Українська мова
(М. Вашуленко, Н. Васильківська, С. Дубовик)
№ |
Тема |
Компетентності
|
Дата |
Примітки |
|
Основні ознаки тексту. Розпізнаю текст за його основними ознаками |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Засоби звязності тексту. Визначаю слова, які допомагають повязати речення в тексті |
|
|
|
|
Заголовок тексту. Добираю заголовки до теми і головної думки тексту |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Типи текстів. Розпізнаю типи текстів |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження |
|
|
|
Будова тексту. План. Визначаю структурні частини тексту |
|
|
|
|
Навчаюся складати план тексту, створюю тексти за планом |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання |
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Тексти різних стилів. Медіатекст. Розрізняю тексти різних стилів |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Досліджую медіатексти |
Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Навчаюся творити медіатексти |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Узагальнюю знання про текст |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Діагностувальна робота. Діалог |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю та будую речення різні за метою висловлювання та інтонацією |
|
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Звертання. Розпізнаю, виокремлюю, правильно вживаю звертання |
Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Головні і другорядні члени речення. Розпізнаю головні і другорядні члени речення |
Готовність брати відповідальність за власні рішення |
|
|
|
Установлюю звязок між членами речення |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Складаю і поширюю речення |
|
|
|
|
Однорідні члени речення. Навчаюся визначати однорідні члени речення |
|
|
|
|
Навчаюся поєднувати однорідні члени речення за допомогою інтонації, сполучників |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
РМ
|
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Діагностувальна робота. Списування |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Будую речення із залежними словами при однорідних членах |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Узагальнюю знання про речення |
|
|
|
|
Багатозначні слова. Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю багатозначні слова, використовую їх у мовленні |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Синоніми. Розпізнаю синоніми, навчаюся вживати їх у мовленні
|
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Усний твір
|
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
РМ
|
|
|
|
|
Антоніми. Розпізнаю антоніми, навчаюся їх вживати у мовленні |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Фразеологізми. Розпізнаю фразеологізми, навчаюся доречно вживати їх у мовленні |
|
|
|
|
Застарілі слова. Нові слова. Розпізнаю застарілі слова |
|
|
|
|
Розпізнаю нові слова |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Походження слів. Досліджую походження слів |
|
|
|
|
Узагальнюю знання про слово |
Організація власного навчального середовища |
|
|
|
РМ
|
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Перевірка мовних знань та вмінь. Текст. Речення |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Частина слова. Творення слів за допомогою префіксів і суфіксів. Орфограми у префіксах. Визначаю закінчення слова і частини слова. |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою префіксів. |
|
|
|
|
Навчаюся утворювати нові слова і форми слів за допомогою суфіксів. |
|
|
|
|
Розпізнаю і правильно пишу слова із префіксами пре, при. |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Правильно пишу апостроф після префіксів |
|
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Розпізнаю і правильно пишу слова зі співзвучними префіксами і прийменниками. |
Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей. Готовність брати відповідальність за власні рішення |
|
|
|
Застосування алфавіту. Розташовую слова за алфавітом, користуюся словником. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Діагностувальна робота. Письмовий переказ «Чому засмутився їжак Петро?» |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Наголошування загальновживаних слів. Правильно наголошую загальновживані слова. |
Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей. Готовність брати відповідальність за власні рішення |
|
|
|
Правильно вимовляю і записую слова з ненаголошеними е, и. |
|
|
|
|
Вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Правопис слів із сумнівними приголосними. Навчаюся писати слова із сумнівними приголосними. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Подовженні мякі приголосні звуки. Правильно вимовляю і записую слова з подовженими мякими приголосними звуками. |
Прийняття власних рішень. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант «Світає» |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Узагальнюю слова про будову слова. |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження |
|
|
|
Повторюю все про текст. |
|
|
|
|
Повторюю все про речення. |
|
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Повторюю все про слово і значення слова. |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Повторюю все про будову слова. |
|
|
|
|
Навчаюся розпізнавати іменники з абстрактним значенням. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Рід і число іменників. Навчаюся визначати рід і число іменників. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Письмовий твір |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Відмінки іменників. Відмінювання іменників. Навчаюся визначати відмінок іменника в реченні та початкову форму іменника. |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Навчаюся змінювати іменники за числами і відмінками. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників приголосних [г], [к], [х] перед закінченням – і на [з], [ц], [с]. |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників приголосних [г], [к], [х] перед закінченням – і на [з], [ц], [с]. |
|
|
|
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е]. |
|
|
|
|
Навчаюся змінювати у процесі словозміни іменників голосний [і] на [о], [е]. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант «Наша хмара»
|
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб. Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях. Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини. |
|
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду в родовому відмінку однини. |
|
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників чоловічого роду на – р в орудному відмінку однини. |
|
|
|
|
Навчаюся використовувати в мовлені паралельні форми іменників чоловічого роду – назви істот у давальному й місцевому відмінках однини. |
|
|
|
|
Навчаюся писати закінчення іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини. |
|
|
|
|
РМ |
|
|
|
|
Навчаюся правильно вживати літературні форми іменників у місцевому відмінку множини із прийменником по. |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Закріплюю знання про іменники |
Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Перевірка мовних знань та вмінь. Іменник |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Навчаюся визначати прикметники в тексті. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Навчаюся змінювати прикметники за родами і числами. |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати прикметники із твердим приголосним основи в різних відмінкових формах. |
|
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати прикметники з мяким приголосним основи у різних відмінкових формах.
|
Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей. Готовність брати відповідальність за власні рішення |
|
|
|
Утворення ступенів порівняння прикметників. Навчаюся утворювати форми прикметників |
Прийняття власних рішень. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Навчаюся правильно вимовляти і записувати прикметники на –ський, - зький, -цький. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Навчаюся використовувати прикметники в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми. |
|
|
|
|
Узагальнюю знання про прикметник. |
Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Діагностувальна робота. Списування «Муза» |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Навчаюся розпізнавати у мовлені числівники, які відповідають на питання скільки? котрий? |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Навчаюся правильно вимовляти і писати форми родового відмінка числівників 50, 60, 70, 80, 90, 100. |
|
|
|
|
Навчаюся вживати правильні форми числівників на позначення часу протягом доби. |
|
|
|
|
Навчаюся вживати числівники у власному мовлені |
|
|
|
|
Узагальнюю знання про числівник |
Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Навчаюся розпізнавати займенники і пояснювати їхню роль. |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Навчаюся визначати особові займенники, ставити до них питання. |
Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей. Готовність брати відповідальність за власні рішення |
|
|
|
Навчаюся відмінювати особові займенники. |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Навчаюся правильно вживати займенники з прийменниками. |
|
|
|
|
Навчаюся використовувати займенники у власному мовлені. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Узагальнюю знання про займенник. |
Організація власного навчального середовища |
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант «Вишиванка» |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Навчаюся визначати дієслова в реченнях і текстах. |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Навчаюся розпізнавати неозначену форму дієслова. |
|
|
|
|
Навчаюся вживати дієслова у відповідних часових формах. |
|
|
|
|
Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у теперішньому часі. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Навчаюся правильно записувати особові закінчення дієслів у майбутньому часі. |
Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення дієслів 1-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. |
Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Організація власного навчального середовища |
|
|
|
РМ |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення дієслів 2-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Навчаюся писати закінчення дієслів 3-ї особи однини і множини теперішнього і майбутнього часу. |
|
|
|
|
Навчаюся ставити дієслова минулого часу у відповідну родову форму. |
Вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей |
|
|
|
Навчаюся правильно вимовляти і записувати дієслова на –ся. |
Готовність брати відповідальність за власні рішення |
|
|
|
Навчаюся вживати дієслова у власному мовлені. |
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб |
|
|
|
Узагальнюю знання про дієслово. |
Організація власного навчального середовища |
|
|
|
РМ |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Перевірка мовних знань та вмінь. Частини мови |
Усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження. Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Навчаюся розпізнавати прислівники. |
|
|
|
|
Навчаюся добирати до прислівників синоніми і антоніми. |
|
|
|
|
Навчаюся правильно писати найуживаніші прислівники. |
Вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти |
|
|
|
Навчаюся доречно вживати прислівники у власному мовлені. |
|
|
|
|
Узагальнюю знання про частини мови |
Готовність вживати українську мову як рідну в різних життєвих ситуаціях |
|
|
|
Узагальнюю знання про прислівник. |
|
|
|
|
Виконання додаткових вправ |
|
|