищ земляків, що зараз воюють за єдність нашої країни, свічки.

Вислови. 

Всім серцем любіть Україну свою,

І вічні ми будемо з нею

(В. Сосюра).

Свою Україну любіть,

За неї Господа моліть

(Т. Шевченко).

Хід уроку

І. Актуалізація знань , умінь і навичок.

Учитель  

  • Добрий день, мої милі діти , підросли і змужніли у нас.

     Будемо вчитись, дружити, радіти й називатись 2- Б клас.

  • Я сьогодні всіх вас щиро вітаю в нашім дружнім колі, бажаю щастя, радості та міцного здоров’я, любі мої.
  •                   От і знову вересень настав, покликав всіх дітей України за шкільні  

         парти, щоб ви могли здобувати знання , вчитися мудрості життя.

  •                   А де ми здобуваємо знання? У школі!!! Нарешті , ви знову в школі!!!.

 1 учень .

Увага! Увага! Скінчилося літо!

А скільки пригод неймовірних прожито!!

Поїздки до моря, веселі походи,

Ігри та сонце, дарунки природи. 

2 учень.

Цей день незвичайний приходить до нас,

І всім до навчання вставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати,

Бо трішки набридло вже відпочивати.

3 учень.

Щиро дзвоник шкільний співає,

Закінчилася літня гра.

Світлий вересень всіх зустрічає -

Нам до школи вже  йти пора.

 

4 учень.

На радість всім ми підросли

У нашу школу йшли щасливі,

Щоб з неї ми знання несли. 

Дай, Боже, нам здоров’я й сили.

 

5 учень.

Щоб цвіла Україна моя,

Ми даємо обіцянку їй:

Вчитись так , щоб набуті знання

Знадобились Вітчизні моїй.

Мозкова атака

 

  • Де ж ви відпочивали цим літом?  (Відповіді учнів на дошці у вигляді променів сонця ).

                                                      

 (У селі, на морі, в горах, у місті, на річці.)

 

  •  Де знаходяться ці місця? ( В Україні). Я зрозуміла , що всі місця , де ви відпочивали знаходяться в Україні.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети  уроку.

Учитель.

До речі, кожен рік у школах нашої країни  перший урок починається урочисто з певної теми для всіх дітей.

Тема нашого першого уроку «Україна – єдина країна»

Вишита колоссям і калиною,

Вигойдана співом солов’я,

Зветься величаво – Україною,

Земле зачарована моя.

Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - на нашій славній Україні! Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини.

Наш урок ми сьогодні побудуємо у вигляді змагань між  двома  командами. Назви команд взнаємо відгадавши загадки.

1.У погожу літню днину

 він на варті біля тину,

 круглолицій та пригожий,

 і до сонця дуже схожий. (Соняшник)

2.Гарні квіти біля хати

 Навесні садила мати.

 Чорнобриві-чорноброві

 Квітнуть в тиші вечоровій. (Чорнобривці)

    Назви команд я обрала сама, бо ці квіти – це квіти – символи нашої землі.

   Щоб правильно і гарно відповідати я дозволяю, щоб батьки вам допомагали.

  • Для оцінювання ми виберемо журі, яке справедливо  судитиме ваші відповіді. На  уроці постарайтеся пригадати все, що ми вчили у першому класі про нашу Батьківщину, про її символи, традиції, звичаї, видатних людей.

ІІІ. Основна частина уроку. 

Завдання 1.

- У кожної  команди  лежать картки з завданням. З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою. Розтлумачте зміст. Доведіть вашу любов до Батьківщини.

1. Без верби й калини -                                      життя  віддай.

2. Україна – мати,                                              про її добробут дбай.                                     

3. Україна – рідний край,                                 там і під ялиною рай.

 

4. За рідний край                                               умій за неї постояти .

5.  Де рідний край,                                            нема України.

 

- Як ви розумієте ці прислів’я? Які народні символи України згадано в цих прислів’ях?

( Виграє та команда , яка швидше та без помилок виконала завдання.)  

Завдання 2.                                                            

 - А які державні символи ви знаєте?

 Гра «Чарівний квадрат»

к

п

р

а

п

о

р

с

т

о

г

і

м

н

і

к

а

л

и

н

а

т

р

и

з

у

б

ж

м

р

у

ш

н

и

к

л

е

л

е

к

а

о

а

г

е

р

б

я

л

  
Учитель

- У чарівному квадраті  ви прочитали слова, які є символами України .

До речі , слово символ – грецького походження , це знак, прикмета, ознака. Символи України є державні та народні.

- Які серед прочитаних слів належать до державних символів?

- Державними символами  України є:

Учень 1.

 

                                                        Державний Гімн

Слова палкі,

Мелодія врочиста, -

Державний Гімн

Ми знаємо усі.

Для кожного села,

Містечка, міста –

Це клич один

З мільйонів голосів.

Це наша клятва,

Заповідь священна,

Хай чують

Друзі й вороги,

Що Україна вічна,

Незнищенна,

Від неї  лине

Світло навкруги.

                      Н. Поклад

- державний гімн ( прослуховування гімну України у виконанні О.Пономарьова);

Учень 2.

Прапор нашої Вкраїни

Має колір жовто-синій.

І повинен кожен знати,

Як два кольори єднати:

Синє небо – верхня смуга,

Жовте поле – нижня смуга.

Я підношу із любов’ю

Прапор ніжно-кольоровий.

                                      Г. Чубач

- Якого кольору прапор України?

Учень 3.                                                  

                                                                   Герб

 

Наш герб – тризуб, немов сімя єдина

 Де тато, мама і дитина 

Живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

                              В. Паронова

-  Як виглядає герб України ?

  • А записано про це в основному Законі України – КОНСТИТУЦІЇ (ст..20)

 

Завдання 3. 

Учитель: А зараз ми проведемо конкурс «Чи знаєте ви?»

Вчитель читає запитання, а учні якомога швидше дають відповідь на них, піднімаючи руку. Зараховується  перша правильна  відповідь. Допомагати можуть батьки.

  1.               Столиця України.

 2.       Як  називається рідний край де ви народилися? 

3.        Як  називається народ, що населяє Україну?

           4.     Яка  найбільша річка України?

  1.    Грошова одиниця України.
  2.               Швидкий український танок.

 Підбиття підсумків.

Завдання 4.  Розгадування   кросвордів. « Український  віночок»

Кожна  команда одержує кросворд. На його розгадування учні мають 3 хв. Перемагає команда, яка першою розгадає кросворд та слово- відгадку.

Кросворд команди «Соняшник»                          Кросворд команди «Чорнобривці»

 

1.Чим для України є тризуб?                     1.Людина, яка зробила героїчний вчинок.

2. Найвідоміша козацька страва.               2. Народний символ України.

3. Гори України.                                         3. Назва нашої держави.

4.Народний символ України.                    4. Збірка Т.Г. Шевченка.

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І

 

 

 

Е

 

 

 

 

 

 

 

 

М

 

 

 

 

 

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

Н

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

Слово-відгадка  -  ГІМН                                Слово-відгадка -  ГЕРБ

Підбиття підсумків.

Завдання 5.

Кожна команда отримує аркуш ватману з наведеними контурами України, кольорові олівці. Завдання полягає в тому, щоб кожен учень на карті в любому її куточку намалював те, з чим асоціюється Україна.( На виконання завдання відводиться 5 хв. і  карта України вивішується на дошку.)

Підбиття підсумків.

Завдання 6.

Кожному з учнів вчитель роздає маленькі паперові квіти соняшника і чорнобривців. З допомогою батьків діти записують на квіточці одне слово, яке говоритиме про те, якою хотіли б вони бачити свою Батьківщину. І прикріплюють на двосторонній  скоч до наведених кордонів України.

Перемагає команда,  в якої більше різних слів.

Підбиття підсумків.

Нагородження  команд.

Учитель: Прочитавши  слова, які ви написали на квіточках, а це : щаслива, багата, могутня, красива, незалежна, самостійна, мальовнича; розглянувши ваші малюнки; послухавши ваші відповіді, я впевнена, що свою Батьківщину ви любите і хочете, щоб вона була саме такою, якою ви її зобразили своїми малюнками, словами.

 Але ви знаєте, що наша країна переживає важкий час  і  її зараз  як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули  вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лав українського війська. Вони з честю воюють на сході з терористами та російським сепаратистами, відвойовують та захищають кордони нашої держави. Ми не допустимо поділити нашу державу на шматки. Цього ніколи не буде!

      Наша армія існує для захисту кордонів рідної землі, а не для нападу на інші країни. Щоб захистити Батьківщину в майбутньому, треба змалку полюбляти спорт, бути сильним, спритним, мужнім.

Тільки людина з добрим і чуйним серцем, роботяща і вольова може бути патріотом і громадянином своєї держави, по-справжньому любити і захищати, відстоювати її інтереси і приносити велику користь. Що більше буде зроблено для цього сьогодні, то краще житимемо завтра, і будемо гідними називати себе українцями. Хай Бог допомагає нам творити своє майбутнє своїм розумом, своїми руками і серцями.

Учень 1.  Молюсь за тебе, Україно,

      Молюсь за тебе кожен час,

      бо ти у нас одна-єдина, - 

      Писав в своїх віршах Тарас.

Учень  2. Молюсь,- казав він, щоб у тебе

     Не було між людьми війни,

     Щоб завжди було чисте небо

     На нашій стомленій землі.

Учень  3.   Щоб завше у садку смерека

    Весняним квітом під вікном цвіла

    І прилітали з вирію лелеки,

   Щоб гомін хвиль послухати Дніпра! 

 

IV. Підбиття підсумку уроку.

Ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову.

Ми Єдина країна! Незважаючи на усі негаразди, що відбуваються зараз, всі ми прагнемо одного - миру, спокою, міцної та квітучої держави та чистого неба над головою.

                                Н. Бучинська «Моя Україна»

 

 

 

doc
Додано
15 травня 2018
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку