Розвиваємо мовлення учнів, збагачуємо словниковий запас. Робота за презентацією та в зошиті з розвитку мовлення на с.51-55.
Даємо повні відповіді на запитання, пояснюємо ситуації, роздумуємо над
порадами,
Увічливість та гарні манери. (Розвиток зв'язного мовлення)
Номер слайду 2
Бесіда. Як ви розумієте, що таке увічливість, бути увічливим? А що розумієте під висловом: «У нього/неї гарні манери»? Чи ви бачили мультфільми, телепередачі, в яких розповідається про гарні манери? Поміркуйте, чи завжди слід бути увічливим, дотримуватися гарних манер, чому? Якою ви уявляєте собі увічливу людину? У яких випадках завжди слід дотримуватися гарних манер? На вашу думку, людина з гарними манерами завжди є ввічливою
Номер слайду 3
Робота з зошитом. Виконання завдань 1, 2 (с.61).
Номер слайду 4
Номер слайду 5
Читання та розгорнуті відповіді на запитання-завдання (завд. 3, с.52).
Номер слайду 6
Обговорення ситуацій (завдання 4, с.52-53)
Номер слайду 7
Робота в парах.
Номер слайду 8
Бесіда-роздуми над запропонованими порадами (завдання 6, с.54).- З якими порадами ви ознайомилися? Які з них вам найбільше до вподоби? Як можна характеризувати людину/дитину, яка дотримуєся цих рекомендацій? (Увічлива, вихована, інтелігентна, ґречна, хороша, ласкава, гарна, мила, славна, сердечна, люб'язна, добросердна.) Кому зі своїх близьких ви дасте подібні рекомендації? Якими порадами неодмінно скористаєтеся самі?
Номер слайду 9
Читання вірша М. Чумарної «Звертання» та аналіз його змісту (завд. 7, с.55). ЗВЕРТАННЯ— Гей, ти хто, іди сюди!Принеси мені води!— Не шкода мені водички,а шкода твоєї звичкигрубо так усіх гукати,рідне слово зневажати!— Як же я казати маю? — Той, хто інших поважає,скаже: — Вибачте, будь ласка,(в мові завжди є підказка!),дайте кухлика водичкивипить з вашої кринички!Чуєш, як дзвенить розмова —в діаманті чистім слова? - Прочитайте вірш. Як ви думаєте, між ким відбулася розмова, описана авторкою? Як ви вважаєте, чого навчає нас, описана авторкою ситуація? Дайте відповідь словами вірша.- Перегляньте вірш. Позначте слова, які би ви хотіли вживати у власному мовленні.- Прочитайте вірш в особах. Які поради ви можете дати одному з героїв вірша? Як ви думаєте, він візьме до уваги ваші рекомендації?- Запишіть слова-звертання, які ви використовуєте у своєму мовленні. (Дорогий друже, шановна ..., люба, я радий/а вас/тебе бачити...)
Номер слайду 10
Підсумки уроку. Про що йшлося сьогодні на уроці? Поміркуйте, чи людина з гарними манерами є людиною, яка дотримується правил мовленнєвої поведінки? Як можна назвати людину, яка знає та вміє правильно поводитися? (Поштива, увічлива, коректна, шаноблива, привітна, чемна, тактовна.) Як ви вважаєте, слова звертання, вітання, прощання, побажання, прохання, запрошення, подяки, вибачення є ознакою правил культури спілкування? Які слова увічливості ви завжди будете використовувати у власному мовленні?