Бахмутська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №10 учитель основ здоров’я Сподіна М.А.
Тема уроку «Умови успішного навчання»
7 клас
Мета:
Змістова лінія «Здоров’я і безпека»
Очікувані результати:
Тип уроку: засвоєння нових знань з елементами тренінгу
Обладнання: презентація, підручники аркуші паперу А4, картки с завданнями, маркери або кольорові олівці.
І. Організаційний етап.
Слово вчителя. Олександр Дюма, видатний французький письменник, коли чекав гостей на звану вечірку, у гардеробі вішав табличку з написом: «Отут, разом з одягом, залишайте свій поганий настрій». Мені б дуже хотілося, щоб і ви залишили негатив, якщо такий є, за дверима класу і налаштувалися на роботу.
( у - увага, о – організованість, в – взаємодопомога, п - праця , з – знання)
- Діти, сьогодні я вам пропоную користуватися цією формулою, щоб успішно працювати на уроці. Прочитайте її, використовуючи умовні позначення (якщо до суми уваги та організованості, що помножена на взаємодопомогу та поділена на 45 хвилин уроку додати працю у квадраті, то ми отримаємо знання)
Знайомство. Вправа «Чайки».
Слово вчителя.
У кожного з вас на партах лежать чайки. Вам потрібно на них написати яку б професію ви хотіли отримати в майбутньому та прикріпити її на дошці.
Відповіді дітей.
Що вам необхідно для того, щоб ваша мрія здійснилася.
Орієнтовні відповіді учнів.
Навчатися в школі, отримувати знання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя
Ми з вами пливемо на кораблі навчання до своєї мети. Але чи можна на цьому кораблі пливти? Чому ні? Чого на ньому не вистачає? Вітрил. Нам потрібно наповнити ці вітрила.
Для кожного учня навчання - найголовніша справа. Щоб бути освіченою людиною, почуватися впевнено в житті, оволодіти професією, потрібно вчитися. Ви, мабуть, помічаєте, що одним учням навчатися легко, вони швидко засвоюють і запам’ятовують іншим, навпаки - важко. Вони більше часу витрачають на засвоєння матеріалу.
Що потрібно для того щоб успішно навчатися?Чи можна навчитися навчатися? Сьогодні ми з вами спробуємо з’ясувати.
Тема нашого уроку «Умови успішного навчання». Підчас нашої подорожі ми будемо заповнювати бортовий журнал. Вам потрібно його підписати і пам’ятати підчас оцінювання ви можете поставити в кожний стовпчик по три бали та додаткові бали отримати від мене за працю на уроці.
Вправа «Мозкова атака» «Від яких факторів залежить успішність навчання»
Орієнтовні відповіді дітей.
Успішність навчання залежить від багатьох факторів: наполегливості, працьовитості, бажання вчитися, організованості тощо.
Слово вчителя.
Кожна людина має певні фізичні й психічні здібності. Існують здібності, які вчені називають інтелектуальними.
Зараз нам потрібно з вами з’ясувати, що таке інтелект а також пам’ять і увага, які необхідні для розвитку інтелекту.
Ми з вами будемо працювати в групах, а для цього нам потрібно повторити правила.
Правила роботи в групах. (слайд)
Крім того вам визначити лідера групи та спікера, який буде презентувати роботу.
Вправа "Різні поняття" (робота в групах, відповіді чіпляють на корабель)
Мета: встановити значення понять "інтелект", "увага ", "пам’ять".
І група . Що таке інтелект?
ІІ група. Що таке пам’ять?
ІІІ група. Що таке увага?
Відповіді
Підсумок. Для того щоб гарно навчатися нам потрібно розвивати увагу та пам’ять.
Слово вчителя.
Усі ми краще навчаємося, коли поєднуємо притаманні нам стилі навчання з прийомами ефективного слухання, читання та запам’ятовування.
Об’єднайтеся, будь ласка, в групи за кольором якоря , який ви можете знайти на своїх стільцях.
Робота в групах. (відповіді чіпляють на корабель)
Кожній групі потрібно знайти відповідь на запитання.
І група. Ефективне слухання. Формула трьох «З»
ІІ група Навички ефективного читання і запам’ятовування «ПЗ три П»
ІІІ група «Стилі навчання»
Презентація.
Підсумок. Усі ми вчимося швидше і краще, коли поєднуємо різні властивості свого мозку, в тому числі й різні стилі навчання.
Поставити оцінку за роботу в групах.
А зараз я вам пропоную відповісти на запитання тесту.
Тест.
1.Здатність людини думати, мислити, тобто її розум, здатність до пізнання це-
а) увага
б) пам’ять
в) інтелект
2. Формула трьох «З» це-:
а) навички ефективного слухання;
б) навички ефективного читання;
в) навички ефективного відпочинку.
3.Сконцентрувати увагу, відволіктися від усього стороннього це-:
а) запам’ятовувати;
б) зрозуміти;
в) зосередитися;
4. Закріплення, збереження й подальше використання минулого досвіду це-
а) увага;
б) пам’ять;
в) інтелект;
5. Знайти відповідність:
1. Слух а) кінестетичний
2. Зір б) слуховий
3. Власні дії в) візуальний
6. Вставити слова «Переглянь!.........!Прочитай!»
Перекажи!..........!»
Перевірити на слайді
Поставити оцінку за тест в бортовий журнал.
Руханка.
Вправа «Трійка»
Слово вчителя
Вам зараз потрібно стати в коло, і ми будемо називати числа по порядку, але замість чисел які закінчуються на «три» або діляться на три потрібно казати «Увага». Хто помилився сідає на місце, а ми починаємо спочатку. Але спочатку давайте спробуємо.
Сідайте, будь ласка, на місця. Як ви вважаєте, що ми зараз розвивали? Увагу.
А чи можна розвивати пам’ять?
Так, можна. Мнемонічні прийоми – це техніки, які допомагають швидше і краще запам’ятовувати. (асоціації, навчи когось, використовував свою уяву, трансформація)
Вправи на розвиток пам’яті.
Прийом “Трансформація” дозволяє при вивченні об’єктів перетворювати їх на інші за значенням та образом, що легші для запам’ятовування. Образ яблука ми можемо трансформувати в будь – яку цифру. Будь ласка, спробуйте це зробити.
Прийом «Десять речей»
Подивитися на екран, запам’ятати те, що ви бачите?
Чого не вистачає?
3.Прийом «Оповідання» (резерв)
Подивитися на екран одну хвилину. Напишіть слова які ви побачили. А тепер перевірте себе.
А зараз знову подивилися і спробували скласти оповідання для того щоб запам’ятати їх.
У вас є три хвилини, щоб написати оповідання з цими словами.
Поставити оцінки в бортовий журнал. Підрахувати та виставити загальні бали. (Зібрати бортові журнали)
ІІІ. Заключний етап.
Уміти вчитися — значить уміти ставити перед собою цілі, шукати шляхи їх досягнення, контролювати свої дії, щоразу звертаючи увагу на їхні наслідки. Треба вміти давати оцінку отриманим результатам, робити висновок щодо того досягнута мета чи ні. Якщо ні, то треба дати відповіді на запитання «чому?», «що завадило її досягнути?».
Вправа «Рюкзак»
Зараз нам з вами потрібно визначити, які необхідні умови для успішного навчання. Для цього кожен з вас напише те що вважає необхідним для успішного навчання і необхідно нам для подорожі на нашому кораблі. Це ми візьмемо з собою в наш рюкзак. А те що заважає нам навчатися ми напишемо на іншому аркуші і викинемо в кошик для сміття та залишимо на берегу.
Підсумок. (слайд)
Як навчати самого себе?
1. Поставити мету.
2. Визначити проміжні цілі для досягнення мети.
3. Знайти методи і способи досягнення цілей. Виконати необхідні дії.
4. Контролювати правильність виконання дій. Якщо вони є неправильними — виправляти помилки, шукати інші шляхи досягнення цілей.
5. Дати оцінку отриманим результатам. Зробити висновок, чи досягнута мета.
Давайте подивимося на наш корабель. Вам він подобається? Як вам здається ті знання , які ви отримали на уроці допоможуть вам при навчанні.
Домашнє завдання
Для всього класу прочитати §16
Різнорівневе:
Творчий рівень: використовуючи Інтернет-ресурси підготувати вправи для покращення пам’яті та уваги
Конструктивний рівень: використовуючи підручник та знання отримані на уроці скласти сходинки до мрії
Репродуктивний рівень: повторити поняття «пам'ять, увага, інтелект » та їх покращення
Рефлексія
Бортовий журнал_________________________
Робота в групах |
Тести |
«Практичні вправи» |
Додаткові бали |
Всього |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|