Українські землі у складі Російської імперії у 2-й половині ХІХ ст. Наш край у ХІХ ст. (Історичні паралелі ХІХ –ХХІстоліть.)

Про матеріал
Узагальнити і систематизувати знання учнів про «Модернізацію українського суспільства у 2-й половині ХІХст. Розвивати учнів вміння аналізувати факти і події; робити висновки, мати власну думку; проводити паралелі із сучасним періодом історії. Виховувати в учнів почуття патріотизму, наполегливості, творчого мислення.
Перегляд файлу

ТЕМА УРОКУ. Українські землі у складі Російської  імперії у 2-й половині ХІХ ст. Наш край у ХІХ ст. (Історичні паралелі ХІХ –ХХІстоліть.)

Мета:

Узагальнити і систематизувати знання учнів про «Модернізацію українського суспільства у 2-й половині ХІХст.

Розвивати учнів вміння аналізувати факти і події; робити висновки, мати власну думку; проводити паралелі із сучасним періодом історії.

Виховувати в учнів почуття патріотизму, наполегливості, творчого мислення.

Основні поняття: українське питання; асиміляція; близько 400 обмежень; сотні партій та об’єднань; Хлопомани – Тарасівці; 1,09 га; Глобалізація; 70% на утримання ЗСУ; більше 130 видів податків; Фермерство, Кооперативи; Зникнення близько 20 сіл;  Сірий Клин, Зелений Клин; Децентралізація.

Обладнання: підручники, робочі зошит, довідники, карти, презентація.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

 ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина

 Організація робочих місць; поділ класу на дві команди.

ІІ. Актуалізація навчальної діяльності. Мотивація.

Вступне слово. Правила роботи в групах.

ІІІ. Узагальнення вивченого матеріалу за планом

 План узагальнення

  1. Становлення нації. Презентація, слайди 1- 11
  2. Кримське питання.
  3. Маніфест 19 лютого 1861.
  4. Реформи адміністративно-політичного управління 60-70-х років ХІХст.
  5. Наш край: Нова Синявка у ХІХ ст. Презентація, слайди 12-29

 

Центр 1(група учнів) працює під девізом. ХІХ століття.

Центр 2( група учнів) – ХХІ століття.

Центр 3. (вчитель) – інформаційно-консультаційний.

 

  1. Проблемне завдання. Кожна група учнів, використовуючи план (пункти узагальнення) підбирає тези відповіді на пункти відповідно до епохи та озвучує свій вибір.
  2.   Завдання на пошук конструктивних рішень проблемних питань (Наприклад. Як вирішувалося (вирішується) питання аграрного сектору в ХІХ, ХХІ століттях. Які наші очікування наслідків такого розвитку для держави зараз Прихильники (противники) продажу землі). 
  3. Додаткові завдання для учнів. Використання презентації. (Наприклад. Назвіть етапи національного відродження української нації)
  4. Акцентування уваги учнів. Використання першоджерел (в ході уроку, узагальнення вчителя по кожному пункту плану).
  5. Робота з матеріалом історії нашого краю (виступи учнів, вчителя,  які проживають поблизу історичних місць).

 

ІV. Підсумок. Рефлексія. Домашнє завдання.

Провести невеличке домашнє дослідження з історії нашого краю (можна використати Інтернет, опитування старожилів, фотоматеріали, енциклопедії, інші джерела) та підготувати цікаве короткотривале повідомленні (до 2 хв), що доповнює інформацію теми уроку.


ДОДАТОК 1

Запитання для 1-ої команди - ХІХст

  1. Яким було становище української нації у ХІХст. ,чи відбулась вона як самостійна?
  2. Які соціальні і політичні обєднання боролися за становлення нації у ХІХ ст?
  3. Якими засобами імперія намагалась придушити український рух?
  4. Які причини Кримської війни?
  5. Чому Росія програла війну?
  6. Які сподівання були в укравїнських кріпаків та селян на реформу 1861р?
  7. Чому після 1861р. в Російській імперії став швидко розвиватися капіталізм?
  8. У чому особливість суду присяжних?

 

Запитання для 2- ої команди ХХІ ст

 

  1. Чи можна стверджувати що українська нація відбулася в нас час?
  2. Яка зовнішня загроза пробудила національний рух в наш час?
  3. Чому Україна не змогла відстояти Крим?
  4. Скільки на вашу думку в наш час селянам потрібно мати землі для повного забезпечення власних потреб?
  5. Чому в наш час гальмується створення суду присяжних?
  6. Який тип армії ви підтримуєте?
  7. Чому гальмується фінансування суспільного мовлення?

 

Запитання до обох команд

  1. Які ви знаєте етапи українського національного відродження?
  2. Що необхідно здійсити для становлення нації?
  3. Як, на вашу думку, можливо повернути Крим?
  4. Чи можливо лише за рахунок сільськогосподарського  виробництва отримати розвинену країну?
  5. Чи можливо громадянам України зовсім не виїзджати на заробітки?
  6. Які заходи необхідно здійснити щоб вдало провести реформи?


ДОДАТОК 2

 


Тези для команди XIX ст.

Русифікація;

Імперії;

Сировинний придаток.

 

1853- … р.

Східна війна.

Захист святинь і

православних.

Економічно – військова відсталість.

 

186…; особисте

Звільнення;

Поміщ.

землеволодіння;

Малоземелля;

Демографічний вибух;

Переселенський рух;

«неукраїнські міста».

 

Безстановий

Незалежний гласний;

… присяжних,

Змагальність сторін.

Прагнення влади

перекласти на місцеве

управління ряд не

вирішених державою

питань.

Вирішення

господарських і соціально – культурних питань.

 

Необхідність

реорганізації армії

Після поразки у

Кримській …

Скасування рекрутства;

Модернізація армії.

 

Потреба у

Кваліфікованих

спеціалістах-капіталіст. розвиток.

Матеріальна

обмеженість у

здобутті освіти.

 

Контроль над

освідченою частиною

населення.

 

Упорядкування фінансів; кошти для

проведення реформ.

Державний банк.

Податкова система.

Тези для команди XXI ст.

Зросійщення міст;

Суржик;

Політична роздробленість;

Крим, ОРДЛО;

Вивіз сировини.

 

201…; «Крым наш»

Анексія;

Зелені чоловічки;

Політична криза;

Економічний занепад.

 

Розпад колгоспів;

Обезлюднення сіл;

Малоземелля;

Урбанізація;

Трудова еміграція;

Мораторій на продаж землі.

 

Значна залежність від

 адміністративних та

олігархічних структур.

Гальмування

Запровадження 

Присяжних.

 

Земельний фонд

непідконтрольний

громаді. Непрозора

схема розподілу

Коштів громади. Неготовність

громад до нових умов

господарювання.

 

Реорганізація армії

після агресії … на

Південному Сході.

Модернізація армії

Контрактники,

Збори резервістів.

 

Потреба у спеціалістах

робітничих професій.

Матеріальна

обмеженість у

здобутті освіти.

 

Тиск на ЗМІ.

Недофінансування

суспільного мовлення.

 

Високі податки.

Корупція. Позики

МВФ. Тіньова

економіка. Банківські

оборудки. Офшори

Митниця. Бурштин.

Земельні оборудки.


ДОДАТОК 3

         Підприємства

Нової Синявки у XIXст.

  1. Солодовий завод
  2. «Лятецькі» млини
  3. Пивоварний завод
  4. Спиртовий завод
  5. Цегельний завод
  6. «Осадчий» млин
  7. Цегельний завод
  8. Фаянсовий завод

 

 

 

 

         Підприємства

Нової Синявки у XXI ст.

  1. ФГ «Новосинявське»
  2. Швейне відділення
  3. ТОВ «НІБУЛОН»
  4. Рибне господарство
docx
Додано
16 березня 2023
Переглядів
316
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку