До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

УКРАЇНСЬКА МОВА, 4 КЛАС. ЦИКЛ ДИСТАНЦІЙНИХ УРОКІВ З ТЕМИ «ЧИСЛІВНИК»

Про матеріал

Без навчання протягом усього життя в сучасному світі не обійтись, адже будь-яка освічена людина має володіти чималим багажем знань. Причому дуже важливо цей багаж постійно оновлювати, інакше важко буде наздогнати стрімкий перебіг життя. А відстати від нього – означає бути неконкурентоспроможним у сучасному суспільстві. Найбільш ефективному розв'язанню зазначених проблем сприяє саме впровадження дистанційного навчання в українській школі, яке здійснюється на основі сучасних педагогічних, інформаційних та телекомунікаційних технологій.

Перегляд файлу

http://khmelschool8.at.ua/img/dustanshiyne.jpg                                                                              

 

УКРАЇНСЬКА  МОВА, 4 КЛАС

ЦИКЛ  ДИСТАНЦІЙНИХ УРОКІВ 

З ТЕМИ  «ЧИСЛІВНИК»

 

 

                            Виконавець

                       учитель початкових класів

                                Новодонецької  ЗОШ І-ІІІ ст. №16

                                   Калініч Ірина Олександрівна

 

 

 

 

2017 рік

 

 

ЗМІСТ

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА ………….. 3-4

ПОКРОКОВИЙ НАВЧАЛЬНИЙ КОНТЕНТ………………………………………5

Урок 1. Загальне уявлення про числівник як частину мови …………………………5-16

Урок 2. Вимова і правопис  най-уживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Практичне засвоєння вимовляння і письма та відмінкових форм окремих числівників………………………………17-26

Урок 3. Питання до кількісних і порядкових числівників. Словесні формули на означення показників часу протягом доби. ……………………………………….........27-35

Урок 4.  Закріплення й узагальнення знань про числівник  .………………………....36-42

ВИСНОВКИ  .………………………………...43

 

 

 

 

  Пояснювальна записка  

 Без навчання протягом усього життя в сучасному світі не обійтись, адже будь-яка освічена людина має володіти чималим багажем знань. Причому дуже важливо цей багаж постійно оновлювати, інакше важко буде наздогнати стрімкий перебіг життя. А відстати від нього – означає бути неконкурентоспроможним  у сучасному суспільстві. Найбільш ефективному розв’язанню зазначених проблем сприяє саме впровадження дистанційного  навчання в українській школі,  яке здійснюється на основі сучасних педагогічних, інформаційних та телекомунікаційних технологій.

У брошурі представлено практичний аспект викладання навчального матеріалу з теми «Числівник»  у дистанційній формі.  Запропоновані методичні розробки уроків української мови допоможуть учителям початкових класів     вирішити ряд завдань: розширити та поглибити  предметний зміст навчання; реалізувати доступність, індивідуальну  спрямованість навчання; розвивати інформаційну культуру учня,   навички  роботи із сучасними засобами інформатизації за допомогою відкритого і вільного використання освітніх ресурсів і програм у мережі  Інтернет.

 

 

 

Дані уроки зорієнтовані насамперед на учнів 4 класу загальноосвітнього навчального закладу та вихованців, які за станом здоров’я не відвідують школу. Вони є оптимальним  шляхом вирішення проблеми  з викладання навчального матеріалу під час карантину чи інших непередбачуваних факторів стосовно перебування учнів та вчителя в одному розташуванні. 

Очікувані результати:

  •              допоміжний засіб при роботі з учнями  під час карантину, інших непередбачуваних факторів стосовно перебування учнів та вчителя в одному розташування, з дітьми з обмеженими можливостями, насамперед тими, що навчаються вдома;
  •              забезпечення  особистісно-орієнтованого підходу  при вивченні предмету;
  •              стимул  учня до самостійного навчання;
  •              готовність вихованців навчатися впродовж життя;
  •              уміння працювати із різноманітними  навчальними  та електронними ресурсами у мережі Інтернет.

 

 

 

 

 

 

Описова частина

Урок № 1

Тема уроку. Загальне уявлення про числівник як частину мови

Термін роботи над змістом уроку: 

40-45  хвилин

Після цього уроку ви зможете:

  •                   знаходити числівники  в тексті;
  •                   визначати функцію числівника в мовленні;
  •                   розпізнавати числівники в мовленні і правильно ставити до них питання;
  •                   грамотно писати числівники;

-    застосовувати знання про числівник на практиці;

  •                   виконувати пошукові види робіт;
  •                   працювати самостійно з електронним підручником.

Дорожня карта для учня:

  • змістовна частина;
  • завдання;
  • додаткові матеріали.

 

Шановний  четвертокласнику!

Чи ти задумувавсь, відкіль оті

у нашій мові злитки золоті?

Як намистини, диво калинове — частини мови!

Який співець, поет, який письменник

уперше слово вигадав — іменник?

Іменник! Він узяв собі на плечі

велике діло — визначати речі,—

ім’я, найменування і наймення:

робота. Біль. І радість. І натхнення.

Ну, а візьмімо назву — дієслово,

само підказує, що діє слово!

Ще й прикладу на нього не навів,

а вже до півдесятка дієслів!

Прикметник дасть іменнику-предмету

якусь його ознаку чи прикмету.

Числівник може визначить тобі

число речей, порядок при лічбі.

А поспитай звичайного займенника,

за кого він у мові? За іменника!

(Хоч може цей наш скромний посередник

 

Замінювать числівник і прикметник.)

Прислівник звик, незмінюваний в мові,

ознаки різні виражать при слові.

Сполучник каже: скромну роль я маю,

Але слова я в мові сполучаю.

І частка мовить: слово я службове,

але людині чесно я служу.

І, будьте певні, в інтересах мови

і так, і ні де треба я скажу.

А вигук може пролунать, як дзвін,

у мові, мабуть, найщиріший він!

«Ура! — гукнеш ти друзям неодмінно.—

Сьогодні з мови я дістав “відмінно”!»

Частини мови! Назви наче й звичні,

полюбиш їх — красиві, поетичні!

«Відмінно» заслужив ти. Знав — чудово.

Це за любов найвища з нагород.

Хто ж так назвав оці частини мови?

Назвали вчені. Й підхопив народ!

Дмитро Білоус

 

 

ПЛАН  ДІЙ

Ітерактивна дошка

 для використання в роботі

https://padlet.com/superkalinich2013/w8kvyupa10fl

 

Змістовна частина

  1.               Перегляньте  відео фрагмент і подумайте,  про яку частину мови  ви сьогодні дізнаєтеся

https://youtu.be/3mtc-0HoHAQ

  •                   Так, дійсно, це – числівник-мандрівник, рахувати все він звик.

 

 

Число числівник назове

у світ лічби нас поведе.

Ми навчимося рахувати,

додавати, віднімати.

Одна на світі Батьківщина,

і матір теж одна-єдина,

над нами сонечко одне,

проміння шле нам золоте.

Земля одна, планет - багато,

на небі — тисячі зірок.

Шість буднів тижня —

одне свято, і безліч у полях квіток.

Число числівник називає,

і всяк школяр це добре знає.

Один, два, три, чотири, п'ять —

учімось, друзі, рахувать.

  •                   Назвіть  числівники, які  ви прочитали  у вірші.
  •                   Подумайте, для чого ми вивчаємо цю частину мови? Де в житті вона нам пригодиться?

 

2. Цікава інформація

- Прочитайте  і дізнайтеся  цікаві факти про числівник.

  •              Числівник — чи не найменша за кількістю слів частина мови, яка нараховує їх усього кілька десятків.
  •              На шляхах історії числівники «загубили» категорії роду, числа і виокремились в особливий клас слів. У середині XVIII століття Михайло Ломоносов у своїй граматиці вперше назвав числівники особливою частиною мови. Такими вони є і досі. За частотою вживання серед інших слів числівник займає у нашому мовленні восьме місце.
  •              Людині часто доводиться щось лічити: години, дні, гроші, роки тощо, тобто встановлювати кількість предметів, позначати її на письмі відповідними цифрами.

 

  •              Звідки взялися цифри? Як виникла лічба?  Виявляється, потребу у цьому

породило саме життя. Звичайно, первісна людина не користувалася такими словами: «один», «три», «чотири» тощо. Для того, щоб порахувати предмети, досить було показати їх на пальцях. Загнувши всі пальці на одній руці, переходили на другу. А коли пальців не вистачало, продовжували лічбу на тих самих пальцях, але вже по другому колу. У сиву давнину люди рахували десятками. Вчені вважають, що десяткова система числення (якою, до речі, користуємося і ми) пішла від десяти пальців на руках. Пальці були одночасно і лічильною машинкою. Щоб, наприклад, до п'яти додати два, достатньо загнути п'ять пальців на одній руці і два на другій. Загинаєш пальці — додаєш, розгинаєш — віднімаєш. Подекуди чинили інакше: якщо не

 

вистачало пальців рук — переходили до ніг, тобто лічили двадцятками. Так, наприклад, лічили індійці майя, що жили на території сучасної Мексики та Гватемали. Інші люди рахували дюжинами — по 12. Напевно, тому, що число 12 має багато дільників, тобто його можна подати як дві шістки, три четвірки, чотири трійки і шість двійок.

3. Перегляд телеуроку української мови з теми «Числівник, як частина мови»

https://youtu.be/8dZSt1M_SCM

  •              Перегляньте уважно телеурок. Подумайте і дайте відповіді  на запропоновані запитання.
  • Що означає числівник?
  • На які питання відповідає числівник?

Завдання

4.  Вибірковий диктант

- Перегляньте уважно відеоряд, знайдіть та випишіть числівники.

https://sway.com/H3i3YAHqSUIcJ2EY?ref=Link

 

5. Виконайте творче завдання. Утворіть  і запишіть   словосполучення  словами.  Введіть 2 словосполучення в речення._Підкресліть головні слова (підмет, присудок).                   _              _

4 (олівці), 2 (син), 10 (ніж), 100 (учень), 1 (коробка), 5 (ластівка),                          7 (козенята), 9 (футболіст).

6.   Різнорівнева  робота.

Інструктаж

  • Прочитайте  уважно завдання.
  • Виберіть  рівень.
  • Виконайте завдання.
  • Час 5 хв.

ІІ рівень (4-6 балів)

  1. Заміни числівники словами.

Дем’яну минуло 15 …

Учні 9 … пішли в театр.

О 8 … ранку я йду до школи.

11 … грають у футбол.

 

 

ІІІ рівень (7-9 балів)

Запиши числа словами так, так щоб у першому ряду вони відповідали на запитання скільки? У  другому - на питання котрий?

1, 5, 9, 11, 16, 100, 34

ІV рівень (10-12 балів)

Склади  твір-есе «Наш клас», використовуючи числівники (7-8 речень).

 

7. Виконайте  тест  для самоперевірки

https://docs.google.com/forms/d/1ACFkzlCuGCQ3I3EttAKUzhPC831M5jFujpTOU8h4W2Q/edit?viewscore=AE0zAgCjiXOMLNaIGeyhtUC9vkVALoAqiec2sOa1Sm3L3HvjvFFhtfr-vC8zYg

 

 


7. Домашнє  завдання

Робота з електронною версією підручника

https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/7740b68fd7e92a81392da70f26bae017/Ukrmova_4klas_Zaharijchuk.pdf

  •              Опрацюйте правила  на ст.110 - 112. Зверніть увагу на правильне наголошування у числівниках від одинадцяти до дев ’ятнадцяти.
  •         Потренуйтеся   у вимові числівників:

  •              Виконайте  вправу  257, ст. 112.
  •      Складіть  ребуси з числами  (за бажанням).

 

 

 

Додаткові матеріали

  1.               https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/a27107f1085832e638134b73c13f4f57/_________Microsoft_Office_Word.docx
  2.               https://youtu.be/8SZSdXl7UOI

 

 

 

 

 

 

 

 

Описова частина

Урок № 2

Тема уроку. Вимова і правопис найуживаніших числівників, уживання їх у мовленні. Практичне засвоєння вимовляння і письма відмінкових форм окремих числівників (11, 14, 16, 50, 60, 70, 80, 1000).

Термін роботи над змістом уроку: 40-45 хвилин

Після цього уроку ви зможете:

  •                   застосовувати знання про числівник на практиці і правильно вживати їх у своєму мовленні;
  •                   узгоджувати числівники з іменниками в реченні, правильно ставити до них запитання;
  •                   правильно вимовляти  і писати  числівники 50–80  у формі  родового відмінка (п’ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти);  
  •                   виконувати пошукові види робіт;
  •                   працювати самостійно з електронним підручником.

Дорожня карта для учня:

  • змістовна частина;
  • завдання;
  • додаткові матеріали.

ПЛАН  ДІЙ

Інтерактивна  дошка

 для використання в роботі

https://padlet.com/superkalinich2013/nff4ybc2z2xc

Змістовна частина

  1. Пригадайте  матеріал  попереднього уроку,  переглянувши  блок- схему

https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/b9c57a15f3fd357ac3409ebf9c4a972b/______________________.docx

  • Подумайте, яка роль числівника у мовленні?

Відомий вчений-математик Г.Лейбніц зазначив, що число втілює глибину світобудови. Отже, щоб пізнати навколишній світ, потрібно знати закони математики, а щоб пояснити ці закони, потрібно досконало володіти законами мови, які пояснюють особливості вживання числівників у різних сферах життя. Тож берімося до справи! Старанно вивчаймо українську мову, щоб пізнати світ!

  1. Словникова робота
  • Запишіть  числівники, в яких є орфограми. Запам’ятайте  їх правопис.

Одинадцяти,чотирнадцяти, шістнадцяти, п’ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, тисяча, дев’яти,  п’ятнадцяти, дванадцяти, двадцяти, четвірка, дев’яноста, сьомому.

  • Поставте запитання до числівників, знайдіть зайве слово.
  • Поміркуйте, чому це слово зайве?
  • Зайве слово четвірка, бо відповідає на питання що? і є іменником.
  1. Розгляньте таблицю. Запам’ятайте,  як вимовляються й пишуться числівники

Вимовляй:                           Пиши:

ші[сн]адцять ші[с:]от           шістнадцять шістсот

 

  1. Перегляньте  відео урок,  як  змінюються  числівники  за питаннями. Будьте  уважними!

 

https://www.youtube.com/watch?v=q84EG6dBrVM

  •   Як ви зрозуміли, переглянувши відео урок, числівники граматично пов’язуються з іменниками. Числівники керують іменниками або узгоджуються з ними
  • Числiвники один (одна, одне, одно, однi) узгоджуються з iменниками в родi, числi, вiдмiнку: одна книжка, одне вiкно, однi окуляри.

Числiвники два, три, чотири вимагають форми називного вiдмiнка множини: два стiльцi, три столи, чотири яблука.

Числiвники вiд п’яти вимагають форму родового вiдмiнка множини:
п’ять ручок, багато рук.

При  числiвниках, які складаються із двох і більше слів, iменники вживаються у вiдмiнку, якого вимагає останнє слово: сто вiсiм столiв, тридцять два зошити.

 

  • Вчиться  правильно вживати  числівники з  прийменниками  від, до.  Правильно вимовляйте  і пишіть українською: п’ятдесяти, шістдесяти, сімдесяти, вісімдесяти.

Завдання

  1.               Змініть  подані  нижче  числівники  за питаннями  с к іл ь к о х ?                     с к і л ь к о м ?    с к іл ь к о м а ? н а   с к і л ь к о х ?                         

Один стіл - …

Три книги – …

Два стільці - …

Сім жінок - …

П’ять гусей - …

  1.               Запишіть математичні вирази словами, використовуючи прийменники від, до.

Наприклад: до (від) скількох? Додати (відняти) скільки? дорівнює скільком?  До п’ятнадцяти додати тридцять дорівнює сорока п’яти.

20+30=50                 20-16=4

  60+10=70                 80-25=55

  1.               Запишіть словосполучення, поєднавши правильно числівники з іменниками.

 П’ятеро, діти; шість, година; три, друзів; двісті, метр; дванадцять, година; вісім гривня.

  1.               Різнорівнева  робота

ІІ рівень (4-6 балів)

  1. Випиши  кількісні числівники, утвори  від них порядкові числівники.

Сім п’ятниць на тиждень.

Одна голова добре, а дві краще.

Пять разів думай, а один говори!

Три голови, а до пуття не довели.

ІІІ рівень (7-9 балів)

  1. Від числівників, які відповідають на питання скільки? утвори числівники, які відповідають на питання котрий? який? Запиши числівники словами.

5, 16, 600, 48, 9, 24, 30,1.

  1. Поєднай числівники з іменниками. Запиши утворені словосполучення.

11 (кінь), 4 (день), 5 (місто), 10 (дівчинка), 6 (вівця), 7 (гість), 9 (баран), 8 (хмара).

ІV рівень (10-12 балів)

  1. Випиши словосполучення іменників з числівниками. До даних словосполучень добери і запиши словосполучення, щоб числівник відповідав на запитання скільки?

Останній урок, перший крок, сердечна зустріч, друга зустріч, третя дитина, щаслива дитина, порядковий номер, четвертий номер, п’ятий клас, дружний клас, сьома книжка, цікава книжка.

  1. Списати, узгоджуючи числівники з іменниками.

Група лижників складалась 15 (особа).

Спортивний одяг видали 3 (турист).

На шкільній ділянці є 19 (грядка).

Біля ставу пасеться 6 (коза).

Павликові минуло 16 (рік).

  1. Виконайте  тест  для самоперевірки 

https://docs.google.com/forms/d/1BFaXiTMbnQ5wB6lfGthNFCwmT-iEKeb0h6Zr4FwgmNc/edit

  1.  Домашнє завдання

Робота з електронною версією підручника  (ст. 111-113)

https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/7740b68fd7e92a81392da70f26bae017/Ukrmova_4klas_Zaharijchuk.pdf

  • Повторіть правила вимови, відмінювання та правопису числівників.
  • Виконайте  вправу 265, ст. 116.
  • Запишіть  2 загадки і 2 прислів'я  з числівниками (за бажанням).

Додаткові матеріали

  1. https://www.youtube.com/watch?v=mK2U1bvm8Ps
  2. http://a4.pokerstrategy-res.cloudinary.com/image/upload/v1/user/csl4w202dac9t/forum/qzd7b93ud2rvhvxledtq.jpg

Описова частина

Урок № 3

Тема уроку. Питання до кількісних і порядкових числівників. Словесні формули на означення показників часу протягом доби

Термін роботи над змістом уроку: 40-45 хвилин

Після цього уроку ви зможете:

  •                   упізнавати  серед слів числівники, ставити   питання  до кількісних і порядкових числівників  (скільки? який? котрий? котра? котре? котрі?);
  •                   визначати час за допомогою моделі годинник і записувати словесне означення часу  різними способами;
  •                   будувати словосполучення з числівниками за зразком,  опорною таблицею;
  •                   виконувати пошукові види робіт;
  •                   працювати самостійно з електронним підручником.

Дорожня карта для учня:

  • змістовна частина;
  • завдання;
  • додаткові матеріали.

ПЛАН  ДІЙ

Інтерактивна  дошка

для використання в роботі

https://padlet.com/superkalinich2013/zrh3723xjea0

 

 

 

Змістовна частина

  1.               Вірш-загадка
  •                   Прочитайте  вірш-загадку, відгадайте  і пригадайте,  над якою   частиною  мови працюєте.

Що тримає всьому лад,

Ще й полічить все підряд?

По порядку поскладає,

Бо тим числам лік він знає.

Один, два, три, чотири…

Певну кількість полічили.

Перший, другий, третій…

Рядочками поскладали…

Про що йдеться? Відгадали?

(Числівник)

  • Назвіть   числівники, які зустрічаються  у загадці.
  • Розгляньте блок-схему і подумайте,  на які дві групи можна поділити  числівники, які ви зустріли у загадці?

http://shkola.ua/web/uploads/book/65/images/sewMRQzE.jpg

 

  • Які  числівники називають кількісними?  На які  питання відповідають?
  • А які числівники називаються порядковими? На які питання відповідають?

 

  1.               Спостереження за мовним матеріалом

— Як ви вважаєте, яка тварина витримує найнижчі температури?

 Білий ведмідь — найбільший хижак арктичної зони. Поживу шукає, відчуваючи запах за декілька кілометрів. У пошуках їжі білий хижак проходить багато кілометрів. Вони чудово плавають та пірнають. Можуть легко піймати під водою рибу чи непомітно підкрастися до тюленя, що лежить на крижині. Живуть білі ведмеді одинаками, пар не утворюють. Разом можна побачити лише матір з одним-двома малюками. Поживу шукає, відчуваючи запах за декілька кілометрів. У пошуках їжі білий хижак проходить багато кілометрів. Разом можна побачити матір з одним-двома малюками.

Назвіть числівники, які  зустрічаються в поданому тексті.

— Чи є в записаних реченнях слова, що означають кількість предметів, але не називають точного числа? (Декілька, багато)

— В українській мові є числівники, що означають загальну кількість, але не називають точного числа.

  1.               Опрацюйте  матеріал  презентації «Словесні формули на означення показників часу протягом доби»

https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/a657d24deadf45a67b0282c2f5d933b8/________________________________________.ppt

  • Правильно вимовляйте, пишіть, відповідайте на  питання  о котрій                  годині?  котра  година?

 

  • Прокинувся о сьомій годині ранку.
  • Чекатиму об одинадцятій годині.
  • На сімнадцяту годину прийду.
  • Чверть на третю розпочнемо.
  • О пів на д е в ’яту продзвенів дзвінок (пів до дев ’ятої).
  • За чверть хвилин дванадцята година буде (чверть хвилин до дванадцятої).
  • Десять хвилин на п ’ятнадцяту годину розпочнеться нарада.
  • О чотирнадцятій годині п ’ятнадцять хвилин  пролунав сигнал.

 

Завдання

  1.               Поєднайте  слова та словосполучення, подані в лівій і правій колонках, і запишіть

 

  1.               Підсумуйте  свої  знання про числівник як частину мови, виконуючи практичні вправи

https://sway.com/F2E4cDqLQzjO7b0h?ref=Link&loc=play

Примітка. Завдання №7, №9  виконують учні, які бажають отримати   12 балів.

  1.               Виконайте  тест  для самоперевірки  

https://docs.google.com/forms/d/19BcTz_ELJVHYFp1cswqTl-pT7_brYJjOOM73TPVsx18/edit

  1.               Домашнє завдання

Робота з електронною версією підручника  (ст. 117)

https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/7740b68fd7e92a81392da70f26bae017/Ukrmova_4klas_Zaharijchuk.pdf

  •              Опрацюйте словесні формули на означення часу в  підручнику (ст. 117).
  •              Підготуйтеся до тестової роботи з теми «Числівник».
  •              Запишіть ваш розпорядок дня, використовуючи числівники

https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/bce317d34e6c6077213a336deedfb26b/________________.docx

  •              Скласти "Календар родинних свят" (за бажанням).

 

 

 

Додаткові матеріали

  1.               https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/a494e50012924145342fded5c9f259d1/_______________________________.docx
  1.               https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/96fce5e51f2351ba03f7888e82f0fd5e/chuslivnik.pdf
  2.               https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/d6be27f7aa5e47150c9af236c25d88ab/chyslivnyk_test__1_.rtf
  3.               http://pravopys.net/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описова частина

Урок № 4

Тема уроку. Закріплення й узагальнення знань про числівник.

Термін роботи над змістом уроку: 40-45 хвилин

Після цього уроку ви зможете:

  •                   правильно вимовляти числівники;
  •                   грамотно записувати числівники на письмі;
  •                   розпізнавати числівники серед інших частин мови;
  •                   виконувати пошукові види робіт.

Дорожня карта для учня:

  • змістовна частина;
  • завдання;
  • додаткові матеріали.

 

 

 

ПЛАН  ДІЙ

Інтерактивна  дошка

 для використання в роботі

https://padlet.com/superkalinich2013/6gfhrp2963wb

 

Змістовна частина

  1. Відгадайте  загадку і назвіть, яку частину мови вивчили на попередніх заняттях.

Я відомо, дуже знатний,

Кількість можу означати,

І порядок при лічбі

Підкажу мерщій тобі.

Чи який, ти котрий, скільки

 – Запитай мене лиш тільки.

 Щоб не буть багатослівним,

Називаюсь я –

  • Даний урок присвячено закріпленню знань про числівник.
  • На уроці повторите вивчене, закріпите вміння розпізнавати числівники за питаннями, правильно їх вимовляти і грамотно записувати на письмі
  1. Перегляд телеуроку української мови з теми «Числівник, як частина мови»
  • Перегляньте телеурок, повторіть відомості про числівник. Підготуйтеся до виконання тестової роботи. Будьте уважними!

 

https://youtu.be/8dZSt1M_SCM

Завдання

  1.               Пограйте  в гру «Так» -- «Ні»

Примітка. За кожну правильну відповідь  отримуєте  2 бали.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScTGft5ZXB1as4f4NPn7ncvRG8dDgf5DIouRCa2sT_cnT_H9w/viewform

  1.               Вибірковий диктант
  •                   Випишіть числівники із запропонованого тексту словами.

Розумна пташка

 Зозуля зранку вже кує

І лічить все, що в лісі є: 64 клени, 7 ялин вічнозелених,

Сосен 180, та берізок 50, 3 дуби, 2 горобини, 22 кущі ожини.

3 вовки, зайців 6, 8 білок, змій 12, 51 мурашка

 Й лиш 1 розумна пташка!

  • Складіть опис зозулі (усно).
  1. Заповніть подану нижче таблицю за зразком

Кількісні

Скільки?

Порядкові

Котрий?Який?

один

перший

 

 

 

 

 

  1.               Відновіть  і запишіть прислів’я. Числівники записуйте словами              

Краще з розумним (2) рази загубити, ніж з дурнем (1) раз знайти.       (7 ) раз відмір, (1) ) раз відріж. Чоловік має (2 ) вуха, щоб багато слухав, а язик (1 ) , щоб менше говорив. За (2) зайцями поженешся, жодного не спіймаєш.

  1. Виконання  тестової  роботи з теми «Числівник»
  • Виконайте  тести  з вивченої теми «Числівник».

https://learningapps.org/2001596

  1. Домашнє завдання
    •              Повторити правила вживання числівників у мовленні.
    •              Повторити правила відмінювання числівників від 50 до 80.
    •              Підібрати та записати  цікаві факти про тварин, пов’язані з числовими  значеннями.
  • Прочитайте казку про Числівник  і ще раз впевніться,  про його вагому роль в українській мові.

Казка про Числівник

 Було це дуже давно. Трапилося не передбачуване: сперечалися діти однієї матері - Мови. Кожен поважно і гордовито хвалився, доводив, що саме він є найважливішим із них. У розмову втрутився Числівник: „Сидіть усі тихо. Не сперечайтеся. Ви без мене не знаєте, в якому році ви народилися, скільки років живете на світі. Ану спробуйте без мене купити в крамниці морозива, цукерок чи чогось іншого. Як бачите, серед вас я не пасу задніх, бо також маю відмінки, числа, а часом і три роди. У сполученні з Іменником буваю в реченні головним або другорядним членом".

Додаткові матеріали

  1.     https://urok-ua.com/dytyacha-entsyklopediya-pro-tvaryn-chytaty-onlajn/
  2.     https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/55af3c394271344dc4f2c859e9fffd41/_____________________________________50_80.docx
  3.     https://padletuploads.blob.core.windows.net/prod/185944018/ecbccaa2f77225f7d0ecb56446493ca2/____________.docx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

      Сьогодні дистанційна форма навчання демонструє свої переваги над іншими формами навчання завдяки своїй значно вищій інформативності, доступності та економічній ефективності. Впровадження елементів дистанційного навчання в загальноосвітній  школі є необхідною умовою для досягнення сучасного рівня якості освіти, що дозволяє реалізувати індивідуальну спрямованість навчання,  доступність в отриманні  учнями  якісних знань під час призупинення навчально-виховного процесу із-за об’єктивних  причин; якісно задовольнити власні потреби учнів з обмеженими  можливостями у здобутті освіти;   залучає школяра у відкриті системи інформаційних баз даних, знімає просторово-часове обмеження в роботі з різними джерелами інформації, що досить актуальне в сучасному інформаційному  суспільстві.

 Слід  зазначити,  що дистанційне навчання в повній мірі  не здатне замінити традиційне, але в найближчому майбутньому воно обов’язково стане складовою частиною навчального процесу Нової української школи.

 

 

1

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
29 грудня 2017
Переглядів
1919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку