І Варіант
(За кожну правильну відповідь учень отримує 0,5 балів).
А Обслуговувати сферу письмових приватних або приватно-офіційних відносин.
Б Наявність певної композиції.
В Поєднання логічності доказів і полемічності викладу.
Г Точність і лаконічність висловлювання.
Д Стислість і зрозумілість інформації, використання суспільно політичної лексики.
Е Привернення уваги до суспільних проблем.
«Словосполучення і речення вивчає…»:
А стилістика; В пунктуація;
Б синтаксис; Г графіка.
В останній час все частіше й нав’язливіше повертаються до мене думки про моє дитинство, неначе віє вітер тих далеких літ, які давно й навіки минули. Я не хочу ідеалізувати минуле, я син свого часу й належу йому в усьому... Моє дитинство – літо (Й.Бург).
А Розмовний; Б науковий;
В епістолярний; Г публіцистичний;
Д художній.
А неправильне вживання відмінкових форм;
Б порушення лексичної сполучуваності слів;
В вживання слів одного стилю мовлення в тексті іншого;
Г вживання слів, не властивих зображуваній епосі;
Д неправильне узгодження підмета і присудка.
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).
А Казала кума: «Дам пшона», - а в неї в самої нема (Народна творчість).
Б На річку море раз гнівилось і ревло, що річка береги водою розбовтала (Л.Боровиковський).
В «Оце розвеличався!» — Барвінок, сміючись, озвався (Б. Грінченко).
Г Ми Гітлером катовані, ...та із могил — гартовані — ми встанем, і тоді «заговорять і Дніпро, і гори, і потече сторіками кров у синє море...» (М. Сіренко.)
А Інформацію про надходження нових товарів можна отримати в продавця-консультанта.
Б Розпочинається сезонний розпродаж зимових пальто.
В Пропозиції покупців буде обов’язково передано виробникам.
Г У неділю магазин працює з десятої години.
Д Я приймав участь у спортивних змаганнях.
Е Журнал пропонує низку літературних портретів.
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).
1. «А я знаю, як тебе звати», — довірливо каже дівчина і двома пальцями перебирає скляне, з краплинами сонця, намисто. (М. Стельмах.) 2. «А комарів було! — захоплювався спогадами дід. — Дихати нічим, повірите, та здорові, як ведмеді». (О. Довженко.)3. «Ну, чого ж додому не біжиш?» -раптом почув я голос вершника.
А Яка ти розкішна земле думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом прикрашати тебе зелом заквітчати квітами. (М. Коцюбинський.)
Б Діти нудяться в хатині нудять нарікають і на що зима та люта? все вони питають. (Леся Українка.)
В А що сидиш тут Устинко? питає. Чи обідала? (Марко Вовчок.)
Г Слово моя ти єдиная зброя ми не повинні загинуть обоє. (Леся Українка.)
1. Складіть висловлювання на одну з тем.( Використовуючи цитати або пряму мову)
А Коли в людини є народ, тоді вона уже людина.(Ліна Костенко).
Б Чи бувають права без обов’язків?
В Слово лікує душу.
або
2. Складіть текст приватного листа про ваші життєві плани і мрії,
висловіть корисні поради однокласникові.
11 кл.
Контрольна робота №4
Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики. Епістолярний стиль. Художній стиль
ІІ Варіант
(За кожну правильну відповідь учень отримує 0,5 балів).
Стилістика – це розділ науки про мову, який вивчає…
А звукову будову мови;
Б словниковий склад мови;
В семантичні особливості слів;
Г стилістичну диференціацію мови, її функціональні стилі;
Д основні одиниці синтаксису – речення та словосполучення.
А Оповідання, новели, повісті, романи, п’єси, поезія.
Б Церковні служби, молитви, релігійно-обрядові дійства.
В Лекція, академічний виступ, промова.
Г Листи, щоденники, записники, календарні замітки.
Д Стаття, нарис, замітка, репортаж, есе.
А розмовний, епістолярний, публіцистичний, художній;
Б науковий, публіцистичний, художній, офіційно-діловий;
В офіційно-діловий, епістолярний, публіцистичний, художній, розмовний;
Г конфесійний, науковий, публіцистичний, художній, офіційно-діловий, епістолярний, розмовний;
Д публіцистичний, художній, офіційно-діловий, епістолярний, розмовний.
А спланувати відпустку, підсумувати вивчене, мого зошита;
Б відтворення місцевого колориту, у нашому магазині;
В зазначений в оголошенні, досягли успіхів рідного слова;
Г любий із присутніх, свою автобіографію, приймати участь;
Д страшні слова, широта кругозору, посієш вчасно.
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).
А Прислів’я каже: «Більш роби, та менше говори...» (Л. Боровиковський).
Б Осел почванитись хотів, що чув в ліску всіх птахів спів (Л. Боровиковський).
В «Який народ мізерний та низький! — до всіх говорить Хміль з пихою.— От я так виріс, бач, який!» (Б. Грінченко).
Г Рід жаб’ячий надумався прохати собі в болото короля (Б. Грінченко).
А Дозвольте оголосити порядок денний.
Б Пропозицію прошу внести до протоколу.
В Хочу подякувати учасників круглого столу.
Г Нараду було проведено відповідно до визначеного регламенту.
Д Ми зацікавилися Вашою пропозицією і хочемо отримати детальнішу інформацію.
Е Випускники мають більш відповідальніше ставитися до навчання.
(За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).
1.Батько попросив сина: „Допоможи матері по господарству." 2.„А що, коли я й справді лісова мавка?" - запитала дівчина грайливо. 3. Гриць запитав: „Хлопче, ти бачиш скелю, на якій живе Мати Вітрова?"
1. Відпочивши нас запросили взяти участь у прогулянці до лісу. 2. Прослухавши «Тараса Бульбу» їм захотілося побувати і на інших виставах театру. 3. Читаючи цю книжку нас мимоволі схоплює відчуття захвату. 4. Піднявшись на Володимирську гору видно гарні краєвиди.
1. Складіть висловлювання на одну з тем.( Використовуючи цитати або пряму мову)
А Коли в людини є народ, тоді вона уже людина.(Ліна Костенко).
Б Чи бувають права без обов’язків?
В Слово лікує душу.
або
висловіть корисні поради однокласникові.