Українські народні рухливі ігри

Про матеріал
Рух - це запорука здоров'я. Народні рухливі ігри - це наше коріння, наші традиції. Граючись діти вивчають українські народні традиції
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українські народні рухливі ігри Підготувала : вчитель фізичної культури Кійло-Матієнко Юлія Іванівна

Номер слайду 2

Зразки народних лічилок. Сітка, вітка, дуб, дубки —поставали козаки,Шабельками брязь —вийди, князь. Котилася торба. З великого горба. А в тій торбіХліб-паляниця. Кому доведеться,Той буде жмуриться. Федір, Сидір і Каленик. Збудували тут куреник. У куренику сидять,По варенику їдять. В нас вареників немає,Хто жмуритись починає?Бігли коні під мостами. З золотими копитами. Дзень, брязь — вийшов князь!Тікав заєць через міст. Довгі вуха, куций хвіст,А ти далі не тікай,рахувати починай:раз, два,три — вийди ти!

Номер слайду 3

ПІЖМУРКИМета: виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; розвивати орієнтацію в просторі, швидку реакцію, доброзичливі взаємини. ХІД ГРИ Вихователь (або дитина) за допомогою лічилки обирають ведучого Ведучий повертається обличчям до дерева (стіни), заплющує очі руками та промовляє віршик, інші діти в цей час ховаються. Ведучий починає шукати дітей. Знайшовши когось, ведучий називає його на ім’я і стукає по умовному місці (дерево, стіна, якийсь предмет тощо). Дитина може і себе ≪застукати≫ на цьому умовному місці, якщо прибіжить раніше за ведучого. Перший, кого знайшли, стає ведучим. Один, два — розбігайтесь, дітвора!Три, чотири, п’ять —я вже йду шукать. Хто не заховався, той зразу упіймався. Більш не буду рахувать — один, два, три, чотири, п’ять.

Номер слайду 4

ВІДГАДАЙ, ЩО МИ РОБИМОМета: активізувати знання дітей про види роботи дорослих, професії; розвивати уяву, рухову активність, образне мислення; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; дружні взаємини, позитивне ставлення до народних ігор. ХІД ГРИЗа допомогою лічилки або за бажанням діти діляться на дві команди. Одна команда домовляється про те, яку роботу чи професію вони будуть показувати рухами, не вимовляючи жодного звука. Завдання другої команди — назвати, що показують їм друзі. Потім команди міняються ролями. Примітка. Гра проводиться, поки дітям цікаво. Вихователь може корегувати рухи дітей відповідно до обраної професії.

Номер слайду 5

ЗОЗУЛЯМета: виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; розвивати природний слух, орієнтацію у просторі; виховувати чесність, приязні стосунки. ХІД ГРИДитина сидить на стільчику (високому кубику) спиною до інших дітей, вона — “зозуля”. Діти на слова вихователя “По гайочку погуляємо, зозулю пошукаємо” розходяться по всьому приміщенні. Дитина- “зозуля” кує: “Ку-ку, ку-ку!”. Діти зупиняються. За сигналом вихователя одне з дітей кує: “Ку-ку, ку-ку!”. “Зозуля” знову повторює: “Ку-ку, ку-ку!” Та сама дитина відповідає зозулі: “Ку-ку, ку-ку!”. “Зозуля” повертається і відгадує. Якщо відгадає, ця дитина стає “зозулею”. Гра повторюється. Примітка. Вихователь перед початком гри пояснює дітям, що підказувати не можна, що це нечесно. Вихователь також стежить, щоб діти ходили в різних напрямках і заповнювали весь простір зали.

Номер слайду 6

ЧАКЛУНМета: вправляти дітей у спритності, у швидкості бігу; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; чесність, інтерес до народних ігор. ХІД ГРИЗа допомогою лічилки обирають ≪чаклуна≫. Чаклун наздоганяє дітей. Кого наздожене й торкнеться, той ≪зачаклований≫. ≪Зачаклований≫ завмирає на місці. Інші діти намагаються доторкнутися до нього — ≪розчаклувати≫, а чаклун пильнує його та намагається ≪зачаклувати≫ інших. Гра закінчується, якщо ≪зачаклована≫ більшість дітей або ≪чаклун≫ дуже стомився. Раз, два, три!Раз, два, три!Біжимо ми як вітри,А чаклуном будеш ти!За горами, за лісамистоїть бочка з пирогами. Раз, два, три —а чаклуном будеш ти!

Номер слайду 7

МАКМета: розвивати всі групи м’язів; закріплювати знання про послідовність сільськогосподарських робіт, способи вживання продуктів сільськогосподарської праці; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; працелюбність, інтерес до народних ігор. ХІД ГРИДіти стають у коло, одна дитина — посередині. Діти йдуть по колу та примовляють: Маки, маківочки,Золотії голівочки!Будемо мак оббивати,Пиріжечки випікати. Далі питають у дитини посеред кола:— Чи поспів мак?— Ще тільки орю! — відповідає дитина та імітує відповідні рухи. Діти повторюють питання, а дитина по черзі дає наступні відповіді та імітує відповідні рухи:— Ще тільки сію.— Ще тільки заволочую.— Ще тільки прополюю.— Ще тільки поливаю. Потім відповідає:— Поспів!Усі діти імітують такі дії: зривають голівки маку, вибивають, ліплять пиріжки та їдять. Гра повторюється за бажанням дітей.

Номер слайду 8

СКЛАДИ КВІТКУ ДО ВІНОЧКАМета: сприяти фізичному розвитку дітей; поглибити та закріпити знання дітей про український національний оберіг — віночок, про квіти, з яких його плели; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом, інтерес до народних ігор. Обладнання: паперові серединки квітів певного кольору, по 6 пелюсток до кожної серединки того самого кольору. ХІД ГРИСерединки квітів розкладені по колу, а пелюстки розсипані довільно. Діти за сигналом піднімають пелюстки та розкладають навколо серединок відповідно до кольору.

Номер слайду 9

ОТАМАНЕМета: вправляти дітей у швидкому бігу; продовжувати знайомити з устроєм козацького війська; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дитини з народними рухливими іграми, їхнім національним колоритом; чесність, сміливість, інтерес до народних ігор. ХІД ГРИГру бажано проводити на м’якому ґрунті, піску, траві. У неї грають переважно хлопчики, але й сміливі дівчата грають у цю гру з задоволенням. Діти діляться на 2 рівні команди — коші. Якщо одна дитина зайва, то вона може приєднатися до тієї команди, де більше дівчаток. Кожний кіш обирає собі отамана. Коші стають один навпроти одного на відстані та беруть одне одного за руки. Відстань може варіюватися, але не більше ніж 3 м, щоб не було великого розгону руху. Отамани починають діалог: — Отамане, отамане, чи буде війна?— Ні!— А чому?— Війська замало!— Так відбий!Після цих слів отаман, якому запропонували відбити військо, обирає якогось козака. Обраний біжить до протилежного коша та намагається розбити зчеплені руки дітей. Якщо йому це вдалося, він обирає одного із дітей, руки яких розчепив, і забирає до свого коша. Якщо руки розчепити не вдалося, то дитина залишається в цьому коші. Діалог повторюється, тільки тепер його починає другий отаман. Гра закінчується, коли в одному з кошів залишається лише отаман. Примітка. Під час цієї гри діти повинні дотримуватися певних правил.1. Діти в кошах повинні стояти на певній відстані одне від одного, щоб було де пробігати гравцеві другої команди.2. Одну й ту саму дитину не можна двічі підряд посилати до другого коша.3. Якщо дитина лишається в іншому коші, вона повинна грати чесно й не піддаватись гравцям зі своєї попередньої команди.

pptx
Пов’язані теми
Фізична культура, Виховна робота
Інкл
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
1920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку