Тема. Велика буква С. Читання слів і речень з вивченими літерами.
Мета: ознайомити учнів з великою друкованою буквою С, вчити друкувати її; закріплювати вміння друкувати вивчені літери, писати слухові диктанти; формувати навичку читання; удосконалювати вміння розпізнавати велику й малу букви «ес» у тексті; вчити сприймати на слух текст, відповідати на запитання за його змістом; розвивати вміння розповідати за малюнком і про події з власного життя; виховувати бажання вживати корисну їжу.
Хід уроку
-
Організаційна частина
-
Актуалізація опорних знань
-
Подивіться на малюнок угорі сторінки.
-
Кого ви бачите?
-
Що роблять діти?
-
Чи подобається їм це заняття?
-
Який у них настрій?
-
Вигадайте імена дітям на букву С.
-
Складіть речення .
-
Чи вмієте ви кататись на самокаті?
-
Якою буквою починається слово самокат?
-
Як пишуться імена дітей?
-
Повідомлення теми і мети уроку
-
Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення букви с, навчимося друкувати велику букву с, продовжимо вчитись читати склади, слова та речення.
-
Вивчення нового матеріалу
-
Аналіз зразка та письмо друкованої букви
-
Подивіться на друковану букву С.
-
Чи схожа вона на маленьку с? Чим вони відрізняються?
Після цього за стрілочками наводять велику друковану літеру С спочатку в повітрі, а потім друкують у клітинках. Заповнивши верхній рядок клітинок, діти читають склади з буквою «ес», надруковані в другому рядку, і приступають до друкування їх за поданими зразками.
-
Читання складів та слів з вивченими буквами.
-
Попрацюємо над завданням читаночки.
-
Прочитайте склади у таблиці зліва направо. Потім згори вниз.
-
Прочитайте імена дітей, що записані поруч.
-
Читання чистомовки
-
Спочатку повільно, ланцюжком, а потім хором, прискорюючи темп читання.
-
Отже, що знаходиться у Аліси?
-
Що у Лесі?
-
Куди сіла мама?
-
Робота у друкованому зошиті
-
Складання речень за малюнком і схемою
-
Письмо вивчених літер під диктовку
-
Аналітико-синтетичні вправи
-
Робота з букварем
-
Відрийте сторінку 65.
-
Прочитайте назви малюнків.
-
Попрацюємо над завданням з гіркою.
-
Спустимося разом з гірочки.
-
А тепер навпаки, піднімаємось на гірку.
-
Бесіда за текстом
-
Прослухайте текст та спробуйте дати йому назву.
-
Які соки люблять пити діти?
-
Які соки корисніші? Свіжі, чи ті що продаються у пляшках?
-
Чому соки корисно споживати щодня?
-
Бесіда за малюнком
Виконання останнього завдання розпочинають з називання малюнків. Учні роблять висновок, що малюнки різні, а назву мають однакову (сонечко). Потім здійснюють звуковий аналіз слова сонечко, друкують у клітинках букви цього слова, які вже вивчили (с о н е . . о) і доходять висновку, що в схемі заховалось слово сонечко. Після цього доцільно запропонувати дітям скласти два речення з цим словом, щоб у кожному воно мало різне значення (На небі світило яскраве сонечко. Жук сонечко має червоні крильця з чорними крапочками.).
-
Підсумок уроку
-
Яку букву вивчали на уроці?
-
Для чого потрібно вміти друкувати велику букву (щоб записувати імена, прізвища, назви країн, перше слово в реченні)?
-
Доберіть слова, які пишуться з великої букви С.
-
Рефлексія