Фантазія, казка, гра – це частка духовного життя молодших школярів, що пробуджує в душі кожного з них добрі почуття, розпалює вогник дитячої думки і творчості. Урок-гра формує пізнавальний інтерес до навчання. Розвиток логічного мислення, пам'яті, уваги, уяви, спостережливості підвищує загальний рівень розвиненості школяра. Пропоную конспект уроку з української мови для 2 класу.
Українська мова, 2 клас
Тема. Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень.
Мета: формувати ключові компетентності:
уміння вчитися – розвивати самостійність у розв`язанні пізнавальних завдань;
інформаційно-комунікативна – розвивати уміння аргументувати й відстоювати свою думку;
навчальна – ознайомити із спонукальними реченнями, вчити розпізнавати спонукальні речення, складати їх і вміло використовувати в мовленні, розвивати уміння інтонувати спонукальні речення.
Обладнання: лепбук «Речення» ( міні-книжка, в якій систематизовані знання по темі ), презентація, дидактичний матеріал для гри «Зоопарк», предметні малюнки овочів та фруктів.
Хід уроку
І. Організація класу.
- Пропоную продовжити грати в гру «Зоопарк». Чи згодні ви з учнів перетворитися на геймерів? - Давайте відкриємо наш «Зоопарк». Запишемо в зошит сьогоднішнє число. |
|
- Нагадайте, яка група розводить яких тварин, а також перевірте, чи достатньо кормів у них.
Довідка.
Гра «Зоопарк».
Клас поділений на 5 груп по 6 учнів у кожній. Перша група розводить жирафів, друга – бегемотів, третя – зебр, четверта – слонів, п`ята – мавп. Тваринам потрібна їжа – . Кожне правильно виконане на уроці завдання – це , за три правильних усних відповіді учень отримує , порядок в групі – це теж , за охайну роботу в зошиті – також . За 10 можна купити ще одну тварину.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
|
Довідка. Лепбук – інтерактивна папка або міні-книжка, де зібрано матеріал з певної теми. Учні виготовляють таку папку власноруч, спираючись на власну фантазію. В кишеньках, віконцях, рамках відображають відомості з вивченої теми. Така робота сприяє систематизації отриманих знань.
|
Запис в зошиті:
килим килимок килимочок
Запис в зошиті:
Яскравий килим прикрашає кімнату.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
слухай уроці Уважно на
Запис в зошиті:
Уважно слухай на уроці!
Візьміть до уваги! Ми часто користуємося реченнями, у яких висловлюються різні спонукання: прохання, запрошення, заклик, порада, заборона, застереження, наказ тощо.
|
Ця гра допоможе нам розрізнити слова, що висловлюють різні види спонукання. Якщо ми правильно розподілимо слова, на малюнку у нас вийде логотип нашого зоопарку.
|
приходь заборона
стій наказ
переходь запрошення
не дивись заборона
завітайте наказ
не сиди запрошення
ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу
Кожна група отримує набір предметних малюнків із зображенням овочів чи фруктів. Учням потрібно скласти інструкцію щодо приготування салату з даних продуктів. Кожна група після обговорення презентує свою інструкцію.
V. Підсумок уроку
1. Фронтальне опитування.
2. Хвилинка-цікавинка.
В Іспанії окличні і запитальні знаки ставлять не лише в кінці відповідних речень, а й на початку. Іспанські вчителі вважають, що це допоможе учням одразу зорієнтуватися, з якою інтонацією потрібно читати речення. Причому, на початку речення розділовий знак ставиться перевернуто, а в кінці – як завжди.
3. Підсумок роботи «Зоопарку».
4. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.