29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Українська мова "Загальне уявлення про числівник як частину мови"

Про матеріал
МЕТА УРОКУ: • формування предметних компетентностей: навчити учнів упізнавати серед слів числівники, ставити до них питання, правильно вживати числівник у мовленні та застосовувати набуті знання про числівник на практиці; вправляти учнів у вимові та написанні словникового слова футбол; розвивати культуру мовлення; виховувати бажання говорити правильно • Формування ключових компетентностей: - уміння вчитися: навчити учнів організовувати свою навчальну діяльність, добре орієнтуватися в підручнику, дотримуватися єдиних вимог оформлення письмових робіт; - комунікативної: розвивати вміння спілкуватися усно і письмово, користуватися різними видами мовленнєвої діяльності; - інформаційної: формувати здатність аналізувати й відтворювати потрібну інформацію, знаходити необхідні знання; - соціальної: навчати використовувати набуті знання і вміння під час виконання соціальних ролей; сприяти підвищенню ефективності та актуалізації навчальної діяльності школярів. ТИП УРОКУ: урок засвоєння нових знань
Перегляд файлу

Українська мова

Урок

ТЕМА: Загальне уявлення про числівник як частину мови. Питання до кількісних і порядкових числівників.

МЕТА  УРОКУ:

  •     формування предметних компетентностей: навчити учнів упізнавати серед слів числівники, ставити до них питання, правильно вживати числівник у мовленні та застосовувати набуті знання про числівник на практиці; вправляти учнів у вимові та написанні словникового слова футбол; розвивати культуру мовлення; виховувати бажання говорити правильно
  •     Формування ключових компетентностей:

- уміння вчитися: навчити учнів організовувати свою навчальну діяльність, добре орієнтуватися в підручнику, дотримуватися єдиних вимог оформлення письмових робіт;

- комунікативної: розвивати вміння  спілкуватися усно і письмово, користуватися різними видами мовленнєвої діяльності;

- інформаційної: формувати здатність аналізувати й відтворювати потрібну інформацію, знаходити необхідні знання;

- соціальної: навчати використовувати набуті знання і вміння під час виконання соціальних ролей; сприяти підвищенню ефективності та актуалізації навчальної діяльності школярів.

ТИП  УРОКУ: урок засвоєння нових знань

ОБЛАДНАННЯ: картки з текстом, прислів'я, фразеологізми, інтерактивна дошка, електронний тренажер «Словникові слова 4 клас»,  таблиця для аналізу слів.

ХІД УРОКУ:

І Вступна частина

1. Організаційний момент

2. Гра «Словограй», робота зі словниковим словом

(Завдання інтерактивної дошка, електронний тренажер «Словникові слова»)

Загадка: На стадіоні нині шум і гам —

                Уболівальники зібрались там.

                 Усі очікують із нетерпінням гол,

                  Захоплива ця гра... (футбол).

- Поміркуйте, чому написання цього слова нам пропонують запам'ятати?

- Тож поєднаємо сьогодні нашу каліграфічну хвилинку з вивченням нового словникового слова.

фу  ут  тб  бо  ол

футбол (визначення наголосу, орфограми)

Складання сенкану «Футбол»

1. Футбол

2. Цікавий, захоплюючий.

3. Грає, забиває, перемагає.

4. Футбол вимагає багато зусиль.

5. Гра

ІІ Основна частина

1. Мозковий штурм

Увага на дошку. Серед поданих слів, знайдіть відомі вам частини мови.

Працюю, день, красивий, а, сім, школа, третій.

- Які слова ви не змогли пояснити?

- Чому?

- Отже, це нова частина мови, з якою ми і будемо сьогодні працювати на уроці.  

- На що вказують подані слова? Отже, як ми можемо назвати нову частину мови? (Пропозиції учнів.)

— Нова частина мови називається числівник.

2. Робота в групах

— Дайте характеристику словам сім і третій за планом:

·       Що означає слово?

·       На які питання відповідає?

·       3 якою частиною мови пов’язується?

·       Яким членом речення буває?

(Результати фіксуються на картках учнями, а потім заносяться на дошку)

 

 

Сім

Третій

Що означає слово?

 

 

 

На яке питання відповідає?

 

 

З якою частиною мови пов'язується?

 

 

Яким членом речення буває?

 

 

 

Висновок. Слова, які означають кількість предметів або їх порядок при лічбі, називаються числівниками. Числівники відповідають на питання скільки? (один, п’ять, десять, триста) і який? котрий? (перший, шостий, сотий).

3. Первинне закріплення. Робота у групах

 Відшукайте числівники в загадках і поставте до них питання.

1. Спить на ліжку біла сплюшка,

     В неї аж чотири вушка,

     Всі цю сплюшку звуть... (подушка).

2. Два брати у воду дивляться,

    А до віку не зійдуться. (Береги)

3. Два скельця, три дужки —

    На ніс і на вушка. (Окуляри)

4. Фізкультхвилинка

Перегляд цікавого відео про числа, як виникли, які цікаві факти.

ІІІ Узагальнення та систематизація здобутих знань

1. Робота в групах

— Використовуючи числівники, розгадайте ребуси. Запишіть слова.

100вбур, ті100, пі2л, 100рінка, 3котаж, 3тон, 3вога, При5, 40а, 3кутник, 100вп, ві3на.

2. Колективна робота

— Запишіть словосполучення, поєднавши правильно числівники з іменниками.

П’ятеро, діти; шість, година; три, друзів; двісті, метр; дванадцять, година; вісім гривня.

3. Вікторина «Чи знаєте ви казки?»

Дайте відповідь на моє запитання одним словом. Поставте до нього питання.

  • Скільки козенят було у багатодітної Кози?
  • Котрою по порядку тягла ріпку Мишка?
  • Скільки яєць знесла дідові та бабі Курочка ряба?
  • Котрим сином у родині був Іван – дурак?
  • Скільки тварин помістилось у рукавичці?
  • Котрою по порядку була Лисичка серед тварин, що зустрілись у лісі Колобкові?

4. Робота над прислів'ями та фразеологізмами

- Поясніть значення прислів'я, фразеологізму. Назвіть числівник, які в них вжиті.

- Семеро одного не чекають.

- Сім п'ятниць на тиждень

- Почуватися на сьомому небі

- Одна нога тут, а друга там.

- Краще на п'ять хвилин раніше, ніж на одну пізніше.

 5. Вправа «Знайди помилку»

Спишіть текст, виправте помилки.

Чемпіон з бігу з – поміж усіх тварин – гепард. він уміє бігати зі швидкістю стосорокчотири кілометри за годину. Але витримувати таку швиткість він може лише одну хвелину. Лев може бігти зі швидкістю вісімдесят кілометрів на годину, зебра – шістдесят пять.

ІV Підсумок уроку. Рефлексія

Технологія «Мікрофон»

- З якою частиною мови ми ознайомились?

- Що ви можете розповісти про числівник?

- На які питання відповідає числівник? Наведіть приклади

- Що може означати числівник?

Домашнє завдання

с.112 Вправа 257

- Прочитайте слова. Вставте числівники, запишіть

- Складіть два речення зі словосполученнями (на вибір)

 

 

 

 

docx
Додано
13 травня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку