Українська література. Тести та завдання з теми"Загадково прекрасна й славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження"

Про матеріал
Контрольна робота містить тести з вибором правильного варіанту та практичні завдання. Максимальна кількість балів - 12.
Перегляд файлу

Українська література. 6 клас

Контрольна робота №1. Загадково прекрасна й славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження. Тести, завдання

І варіант

Виберіть одну правильну відповідь

1. До пісень літнього циклу належать такі:

а)  колядки та щедрівки;

б)  веснянки, гаївки, гагілки;

в)  русальні, купальські та жниварські.

2.Знайдіть серед поданих тропів постійні епітети:

а)  файна жінка, дубовий стіл, стара стріха;

б)  вийшов місяць, пливе човен, дощ іде;

в)  буйні трави, тихі води, широкий степ;

г) а туман,  неначе ворог; і ждеш його, того світу, мов матері діти; ген неба край - як золото.

3. Які ігри майже завжди розпочиналися  хороводом «Кривий танець» ?


а)  зимові;

б)  літні;

в)  весняні;

г)  осінні


Продовжіть речення

4. Пісня – це…

5. Дайте визначення анафори

6.Установіть відповідність між рядками календарно - обрядових пісень та їх назвами

1. «Ой радуйся, Земле, Син Бо-      А «Щедрик, щедрик, щедрівочка» 

жий народився»

2. «Даруй літа щасливії нашій          Б «Нова радість стала!»

славній Україні»

3. «Щоб ви дочекали відтепер за     В «Добрий вечір…»

 рік до ста літ»

4. «- Вийди, вийди, господарю,        Г«Ой хто, хто Миколая любить!»

Подивися на кошару»                 

                                                            Д «Засівна»

7.Установіть відповідність між персонажами – птахами та назвами пісень, у яких вони згадуються

1. Ластівочка                                    А «Засівна»

2. Зозуленька                                    Б «Щедрик, Щедрик, щедрівочка»

3. Соколонько                                   В «Ой кувала зозуленька»

4. Пернаті і без чуба, і чубаті          Г «А в кривого танцю»

                                                           Д «Ой весна, весна – днем красна»

8.Установіть відповідність між порами року та народними прикметами

1весна            А  Сухий марець, мокрий май-буде жито, як той гай

2 літо              Б Коси коса, поки роса, а як роса додолу, то ми додому

3 осінь            В Степ та воля – козацька доля

4 зима             Г Прийшла Покрова – сиди, чумаче, дома

                        Д На Новий рік прибавилось дня на заячий скік

9.Напишіть твір - мініатюру на  тему «Роль і місце пісні в житті українців»

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота №1. Загадково прекрасна й славна давнина України. Календарно-обрядові пісні. Пісні літературного походження. Тести, завдання

ІІ варіант

Виберіть одну правильну відповідь

1. До пісень зимового циклу належать такі:

а) колядки та щедрівки;

б) веснянки, гаївки, гагілки;

в) русальні, купальські та жниварські.

2.Знайдіть серед поданих тропів персоніфікацію:

а) файна жінка, дубовий стіл, стара стріха;

б) вийшов місяць, пливе човен, дощ іде;

в) буйні трави, тихі води, широкий степ;

г) а туман, неначе ворог; і ждеш його, того світу, мов матері діти; ген неба край - як золото.

3. Хто є покровителем моряків та торговців?

 а) Ісус Христос;

б) Божа Матір;

в) Микола Чудотворець ;

г) Іван Хреститель

 

Продовжіть речення

4.  Жниварські пісні – це…

5. Дайте визначення паралелізму

6.Установіть відповідність між рядками календарно-обрядових пісень та їх назвами

1. Да дайте мені сорочки,                      А «Маяло житечко, маяло»

Хоча худенькую, да аби

біленькую,

Хоч не біленькую,

да тоненькую!

2.Бо наше житечко в колосочку,             Б «Там у полі криниченька»

А наші дівочки у віночку.

3.Ой поплинь віночку                                В «У ржі на межі»

Прудко за водою

На щастя, на долю

Милому за мною.

4.Добрії були женці –                            Г «Заплету віночок»

Дівчата й молодці.                               Д «Проведу я русалочки до бору»

 

7.Установіть відповідність між назвами календарно-обрядових пісень літнього циклу й провідними образами

1.дівчата- косаті, хлопці – вусаті              А «Ой біжить, біжить мала дівчина»

2.віночок, пиріжечки                                   Б «Там у полі криниченька»

3.віночок на золотім кілочку, шовковім шнурочку  В «Ой вінку мій, вінку»

4.красна панна, загадочки                            Г « Маяло житечко, маяло»

                                                                         Д «Заплету віночок»

8.Установіть відповідність між прикладами художніх засобів, ужитих у календарно-обрядових піснях, та їх визначенням

1.Котився віночок по полю,                                       А портрет

Просився у женчиків додому:

- Возьміть мене, женчики, з собою

Та занесіте мене до господаря

В стодолу…

2.Криниченька, пшениченька,                      Б рефрен

Снопочки

3.Буйного, ясного, дрібного, хрещатий       В зменшувально- пестливі слова

4.На щастя, на долю                                       Г епітети

На чорнії брови                                              Д персоніфікація

На щастя, на долю,

На милого вроду

 

9.Напишіть твір - мініатюру на  тему «Значення календарно-обрядових пісень у моєму житті»

docx
Додано
31 жовтня 2022
Переглядів
1320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку