Українська народна казка « Ріпка»

Про матеріал
Познайомити учнів з казкою «Ріпка»,збагачувати словниковий запас, учити інтонаційно правильно відтворювати діалог героїв творів, отримувати вміння пояснювати значення слів, сприяти моральному розвитку дітей
Перегляд файлу

ТЕМА: Українська народна казка « Ріпка»

МЕТА:   познайомити учнів з казкою «Ріпка»,збагачувати словниковий запас, учити інтонаційно правильно відтворювати діалог героїв творів, отримувати вміння пояснювати  значення слів, сприяти моральному   розвитку дітей.

ОБЛАДНАННЯ: ножиці, клей, кольорові олівці.                

ХІД УРОКУ

1.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХЗНАНЬ УЧНІВ

1.1. Мовна розминка.

Чистомовочка підготувала вам чистомовку, але Тарасик стер останні слова кожного рядка. Ось що залишилось.

Од – од – од – за селом…                                          ід – ід – ід- на городі….

Відновіть чистомовку. Для цього  виберіть із трьох запропонованих одне слово,виріжте і наклейте  його в кінці кожного рядка

Поле                                         місто                                   город

Ненька                                               сестра

1.2.Робота над віршем Г. Чубач « Котики»

А)Слухання вірша

Послухайте   вірш і скажіть, який він – серйозний чи жартівливий.

Учитель. Котик котику хвалився:

Хлопчики. «Коло мене кущ вродився!»

Учитель. Котик з котиком жартує,

                 Котик з котика кепкує:

Дівчатка. «Коло тебе вродить хата,

                  Коли будеш спать багато».

Б)Повторення вірша за вчителем в особах.

В)Бесіда

Про кого розповідається у вірші?

-Де тварини можуть розмовляти  людською мовою?

2.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Сьогодні ми познайомимося з українською народною казкою. А назву її ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.

3.СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

3.1Робота над загадкою.

Кругла, а не місяць,

Біла, а не борошно                                                                                                                                                       З хвостиком, а не мишка.

(Ріпка)

3.2.Фізкультхвилинка

3.3.Робота над казко. «Ріпка»

А)Слухання казки.

Б)Бесіда

-Чому дідові вдалося виростити таку гарну ріпку?

-А якби не мишка, чи змогли б герої витягти ріпку?

-Що ж допомогло героям казки витягти ріпку?

В)Розучування уривка із казки.

Пішли вони на  город – гуп – гуп!

Узяв дід ріпку за зелений чуб,

Баба діда – за плече

Тягнуть, аж піт тече.

Промучились увесь день,

А ріпка сидить у землі, як пень.

Г) Промовляння уривка тихо – гучно – тихо.

4. Гра « Хто в кого?»

Прослухайте і назвіть, хто в кого.

Був собі дід Андрушка, а в нього …

А в баби - ..

А в дочки - …

А в собачки – товаришка..

А в киці -…

5. Гра « Пояснялочка

Поясніть значення слів.

А)У киці – вихованка, мишка Сіроманка.

Вихованка -….

Б)Раз весною взяв дід мотику.

Мотика - …

В)Працював дід не марно.

Не марно - …

Г)Щодень ішов дід у город.

Щодень - …

Д)До життя охоти додавав.

Охоти додавав - …

Е)Час ріпку рвати.

Час - …

Ж)Мишка – шусть у шпарку.

Шпарка - …

6.Фізкультхвилинка.

4.ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ.

4.1.Гра « Я почну, а ви продовжте».

Кличе дід бабу Марушку: «…».

Кличе баба дочку Мінку: «…».

Кличе дочка …

Кличе собачка…

Кличе киця…

4.2.Інсценізація казки.

Полічіть, скільки осіб візьмуть участь в інсценізації казки.

За автора буду я. Але ви будете допомагати мені: хором читати уривки із казки, які ми вивчили.

5.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.

5.1.Практична робота.

Розфарбуйте казкових героїв.

img_566d4a70775d8.jpg

raskraska_repka1.jpg

5.2.Вправа «Казка на новий лад»

Послухайте : « Раз весною взяв дід мотику, скопав у городі грядку велику, зробив пальцем дірку та й посадив не ріпку».

-Придумайте, що ж виростив дід?

6. Підсумок уроку

-Якою була тема нашого уроку?

-Подумайте, чи можна сказати про героїв казки так: « Дружба і високі гори може зрушити?» Поясніть свою думку.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Навчання грамоти, Розробки уроків
Інкл
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
1080
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку