розширити знання учнів про складові здоров`я,
ознайомити учнів з умовами, що сприяють
зміцненню здоров`я і пояснити їх вплив на здоров`я
людини, розглянути правила здорового способу життя,
особисті можливості вибору способу життя;
збагачення словникового запасу термінами, що
позначають здоровий спосіб життя та умови, що сприяють зміцненню здоров`я;
розвивати та корегувати увагу, пам`ять, логічне мислення,
усне зв`язне мовлення, емоційну сферу;
виховуватиактивність, доброзичливість, відповідальність за
стан власного здоров`я.
УРОК : Соціально - побутове орієнтування
КЛАС : 4
ТЕМА: «Умови, що сприяють зміцненню здоров`я». ( слайд 1 )
МЕТА УРОКУ: розширити знання учнів про складові здоров`я,
ознайомити учнів з умовами, що сприяють
зміцненню здоров`я і пояснити їх вплив на здоров`я
людини, розглянути правила здорового способу життя,
особисті можливості вибору способу життя;
збагачення словникового запасу термінами, що
позначають здоровий спосіб життя та умови, що сприяють зміцненню здоров`я;
розвивати та корегувати увагу, пам`ять, логічне мислення,
усне зв`язне мовлення, емоційну сферу;
виховувати активність, доброзичливість, відповідальність за
стан власного здоров`я.
ОЧИКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:
самопочуття людини;
ОБЛАДНАННЯ :
Мультимедійне обладнання: презентація уроку;
- аркуші паперу А 4;
- кольорові маркери;
- скотч;
- сонечка, хмаринки (вирізанні з паперу) для формування групп;
- музика ( релаксація ).
ТИП УРОКУ : урок засвоєння нових знань з елементами тренінгу.
Х І Д У Р О К У
І. Організація класу. Нервово-психологічна підготовка ( 3 – 5 хв) .
1.Вступне слово вчителя:
- Перша сходинка до щастя - здоров`я.
Кожен із нас отримав дар -це життя.
Як ми ним скористаємося - залежить тільки від нас.
Щоб жилося нам легко, щоб що ранку ми прокидалися
з посмішкою, - треба бути здоровим.
2.Читання учнями вірша. (слайд 2 )
Головне здоровим бути -
Це потрібно всім збагнути!
Бо, як є здоров`я й сила,
То весь світ людині милий.
Й думка в неї веселенька.
Все їй хочеться робити,
І сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє -
Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам`ятай,
І про своє здоров`я дбай.
3. Мозковий штурм « Я хочу бути здоровим…»
Вчитель: Назвіть своє ім`я і треба закінчити речення:
,,Я хочу бути здоровим тому, що... ( на допомогу слабким учням :
використовують - ( підкреслені слова з вірша та доповнюють свої міркування.)
4. Правила поведінки під час уроку. ( слайд 3)
Вчитель : « Які з наших правил допоможе нам з повагою ставитись до своїх
однокласників».
1) активність ;
2) вміння слухати ;
3) гарний настрій;
4) правило піднятої руки.
ІІ. Актуалізація опорних знань ( 5 хв. )
Фронтальна бесіда
- Назвіть складові здоров`я (слайд 4 )
- Яку людину ми вважаємо фізично здоровою? (слайд 5 )
- Як поводиться соціально - здорова людина? (слайд 6 )
- У чому проявляється психічне здоров`я? (слайд 7 )
- До чого прагне духовно здорова людина? (слайд 8 ).
ІІІ. Тема, мета уроку.
Вчитель: Від кого чи від чого залежить здоров`я
сучасної людини ми дізнаємося сьогодні на уроці.
ІУ. Основна частина.
1. Пояснення нового матеріалу ( слайд 9 ).
Презентація ,,Що впливає на здоров`я людини?" ( 15 хв.)
Вчитель :
1.1 На здоров`я людини впливає
1) спосіб життя.
2) навколишнє середовище.
3) медичне обслуговування.
1.2 Основа здоров`я - це здоровий спосіб життя.(слайд 10 )
Він включає:
а) дотримання режиму дня, правил гігієни;
б) заняття фізкультурою, загартовування;
в) правильне харчування;
г) доброзичливе ставлення до оточуючих ;
д) відсутність шкідливих звичок;
е) чередування праці та відпочинку.
а) дотримання режиму дня та гігієни.
б) заняття фізкультурою.
- які види спорту ти знаєш?
- як ми загартовуємося?
в) правильне харчування.
- до яких груп відносяться ці продукти.
г) доброзичливе ставлення до оточуючих, що сприяє доброму здоров`ю.
- що символізують ці знаки?
д) відсутність шкідливих звичок
е) чередування праці та відпочинку.
Здоровий спосіб життя – це спосіб життєдіяльності ( слайд 11 ),
Який відповідає умовам життя людини і направлений на формування, збереження
і зміцнення здоров'я.
ПРИСЛІВ'Я : «Твоє здоров'я - в твоїх руках ( слайд 12 )
1.3 Здоров`я залежить від стану навколишнього середовища (слайд13)
- забруднення повітря
- забруднення водойм
- отруєння грунтів
1.4. Здоров'я людини залежить від спадковості ( слайд 14 )
1.5. Перевір себе ( слайд 15 )
- що впливає на здоров'я ?
- які ознаки здорового способу життя ?
- які продукти харчування є корисними?
- що забруднює навколишнє середовище ?
У . Закріплення матеріалу ( 10 хв. )
1. Творча робота « Асоціативний кущ»
Об'єднати учнів у дві групи
Вчитель : «Людина, як і рослина для життя, розвитку, росту потребує певного догляду, чистого навколишнього середовища».
На прикладі слідуючого завдання ми з'ясуємо, які умови зміцнюють його.
На екрані ви бачите дві квітки, які умовно будуть означати здорову та хвору людину. З даних словосполучень вам треба дібрати відповідні назви до кожної з квіток.
Перша група «СОНЕЧКО» - записує на окремому аркуші назви умов, що добре впливають на здоров'я людини.
Друга група «ХМАРКИ» - записує на аркуші умови, що можуть зруйнувати здоров'я людини.
/ На екрані слова, словосполучення та зображення квіток/ (слайд 16-17)
Далі учні пояснюють відповіді на аркуші.
ФІЗХВИЛИНКА : музика дощу «Австралійський дощ» ( звуки дощу )(слайд 18)
ВПРАВА «Мій портрет» ( 10 хв.)
МЕТА : створення доброзичливої атмосфери . гарного настрою.
Педагог роздає кожному учаснику аркуш А 4, маркер.
Завдання вправи : написати внизу аркуша своє ім'я , створити свій портрет з відображенням позитивних або негативних емоцій.
Далі педагог пропонує кожному в декільках словах презентувати свій портрет.
Після цього учасники прикріплюють їх на дощі.
Педагог : Запитує чим сподобалася вам ця вправа!
До якої складової здоров'я , можна віднести гарний настрій?
/позитивні емоції/ , / психічне здоров'я/
ВПРАВА - МЕДИТАЦІЯ : «Моє щасливе життя» ( 5 хв. ) (слайд 19)
З використанням музики.
МЕТА : розвивати в учасників навички саморегуляції.
ХІД ВПРАВИ :
Педагог – тренер пропонує учасникам сісти зручно, заплющити очі й говорить :
«Дихайте рівно… Розслабитися… Ви відчуваєте приємну важкість у руках і ногах.
Ваші повіки стають важкими. Дихайте рівно і глибоко. Ви відчуваєте приємне тепло
у вашому тілі. Ви відчуваєте приємну важкість у руках і ногах. Ваші повіки стають ще важчими… Дихайте рівно і глибоко… Вдих… Видих… Вдих… Видих …
Ви вже не відчуваєте свої ноги і руки, але з'являється неймовірна легкість. Здається, що ось – ось полетите…
Перед вашими очима пропливають найприємніші картини з вашого майбутнього життя.., яким ви будете, як будете виглядати.
Ви бачите перед собою щасливу людину, яка впевнена у своїх силах, добре спілкується з людьми.
Ви бачите приємні обличчя…
Заряджається від них силою, енергією і бадьорістю.
Відчуйте енергію у собі!
Відчуйте, які ви сильні!
Насолоджуйтеся цим відчуттям!
У вас велике серце, сповнене добротою, турботою до інших.
Відчуйте, як б'ється ваше серці : тук… тук…тук… / пауза /
Ви неначе стоїть на високій – високій скелі, і увесь світ належить вам!
Теплом, яке випромінює ваше серце ви ділитесь з усім світом!
Це дуже приємне відчуття!
Ви відчуваєте себе сповненим бадьорістю й енергією, ви відчуваєте себе щасливим!
/ пауза /
Зараз я буду рахувати до трьох…
І тільки - но скажу « три », ви розплющите очі й почуватиметеся свіжими і бадьорими, здатними творити добро, насолоджуватися життям … Раз, два, три …
Вчитель : Що ви відчували, перед час вправи?
УІ ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
Вправа «ВІНОЧОК ПОБАЖАТЬ»
Діти стають у коло, кожен учень кладе руку на плече того, хто поряд і говорять :
« Я бажаю тобі …»