Україна в умовах перебудови. Міжнародна ситуація. Відновлення пам’яті про Голодомор.

Про матеріал
Тема: Україна в умовах перебудови. Міжнародна ситуація. Відновлення пам’яті про Голодомор. Мета визначити передумови, протиріччя та наслідки політики перебудови і гласності в СРСР; проаналізувати зміни у зовнішньополітичному житті СРСР; охарактеризувати діяльність Михайла Горбачова; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.
Перегляд файлу

Тема: Україна в умовах перебудови. Міжнародна ситуація. Відновлення пам’яті про Голодомор.

Мета визначити передумови, протиріччя та наслідки політики перебудови і гласності в СРСР; проаналізувати зміни у зовнішньополітичному житті СРСР; охарактеризувати діяльність Михайла Горбачова; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • називати передумови, протиріччя та наслідки політики перебудови і гласності в СРСР;
  • аналізувати зміни у зовнішньополітичному житті СРСР;
  • характеризувати діяльність Михайла Горбачова.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  Обладнання: підручник,  комп’ютер, мультимедійний проектор, роздатковий матеріал.

Форми роботи на уроці:колективна, групова, індивідуальна

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Презентація (хмара слів, портрет Брежнєва)

Якого політичного діяча СРСР стосується наведена хмаринка слів?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ

Презентація (розгадування ребусу, повідомлення теми, робота з Qr-кодом і складання онлайн пазлу)

E:\Перебудова\rebus (5).png

E:\Перебудова\Горбачов код.png E:\Перебудова\Михаил_Горбачёв_(03-12-1989).png

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  1. Робота з підручником параграф 16 ст.131 пункт 1

Хто прийшов до влади після Брежнєва?

Робота з презентацією - запис терміну «перебудова» в зошит та визначення його причин.

«Перебудова» - політичний курс, який реалізовувався в СРСР у 1985-1991 рр. Його суть полягала у спробі системно модернізувати суспільство.

Причини:

  • Науково-технічне відставання СРСР від провідних країн світу
  • Загроза соціального вибуху і розпаду СРСР
  • Нездатність СРСР належним чином реагувати на глобальні проблеми
  1. Робота в групах. Вправа «дешифрувальник».

1)26,36,45,21,36,44,25,13,36,26,44,45,63. (інтенсивність)

      2)14,34,11,44,36,26,44,45,33.(гласність)

      3) 16,41,12,43,41,12,46,45.(добробут)

      4) 16,21,35,41,33,43,11,45,25,24,11,53,26,62.(демократизація)

 

 

1

2

3

4

5

6

1

А

Б

В

Г

Ґ

Д

2

Е

Є

Ж

З

И

І

3

Ї

Й

К

Л

М

Н

4

О

П

Р

С

Т

У

5

Ф

Х

Ц

Ч

Ш

Щ

6

Ю

Я

Ь

 

  1. Робота з першоджерелом.

З інтерв'ю Леоніда Кравчука після ознайомлення з архівними матеріалами про голод 1932-1933 рр.:

 «Ви знаєте, тільки нежива людина може не відреагувати на таке. Я з часом зрозумів: усе, що робилося, була суцільна брехня. І партія цю брехню утверджувала, обмежуючи в інформованості навіть тих людей, які повинні були “за службовим обов'язком” знати правду. Це був фарс, фальсифікація, злочин. І я повторюю: якби я знав усе це в 1958 році, я ні за що до цієї партії не вступив би. Ось що я коротко можу сказати про перелом у своїй свідомості».

  • Як українські державні та громадські діячі пояснювали трансформацію свого світогляду внаслідок гласності?
  • Чому правда про Голодомор спонукала українців відмовлятися від комуністичних поглядів?
  1. Робота з терміном «Нове мислення»

Презентація, запис терміну в зошит.

«Нове мислення» - політичний курс на припинення «холодної війни» й відмову від гонки озброєнь, обґрунтування пріоритету загальнолюдських цінностей.

  1. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
  1. Вправа «Вірю – не вірю»
  • Після Леоніда Брежнєва до влади прийшов Михайло Горбачов.
  • Юрій Андропов перебував при владі з 1982р.-1984р.
  • Період правління Горбачова отримав назву «Перебудова».
  • Горбачов знаходився при владі до 1989 року.
  • Для періоду перебудови характерним була політика  «Гласності»
  • У 1986 р. в США вперше вийшло  дослідження про Голодомор Роберта Конквеста «Жнива скорботи».
  • В період «перебудови» керівництво не відмовлялось  від «холодної війни».
  • Однією з причин «перебудови» було  науково-технічне відставання СРСР від провідних країн світу

 

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ.

1.Вправа «Настій»

Намалюйте на полі в зошиті смайл, який характеризує ваш настрій на сьогоднішньому уроці.

  1. ІНСТРУКТАЖ З ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.Опрацювати матеріал підручника §16 ст. 131-138. Виконати завдання 1-5.

2.Підготувати повідомлення:

  • Особливості політики «Гласності».
  • Суть політичного курсу «Нове мислення».
  • Основні заходи,що проводилися для відновлення памяті про Голодомор.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Климпуш Марія
    Змістовно, логічно і оригінально...
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пасіка Юлія
Додано
28 березня 2023
Переглядів
653
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку