Урок української мови для 4 класу метою якого є : вдосконалювати вміння відмінювати іменники у множині; розвивати вміння правильно вживати прийменники з іменниками в різних відмінках; вчити правильно утворювати й використовувати у мовленні форми іменників у місцевому відмінку множини з прийменниками; розвивати мовлення дітей, розширювати активний словник учнів; виховувати бережне ставлення до природи.
УКРАЇНСЬКА МОВА 4 КЛАС
Тема: Вправи на вживання правильних відмінкових закінчень іменників у множині. Засвоєння літературних форм іменників у місцевому відмінку множини з прийменником по.
Мета: вдосконалювати вміння відмінювати іменники у множині; розвивати вміння правильно вживати прийменники з іменниками в різних відмінках; вчити правильно утворювати й використовувати у мовленні форми іменників у місцевому відмінку множини з прийменниками; розвивати мовлення дітей, розширювати активний словник учнів; виховувати бережне ставлення до природи.
Хід уроку
І. Організація класу
- Доброго ранку!
- Доброго дня!
- Говорите ви, і говорю вам я.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну відому,в країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.
- Сідайте.
ІІ. Емоційне налаштування на урок
— Яким ви хочете бачити наш урок? (Цікавим, веселим, пізнавальним, науковим, творчим, пошуковим, загадковим проблемним)
— А ви на уроці якими повинні бути? ( Дисциплінованими, уважними , активними, зібраними, наполегливими)
— Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо, цікавий, творчий продуктивний урок. Все залежить від вашої активності, уважності, творчості. А працювати ми будемо під девізом:
Діяти активно!
Думати оперативно!
Сперечатись доказово
Для всіх обовязково!
ІІІ. Перевірка дом. завдання
Ст..77 вправа 147. (картки)
Речення зачитати.
ІV. Актуалізація опорних знань.
1.Знайомство команд. Вибір капітанів. Оцінювання.
2. У кожної команди на столі є кросфорд. Розгадавши його ви дізнаєтесь в якій формі пройде наш урок
1.При переказі тексту стане в пригоді.
2.Знаючитему тексту, його можна дібрати.
3.Відмінок, який має питання кого?чого?
4.один із типів тексту.
5. Відмінок, який має питання ким? чим?
6.частина слова, яка хова в собі лексичне значення слова.
7.словникове слово, що називає людину з вищою технічною освітою.
3)Повідомлення плану уроку
А подорожувати ми сьогодні будемо до осінього лісу за таким планом.(план написаний на осінніх листочках і кріпиться на дерево)
ПЛАН РОБОТИ
Перевірка дом. завд.
Кросфорд
Гра « Я –тобі , ти-мені»
Каліграфічна хвилинка
Вправа «Зберіть прислів’я»
Проблемна ситуація. Ребус
Фізхвилинка
Творче завдання
Самостійна робота
Підсумок уроку
V. Осмислення, узагальнення та систематизація знань.
Починаємо подорож. Виходимо на стежинку РОЗМИНКА
1.Розминка. Гра «Я-тобі, а ти –мені» ( Я буду називати іменник, а ви мені будете його повертать. , поставивши у множину)
Біля озера, від променя, до школи, через дорогу, по вулиці, за лісом, по дорозі.
— Визначте відмінки іменників.
— Що спільного у всіх іменників? (Всі вони мають при собі прийменники.)
Продовжуємо подорожувати і слідуча зупинка на галявині КАЛІГРАФІЇ
2. Хвилинка каліграфії
- Бачите,як гарно по осінньому убралося наше дерево. Щоб воно тішило нас очікуваними результатами, повправляємось у каліграфії. Розкрийте зошити, каліграфічно запишіть дату, класну роботу, слова та речення записані на дошці
Ос сі ос ін нь осінь восени
Осінь іде – дощі за собою веде.( під диктовку)
Запам'ятовування приказки за малюнком(елемент мнемотехніки)
Записати приказку в зошит. Підкреслити іменник, що вжито у множині. Провідміняйте його (усно)
Ми забрели у гущавину і щоби вийти звід ти потрібно попрацювати дружно командою.
3. Робота в групах. Вправа «Зберіть прислів’я».
Більше діла — менше слів (1 команда)
Хочеш їсти калачі -не сиди на печі. (2 команда)
— Знайдіть у ньому іменник у множині.Визначте його відмінок.
— Чого навчає нас це прислів’я?
— В якому відмінку іменники завжди вживаються без прийменників?
— У якому відмінку іменники вживаються тільки з прийменниками? Наведіть приклади.
— А що ви можете сказати про інші відмінки?
А зараз пропоную познайомитися з мешканцями цього лісу
4. Гра «Знайомство з лісовими мешканцями» (ребуси)
ФІЗХВИЛИНКА
-А ще в українських лісах водяться білки. З приходом осені в них зявляється дуже багато клопотів. А яких саме ми зараз дізнаємось.
5. Творча робота. Запишіть речення, змінюючи форму однини іменників на форму множини. Визначте відмінки цих іменників. (текст Білки)
Восени у (білка)особливо багато клопоту . Треба на зиму ( гриб) насушити. Запастися (горіх), (жолудь), (шишка). (Дупло) вимостити, втеплити . А пізніше їм треба поміняти (шубка) .
6. А як називаються люди які багато подорожують? Туристи.
Що ви можете розповісти про туристів?
а) ознайомлення з текстом впр.149 ст.78 , обмін думками про засоби подорожування ;
б) визначення відмінків виділених іменників;
в) списування із завданням.
VІ. Підсумок уроку.
-Які закінчення мають іменники і місцевому відмінку множини?
-Продовжіть речення
Оцінювання команд