Календарне планування з української
мови та літературного читання (2 клас) за підручниками М. Захарійчук (Українська мова та читання, частина 1), Н. Богданець - Білоскаленко (Українська мова та читання, частина 2)
(7 годин на тиждень)
Календарне планування з української
мови та літературного читання (2 клас)
за підручниками М. Захарійчук (Українська мова та читання, частина 1), Н. Богданець - Білоскаленко (Українська мова та читання, частина 2)
7 годин на тиждень
Українська мова (3,5 год)
І семестр
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
|
Українська абетка. Звуки та букви |
|
|
1. |
Українська абетка. Розташування слів за абеткою з орієнтацією на першу літеру |
|
|
2. |
Голосні звуки [а], [о], [у], [и], [е], [і]. Букви, що їх позначають |
|
|
3. |
Звукове значення букви я .Звуко – буквений аналіз слів |
|
|
4. |
Звукове значення букви ю. Утворення слів з розсипаних складів |
|
|
5. |
Звукове значення букви є. Опис осіннього листочка. Звуко – буквений аналіз слів |
|
|
6. |
Звукове значення букви ї. Доповнення речень словами з довідки |
|
|
7. |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання порад, як користуватися книжкою |
|
|
8 |
Зміна значення слова із зміною звука (букви). Мовні ігри |
|
|
9. |
Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки та склади. |
|
|
10. |
Зміна значення слова із зміною наголосу. Читання з другом. |
|
|
11. |
Приголосні звуки. Букви, що їх позначають |
|
|
12. |
Приголосні звуки [дз], [дз],[дж]. Позначення їх буквами |
|
|
13. |
Звукове значення букви щ. Доповнення вірша |
|
|
14. |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про бібліотеку, якою ти користуєшся |
|
|
15. |
Порівняння вимови звуків [г], [ґ],[к] |
|
|
16. |
Дзвінкі і глухі приголосні звуки. Правильне їх вимовляння і розрізнення на слух |
|
|
17. |
Дзвінкі приголосні звуки в кінці слова та складу перед глухими |
|
|
18. |
Тверді і м’які приголосні звуки. Позначення м’якості приголосних знаком м’якшення (ь) |
|
|
19. |
Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є |
|
|
20. |
Позначення м’якості приголосних буквами і, я, ю, є, ь |
|
|
21. |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про осінь за малюнками |
|
|
22. |
Подовжені м’які приголосні звуки. Звуко-буквений аналіз слів |
|
|
23. |
Апостроф. Удосконалення вимови слів з апострофом перед я, ю, є, ї |
|
|
24. |
Апостроф. |
|
|
25. |
Повторення вивченого про звуки та букви |
|
|
26. |
Мої навчальні досягнення. Перевірка мовних знань і вмінь «Українська абетка. Звуки та букви» |
|
|
|
Склад. Поділ слів на склади |
|
|
27. |
Аналіз контрольної роботи. Склад. Перенос слів із рядка в рядок по складах. |
|
|
28. |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання речень, які описують домашнього улюбленця або тварину, яка тобі подобається |
|
|
29. |
Перенос слів, у яких склад позначений однією буквою |
|
|
30. |
Правила переносу слів з літерами й та ь у середині слів |
|
|
31. |
Перенос слів з буквосполученнями йо, ьо |
|
|
32. |
Перенос слів з буквосполученнями дж, дз |
|
|
33. |
Перенос слів з апострофом |
|
|
34. |
Перенос слів з подовженими приголосними звуками |
|
|
35. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення й написання речень за малюнками та початком казки М. Людкевич «Цілюща аптека» |
|
|
36. |
Повторення вивченого про склад. Формування та корекція навичок письма, розвиток зв’язного мовлення |
|
|
37. |
Мої навчальні досягнення. Контрольна робота. Диктант |
|
|
|
Слово |
|
|
38. |
Аналіз контрольної роботи. Лексичне значення слова |
|
|
39. |
Лексичне значення слова. Тематичні групи слів. Складання груп слів за певною змістовою ознакою |
|
|
40. |
Слова, протилежні за значенням |
|
|
41. |
Слова, близькі за значенням |
|
|
42. |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання листа Святому Миколаю |
|
|
43. |
Пряме й переносне значення слів |
|
|
44. |
Однозначні й багатозначні слова |
|
|
45. |
Слова, що називають предмети, ознаки, дії, числа. Розподіл слів на групи за значенням і питаннями |
|
|
46. |
Мої навчальні досягнення. Контрольна робота. Списування |
|
|
|
Іменник |
|
|
47. |
Аналіз контрольної роботи. Слова, які відповідають на питання хто? і що? |
|
|
48. |
Слова, які відповідають на питання хто? і що? |
|
|
49. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення вітальної листівки до Нового року |
|
|
50. |
Зміна іменників за числами (один – багато) |
|
|
51. |
Іменники, протилежні за значенням |
|
|
52. |
Іменники, близькі за значенням |
|
|
53. |
Велика буква в іменах, по батькові та в прізвищах людей |
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
54. |
Велика буква в іменах, по батькові та в прізвищах людей |
|
|
55. |
Велика буква в кличках тварин |
|
|
56. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення й написання зв’язного висловлення на тему «Моя мрія» |
|
|
57. |
Велика буква в назвах вулиць, міст, сіл, річок, гір |
|
|
58. |
Повторення вивченого про іменник |
|
|
59. |
Мої навчальні досягнення. Контрольна робота. Диктант |
|
|
60. |
Аналіз контрольної роботи. Формування та корекція навичок письма, розвиток зв’язного мовлення |
|
|
Прикметник |
|||
61. |
Слова, які називають ознаки предметів |
|
|
62 |
Слова, які називають ознаки предметів |
|
|
63. |
Розвиток зв’язного мовлення. Доповнення й написання речень за малюнками та початком казки І. Савки «Обшивайко» |
|
|
64. |
Прикметники, протилежні за значенням |
|
|
65. |
Прикметники, близькі за значенням |
|
|
66. |
Сполучення іменників з прикметниками |
|
|
67. |
Повторення вивченого про прикметник. Формування та корекція навичок письма, розвиток зв’язного мовлення |
|
|
68. |
Мої навчальні досягнення. Перевірка мовних знань і вмінь «Слово. Іменник. Прикметник» |
|
|
|
Дієслово |
|
|
69. |
Аналіз контрольної роботи. Слова – назви дій |
|
|
70. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення й написання зв’язної розповіді за поданим початком, схемами речень і малюнками до казки Е. Карла «Дуже голодна гусениця». |
|
|
71. |
Добір питань до дієслів |
|
|
72. |
Дієслова, протилежні за значенням |
|
|
73. |
Дієслова, близькі за значенням |
|
|
74. |
Добір дієслів для висловлювання власних думок |
|
|
75. |
Мої навчальні досягнення. Контрольна робота. Диктант |
|
|
|
Числівник |
|
|
76. |
Аналіз контрольної роботи. Слова, які називають числа |
|
|
77. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення й написання пропущених речень з оповідання О. Кротюк «Щедра кишеня» |
|
|
78. |
Питання до слів, які називають числа |
|
|
79. |
Сполучення числівників з іменниками |
|
|
|
Службові слова |
|
|
80. |
Службові слова в реченні |
|
|
81. |
Контрольний діалог. Службові слова в реченні |
|
|
82. |
Правопис службових слів |
|
|
83. |
Мої навчальні досягнення. Перевірка мовних знань і вмінь «Дієслово. Числівник. Службові слова» |
|
|
84. |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання записки, SMS близьким, друзям про події, які сталися з тобою |
|
|
|
Речення |
|
|
85. |
Аналіз контрольної роботи. Речення. Ознаки речення |
|
|
86. |
Розповідні речення. Інтонація розповідних речень |
|
|
87. |
Окличні речення. Інтонація окличних речень |
|
|
88. |
Питальні речення. Інтонація питальних речень |
|
|
89. |
Спонукальні речення. Інтонація |
|
|
90. |
Спонукальні окличні та неокличні речення |
|
|
91. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення й написання продовження казки І. Мацко «Загублена писанка» за початком і малюнками |
|
|
92. |
Розділові знаки в кінці речень |
|
|
93. |
Поширення речень за питаннями та поданими словами |
|
|
94. |
Деформовані речення |
|
|
95. |
Складання речень за малюнками |
|
|
96. |
Повторення вивченого про речення |
|
|
97. |
Мої навчальні досягнення. Контрольна робота. Списування |
|
|
98. |
Розвиток зв’язного мовлення. Упорядкування тексту казки Ю. Ярмиша «Дванадцятиголовий дракончик» відповідно до послідовності подій |
|
|
|
Текст |
|
|
99. |
Аналіз контрольної роботи. Текст. Ознаки тексту |
|
|
100. |
Деформований текст |
|
|
101. |
Будова тексту |
|
|
102. |
Заголовок тексту |
|
|
103. |
Текст – розповідь |
|
|
104. |
Текст – опис |
|
|
105. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення вітальної листівки до Дня матері Порівняння текстів – розповідей і текстів – описів |
|
|
106. |
Порівняння текстів – розповідей і текстів – описів |
|
|
107. |
Виражальні засоби мови |
|
|
108. |
Складання тексту за ілюстрацією |
|
|
109. |
Складання тексту за серією малюнків |
|
|
110. |
Складання тексту про події з власного життя |
|
|
111. |
Повторення вивченого про текст. |
|
|
112. |
Розвиток зв’язного мовлення. Створення зв’язної розповіді «Мрії про літні канікули» |
|
|
113. |
Мої навчальні досягнення. Узагальнення і систематизація знань |
|
|
114. |
Виконання тестових завдань |
|
|
115. |
Письмо для себе |
|
|
116. |
Робота зі словами |
|
|
117. |
Формування та корекція навичок письма, розвиток зв’язного мовлення |
|
|
118. |
Розвиток зв’язного мовлення. Опис сніжинки |
|
|
119. |
Підсумковий урок |
|
|
Літературне читання
І семестр
Моя Україна |
||
1. |
Здрастуй, школо! Знайомство з новим підручником: обкладинка, форзац, звернення до читачів, умовні позначення. |
|
2 |
Моя Україна. Як калина дівчину від полону врятувала(легенда) |
|
3. |
Вірш. Рима. А. Камінчук «Батьківщина» (напам’ять) |
|
4. |
Робота з дитячою книжкою |
|
5. |
З. Мензатюк «Український прапор». Вибіркове читання |
|
|
Золота осінь |
|
6. |
Осінь – чарівниця. Л. Новикова. Осінь. Навчальне аудіювання. |
|
7. |
Ю. Збанацький. Щедра осінь |
|
8. |
Школа. Л. Левицька. Осінь чарівна. В. Гринько. День у день. Ребуси |
|
9. |
З. Мензатюк. Пригода із знаком м’якшення. Абзац |
|
10. |
День учителя. В. Дворецька. Хто дає наук основу. Н. сиротич. Музикант |
|
11. |
Робота з дитячою книжкою |
|
12. |
А. Костецький. Головна професія. Розповідь про улюблену професію. Навчальне аудіювання |
|
13. |
Книжка – важливе джерело знань. Бібліотека. Словники, енциклопедії, електронні книжки. Будова книжки |
|
14. |
Досліджуємо текст: висловлюємо думку. Правила поводження з книжками. Якими були перші книжки |
|
15. |
Контрольна робота. Аудіювання Узагальнення за темою (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) |
|
16. |
Аналіз контрольної роботи. Усна народна творчість. Прислів’я та приказки |
|
17. |
Загадки. Виразність читання |
|
18. |
Робота з дитячою книжкою |
|
19. |
Скоромовки |
|
20. |
Лічилки |
|
21. |
Мирилки. |
|
22. |
Казки. Будова казки. Колосок (українська народна казка) |
|
23. |
Досліджуємо текст: висловлюємо думку. Закопане золото (казка). Де починається хліб |
|
24. |
Покрова. В. Коломієць. Покрова. Легенда. Легенда про Богдана Хмельницького. Ребуси, прислів’я про козаків |
|
25. |
Робота з дитячою книжкою |
|
26. |
Осінь у твоєму місті чи селі. А. Григорук. Дивовижні імена |
|
27. |
Міста України. Е. Каганов. Давній Київ |
|
28. |
Н. Поклад. Гарно жити у селі |
|
29. |
Контрольна робота. Аудіювання |
|
30. |
Аналіз контрольної роботи. Музеї України. Опис улюбленого місця відпочинку |
|
31. |
Узагальнення за темою (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) |
|
32. |
Робота з дитячою книжкою |
|
33. |
Родина. М. Морозенко. Україночка. До любого тата |
|
34. |
М. Морозенко. Подбати про маму |
|
35. |
Працюємо в сім’ї. Оповідання. А. М’ястківський. Мудра голка |
|
36. |
В. Сенцовський. Як лопату вчили працювати. Прислів’я про родину |
|
37. |
Досліджуємо текст: висловлюємо думку. Бабуся Ввічливість (за матеріалами Інтернету). Слова ввічливості |
|
38. |
Красива осінь вишиває клени. Л. Костенко. Білочка (напам’ять). Н. Забіла. Листопад |
|
39. |
Робота з дитячою книжкою |
|
40. |
Осінь у малярстві. Опис картин. Прислів’я про осінь |
|
41. |
Вирій у небі. О. Олесь. Ой навіщо мені листя. Як пташки знають, куди летіти? Хто їм показує дорогу? |
|
42. |
О. Копиленко «Осінній клопіт» |
|
43. |
Сипле вітер дощиком. А. Качан. Дощова осінь |
|
44. |
В. Табур. Вероніка й рожева парасолька |
|
45. |
Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) |
|
46. |
Робота з дитячою книжкою |
|
|
Зима морозяна надворі |
|
47. |
Ой весела в нас зима! О. Сенатович. Веселий сніг. М. Морозенко. Загадки. |
|
48. |
В. Сухомлинський. Як синичка будить мене. Контрольна робота. Усний переказ |
|
49. |
День Святого Миколая. О. Цегельська. Дзвінок до Святого Миколая |
|
50. |
І. Бевз. Загадка. З. Мензатюк. Витинанки. Контрольна робота. Перевірка навички читання вголос |
|
51. |
Новий рік. М. Савка. Новий рік. Привітання з Новим роком |
|
52. |
Досліджуємо текст: висловлюємо думку. Як святкують Новий рік у різних країнах. Мої навчальні досягнення. Узагальнення за темою |
|
53. |
Робота з дитячою книжкою |
|
ІІ семестр |
||
54. |
Різдво. Святвечір. |
|
|
Колядки |
|
55. |
Вертеп. Колядки. Добрий вечір тобі, пане господарю |
|
56. |
Щедрий вечір. Щедрівки. Ой сивая та і зозуленька. |
|
57. |
Робота з дитячою книжкою |
|
58. |
Щедрик, щедрик, щедрівочка |
|
59. |
Сію, вію, посіваю. Засівальні пісні |
|
60. |
Засівальні пісні. Сійся, родися |
|
61. |
Ой весела в нас зима! М.Морозенко. Снігурі. Н. Забіла. З неба падають сніжинки. |
|
62. |
А. Журавльова. Годівниця |
|
63. |
О. Олесь. Зима. А. Черниш. Прикмети. |
|
64. |
Робота з дитячою книжкою |
|
65. |
В.Сухомлинський. Протоптали стежечку |
|
66. |
Досліджуємо текст: висловлюємо думку. В.Сухомлинський. Як Наталя в лисиці хитринку купила |
|
67. |
М. Савка. Біла пані |
|
68. |
М. Морозенко. Звідки приходить сніг? Кросворд |
|
69. |
Г. Фалькович. Ми сьогодні снігопади. Римування вірша |
|
70. |
Контрольна робота. Аудіювання |
|
|
Робота з дитячою книжкою |
|
71. |
Аналіз контрольної роботи. Формування навичок виразного читання |
|
72. |
Зима очима художника. Е. Бєлкіна. Давно це було |
|
73. |
Досліджуємо текст: висловлюємо думку. І. Бондарчук. Зимова пригода. План оповідання |
|
74. |
Зимові забави. П. Король. Снігова баба і зайчик |
|
75. |
В. Скуратівський. Чого лютий лютим зветься? |
|
76. |
О. Сенатович. Лютий. Прислів’я |
|
77. |
Робота з дитячою книжкою |
|
78. |
Узагальнення за розділом (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) |
|
|
Ой весна – весна – днем красна |
|
79. |
Веснянки. Ой весна – весна – днем красна |
|
80. |
О. Олесь. Веснянка (напам’ять). |
|
81. |
О. Олесь. Все навколо зеленіє |
|
82. |
А. Костецький. Починається весна. К. Перелісна. Верба. Л. Костенко. Вербові сережки. |
|
83. |
В. Сухомлинський. Весняний вітер |
|
84. |
Робота з дитячою книжкою |
|
85. |
Л. Українка. На зеленому горбочку (напам’ять) |
|
86. |
Л. Українка. Вечірня година. Була весна |
|
87. |
Т. Шевченко. Садок вишневий коло хати (напам’ять) Тече вода з – під явора |
|
88. |
Т. Шевченко. Тече вода з – під явора |
|
89. |
Досліджуємо текст: висловлюємо думку. Будьте організованими в усьому, а особливо – у навчанні! |
|
90. |
Г. Бойко. Ділові розмови |
|
91. |
Робота з дитячою книжкою |
|
92. |
Весна очима художників. Робота за картиною К. Чепіги «Весняна вода». Складання усного твору за планом |
|
93. |
К. Перелісна. Зима і весна. Н. Забіла. Квітень. ГештеҐ |
|
94. |
Як Квітень до Березня в гості їздив (українська народна казка) |
|
95. |
Узагальнення за темою (творчі, дослідницькі завдання, ігри, інсценізації тощо) |
|
96. |
Контрольна робота. Аудіювання |
|
97. |
Аналіз контрольної роботи. Формування навичок читання |
|
98. |
Робота з дитячою книжкою |
|
99. |
М. Хоросницька. Тоненьким прутиком. Т.Строкач. Котики вербові |
|
100. |
Великдень. Р. Завадович. Великдень |
|
101. |
К. Перелісна. Писанка |
|
102. |
Літературні казки. І. Франко. Лисичка і рак |
|
103. |
Г. К. Андерсен. Принцеса на горошині |
|
104. |
Травнева пригода. А. Камінчук. Далекий голос зозулі |
|
105. |
Робота з дитячою книжкою |
|
106. |
З. Мензатюк. Іди, іди ,дощику |
|
107. |
Контрольна робота. Робота з літературним твором. |
|
108. |
Аналіз контрольної роботи. Формування навичок читання |
|
109. |
Досліджуємо текст: висловлюємо думку. Як ми вшановуємо наших мам. В. Гринько. Мама. А. Костецький. Все починається з мами |
|
110. |
Як звучить дощ. Е. Зима. Дощі бувають різними. О. Диркавець. Вибіг дощик на дорогу |
|
111. |
Б. Харчук. Ромашка. Контрольна робота. Перевірка навички читання вголос |
|
112. |
Робота з дитячою книжкою |
|
113. |
Мої навчальні досягнення. Узагальнення за розділом |
|
114. |
Читання для себе |
|
115. |
Читання з другом |
|
116. |
Складання віршів і загадок |
|
117. |
Інсценізація творів |
|
118. |
Поетична вітальня. Конкурс віршів |
|
119. |
Підсумки за рік |
|