12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Українська мова. 3 клас. Складання висловлювання про прочитаний твір

Про матеріал
Українська мова, 3 клас Тема. Урок з розвитку писемного мовлення. Складання висловлювання про прочитаний твір «Козаки» Мета: вчити учнів узагальнювати матеріали спостережень; розвивати вміння складати висловлювання про прочитаний твір; виховувати почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину. Хід уроку I. Організаційний момент Козаки- це вільні люди. Козаки – безстрашні люди. Козак - чесна, смілива людина. Найдорожча йому – Батьківщина. II. Актуалізація опорних знань — Хто прославляється в цьому вірші? — Що ви знаєте про козаків? III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Прочитай уривок з твору Антона Лотоцького «Про Січ Запорозьку і про запорожців» (вправа 360), уставляючи замість малюнків слова. - Яка тема тексту? - Яка його основна думка? - Хто є персонажами твору? - Хто такі козаки? - Що означає це слово? - Де була розташована Запорозька Січ? (Перша Запорозька Січ була розташована на найбільшому острові Хортиця на березі Дніпра). - Якими були козаки? 2. Розповідь учителя. Період козаччини тривав майже 300 років (з 1550 по 1828 р.). Це організована військова сила, яка боронила наші землі від нападів. Козаки були сміливими, дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми. Уважають, що слово «козак» походить від слова коза.Козаки були спритні, як кози, вдягалися в козячі кожухи. Можливо, від слова кайзак, що означає «вільний чоловік». Одягалися вони просто: в грубу сорочку, в довгий плащ без рукавів. За широким поясом носили пістолі і люльки, через плече — торбинку з харчами, а до пояса на ремінець прив’язували ще й порохівницю з порохом. Голови голили... Та ще й таку моду мали: чуприну носили, та таку, що на вухо намотували. 2. Словничок: булава, пістолі. Свита – старовинний верхній одяг із домотканного сукна. Фізкультхвилинка Раз-два — голова, Щоб трималася на в’язах, Ми тренуємо всі м’язи. Три-чотири, руки в ділі — Раз кулак, два кулак — Бий сильніше, козак. Щоб триматись на коні, Треба ноги нам міцні, Сильні ноги, дужі ноги — Не злякаються дороги. Підемо разом в присядку, Це найкраща зарядка 3. Прочитай текст вправи вдруге. 4. Правопис слів. Назви орфограми. Усно склади речення з кожним словом. Озброєна, військова, Запорозька Січ, запорожець, Хортиця, посередині. 5. Перекажи текст усно. 6. Закрий підручник. Запиши в робочому зошиті стислий переказ прочитаного тексту – речень 5-6. Не забудь дотриматися трьох абзаців (зачин, основна частина, кінцівка) Зразок Козак – це вільна, озброєна людина. Він захищав свою Батьківщину від нападів. Проживав на острові Хортиця. Одягалися козаки просто: в довгу сорочку, шаровари та свиту. За поясом носили шаблю та пістолі. Голови голили, але залишали довгу чуприну. Говорять, що козацькому роду – нема переводу. 7. За бажанням роздрукуй розмальовку козака, розфарбуй малюнок. V. ПІДСУМОК УРОКУ — Що нового дізналися? — Які труднощі виникли під час написання творчих робіт? — Як вдалося подолати труднощі?
Перегляд файлу

Українська мова, 3 клас

Тема. Урок з розвитку писемного мовлення. Складання висловлювання про прочитаний твір «Козаки»

Мета: вчити учнів узагальнювати матеріали спостережень; розвивати вміння складати висловлювання про прочитаний твір; виховувати почуття патріотизму, гордості за свою Батьківщину.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Козаки- це вільні люди.

Козаки – безстрашні люди.

Козак -  чесна, смілива людина.

Найдорожча йому – Батьківщина.

II. Актуалізація опорних знань

— Хто прославляється в цьому вірші?

— Що ви знаєте про козаків?

 

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми й мети уроку

 

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

 1. Прочитай уривок з твору Антона Лотоцького «Про Січ Запорозьку і про запорожців» (вправа 360), уставляючи замість малюнків слова.

- Яка тема тексту?

- Яка його основна думка?

- Хто є персонажами твору?

- Хто такі козаки?

- Що означає це слово?
- Де була розташована Запорозька Січ? (Перша Запорозька Січ була розташована на найбільшому острові Хортиця на березі Дніпра).
- Якими були козаки?

 

2. Розповідь учителя.

Період козаччини тривав майже 300 років (з 1550 по 1828 р.). Це організована військова сила, яка боронила наші землі від нападів. Козаки були сміливими, дисциплінованими, витривалими, гордими і вільними людьми.

Уважають, що слово «козак» походить від слова коза.Козаки були спритні, як кози, вдягалися в козячі кожухи. Можливо, від слова кайзак, що означає «вільний чоловік». Одягалися вони просто: в грубу сорочку, в довгий плащ без рукавів. За широким поясом носили пістолі і люльки, через плече — торбинку з харчами, а до пояса на ремінець прив’язували ще й порохівницю з порохом. Голови голили... Та ще й таку моду мали: чуприну носили, та таку, що на вухо намотували.

 

2. Словничок: булава, пістолі.

Свита – старовинний верхній одяг із домотканного сукна.

 

Фізкультхвилинка

Раз-два — голова,

Щоб трималася на в’язах,

Ми тренуємо всі м’язи.

Три-чотири, руки в ділі —

Раз кулак, два кулак —

Бий сильніше, козак.

Щоб триматись на коні,

Треба ноги нам міцні,

Сильні ноги, дужі ноги —

Не злякаються дороги.

Підемо разом в присядку,

Це найкраща зарядка

3. Прочитай текст вправи вдруге.

 

4. Правопис слів. Назви орфограми. Усно склади речення з кожним словом.

Озброєна, військова, Запорозька Січ, запорожець, Хортиця, посередині.

 

5. Перекажи текст усно.

 

6. Закрий підручник. Запиши в робочому зошиті стислий переказ прочитаного тексту – речень 5-6. Не забудь дотриматися трьох абзаців (зачин, основна частина, кінцівка)

 

Зразок

Козак – це вільна, озброєна людина. Він захищав свою Батьківщину від нападів. Проживав на острові Хортиця.

Одягалися козаки просто: в довгу сорочку, шаровари та свиту. За поясом носили шаблю та пістолі. Голови голили, але залишали довгу чуприну.

Говорять, що козацькому роду – нема переводу.

 

7. За бажанням роздрукуй розмальовку козака, розфарбуй малюнок.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися?

— Які труднощі виникли під час написання творчих робіт?

— Як вдалося подолати труднощі?

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
3 травня 2020
Переглядів
2230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку