Урок "Повага до себе та інших. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом. Почуття і емоції. Вияви почуттів. "

Про матеріал

Урок з використанням елементів тренінгу. Урок допомагає розкрити зміст таких понять як «повага», «самоповага», «толерантність», «унікальність», « дискримінація», «самооцінка» довести учням те,що кожна людина є унікальною; розвивати комунікативні здібності аналізувати себе та свої вчинки; виховувати любов до себе та оточуючих, формувати толерантне ставлення до інших людей.

Перегляд файлу

 

Тема:Повага до себе та інших. Унікальність людини. Розвиток самоповаги. Повага і толерантне ставлення до інших людей. Уміння працювати разом.

Почуття і емоції.  Вияви почуттів. Співпереживання  і співчуття.  

Мета: розкрити зміст таких понять як  «повага», «самоповага»,  «толерантність»,  «унікальність», « дискримінація», «самооцінка» довести учням те,що кожна людина є унікальною; розвивати комунікативні здібності аналізувати себе та свої вчинки; виховувати любов до себе та оточуючих, формувати толерантне ставлення до інших людей.

Обладнання: аркуші паперу, маркери, плакати з написами , проектор, смайлики. Підручник  для  5-го  кл.  загальноосв.  навч.  закл.  /  І.  Д.  Бех,  Т.  В.  Воронцова, В.  С.  Пономаренко,  С.  В.  Страшко.    К.:  Видавництво

«Алатон»,  2013.    180  с., наочність.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Форма проведення: урок з елементами тренінгу.

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Привітання. Назвати своє ім’я і улюблене заняття. Привіт, я …..найбільше люблю….

ІІ. Актуалізація опорних знань

-Чи були однакові відповіді? Ні. А чи були схожі відповіді?

-Так, ми всі люди, але кожен із нас – особистість! Двох однакових людей не буває. Ми маємо різні характери, у нас різні потреби та інтереси. У різних випадках ми чинимо по-різному, кожен по –своєму. Кожна людина має притаманне лише їй поєднання здібностей, рис характеру, інших людських якостей. Про це говорять так: кожен із нас є унікальною й неповторною особистістю. За це кожен гідний поваги.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

 

ІV.  Мотивація навчальної діяльності.

  • Що допомагає нам відчувати повагу до себе?

На цьому уроці ми вчитимемося шанувати (цінувати) самих себе та інших людей. (Роздати учасникам заняття промінці і запропонувати написати на них свої очікування, а потім прикріпити їх до сонечка  на плакаті «Наші очікування».)

V. Вивчення нового матеріалу

 

Діти, сьогодні ми познайомимося з вашим найкращим другом. Спочатку визначимо, чи гідні ми  найкращого друга. Підніміть руку ті, хто вважає себе хорошою,чуйною людиною. А тепер ті, хто не вважає себе такою. А тепер ті, хто не визначився. Те, що ви зробили, — це ваша самооцінка».

Отже,самооцінка-елемент самосвідомості, що характеризується емоційно насиченими оцінками самого себе як особи, власних здібностей, етичних якостей і вчинків; важливий регулятор поведінки. Самооцінкавизначає взаємини людини з її оточенням, її критичність, вимогливість до себе, відношення до успіхів і невдач.

  • Як думаєте,чому важливо мати самооцінку?Особливо позитивну?

    1. Вправа «Знайомся, це ти» . Напишіть своє ім’я великими літерами у стовпчик. Навпроти кожної літери напиши те, що характеризує тебе.

     2.Вправа для розвитку самоповаги й поваги до інших людей.

  • По черзі продовжіть фразу: «Я – пишаюся тим, що….» Учні по черзі називають, а решта класу слухають, а потім хором говорять: «Ми тебе за це поважаємо!»

Дякую, що ви змогли поділитися з нами частинкою своєї особистості.

Кожен з нас є дійсно складним, дивовижним, чудовим у своїй неповторності, хіба не так?

 

  • Завжди цікаво дізнатися, що про тебе думають інші люди. Для цього давайте пограємо у гру.

3.Гра «Вгадайте, хто це» (7 хв). Правила ігор, описані в підручнику( на підвищення самооцінки).

 

4.Мозковий штурм  «Які вади мають люди?»:

1.  Які  вади  мають  люди?  Продовжіть  перелік:  фізичні вади,  хвороби,  певні  риси  характеру,  ...?

2.  Що  з  цього  люди  можуть  змінити,  а  що  ні?

3.  Чи  повинні  люди  ненавидіти  себе  за  свої  вади?

4.  Чи  є  на  світі  люди,  які  не  мають  недоліків?

5.  Як  ми  повинні  ставитися  до  вад  інших  людей  (коли другові  не  дається  математика,  якщо  бабуся  недочуває,  ...)?

Запам`ятайте: Я є особливий, тому що «дивовижно створений»!

Давайте подумаємо разом, що  робить нас унікальними і відповімо на кілька питань:

  •     Чим визначається наша цінність: поведінкою чи вчинками?
  •     Успіхами в навчанні?
  •     Чи можна одних людей вважати більш цінними тільки тому, що вони досягають більших успіхів або допускають менше помилок?

- Звісно ні. Ми знаємо, що ніхто не є досконалим, кожен з нас може помилятися. Це природно для сутності людини.

-На жаль, це не тільки природно, але й буває дуже боляче. Усі ми можемо згадати випадок, коли:

  •     вдавалися до брехні
  •     недобре поводилися з оточуючими
  •     не шанували своїх батьків
  •     робили вчинки, за які було соромно

Але кожен з нас значущий завдяки своїй сутності та якостям. І кожного з нас глибоко люблять незалежно від того, усвідомлюємо ми це чи ні. Нас люблять і поважають  члени нашої родини, друзі.

5. Відеофізкультхвилинка

Рухавка.1.  Чотири  рази  об’єднайтесь  у  групи:

а)  перший  раз  за  статтю  (чоловіча/жіноча);

б)  другий    за  кольором  волосся  (довге/коротке);

в)  третій    за  кольором  очей  (світлі/темні);

г)  четвертий    за  наявністю/відсутністю  веснянок.

 

Розгляньте  підр.(мал.  33).  1. Які  відмінності  існують  між цими  людьми  (вік,  стать,  професія,  ...)?

2.  Що  могло  б  статися,  якби  на  світі  залишилися тільки  люди  одного  віку  (наприклад,  похилого  або немовлята)?

3.  Що  було  б,  якби  у  світі  залишилися  тільки  люди однієї  статі?

Дискримінація - це порушення чи позбавлення людини прав за расовою, національною, статевою, релігійною чи іншою ознаками.

      -Діти,як ви розумієте,що таке толерантність?

 

Толера́нтність (від лат. tolerantia — стійкість, витривалість; терпимість; допуск) — у загальному розумінні слова, — це «допустиме відхилення». Протилежність толерантності — це нетерпимість.

Робота у парах. Разом  із  сусідом  по  парті  знайдіть  п’ять  відмінностей  і  п’ять  спільних  рис між собою,  про  які  можна було  б  поговорити,  замість  того,  щоб  сперечатися  про відмінності .

Прочитайте   байку  А.Крилова  про  лебедя,  рака  і  щуку,  які тягли  воза  в  різні  боки.  Це  і  є  приклад  неефективної групи,  яку  не  можна  назвати  командою.

1.  Чи  можна  назвати  командою  сімю,  де  мати  виконує  всю  хатню  роботу,  їй  ніхто  не  допомагає?

2.  Чи  можна  назвати  командою  клас,  у  якому  ніхто  не хоче  брати  участь  у  підготовці  до  свята?

3.  Чи  можна  назвати  командою  друзів,  які  увесь  час сваряться?

 

VІ.  Закріплення знань учнів.

 

«Підніміть руку ті, хто себе вважає доброю людиною. А тепер ті, хто не вважає себе такою. Є інші думки? От і добре. А тепер візьмімося за руки і разом скажемо: «Я — хороший(а)! Ти — хороший(а)! Ми — хороші!».

VII ідсумок уроку

• Про що Ви дізналися на уроці?

• Як Ви себе почували на уроці, виконуючи завдання?

• Де ви зможете використати набуті на уроці знання та вміння.

VІІІ. Домашнє завдання.

  • Прочитати $
  • Придумати і записати в зошиті 5 правил толерантного ставлення до інших.

-Скласти  і відтворити діалог  або ситуацію толерантного  ставлення.

Ілюстрація до теми .

 

 

 

 

doc
Додано
4 жовтня 2018
Переглядів
11548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку