Українська мова. Корінь слова.С.83-85

Про матеріал
Формуємо поняття «корінь» з орієнтацією на його ознаки: спільна частина споріднених слів, основа лексичного значення і визначення загальної семантики спільнокореневих слів, збагачуємо словниковий запас Підготовка до засвоєння нового матеріалу. Робота з наочністю. Запис слів ; визначення спільної частини в споріднених словах. Формування висновку. Осмислення граматичного поняття «корінь». Ознайомлення з правилом на с.83, аналіз його змісту. Колективне виконання вправи 1 з частковим поясненням. Самостійне виписування з тексту вправи 2 (с.83) споріднених слів, позначення кореня. Засвоєння алгоритму визначення кореня слова. Робота з підручником (с.83). Тренувальні вправи (за матеріалами підручника) на закріплення матеріалу. Робота в парах (вправа 3, 6, 7 – усно; 9, 12 – письмово). Формулювання висновків: у споріднених словах корінь об’єднує їх за змістом, значенням (правило, с.84). Вправа для закріплення висновку. (Вправа 11, с.85). Домашнє завдання. Повторити правила. Вправа 8, с.84.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Корінь слова

Номер слайду 2

Підготовка до засвоєння нового матеріалу. Робота з наочністю.- Розгляньте малюнки. Назвіть усі предмети. Який предмет «зайвий»? Чому? А якщо рибалка вирішить зварити юшку (суп) з риби, то як ця страва називатиметься? (Рибна юшка).

Номер слайду 3

Запис слів ; визначення спільної частини в споріднених словах. Риба – рибка – рибалка – рибна

Номер слайду 4

Формування висновку: Спільна частина споріднених слів називається коренем, тобто корінь – це спільна частина близьких за змістом слів. Корінь на письмі позначають дужкою:

Номер слайду 5

Осмислення граматичного поняття «корінь». Ознайомлення з правилом на с.83, аналіз його змісту.

Номер слайду 6

Колективне виконання вправи 1 з частковим поясненням. Чому ви вказали на «зайві» слова, адже всі вони мають спільну частину? А слово «черга» є спорідненим до слів «черговий», «чергувати»?

Номер слайду 7

Первинне закріплення нового матеріалу.- Чи можна визначити корінь, дивлячись чи промовляючи одне слово? Чому не можна? Якими мають бути слова, у яких знаходимо корінь? (Спільнокореневі). Визначіть корінь у словах: гриб – грибок – грибниця – грибник

Номер слайду 8

Самостійне виписування з тексту вправи 2 (с.83) споріднених слів, позначення кореня. Шпаки, у шпаківнях, шпаченята.

Номер слайду 9

Засвоєння алгоритму визначення кореня слова. Робота з підручником (с.83). Виконання інструкції на прикладі слів: дощ (дощик, дощовий), лев (левиця, лев’ячий), ключ (ключик, ключове). Що треба зробити, щоб визначити в слові корінь?

Номер слайду 10

Формулювання висновку. Щоб знайти корінь, треба:дібрати спільнокореневі слова;порівняти їх;виділити спільну для них частину.

Номер слайду 11

Тренувальні вправи (за матеріалами підручника) на закріплення матеріалу. Робота в парах (вправа 3, 6, 7 – усно; 9, 12 – письмово).

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Колективна робота (вправа 5, 10) з розгорнутим поясненням виконаних завдань.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Формулювання висновків: у споріднених словах корінь об’єднує їх за змістом, значенням (правило, с.84).

Номер слайду 18

Вправа для закріплення висновку. (Вправа 11, с.85).

Номер слайду 19

Підсумки уроку.- З якою частиною слова ви ознайомилися? Як визначити корінь у слові? Чим об’єднує корінь споріднені слова?Розгляньте картину. Яка пора року зображена? Доберіть до слова «весна» споріднені (веснянка, весняний, веснонька). Який корінь у цих словах? Утворіть споріднені слова від слова «краса» (красивий, красуня, красень, красуватися). Чи близькі за змістом дібрані слова? Що (яка частина слова) їх об’єднує?

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Повторити правила. Вправа 8, с.84.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку