Українська мова. Корінь слова. Спільнокореневі слова

Про матеріал
Розпочинаємо формування поняття «спільнокореневі слова», проводимо спостереження над однаковим написанням кореня в спільнокореневих словах, звертаємо увагу на семантичну і структурну спільність споріднених слів. Актуалізація граматичних знань. Спостереження за спільнокореневими словами.Первинне закріплення нового матеріалу. Робота з підручником. С.81. Практичне засвоєння поняття «споріднені слова». Опрацювання змісту правила, с.81.Зоро-слухове коментоване письмо. (Вправи 6, 7, с.82). Робота над вимовою і написанням слова «четвер». Самостійний запис назв днів тижня. Робота в парах (вправа 5, с.82). Самостійна робота. Виписування спільнокореневих слів з тексту. (Вправа 2, с.82). Домашнє завдання. Вивчити правило, с.81.Вправа 3, с.82.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Корінь слова. Спільнокореневі слова

Номер слайду 2

Актуалізація граматичних знань. Як називаються слова, до яких не можна поставити питання? Як пишуться службові слова з іншими словами? Чи можна вставити слово між прийменником та іменником. Вставте додаткове слово чи питання між прийменником та іменником у речення: «У маки залетів метелик», «На дереві з’явився яблуневий цвіт».

Номер слайду 3

Спостереження за спільнокореневими словами. Хто водить вантажівку? (Водій) Складіть речення зі словом «водій» (Водій водить вантажівку). Знайдіть у реченні близькі за змістом слова і поясніть, чому вони близькі: Водій водить. Позначте спільну частину цих слів: Водій водить

Номер слайду 4

Формулювання висновку: Слова, які мають спільну частину і об’єднані одним значенням, називаються спорідненими.

Номер слайду 5

Первинне закріплення нового матеріалу. Що бачите на іншому малюнку? Чому слово «вода» не буде спорідненим (словом – «родичем») словам «водій», «водить»?Доберіть до слова «вода» споріднені слова: Вода, водичка, водний (простір) підводний. Позначте спільну частину цих слів. Яку спільну частину мають ці слова? Що їх об’єднує за змістом? Як ми можемо назвати ці слова?

Номер слайду 6

Робота з підручником. Практичне засвоєння поняття «споріднені слова». Виконання вправи 1, с.81.

Номер слайду 7

Опрацювання змісту правила, с.81.

Номер слайду 8

Зоро-слухове коментоване письмо. (Вправи 6, 7, с.82).

Номер слайду 9

Робота над вимовою і написанням слова «четвер». Самостійний запис назв днів тижня.

Номер слайду 10

Робота в парах (вправа 5, с.82).

Номер слайду 11

Самостійна робота. Виписування спільнокореневих слів з тексту. (Вправа 2, с.82).

Номер слайду 12

Підсумки уроку.- Як називаються слова, які об’єднані одним значенням? Як по-іншому називають споріднені слова? Укажіть спільну частину (спільний корінь) у словах:клен – кленок – кленовий; хліб – хлібниця – хлібний. Доберіть спільнокореневі слова до слова «зелень», які відповідали би на питання «який»?, «що робить» ?Позначте спільну частину. (Зелень – зелений – зеленіє). Утворіть спільнокореневі слова від слова «мир.

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Вивчити правило, с.81. Вправа 3, с.82.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку