УКРАЇНСЬКА МОВА 4 КЛАС Тема: Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по.

Про матеріал

Урок української мови для 4 класу метою якого є : вдосконалювати вміння відмінювати іменники у множині; розвивати вміння правильно вживати прийменники з іменниками в різних відмінках; вчити правильно утворювати й використовувати у мовленні форми іменників у місцевому відмінку множини з прийменниками; розвивати мовлення дітей, розширювати активний словник учнів; виховувати бережне ставлення до природи.

Перегляд файлу

УКРАЇНСЬКА  МОВА  4  КЛАС

Тема: Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по.

Мета: вдосконалювати вміння відмінювати іменники у множині;  розвивати вміння правильно вживати прийменники з іменниками в різних відмінках; вчити правильно утворювати й використовувати у мовленні форми іменників у місцевому  відмінку множини з прийменниками; розвивати мовлення дітей, розширювати активний словник учнів; виховувати бережне ставлення до природи.

Хід уроку

І.  Організація класу

-  Доброго ранку!

-  Доброго дня!

-   Говорите ви, і говорю вам я.

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому,в країну чудову,

Що нас так чекає й збагачує мову.

- Сідайте.

ІІ.  Емоційне налаштування на урок

— Яким ви хочете бачити наш урок? (Цікавим, веселим, пізнавальним, науковим, творчим, пошуковим, загадковим проблемним)

— А ви на уроці якими повинні бути? ( Дисциплінованими, уважними , активними, зібраними, наполегливими)

— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо, цікавий, творчий продуктивний урок. Все залежить від вашої активності, уважності, творчості. А працювати ми будемо  під девізом:

                                 Діяти активно!

                                   Думати оперативно!

Сперечатись доказово

Для всіх обовязково!

 

ІІІ. Перевірка дом. завдання

Ст..77 вправа 147. (картки)

Речення зачитати.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

1.Знайомство команд. Вибір капітанів. Оцінювання.

2. У кожної команди на столі є кросфорд. Розгадавши його ви дізнаєтесь в якій формі пройде наш урок

 

http://subject.com.ua/lesson/mova/4klas/4klas.files/image036.jpg

1.При переказі тексту стане в пригоді.

2.Знаючитему тексту, його можна дібрати.

3.Відмінок, який має питання кого?чого?

4.один із типів тексту.

5. Відмінок, який має питання ким? чим?

6.частина слова, яка хова в собі лексичне значення слова.

7.словникове слово, що називає людину з вищою технічною освітою.

3)Повідомлення плану уроку

   А подорожувати  ми сьогодні будемо до осінього лісу за таким планом.(план написаний на осінніх листочках і кріпиться на дерево)

C:\Users\Наташа\Desktop\depositphotos_11984033-stock-illustration-art-autumn-tree-maple.jpgПЛАН РОБОТИ

Перевірка дом. завд.

Кросфорд

Гра « Я –тобі , ти-мені»

Каліграфічна хвилинка

Вправа «Зберіть прислів’я»

Проблемна ситуація. Ребус

Фізхвилинка

Творче завдання

Самостійна робота

Підсумок уроку

 

V. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.

Починаємо подорож. Виходимо на стежинку  РОЗМИНКА

1.Розминка. Гра «Я-тобі, а ти –мені» ( Я буду називати іменник, а ви мені будете його повертать. , поставивши у множину)

Біля озера, від променя, до школи, через дорогу, по вулиці, за лісом, по дорозі.

Визначте відмінки іменників.

— Що спільного у всіх іменників? (Всі вони мають при собі прийменники.)

Продовжуємо подорожувати і слідуча зупинка на галявині         КАЛІГРАФІЇ

2.  Хвилинка каліграфії

- Бачите,як гарно по осінньому убралося наше дерево.  Щоб воно тішило нас очікуваними результатами, повправляємось у каліграфії. Розкрийте зошити, каліграфічно запишіть дату, класну роботу,  слова та речення записані на дошці

Ос    сі    ос  ін  нь осінь  восени

Осінь іде – дощі за собою веде.( під диктовку)

C:\Users\Наташа\Desktop\original.jpg

C:\Users\Наташа\Desktop\2 (1).jpgC:\Users\Наташа\Desktop\2 (1).jpg 

C:\Users\Наташа\Desktop\след-ноги-17177417.jpgC:\Users\Наташа\Desktop\след-ноги-17177417.jpgC:\Users\Наташа\Desktop\след-ноги-17177417.jpg

 

 

Запам'ятовування приказки за малюнком(елемент мнемотехніки)

Записати приказку в зошит. Підкреслити іменник, що вжито у множині. Провідміняйте його (усно)

Ми забрели у гущавину і щоби вийти звід ти потрібно попрацювати дружно командою.

 

 

 

 3. Робота в групах. Вправа  «Зберіть прислів’я».

  Більше діла — менше слів  (1 команда)

 Хочеш їсти калачі -не сиди на печі. (2 команда)

— Знайдіть у ньому іменник у множині.Визначте його відмінок.

— Чого навчає нас це прислів’я?

— В якому відмінку іменники завжди вживаються без прийменників?

— У якому відмінку іменники вживаються тільки з прийменниками? Наведіть приклади.

— А що ви можете сказати про інші відмінки?

 

А зараз пропоную познайомитися з мешканцями цього лісу

4. Гра «Знайомство з лісовими мешканцями» (ребуси)

C:\Users\Наташа\Desktop\image003_156 (1).jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       ФІЗХВИЛИНКА

 

-А ще в українських лісах водяться білки. З приходом осені  в них зявляється дуже багато клопотів. А яких саме ми зараз дізнаємось.

5. Творча робота. Запишіть  речення, змінюючи форму однини іменників на форму множини. Визначте відмінки цих іменників. (текст Білки)

 

Восени у (білка)особливо багато клопоту . Треба на зиму ( гриб) насушити. Запастися (горіх), (жолудь), (шишка). (Дупло) вимостити, втеплити . А пізніше їм треба поміняти (шубка) .

 

6. А як називаються люди які багато подорожують? Туристи.

Що ви можете розповісти про туристів?

 а) ознайомлення з текстом впр.149 ст.78 , обмін думками про засоби подорожування ;

б) визначення відмінків виділених іменників;

в) списування із завданням.

VІ. Підсумок уроку.

-Які закінчення мають іменники і місцевому відмінку множини?

-Продовжіть речення


  • Я навчився…
  • Я запам’ятав…
  • Я вмію…
  • Я знаю…

 Оцінювання команд

 

docx
Додано
4 січня 2018
Переглядів
5904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку