ТЕМА: Українська народна казка « Ріпка»
МЕТА: познайомити учнів з казкою «Ріпка»,збагачувати словниковий запас, учити інтонаційно правильно відтворювати діалог героїв творів, отримувати вміння пояснювати значення слів, сприяти моральному розвитку дітей.
ОБЛАДНАННЯ: ножиці, клей, кольорові олівці.
ХІД УРОКУ
1.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХЗНАНЬ УЧНІВ
1.1. Мовна розминка.
Чистомовочка підготувала вам чистомовку, але Тарасик стер останні слова кожного рядка. Ось що залишилось.
Од – од – од – за селом… ід – ід – ід- на городі….
Відновіть чистомовку. Для цього виберіть із трьох запропонованих одне слово,виріжте і наклейте його в кінці кожного рядка
Поле місто город
Ненька сестра
1.2.Робота над віршем Г. Чубач « Котики»
А)Слухання вірша
Послухайте вірш і скажіть, який він – серйозний чи жартівливий.
Учитель. Котик котику хвалився:
Хлопчики. «Коло мене кущ вродився!»
Учитель. Котик з котиком жартує,
Котик з котика кепкує:
Дівчатка. «Коло тебе вродить хата,
Коли будеш спать багато».
Б)Повторення вірша за вчителем в особах.
В)Бесіда
Про кого розповідається у вірші?
-Де тварини можуть розмовляти людською мовою?
2.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ.
Сьогодні ми познайомимося з українською народною казкою. А назву її ви дізнаєтесь коли відгадаєте загадку.
3.СПРИЙМАННЯ ТА УСВІДОМЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
3.1Робота над загадкою.
Кругла, а не місяць,
Біла, а не борошно З хвостиком, а не мишка.
(Ріпка)
3.2.Фізкультхвилинка
3.3.Робота над казко. «Ріпка»
А)Слухання казки.
Б)Бесіда
-Чому дідові вдалося виростити таку гарну ріпку?
-А якби не мишка, чи змогли б герої витягти ріпку?
-Що ж допомогло героям казки витягти ріпку?
В)Розучування уривка із казки.
Пішли вони на город – гуп – гуп!
Узяв дід ріпку за зелений чуб,
Баба діда – за плече
Тягнуть, аж піт тече.
Промучились увесь день,
А ріпка сидить у землі, як пень.
Г) Промовляння уривка тихо – гучно – тихо.
4. Гра « Хто в кого?»
Прослухайте і назвіть, хто в кого.
Був собі дід Андрушка, а в нього …
А в баби - ..
А в дочки - …
А в собачки – товаришка..
А в киці -…
5. Гра « Пояснялочка
Поясніть значення слів.
А)У киці – вихованка, мишка Сіроманка.
Вихованка -….
Б)Раз весною взяв дід мотику.
Мотика - …
В)Працював дід не марно.
Не марно - …
Г)Щодень ішов дід у город.
Щодень - …
Д)До життя охоти додавав.
Охоти додавав - …
Е)Час ріпку рвати.
Час - …
Ж)Мишка – шусть у шпарку.
Шпарка - …
6.Фізкультхвилинка.
4.ЗАКРІПЛЕННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ ЗНАНЬ.
4.1.Гра « Я почну, а ви продовжте».
Кличе дід бабу Марушку: «…».
Кличе баба дочку Мінку: «…».
Кличе дочка …
Кличе собачка…
Кличе киця…
4.2.Інсценізація казки.
Полічіть, скільки осіб візьмуть участь в інсценізації казки.
За автора буду я. Але ви будете допомагати мені: хором читати уривки із казки, які ми вивчили.
5.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ.
5.1.Практична робота.
Розфарбуйте казкових героїв.
5.2.Вправа «Казка на новий лад»
Послухайте : « Раз весною взяв дід мотику, скопав у городі грядку велику, зробив пальцем дірку та й посадив не ріпку».
-Придумайте, що ж виростив дід?
6. Підсумок уроку
-Якою була тема нашого уроку?
-Подумайте, чи можна сказати про героїв казки так: « Дружба і високі гори може зрушити?» Поясніть свою думку.