29.04.2024. Українська мова. 5 клас Тема уроку: Складне речення. Пряма мова. Діалог (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу) ПРЕЗЕНТАЦІЮ ДО УРОКУ ПІДГОТУВАЛА: вчитель початкових класів Красноградського ліцею № 4 Красноградської міської ради Харківської області ПАЮНОВА ЛЮДМИЛА ВОЛОДИМИРІВНА
Перевір себе сама: (по Авраменко) Двадцять четверте квітня Домашня робота Вправа с. 185 (2)А. — Алло! Привіт, Олю! - привіталася Оксана. — Я вже зачекалася! - з обуренням відповіла подружка. — Вибач, але я допомагала мамі, тому затрималася, - почула у відповідь Оля. — Невже складно було відволіктися на хвилинку? - наполягала на своєму дівчинка. — Пробач за те, що змусила тебе чекати, - спокійно сказала Оксана. — Гаразд. Так ми йдемо зараз на ковзанку? - запитала приятелька. — Авжеж! - радо вигукнула товаришка. Б. Етикет спілкування порушила Оля. Це проявилося у тому, що вона навіть не привіталася з Оксаною на початку розмови, з обуренням розмовляла. Двадцять дев’яте квітня. Класна робота Тема: Складне речення. Пряма мова. Діалог (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу)
Складне речення. Пряма мова. Діалог (тренувальні вправи; узагальнення вивченого матеріалу) №1 Термінологічний диктант - Запиши назву терміну за його означенням.1. Висловлювання якоїсь особи передане дослівно, без змін -2. Слова, які вказують, кому належить пряма мова - 3. Розмова двох або кількох осіб -4. Слова кожного зі співрозмовників -5. Рухи м’язів обличчя, які виражають внутрішній душевний стан людини- 6. Рухи людського тіла чи рук -7. Допоміжні засоби спілкування - 8. Зміна основного тону- 9. Дискусія, бесіда трьох і більше учасників - пряма мова. слова автора. діалог. репліка. міміка. жестикуляція. жести, міміка, дотик, поцілунки...інтонація, логічний наголос. полілог
№2. Знайди помилки!- Визначте речення, у яких допущено пунктуаційні помилки. Запиши їх правильно».1. «Книги – морська глибина » - так писав І. Франко .2. Хворий відповів «дякую, мені вже набагато краще».3. Світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля».4. Як ти себе почуваєш – Запитав лікар хворого.5. «Книги – це ріки, що напувають Всесвіт».
№ 2. Знайди помилки!- Визначте речення, у яких допущено пунктуаційні помилки. Запиши їх правильно».1. «Книги – морська глибина » - так писав І. Франко .1. «Книги – морська глибина », - так писав І. Франко .2. Хворий відповів: «Дякую, мені вже набагато краще!»3. Світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля »4. « Як ти себе почуваєш?» – запитав лікар хворого.5. Книги – це ріки, що напувають Всесвіт!2. Хворий відповів «дякую, мені вже набагато краще».3. Світить нам у віки пророцтво Тараса: «Не вмирає душа наша, не вмирає воля!»4. Як ти себе почуваєш – Запитав лікар хворого.5. «Книги – це ріки, що напувають Всесвіт».
№ 3. «Твоя репліка»-Складіть діалог, використовуючи подані репліки. Запишіть складений діалог. Діалог Улюблена справа. Учні вітаються. Чи є в тебе улюблена справа?…Скільки часу ти можеш присвітити цьому заняттю?…Чи дивишся ти будь-які програми, чи є в тебе улюблені?…Що тебе приваблює в цих передачах?…Твоє хобі не заважає тобі вчитись, спілкуватися з друзями?…Учні прощаються і бажають один одному успіхів.
Діалог Улюблена справа. Привіт, Лєро!Привіт, Софійко!Чи є в тебе улюблена справа?Так, мені подобається малювати. Скільки часу ти можеш присвітити цьому заняттю?Увесь свій вільний час. Чи дивишся ти будь-які програми, чи є в тебе улюблені?Інколи дивлюсь. З улюблених можу назвати такі як : « Створи своїми руками». Що тебе приваблює в цих передачах?Мені дуже подобається фантазувати, створювати щось нове, цікаве. Твоє хобі не заважає тобі вчитись, спілкуватися з друзями?Ні, Софійко, ні в якому разі! Для мене мої друзі- це головне!Гаразд, Лєро! Мені було приємно з тобою поспілкуватися. До зустрічі!Мені теж, Софійко! Гарного тобі дня! До зустрічі!
№ 4. Диктант із коментуванням.—Записати речення, розставляючи розділові знаки. Відгадати загадки. Одне каже Влітку мені важко. Друге стогне Взимку мені тяжко. Третє співа Чи літо, чи зима, а мені різниці нема. Одне каже Світай. Друге каже Не дай. Третє говорить А я живу й біжу і вдень, і вночі. 3. Хлопець Мартин похилився через тин. Каже дівчина Гапка Яка в тебе шапка! А жовта китиця проти сонця світиться. Як прилетять горобці, буде тобі, як вівці від сірого Вовка. Про кого промовка? 4. Я кричу Як звуть тебе? А вона ягнятком Бе! Я лякаю Перейму! А вона телятком Му! Серджусь я Постій, лиха А вона сміється Ха! Одне каже Влітку мені важко. Друге стогне Взимку мені тяжко. Третє співа Чи літо, чи зима, а мені різниці нема. (Віз, сани, кінь). Одне каже Світай. Друге каже Не дай. Третє говорить А я живу й біжу і вдень, і вночі. (Вікно, двері годинник). 3. Хлопець Мартин похилився через тин. Каже дівчина Гапка Яка в тебе шапка! А жовта китиця проти сонця світиться. Як прилетять горобці, буде тобі, як вівці від сірого Вовка. Про кого промовка? (Соняшник). 4. Я кричу Як звуть тебе? А вона ягнятком Бе! Я лякаю Перейму! А вона телятком Му! Серджусь я Постій, лиха А вона сміється Ха! (Луна).
№ 4. Диктант із коментуванням.—Записати речення, розставляючи розділові знаки. Відгадати загадки. Одне каже: „Влітку мені важко. Друге стогне: „ Взимку мені тяжко ”. Третє співа: „ Чи літо, чи зима, а мені різниці нема ”. (Віз, сани, кінь).2. Одне каже: „ Світай ”. Друге каже: „ Не дай ”. Третє говорить: „ А я живу й біжу і вдень, і вночі ”. (Вікно, двері годинник).3. Хлопець Мартин похилився через тин. Каже дівчина Гапка: „ Яка в тебе шапка! А жовта китиця проти сонця світиться. Як прилетять горобці, буде тобі, як вівці від сірого Вовка ”. Про кого промовка? (Соняшник).4. Я кричу: "Як звуть тебе?" А вона ягнятком: „ Бе! ” Я лякаю: „ Перейму! ” А вона телятком: „ Му! ” Серджусь я: „ Постій, лиха ”. А вона сміється: „ Ха! ”(Луна).