Українська мова (М. Вашуленко, Н. Васильківська, С. Дубовик) 4 клас

Про матеріал
Календарне планування для 4 класу з української мови (М. Вашуленко, Н. Васильківська, С. Дубовик) на 2022/2023 н. р. з компетентностями
Перегляд файлу

Українська мова

(М. Вашуленко, Н. Васильківська, С. Дубовик)

 

Тема

Компетентності

 

Дата

Примітки

  1.  

Основні ознаки тексту. Розпізнаю текст за його основними ознаками

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Засоби звязності тексту. Визначаю слова, які допомагають повязати речення в тексті

 

 

  1.  

Заголовок тексту. Добираю заголовки до теми і головної думки тексту

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Типи текстів. Розпізнаю типи текстів

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження

 

 

  1.  

Будова тексту.  План. Визначаю структурні частини тексту

 

 

  1.  

Навчаюся складати план тексту, створюю тексти за планом

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Тексти різних стилів. Медіатекст. Розрізняю тексти різних стилів

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Досліджую медіатексти

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Навчаюся творити медіатексти

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Узагальнюю знання про текст

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Діалог

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю та будую речення різні за метою висловлювання та інтонацією

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Головні і другорядні члени речення. Розпізнаю головні і другорядні члени речення

Готовність брати відповідальність за власні рішення

 

 

  1.  

Установлюю звязок між членами речення

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Складаю і поширюю речення

 

 

  1.  

Однорідні члени речення. Навчаюся визначати однорідні члени речення

 

 

  1.  

Навчаюся поєднувати однорідні члени речення за допомогою інтонації, сполучників

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

РМ

 

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Списування

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Будую речення із залежними словами при однорідних членах

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Узагальнюю знання про речення

 

 

  1.  

Багатозначні слова. Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю багатозначні слова, використовую їх у мовленні

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Синоніми. Розпізнаю синоніми, навчаюся вживати їх у мовленні

 

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Усний твір

 

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

РМ

 

 

 

  1.  

Антоніми. Розпізнаю антоніми, навчаюся їх вживати у мовленні

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Фразеологізми. Розпізнаю фразеологізми, навчаюся доречно вживати їх у мовленні

 

 

  1.  

Застарілі слова. Нові слова. Розпізнаю застарілі слова

 

 

  1.  

Розпізнаю нові слова

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Походження слів. Досліджую походження слів

 

 

  1.  

Узагальнюю знання про слово

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

РМ

 

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Перевірка мовних знань та вмінь. Текст. Речення

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Частина слова. Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Орфограми у префіксах. Визначаю закінчення слова і частини слова.

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою префіксів.

 

 

  1.  

Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою суфіксів.

 

 

  1.  

Розпізнаю і правильно пишу слова із префіксами пре, при.

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Правильно пишу апостроф після префіксів

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Розпізнаю і правильно пишу слова зі співзвучними префіксами і прийменниками.

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.

Готовність брати відповідальність за власні рішення

 

 

  1.  

Застосування алфавіту. Розташовую слова за алфавітом, користуюся словником.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Письмовий переказ «Чому засмутився їжак Петро?»

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Наголошування загальновживаних слів. Правильно наголошую загальновживані слова.

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.

Готовність брати відповідальність за власні рішення

 

 

  1.  

Правильно вимовляю і записую слова з ненаголошеними е, и.

 

 

  1.  

Вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу.

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Правопис слів із сумнівними приголосними. Навчаюся писати слова із сумнівними приголосними.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Подовженні мякі приголосні звуки. Правильно вимовляю і записую слова з подовженими мякими приголосними звуками.

Прийняття власних рішень.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Диктант «Світає»

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Узагальнюю слова про будову слова.

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження

 

 

  1.  

Повторюю все про текст.

 

 

  1.  

Повторюю все про речення.

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Повторюю все про слово і значення слова.

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Повторюю все про будову слова.

 

 

  1.  

Навчаюся розпізнавати іменники з абстрактним значенням.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Рід і число іменників. Навчаюся визначати рід і число іменників.

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Письмовий твір

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника.

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Навчаюся змінювати іменники за числами і відмінками.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників приголосних [г],  [к], [х] перед закінченням – і на [з], [ц], [с].

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників приголосних [г],  [к], [х] перед закінченням – і на [з], [ц], [с].

 

 

  1.  

Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е].

 

 

  1.  

Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е].

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Диктант «Наша хмара»

 

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб.

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях.

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини.

 

 

  1.  

Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини.

 

 

  1.  

Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду на – р в орудному відмінку однини.

 

 

  1.  

Навчаюся використовувати в мовлені паралельні форми іменників чоловічого роду – назви істот у давальному й місцевому відмінках однини.

 

 

  1.  

Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини.

 

 

  1.  

РМ

 

 

  1.  

Навчаюся правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із прийменником по.

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Закріплюю знання про іменники

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Перевірка мовних знань та вмінь. Іменник

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Навчаюся визначати прикметники в тексті.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Навчаюся змінювати прикметники за родами і числами.

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Навчаюся правильно записувати прикметники із твердим приголосним основи в різних відмінкових формах.

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Навчаюся правильно записувати прикметники з мяким приголосним основи у різних відмінкових формах.

 

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.

Готовність брати відповідальність за власні рішення

 

 

  1.  

Утворення ступенів порівняння прикметників. Навчаюся утворювати форми прикметників

Прийняття власних рішень.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Навчаюся правильно вимовляти і записувати прикметники на –ський, - зький, -цький.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Навчаюся використовувати прикметники в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми.

 

 

  1.  

Узагальнюю знання про прикметник.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Списування «Муза»

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Навчаюся розпізнавати у мовлені числівники, які відповідають на питання скільки? котрий?

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Навчаюся правильно вимовляти і писати форми родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100.

 

 

  1.  

Навчаюся вживати правильні форми числівників на позначення часу протягом доби.

 

 

  1.  

Навчаюся вживати числівники у власному мовлені

 

 

  1.  

Узагальнюю знання про числівник

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Навчаюся розпізнавати займенники і пояснювати їхню роль.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Навчаюся визначати особові займенники, ставити до них питання.

 Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей.

Готовність брати відповідальність за власні рішення

 

 

  1.  

Навчаюся відмінювати особові займенники.

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Навчаюся правильно вживати займенники з прийменниками.

 

 

  1.  

Навчаюся використовувати займенники у власному мовлені.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Узагальнюю знання про займенник.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

Діагностувальна робота. Диктант «Вишиванка»

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Навчаюся визначати дієслова в реченнях і текстах.

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Навчаюся розпізнавати неозначену форму дієслова.

 

 

  1.  

Навчаюся вживати дієслова у відповідних часових формах.

 

 

  1.  

Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у теперішньому часі.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у майбутньому часі.

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Навчаюся писати закінчення дієслів 1-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу.

Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

РМ

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Навчаюся писати закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Навчаюся писати закінчення дієслів 3-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу.

 

 

  1.  

Навчаюся ставити дієслова минулого часу у відповідну родову форму.

Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей

 

 

  1.  

Навчаюся правильно вимовляти і записувати дієслова на –ся.

Готовність брати відповідальність за власні рішення

 

 

  1.  

Навчаюся вживати дієслова у власному мовлені.

Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб

 

 

  1.  

Узагальнюю знання про дієслово.

Організація власного навчального середовища

 

 

  1.  

РМ

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Перевірка мовних знань та вмінь. Частини мови

Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Навчаюся розпізнавати прислівники.

 

 

  1.  

Навчаюся добирати до прислівників синоніми і антоніми.

 

 

  1.  

Навчаюся правильно писати найуживаніші прислівники.

Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти

 

 

  1.  

Навчаюся доречно вживати прислівники у власному мовлені.

 

 

  1.  

Узагальнюю знання про частини мови

Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях

 

 

  1.  

Узагальнюю знання про прислівник.

 

 

  1.  

Виконання додаткових вправ

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стребко Ганна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шалепа Антонина
    Дякую за допомогу в складанні календарних планів
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
25 серпня 2022
Переглядів
8508
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку