Українська мова. "Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень. Урок-гра "Зоопарк"

Про матеріал

Фантазія, казка, гра – це частка духовного життя молодших школярів, що пробуджує в душі кожного з них добрі почуття, розпалює вогник дитячої думки і творчості. Урок-гра формує пізнавальний інтерес до навчання. Розвиток логічного мислення, пам'яті, уваги, уяви, спостережливості підвищує загальний рівень розвиненості школяра. Пропоную конспект уроку з української мови для 2 класу.

Перегляд файлу

Українська мова, 2 клас

Тема. Спонукальні речення. Розділові знаки в кінці спонукальних речень.

Мета: формувати ключові компетентності:

уміння вчитися – розвивати самостійність у розв`язанні пізнавальних завдань;

інформаційно-комунікативна – розвивати уміння аргументувати й відстоювати свою думку;

навчальна – ознайомити із спонукальними реченнями, вчити розпізнавати спонукальні речення, складати їх і вміло використовувати в мовленні, розвивати уміння інтонувати спонукальні речення.

Обладнання: лепбук «Речення» ( міні-книжка, в якій систематизовані знання по темі ), презентація, дидактичний матеріал для гри «Зоопарк», предметні малюнки овочів та фруктів.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.

 

- Пропоную продовжити грати в гру «Зоопарк». Чи згодні ви з учнів перетворитися на геймерів?

- Давайте відкриємо наш «Зоопарк». Запишемо в зошит сьогоднішнє число.

                            

- Нагадайте, яка група розводить яких тварин, а також перевірте, чи достатньо кормів у них.

 

 

 

 

Довідка.

Гра «Зоопарк».

Клас поділений на 5 груп по 6 учнів у кожній. Перша група розводить жирафів, друга – бегемотів, третя – зебр, четверта – слонів, п`ята – мавп. Тваринам потрібна їжа –  . Кожне  правильно виконане на уроці завдання – це , за три правильних усних відповіді учень отримує , порядок в групі – це теж , за охайну роботу в зошиті – також . За 10 можна купити ще одну тварину.

  • Чи є група, яка може дозволити собі завести ще одну тварину?

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Вправа «Продовж речення» з опорою на лепбук.

http://1.bp.blogspot.com/-ho1NL50GC_8/VSbuRNeGTqI/AAAAAAAAISA/rr8vGXOEfoo/s1600/editor_1428614695_H2NqIif.jpg

Довідка.

Лепбук – інтерактивна папка або міні-книжка, де зібрано матеріал з певної теми. Учні виготовляють таку папку власноруч, спираючись на власну фантазію. В кишеньках, віконцях, рамках відображають відомості з вивченої теми. Така робота сприяє систематизації отриманих знань.

 

  • Речення складаються зі …. ( слів ).
  • Речення виражає … ( закінчену думку ).
  • В кінці питального речення ставиться … ( знак питання ).
  1. Перевірка домашнього завдання. ( Вправа 246 )
  • Прочитайте виразно складені речення.
  • Який розділовий знак ви поставили в кінці речення?
  • Доведіть, що це питальне речення.
  1. Хвилина каліграфії.
  • Перевіряючи ваші зошити, я помітила, що у деяких учнів виникають труднощі з написанням малої букви к. Ця проблема стала на заваді багатьом геймерам, вони не змогли отримати за охайність. Давайте спробуємо вирішити цю проблему.
  1. Робота зі словниковим словом.
  • Пропоную написати слово килим. Допоможіть мені визначитися, яку голосну букву писати в другому складі: е чи и. Я не можу підібрати перевірне слово.
  • Якщо не можна знайти перевірне слово до ненаголошеної голосної, слід запам`ятати написання цього слова або перевіряти за словником.
  • Спробуйте зменшити килим за розміром. Яке слово вийде?
  • Спробуйте зробити килим ще меншим. Запишіть це слово.

Запис в зошиті:

килим килимок килимочок

  • Продовжте рядок: Яскравий …. прикрашає кімнату.

Запис в зошиті:

Яскравий килим прикрашає кімнату.

  • Доведіть, що це речення.
  • Яке воно за метою висловлювання?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Вправа-розсипанка ( Learningapps, «Простой порядок» ).
  • Склади речення із слів

слухай   уроці   Уважно   на

Запис в зошиті:

Уважно слухай на уроці!

  1. Вправа-дослідження.
  • Я вважаю, що це речення розповідне. Ви підтримуєте мене?
  • Я стверджую, що це речення питальне. Ви згодні зі мною?

Візьміть до уваги!  Ми часто користуємося реченнями, у яких висловлюються різні спонукання: прохання, запрошення, заклик, порада, заборона, застереження, наказ тощо.

  • Сьогодні на уроці у нас часто будуть звучати слова-спонукання. Давайте потренуємось їх розпізнавати.
  1. Гра «Пазли» (Learningapps )

Ця гра допоможе нам розрізнити слова, що висловлюють різні види спонукання. Якщо ми правильно розподілимо слова, на малюнку у нас вийде логотип нашого зоопарку.

 

 

приходь                              заборона

стій                                      наказ

переходь                             запрошення

не дивись                            заборона

завітайте                             наказ

не сиди                                запрошення

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.
  • Сьогодні ми ознайомимось і будемо працювати із спонукальними реченнями.

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу         

  1. Робота з підручником. Колективна робота над вправою 249.
  • Прочитайте колискову пісеньку.
  • Порахуйте, скільки речень в цій колисковій.
  • Цікаво, а скільки котиків згадується у пісні? Які? (Сірий, волохатий, чорний )
  • Що просять кожного котика?
  • Якими словами виражено спонукання?  ( Замети, прибери, сідай, пливи ).
  • Спишіть останнє речення, підкресліть у ньому звертання.
  • Зверніть увагу на розділові знаки біля звертання.

 

  1. Фізкультхвилинка
  • Хто з вас може провести зарядку, використовуючи тільки спонукальні речення?
  1. Вправа-хованка, робота в групах. Кожна група отримує одне завдання на всіх. ( Аркуш паперу складений таким чином, що спочатку видно тільки перше речення. Завдання містить 4 речення про якусь певну професію. Всі речення – спонукальні. Дивись додаток до уроку )
  • Спробуйте відгадати, про яку професію говориться. Потрібно розгортати листочок поступово, розгинаючи тільки по одній складці.
  • Прочитайте речення на першій складці. Чи є група, яка уже відгадала назву професії? Якщо не можете дати відповідь, зробіть хоча б припущення.
  • Розгорніть наступну складку, прочитайте друге речення. Можливо,ви уже здогадались, про кого говориться у завданні для вашої групи.
  • Нарешті ви дістались до останнього речення! Запишіть його в зошит.
  1. Гра «Попрацюймо разом!», робота в групах.
  • Спонукальні речення часто використовуються в усному та писемному мовленні. Давайте спробуємо скласти кілька спонукальних речень.
  • Ви на уроці гарно працюєте, заробили багато яблучок для своїх тварин.  А чи не час нам самим підкріпитися? Пропоную приготувати «чарівний» салат «Вітамінчик». Сподіваюсь, салат буде смачним!

Кожна група отримує набір предметних малюнків із зображенням овочів чи фруктів. Учням потрібно скласти інструкцію щодо приготування салату з даних продуктів. Кожна група після обговорення презентує свою інструкцію.

V. Підсумок уроку

1. Фронтальне опитування.

  • З якими реченнями працювали сьогодні на уроці?
  • Що можуть виражати слова-спонукання?
  • Що ставимо в кінці спонукальних речень?
  • Який вид роботи найбільше сподобався?
  • Яке речення запам`яталося?

2. Хвилинка-цікавинка.

В Іспанії окличні і запитальні знаки ставлять не лише в кінці відповідних речень, а й на початку. Іспанські вчителі вважають, що це допоможе учням одразу зорієнтуватися, з якою інтонацією потрібно читати речення. Причому, на початку речення розділовий знак ставиться перевернуто, а в кінці – як завжди.

3. Підсумок роботи «Зоопарку».

  • Підрахуйте харчові запаси у своєму зоопарку. Чи є така група, яка може утримувати ще одну тварину?
  • Хочеться відзначити злагоджену роботу групи … і дати їм за це бонус.

4. Повідомлення домашнього завдання з попереднім інструктажем.

  • Сподіваюсь, що вдома ви зможете гарно списати вправу 250 в зошит і отримаєте додатковий бонус для своєї групи. Не забудьте повторити правило на стор.96.

 

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
3104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку