5. Мова драматичних творів являє собою діалог (полілог), перед репліками ставиться ще ім’я дійової особи, якій вона належить.6. Граматичною особливістю діалогічного мовлення є переважне вживання неповних речень, адже більшість інформації відома учасникам розмови з попередніх реплік, обставин розмови та позамовної ситуації.
— Що це буде, нене? — Українська святкова сорочечка для тебе.— Чому українська? — Бо вишиваю такі квіти, які ростуть на нашій землі. А земля наша зветься Україною. І ти — маленький українець.— А ти, мамо?— І я українка, і татко, й бабуся, й дідусь. Ми українського роду. І любимо нашу землю, нашу мову, наші квіти. Україна — як наша рідна хата. Складіть діалог з попереднього тексту
- Алло, добрий день! Це квартира Тарасенків?- Так.- Це Михайло, шкільний приятель Сашка. А можна його до телефону?- На жаль, Сашка немає – він зараз на тренуванні з футболу.- Тренування проходить у нашій школі?- Так. Воно закінчиться десь за півгодини.- Дуже добре! То я зустріну його біля школи. Я маю повернути йому енциклопедію з історії, яку він позичав мені.- Зрозуміло. Сашко після тренування піде прямо додому, ти теж можеш підійти одразу сюди.- Добре. А якщо раптом ми не зустрінемося, перекажіть йому, будь ласка, щоб він мені зателефонував.- Добре, Михайле!- Дякую Вам!- До побачення! Розмова по телефону
- Добрий день. - Добрий. Ти щось хотів? - Так, я хотів взяти книгу. - Яка книга тобі потрібна? - Яку Ви можете порадити? - Я думаю тобі сподобається книга Всеволода Нестайки “ Теодори з Васюківки” - Ось подивись. - Я візьму її - Клас, прізвище? - …( такий то клас, таке то прізвище). - Візьми. - Дякую , до побачення. - До побачення. У бібліотеці
Складіть і допишіть пропущені репліки. Велика любов - Бабусенько, ти у мене найкраща! - ….- …….- Ти такі смачненькі пиріжки печеш!- ……..- Ти й картопельку садиш, і їстоньки вариш, і порядок наводиш. Ти у мене молодець.- От дякую, ….., . Візьми за це ...- Дякую, бабусю! Я тебе так сильно люблю, як ….- ……….І чому ж так?Оце й усе?Іванку?пиріжокпиріжки. О, то велика любов!
У спортивній секції Ситуація 1. Уяви, що ти зустрів приятеля , прийшовши на тренування. Яка розмова може відбутися між вами?План діалогу. Привітання. Розмова про заняття спортом, секцію, тренера. Улюблений вид спорту. Подяка за розповідь. Прощання. Складання діалогу за поданими ситуаціями