Українська народна казка Наддніпров’я «Осінь». Театралізація казки

Про матеріал
Українська народна казка Наддніпров’я «Осінь».Театралізація казки Розробка має на меті ознайомити учнів з українською народною казкою Наддніпров’я «Осінь»
Перегляд файлу

 

 

Браницька гімназія

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська народна казка Наддніпров’я «Осінь».

Театралізація казки

 

 

 

 

 

 

Учитель Клещева Світлана Петрівна

 

 

 

 Мета.  Ознайомити учнів з українською народною казкою Наддніпров’я «Осінь»;

              формувати вміння вникати у зміст прочитаного;

              дати первинні навички проблемного аналізу;

    сприяти розвитку творчої уяви, образного мислення,

    акторських здібностей, навичок самооцінювання;

              удосконалювати усне та писемне мовлення.

Очікувані результати:

  • підбирає відповідні слова для опису осені;
  • складає розповідні, питальні та спонукальні речення на осінню тематику;
  • читає вдумливо й виразно текст;

-    описує свої емоції, пережиті під час читання;

          -   робить висновки, узагальнення;

-    імпровізує з інтонацією, тембром голосу, відтворюючи репліки

     персонажів казки; 

  • оцінює свою діяльність на уроці.

 

 Обладнання: проектор, ілюстрації із зображенням картин природи,  осінній букет, листочки з дерев, чарівна скринька, кольорова крейда, ромашка Блума, атрибути для театралізації казки.

Хід уроку

I.Організація класу

Усміхніться всім довкола:

Небу й сонцю, добрим людям.

І тоді обов’язково

Наш урок цікавим буде.

II. Мотивація навчальної діяльності

- Діти, сьогодні на урок я принесла чарівну скриньку. Для того, щоб вона відкрилася, потрібно відгадати загадку і дізнатися, що в ній лежить.

Хто вона, ота красуня

В золотім намисті,

Що без пензля і без барвів

Скрізь малює листя?

На деревах листя те

Так блищить, мов золоте.

- То про яку ж царівну говориться в загадці?  (Відповіді дітей)

- Вірно, про осінь. А який подарунок передала нам ця пора року, хто відгадає?

( Різнокольорові листочки)

III. Вправа "Очікування"

- Зараз ви по черзі будете підходити до чарівної скриньки, діставати з неї листочок і говорити, що ви сьогодні очікуєте від нашого уроку. Потім ці листочки потрібно буде прикріпити на дошку, де зображене деревце (або на гілочки, або на землю).

(Учні висловлюють свої очікування)

- Ось таку чудову картину створили ваші очікування. Всі листочки різні за розмірами, формою та забарвленням. Мабуть, і не знайдеш двох однакових. Ось так і ви, діти, різні, не схожі один на одного. Ви не кращі, не гірші, ви - просто різні.

- Доречі, я також упіймала листочок, дивний і казковий. Він не тільки доповнює створений вами осінній пейзаж, а й показує мені, що сьогодні  очікую я:  ви будете влучно і правильно висловлювати свої думки, проявлятимете творчі здібності, розвиватимете спостережливість, образне мислення та уяву, збагачуватимете словниковий запас.

 V. Активізація опорних знань та життєвого досвіду

1. Розповідь учителя

      За народними переказами Осінь - четверта донька Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім, стала четвертою порою року. Посилаючи Осінь на землю, Сонце сказало їй: "Забирай усе моє багатство. Я віддаю тобі все золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе". І дійсно, люди люблять осінь. Її красою завжди захоплювалися  і композитори, і художники, і поети. Ось послухайте, як про цю пору року говорить Марія Познанська.

2.Поетична хвилинка

Осінь наша, осінь -

Золота година,

Неба ясна просинь,

Пісня журавлина.

Бабиного літа

Довгі, білі коси...

І дорослі й діти

Люблять тебе, осінь.

3. Каліграфічна хвилинка

- Давайте і ми спробуємо дібрати слова, якими можна назвати осінь.

(Учитель проектує на екран слова: чарівниця, художниця, учителька, спортсменка, господиня, вишивальниця, продавчиня, трудівниця, квітникарка, лікарка, рукодільниця, а учні записують слова, що вибрали, у зошит за абеткою)

- Складіть та запишіть три речення про осінь (розповідне, питальне, спонукальне).

4. Метод «Асоціативний кущ»

(Діти по черзі виходять до дошки і записують слова, що, на їхню думку,

 пов’ язані з осінню)

IV. Оголошення теми уроку

- Сьогодні ми починаємо вивчати твори нового розділу «Нарядилась осінь в дороге намисто»?

- У якому значенні (прямому чи переносному) вжито словосполучення «нарядилась осінь» ?

V. Робота над казкою «Осінь»

1. Вправа «Передбачення»

- Прочитайте заголовок казки, розгляньте малюнок. Про що, на вашу думку, йтиметься в казці? Хто буде її персонажами?

- Це українська народна казка Наддніпров’я. Як ви гадаєте, де в нашій країні знаходиться Наддніпров’я? Як утворилося це слово? (Наддніпров’я - це історично-географічна частина України по обидва боки Дніпра.)

 2.  «Щоденні 5». Читаю для когось.

(Учні читають казку по одному абзацу «ланцюжком»).

- Який у вас настрій після читання твору — сумний чи веселий?

- Чи справдилися ваші передбачення щодо змісту?

- Чиї передбачення були найнесподіванішими?

Руханка -  танок «Красуня - осінь»

3.Використання стратегії «Ромашка Блума». Робота в групах.

 Орієнтовні запитання:

Просте. Чому цар не міг ні їсти, ні пити, ні спати?

Уточнююче. Я можу помилятися, але, здається, старий дід порадив цареві     розмішувати заварене зілля у сльозах?

Оціночне. Чи правильно зробив  дід, що відмовився від скриньки із золотом?

Пояснююче. Яка головна думка казки?

 Творче. Як би золота осінь прикрасила нашу класну кімнату?

Практичне. Що б ви могли  виготовити з осінніх листочків?

 4.Вправа 27.

5.Театралізація казки.

6.Аплодисменти за чудову гру.

VI. Заключна частина

1. Рефлексія.

- Чи збулися ваші очікування стосовно уроку?

- Що найбільше запам’яталося?

2. Гра "Добери слово"

Чаклунка осінь - ніби та царівна,

Красива, сонячна ... (чарівна),

Убрався клен у жовті шати,

Горіхи треба вже ...(збирати),

Каштани падають "тук - тук",

І я беру каштан до ... (рук),

Давай підем до лісу з нами,

Там пахне мохом і ... (грибами),

І чимсь таким, що я не знаю.

Так тільки осінню... (буває).

Вітрець легенький повіває,

І листя із дерев ... (злітає).

Домашнє завдання

Переказати казку від імені головного героя.

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 січня 2022
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку