ТЕМА. Розрізняю іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви Мета:
формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння знаходити і розпізнавати іменники серед даних слів, ставити питання до іменників, розрізняти іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви , опрацьовувати теоретичний матеріал підручника, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення; виховувати любов до рідної мови;
формування ключових компетентностей:
уміння вчитися: удосконалювати вміння дотримувати правильної постави під час письма, самоорганізовуватися до навчальної діяльності, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;
комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, повільно, виразно, дотримувати пауз);
соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі;
інформаційної: удосконалювати вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.
Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Психоформула
Продзвенів уже дзвінок,
Сповістив нам про урок.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Мозковий штурм
- З чого складається наша мова (мовлення)?
- З чого складається речення?
2. Хвилинка каліграфії (слайд 2)
а) - Відгадайте загадку і дізнайтеся, каліграфічний правопис якої букви ми зараз повторимо:
Де б не був, воно зі мною,
я ношу його з собою.
Знаю, що мене гукають,
коли його називають.
(Ім’я)
б) Написання букви Іі, складів ів із лі мі ві іг зі іл ім,
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і мети уроку
Запишіть каліграфічно у зошит.
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Давайте вийдемо із нашого уявного автобуса і трішки перепочинемо.
Молодці. Але не сідайте. До вас на зустріч вийшли жителі країни Іменник і трішки загубились.
Хто? Що?
школярка екран
верблюд йод
артисти цифра
риба яблуко
індик
Наступна наша зупинка має назву «Переконливий доказ». Будьте переконливими;)
Поясніть, чому подані парами слова (сполучення) написано по-різному. Чи однакове значення вони мають? Які з поданих іменників є власними, а які – загальними?
- великий віз – Великий Віз ;
- земля – Земля;
- червона шапочка – Червона Шапочка;
- сніжинка – Сніжинка;
- ампер – Ампер.
Матеріал для вчителя
З малої літери пишемо загальні назви: великий віз (транспортний засіб), земля (ґрунт), червона шапочка (одяг), сніжинка (атмосферні опади), ампер (фізична одиниця вимірювання).
З великих літер пишемо власні назви: Великий Віз (сузір’я) , Земля (планета), Червона Шапочка (казковий персонаж), Сніжинка ( кличка тварин), Ампер (прізвище).
Наступна наша зупинка має назву «Добери власну назву»
Доберіть власні назви до запропонованих загальних і запишіть. З двома дібраними назвами складіть і запишіть речення.
Місто, телешоу, титан, сузір’я , материк, собор, печиво, свято, телевізійна програма, держава, кінофільм, картина.
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Зупинка 7.
І наостанок, давайте виконаємо інтерактивне завдання на закріплення.
https://learning.ua/mova/piatyi-klas/dobyraiemo-zahalni-nazvy-do-vlasnykh-nazv
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія .
Висновок: іменники називають предмет, означають назви істот і неістот, бувають власними і загальними назвами.
3. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності.
- Чи справдились ваші очікування щодо уроку?
- Розкажіть про свої результати:
Я знаю…
Я вмію…
Я можу пояснити…