Українська мова. Слова, які позначають кількість предметів.

Про матеріал
Продовжуємо знайомитися із загальним поняттям про числівники, прослідковуємо на прикладах роль числівників у реченні, мовленні.Робота над загадками. Робота з приказками. Гра «Веселі математики». Завдання на кмітливість. Диктант-гра. Плескайте в долоні, почувши числівники. З пам’яті запишіть їх. Використання числівників у мовленні (вправа 6, с.65). Робота в парах (вправа 7, с.65). Вправа 8. Підсумок уроку. Домашнє завдання : Пошукати і записати три прислів’я, які містять числівники. Правило на с.64.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Слова, які позначають кількість предметів

Номер слайду 2

Повторення змісту правила.

Номер слайду 3

Робота з загадками. Що то за птах, що на шістьох ногах? (Комар)Сім братів віком рівні, іменами різні (Дні тижня)Хто двічі родиться? (Птах)Назвіть числівник у кожній загадці. Чи уточнюють числівники зміст речення, указуючи на певну кількість (число) предметів?

Номер слайду 4

Робота з приказками. Поясніть, як ви розумієте зміст приказок: Знати, як свої п’ять пальців. Чому саме п’ять, а не шість, сім?Одна нога тут, а друга там. Наговорити сім мішків гречаної вовни. Чи можна настригти вовну з гречки?

Номер слайду 5

Гра «Веселі математики». «Допоможіть цапкові». Зустрічав цапок зайців – довгожданих покупців. Ті прибігли по капусту, що вродила дуже густо. І спитав привітно він: Скільки треба капустин? Тут нас десять мам і тат, вдома ж двадцять зайченят… І подумав цап про себе: «Скільки ж їм капусти треба?»Може, ви відповісте на питання непросте?І. Січовик

Номер слайду 6

І про себе не забув. Мав Сергійко десять слив. Ними друзів пригощав: Дві – Наталочці віддав, Три – одержав Ярослав.І Тимку дісталось двійко. Скільки сливок з’їв Сергійко? І . Січовик. Назвіть числівники, які прозвучали у віршах: Поставте до них запитання. На яких уроках ми найчастіше користуємося числівниками?

Номер слайду 7

Завдання на кмітливість. Скільки кроків зробить горобець за один день? (Жодного, бо горобець стрибає, а не ходить). Чи може іти дощ два дні поспіль? (Ні, бо між ними буде ніч). Летіло п’ять голубів, три мисливець убив. Скільки залишилось? (Три, інші полетіли далі).

Номер слайду 8

Диктант-гра. Плескайте в долоні, почувши числівники. З пам’яті запишіть їх. Що у лісі так гримить? Робить вулики ведмідь. Їх зробив він тільки сім На два менше, ніж хотів. Д. Клименченко- На які запитання відповідають записані вами числівники?

Номер слайду 9

Використання числівників у мовленні (вправа 6, с.65).

Номер слайду 10

Робота в парах (вправа 7, с.65).

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Підсумок уроку. Як називають слова, які позначають кількість предметів або їхній порядок при лічбі? На які запитання відповідають числівники?- Визначте числівники в реченнях. Деякі гриби ростуть два дні, а білі гриби ростуть 10 днів. Найшвидше ростуть дощовики. За одну годину вони можуть вирости на 30 міліметрів. (З журналу). Найбільшим птахом в Україні є дрохва. Довжина її 100 сантиметрів, висота 120 сантиметрів і вага до 16 кілограмів. Найменшим є корольок, довжина якого 10 сантиметрів і вага 5-7 грамів. (З журналу).

Номер слайду 13

Домашнє завдання. Пошукати і записати три прислів’я, які містять числівники. Правило на с.64.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 2 клас, Презентації
НУШ
Додано
25 серпня
Переглядів
53
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку