Тема: Приголосні звуки. Тверді та м’які приголосні звуки
Мета.
Тип уроку. Урок відкриття нових знань.
Обладнання: підручник «Українська мова та читання» для 2 класу(авт. Большакова І. О.; Пристінська М. С. , зошити, презентація ,картки .
Хід уроку
1.Організаційний момент
1.1.Привітання
(Слайд 1)
Доброго дня ! Сідайте . Согодні урок української мови проведу у вас я . Для того щоб вам було зручно до мене звертатися , запам’ятайте що мене звати Аліна Святославівна.
Для кращої співпраці я пропоную скласти правила поведінки на уроці. (Слайд2)
Уведення в тему - Розгорніть свої підручники на сторінці 42. (Слайд 3)
- Які ключові слова навели на думку про равлика ?(на спині несе хатинку) - Хто із зображених тварин равлик? Як здогадалися (на спині є черепашка, хатинка)
( так легко)
Що об’єднує цих тварин? Що ви про них знаєте? (Вони слизькі та люблять вологу, трохи зовнішнім виглядом )
|
Загадка (Слайд 4) Зовні схожий на камінчик, Кожне очко, як промінчик, На спині несе хатинку Як назвали б ви тваринку? ( равлик) (Слайд 5)
|
Оголошення теми уроку (Слайд 6) Прописуємо (наводимо) в друкованому зошиті Равлик хробак слимак
Перегляд відео_1 (Чому равлики мають мушлю, а слимаки ні) |
|
Читаємо вірш. - Про кого будемо читати? Хто зображений на малюнку? (хробаки та слимаки) Учитель читає вірш - Що ви відчуваєте?(спокій, радість ) - Які емоції викликав у вас цей вірш? (веселі) - Про що ви дізналися? ( хоробакі хоробрі, слимаки сміливі) - Чи вдалося комусь стати переможців у змаганнях з бігу? Чому?( ні не вдалось, тому що випав сніг) Готуємося до самостійного читання.
Розчитуємося і пояснюємо слова (додатки) Самостійне читання вірша(Слайд 7) - Про що ця історія? Чому автор назвав хробаків хоробрими, а слимаків сміливими? (Про змагання між хробаками та слимаками ; для співзвучності слів) - Чому вони так і «не добігли» до пенька? Чи можна назвати це бігом?( тому що пішов сніг, ні неможна тому що вони не бігають а повзають і у них немає ніг ) - Розкажіть цю історію своїми словами один одному у парі Парна робота - Чому вимовити «хо-о-о-робрі» легше, ніж «хор-рробрі» ? ( бо голосний звук [ о ] під час вимовляння не зустрічає перешкод на відміну від приголосного [ р ] - З якими емоціями треба читати вірш? Який він за настроєм?(веселим)
Виразне читання вірша (моделюємо дітям інтонацію і логічний наголос на словах, які потребують особливого виділення голосом, щоб підкреслити його важливість)
|
|
Читаємо та обговорюємо визначення (с. 42) (Слайд 8) Читаю самостійно. Читаю для друга Переказую, що зрозумів - Які бувають приголосні ? (тверді та м’які) - Яких приголосних більше ? (твердих) - Як записують твердий приголосний ? ([ д]) - Як записують м’який приголосний ?( [ д’]) Групова активність «Порушена послідовність»
- Роздайте надруковане визначення, що розрізане на картки. Попросіть відновити послідовність тексту визначення |
|
(Слайд 9)
Твердий приголосний позначається однією рискою, а м’який двома . |
|
Фізкультхвилинка (Відео_2 ) Щось ми засиділись на одному місці, пора зробити зарядку Нужбо вставайте займемось разом . Слухайте музику і повторюйте за мною І раз, і два, і раз,і два (на раз тянемо руки в гору, на два до носочків) Раз, два, три, чотири, -Раз, два, три, чотири, (на раз, два поворот тулубом у праву сторну на три, чотири у ліву) Раз, два, три, чотири, -раз, два, три, чотири (стрибки на місці навколо себе ) Велике сонечко ( колові рухи руками , руки вгору) повторити двічі Лівою, правою, лівою, правою, лівою, правою( торкання лівою рукою правої ноги та правою рукою лівої ноги) У нас дуже добре виходить ми з вами справжні спорцмени у нас чудово вийшло |
|
Аналізуємо парні тверді та м’які приголосні. Роздивляємося таблицю c.42 (Слайд 10) - Читаю самостійно. - Що ви помітили у таблиці незвичайного? (Звуки записують у спеціальних будиночках – квадратних дужках) - Що стоїть біля кожного м’якого звуку у квадратних дужках? Це схоже на пір’їнку? (Це така спеціальна позначка для позначення м’якого звуку) - Читаю для друга : один називає твердий звук, другий м’який - Записуємо до робочого зошиту кілька слів із звуком [й] |
|
Працюємо у друкованому зошиті с.24(Слайд 11) Заповнюємо таблицю, користуючись підручником - Самостійно або парна робота - Промовляємо звуки під час запису - Ще раз вимовте [л] і [л’] і скажіть, у вимові якого звука перешкода сильніша? Під час вимови м’якого приголосного чи під час вимови твердого приголосного? (діти досліджують, промовляючи) Висновок : - Перешкода сильніша під час вимови м’якого звука, вона начебто подвоюється, коли вимовляємо м’який приголосний після твердого [в]- [в’]; [т]- [т’]; [н]- [н’]; [к]- [к’]; [р]- [р’]; [м]- [м’]; - губи розходяться в сторони. - Тому м’який приголосний позначають не однією рискою, як твердий приголосний, а двома |
|
Аналізуємо слова Працюємо у підручнику, завдання Редагуємо (Слайд 12) - А зараз ми з вами розглянемо вправу 3. - Як ви гадаєте чи відповідають підписи малюнкам ? Чому?( ні тому що це зовсім інші речі ) (діти визначають які букви потрібно звмінити та записують свава у зошит парами ) - Записуємо до робочого зошиту слова парами
Читаємо та обговорюємо визначення - Читаю самостійно. (діти читають правило самостійно) - Читаю для друга. ( читають правило своєму сусіду по парті)
|
|
Аналізуємо та сортуємо. Працюємо в робочому зошиті(Слайд 13)
|
|
Аналізуємо та сортуємо. Працюємо в робочому зошиті(Слайд 14) |
|
Аналізуємо та сортуємо. (Слайд 15) Працюємо у друкованому зошиті с.25 завдання 3
|
|
Працюємо самостійно у робочому зошиті (Слайд 16) - Списуємо текст - Про що ви дізналися вперше? - А що ви вже знали ?
|
|
Підсумки уроку(Слайд 17) |
|
Я дізнався/дізналася |
Я вчусь |
Приголосні звуки бувають тверді та м’які .Твердих звуків більше, ніж м’яких. Тверді та м’які приголосні позначають різними рисками і записують так: [д], а м’який — [д’]. Хробаки, слимаки і равлики повільні у пересуванні |
Аналізувати звуковий склад Розрізняти тверді та м’які приголосні звуки Розуміти якими буквами їх позначати. Описувати власні почуття та емоції. Читати правильно і виразно вірш. Пояснювати незрозумілі слова. |