Українська мова 11 клас (філологічний профіль). Контрольна робота №4 "Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики. Епістолярний ст

Про матеріал
Контрольна робота з української мови "Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики. Епістолярний стиль. Художній стиль". Даний матеріал можна використовувати для учнів 11-го класу (профіль - українська філологія). Різнорівневі завдання у двох варіантах.
Перегляд файлу

11 кл.

Контрольна робота №4

Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики. Епістолярний стиль. Художній стиль

І Варіант

(За кожну правильну відповідь учень отримує 0,5 балів).

  1. Особливістю епістолярного стилю є:

А Обслуговувати сферу письмових приватних або приватно-офіційних відносин.

Б  Наявність певної композиції.

В  Поєднання логічності доказів і полемічності викладу.

Г  Точність і лаконічність висловлювання.

Д  Стислість і зрозумілість інформації, використання суспільно політичної лексики.

Е  Привернення уваги до суспільних проблем.

 

  1. Продовжіть речення:

«Словосполучення і речення вивчає…»:

А  стилістика;    В  пунктуація;

Б  синтаксис;   Г  графіка.

 

  1. Який стиль мовлення характерний для даного тексту?

В останній час все частіше  й нав’язливіше повертаються до мене думки про моє дитинство, неначе віє вітер тих далеких літ, які давно й навіки минули. Я не хочу ідеалізувати минуле, я син свого часу й належу йому в усьому... Моє дитинство – літо (Й.Бург).

А  Розмовний;                                   Б   науковий;

В  епістолярний;                               Г публіцистичний;

Д  художній.

 

  1. Визначте рядок, у якому вказано один з різновидів стилістичної помилки:

А  неправильне вживання відмінкових форм;

Б  порушення лексичної сполучуваності слів;

В  вживання слів одного стилю мовлення в тексті іншого;

Г  вживання слів, не властивих зображуваній епосі;

Д неправильне узгодження підмета і присудка.

 

 (За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).

  1. Речення, що вміщує цитату, - це:

А Казала кума: «Дам пшона», - а в неї в самої нема (Народна творчість).

Б На річку море раз гнівилось і ревло, що річка береги водою розбовтала (Л.Боровиковський).

В «Оце розвеличався!» — Барвінок, сміючись, озвався (Б. Грінченко).

Г Ми Гітлером катовані, ...та із могил — гартовані — ми встанем, і тоді «заговорять і Дніпро, і гори, і потече сторіками кров у синє море...» (М. Сіренко.)

 

 

  1. Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді. Позначте речення, які потребують редагування:

А Інформацію про надходження нових товарів можна отримати в продавця-консультанта.

Б Розпочинається сезонний розпродаж зимових пальто.

В Пропозиції покупців буде обов’язково передано виробникам.

Г У неділю магазин працює з десятої години.

Д Я приймав участь у спортивних змаганнях.

Е Журнал пропонує низку літературних портретів.

 

 (За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).

  1. Переконструюйте речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою.

1. «А я знаю, як тебе звати», — довірливо каже дівчина і двома пальцями перебирає скляне, з краплинами сонця, намисто. (М. Стельмах.) 2. «А комарів було! — захоплювався спогадами дід. — Дихати нічим, повірите, та здорові, як ведмеді». (О. Довженко.)3. «Ну, чого ж додому не біжиш?» -раптом почув я голос вершника.

  1. Спишіть, ставлячи розділові знаки: а) кому; б) двокрапку; в) тире; г) лапки.

А Яка ти розкішна земле думала Маланка. Весело засівати тебе хлібом прикрашати тебе зелом заквітчати квітами. (М. Коцюбинський.)

Б Діти нудяться в хатині нудять нарікають і на що зима та люта?  все вони питають. (Леся Українка.)

В А що сидиш тут Устинко?  питає. Чи обідала?  (Марко Вовчок.)

Г Слово моя ти єдиная зброя ми не повинні загинуть обоє. (Леся Українка.)

 

  1. Завдання потребує розгорнутої відповіді.

1.  Складіть висловлювання на одну з тем.( Використовуючи цитати або пряму мову)

А  Коли в людини є народ, тоді вона уже людина.(Ліна Костенко).

Б  Чи бувають права без обов’язків?

В  Слово лікує душу.

або

2. Складіть текст приватного листа про ваші життєві плани і мрії,

висловіть корисні поради однокласникові.


11 кл.        

Контрольна робота №4

Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики. Епістолярний стиль. Художній стиль

ІІ Варіант

(За кожну правильну відповідь учень отримує 0,5 балів).

  1. Продовжіть подане твердження.

Стилістика – це розділ науки про мову, який вивчає…

А  звукову будову мови;

Б  словниковий склад мови;

В  семантичні особливості слів;

Г  стилістичну диференціацію мови, її функціональні стилі;

Д  основні одиниці синтаксису – речення та словосполучення.

 

  1. Визначте жанри, у яких реалізується епістолярний стиль мовлення:

А  Оповідання, новели, повісті, романи, п’єси, поезія.
Б  Церковні служби, молитви, релігійно-обрядові дійства.
В  Лекція, академічний виступ, промова.
Г  Листи, щоденники, записники, календарні замітки.
Д  Стаття, нарис, замітка, репортаж, есе.

  1. Укажіть рядок, у якому названо всі сучасні стилі мовлення:


А розмовний, епістолярний, публіцистичний, художній;
Б  науковий, публіцистичний, художній, офіційно-діловий;
В  офіційно-діловий, епістолярний, публіцистичний, художній, розмовний;
Г конфесійний, науковий, публіцистичний, художній, офіційно-діловий, епістолярний, розмовний;
Д  публіцистичний, художній, офіційно-діловий, епістолярний, розмовний.

 

  1. Визначте рядок, у якому всі словосполучення потребують стилістичного редагування:

А  спланувати відпустку, підсумувати вивчене, мого зошита;

Б  відтворення місцевого колориту, у нашому магазині;

В  зазначений в оголошенні, досягли успіхів рідного слова;

Г  любий із присутніх, свою автобіографію, приймати участь;

Д  страшні слова, широта кругозору, посієш вчасно.

 

 (За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).

  1. Речення з непрямою мовою — це:

А Прислів’я каже: «Більш роби, та менше говори...» (Л. Боровиковський).

Б Осел почванитись хотів, що чув в ліску всіх птахів спів (Л. Боровиковський).

В «Який народ мізерний та низький! — до всіх говорить Хміль з пихою.— От я так виріс, бач, який!» (Б. Грінченко).

Г Рід жаб’ячий надумався прохати собі в болото короля (Б. Грінченко).

 

  1. Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді. Позначте речення, які потребують редагування:

А Дозвольте оголосити порядок денний.

Б Пропозицію прошу внести до протоколу.

В Хочу подякувати учасників круглого столу.

Г Нараду було проведено відповідно до визначеного регламенту.

Д Ми зацікавилися Вашою пропозицією і хочемо отримати детальнішу інформацію.

Е Випускники мають більш відповідальніше ставитися до навчання.

 

 (За кожну правильну відповідь учень отримує 1 бал).

  1. Переконструюйте речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою.

1.Батько попросив сина: „Допоможи матері по господарству." 2.А що, коли я й справді лісова мавка?" - запитала дівчина грайливо. 3. Гриць запитав: „Хлопче, ти бачиш скелю, на якій живе Мати Вітрова?"

  1. Спишіть речення, виправивши допущені помилки і розставивши розділові знаки.

1. Відпочивши нас запросили взяти участь у прогулянці до лісу. 2. Прослухавши «Тараса Бульбу» їм захотілося побувати і на інших виставах театру. 3. Читаючи цю книжку нас мимоволі схоплює відчуття захвату. 4. Піднявшись на Володимирську гору видно гарні краєвиди.

  1. Завдання потребує розгорнутої відповіді.

1. Складіть висловлювання на одну з тем.( Використовуючи цитати або пряму мову)

А  Коли в людини є народ, тоді вона уже людина.(Ліна Костенко).

Б  Чи бувають права без обов’язків?

В  Слово лікує душу.

або

  1.  Складіть текст приватного листа про ваші життєві плани і мрії,

висловіть корисні поради однокласникові.

doc
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
5316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку