Тема: Україна в умовах перебудови. Міжнародна ситуація. Відновлення пам’яті про Голодомор.
Мета визначити передумови, протиріччя та наслідки політики перебудови і гласності в СРСР; проаналізувати зміни у зовнішньополітичному житті СРСР; охарактеризувати діяльність Михайла Горбачова; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.
Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, комп’ютер, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.
Форми роботи на уроці:колективна, групова, індивідуальна
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Презентація (хмара слів, портрет Брежнєва)
Якого політичного діяча СРСР стосується наведена хмаринка слів?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ
Презентація (розгадування ребусу, повідомлення теми, робота з Qr-кодом і складання онлайн пазлу)
Хто прийшов до влади після Брежнєва?
Робота з презентацією - запис терміну «перебудова» в зошит та визначення його причин.
«Перебудова» - політичний курс, який реалізовувався в СРСР у 1985-1991 рр. Його суть полягала у спробі системно модернізувати суспільство.
Причини:
1)26,36,45,21,36,44,25,13,36,26,44,45,63. (інтенсивність)
2)14,34,11,44,36,26,44,45,33.(гласність)
3) 16,41,12,43,41,12,46,45.(добробут)
4) 16,21,35,41,33,43,11,45,25,24,11,53,26,62.(демократизація)
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
А |
Б |
В |
Г |
Ґ |
Д |
2 |
Е |
Є |
Ж |
З |
И |
І |
3 |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
4 |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
5 |
Ф |
Х |
Ц |
Ч |
Ш |
Щ |
6 |
Ю |
Я |
Ь |
— |
— |
— |
З інтерв'ю Леоніда Кравчука після ознайомлення з архівними матеріалами про голод 1932-1933 рр.:
«Ви знаєте, тільки нежива людина може не відреагувати на таке. Я з часом зрозумів: усе, що робилося, була суцільна брехня. І партія цю брехню утверджувала, обмежуючи в інформованості навіть тих людей, які повинні були “за службовим обов'язком” знати правду. Це був фарс, фальсифікація, злочин. І я повторюю: якби я знав усе це в 1958 році, я ні за що до цієї партії не вступив би. Ось що я коротко можу сказати про перелом у своїй свідомості».
Презентація, запис терміну в зошит.
«Нове мислення» - політичний курс на припинення «холодної війни» й відмову від гонки озброєнь, обґрунтування пріоритету загальнолюдських цінностей.
1.Вправа «Настій»
Намалюйте на полі в зошиті смайл, який характеризує ваш настрій на сьогоднішньому уроці.
1.Опрацювати матеріал підручника §16 ст. 131-138. Виконати завдання 1-5.
2.Підготувати повідомлення: