Умовні знаки передачі інформації. Макетування сучасних інформаційних пристроїв ( мобільного телефону)

Про матеріал
Мета: ознайомити із засобами передачі інформації; розповісти про інформаційні пристрої; навчити виготовляти макет мобільного телефону. Вдосконалювати вміння і навички роботи з папером, картоном, ножицями. Розвивати уявлення, мислення. Виховувати самостійність, охайність, працьовитість.
Перегляд файлу

Тема: Умовні знаки передачі інформації. Макетування сучасних інформаційних пристроїв ( мобільного телефону)

Мета:  ознайомити із засобами передачі інформації; розповісти про інформаційні пристрої; навчити виготовляти макет мобільного телефону. Вдосконалювати вміння і навички роботи з папером, картоном, ножицями. Розвивати уявлення, мислення. Виховувати самостійність, охайність, працьовитість.

 Обладнання: кольоровий папір, картон, ножиці, лінійка, простий олівець; макет мобільного телефону, різні види телефонів (малюнки), мобільні телефони.

                                   ХІД   УРОКУ

            І. Організаційний момент

 Подорож до країни Дітландії, до міста Майстрів.

 - Дорогі мої діти! Сьогодні я пропоную вам здійснити подорож у веселу країну Дітландію, де вас чекають нові друзі та захоплюючі пригоди, інтересні ігри, повідомлення, завдання.  А супроводжувати вас буде наш друг гномик зі своєю чарівною квіткою-семицвіткою.

  Ось і в країні майстрів. Зустрічає нас Вмійко (цю роль виконує учень)

 Вмійко:

            У  моїй столярні  ,

             інструменти гарні :

             і обценьки, і пила,

             ще й сокира немала.

             Молоток, рубанок, 

             долото, фуганок.

  2. Перевірка готовності до роботи. Упорядкування робочих місць.

                          ІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Діти, Вмійко хоче знати:

 Що значить «людина - знакові системи»?

 Які професії відносяться до групи «людина – знакові системи»?

(бухгалтер, оператор, телефоніст, касир, економіст, банкір, працівник ДАІ, водій, інженер-конструктор, музикант та багато інших)

 Люди цих професій працюють із різними інформаційними знаками: буквами, цифрами, нотами, символами, схемами, грошима, дорожніми знаками тощо.

 Хто із ваших батьків працює в цій сфері?

                   III. Новий матеріал.

 1. Оголошення  теми та  мети уроку.

 Сьогодні жителі країни Майстрів ознайомлять вас із засобами передачі інформації. Разом з ними ми з’ясуємо, як інформація допомагає у нашому житті і спробуємо зробити власний засіб зв’язку.

2. Вступна бесіда.

 Всім відомо, що сучасне розвинене суспільство не можна уявити без засобів зв’язку. Які засоби зв’язку ви знаєте? (Відповіді дітей)

 3. Загадки (завдання Вмійка).

- Відгадайте, за допомогою яких пристроїв ми отримуємо інформацію.

                              Робота в парах.

 Балакучий в хаті гість,

Хоч не п’є він не їсть,

Розважає без упину

І показує новини.  (Телевізор)

 

 Дерево та дріт –

А кричить на весь світ.  (Телеграф)

 

 Скринька, вертушка,

Шнур і довге вушко. (Телефон)

 

 У кімнаті, у куточку,

Біля ліжка на стіні,

Сіра скринька на шнурочку

Все розказує мені.  (Радіо)

 

 Крила в птаха не з пір’ін,

А з паперу і з новин.

Він щодня на диво-крилах

Їх розносить по квартирах.  (Газета)

 

 В нім знання з усього світу,

Мишка може їх розкрити.  (Комп’ютер)

 

    8.  Крутила пальцем

чудне кружальце.

Крутила легенько -

чули далеченько.          (Телефон)

                       IV . Фізкультхвилинка.

Руки в сторони та вгору —

 На носочки піднялись.

 Підніми голівку вгору —

 Й на долоньки подивись.

 Присідати ми почнемо,

 Добре ноги розімнемо.

 Раз — присіли, руки прямо.

 Встали — знову все так само.

 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.

 Вліво-вправо повернулись

 І сусіду усміхнулись.

              V. Розповідь про телефон.

 Одним із засобів зв’язку, ви знаєте, є телефонний зв’язок.

 Діти, чи хочете ви дізнатися, як до нас прийшов телефон?

 - Слово телефон утворилось від скорочення терміну «телефонний апарат»

  В перекладі з грецької мови означає:

                                                  теле – далеко,

                                                  фон – голос.

 - Отже, телефон – це пристрій для передавання й прийому звуку на відстані за допомогою електричних сигналів.  (Тлумачний словник).

 - Телефон винайшов американський вчений Александр Белл в 1876 році. У його конструкції звукові коливання примушували вібрувати тоненьку сталеву пластинку-мембрану , а та перетворювала механічні коливання в електричні. А 1877 році в місті Нью-Хейвені  була побудована перша телефонна станція. Цікаво, що перші  телефонні станції  були ручними: телефоністка вручну з єднувала абонентів телефонної станції.

 - Новий пристрїй зв язку, що не потребував кодування і запису сигналів, швидко ввійшов в побут і розповсюдився по всьому світу. На початку 20 століття телефонні станції існували в усіх великих містах Європи, Америки і Росії.

 - Техніка зв’язку розвивалася, вдосконалювалася. Згодом з’явилися автоматичні телефонні станції, які давали абонентові можливість самому встановлювати зв’язок, не використовуючи роботу телефоністок. Така станція була вперше побудована в місті Огаста (США).

 - Телефон був удосконалений великим винахідником Томасом Едісоном.

 -  Пізніше з’явилися міжміські й навіть міждержавні телефонні станції. Але вони мали один важливий недолік – усі станції були з’єднані між собою кабельними лініями і зателефонувати іншому абонентові можна було тільки зі стаціонарного телефону.

 - Цього недоліку не має мобільний телефон. Мобільний телефон, звичний сьогодні для мільйонів людей і усьому світі, має коротку, але стрімку історію розвитку. Ідея створення мобільних телефонів належить групі американських інженерів. Перший мобільний апарат був призначений для автомобіля. Він був створений в 1947 році. Він був досить важкий, бо важив 40кг.

 - 6 березня 1983 року було випущено перший у світі комерційний портативний сотовий телефон. Телефон важив 794 грами. Перший мобільний телефон випустила компанія Моторола (Америка).

Сьогодні мобільним телефоном можна користуватися практично в кожній країні світу і передавати голосові і текстові повідомлення в любе місце Землі.

 VІ. Демонстрація та аналіз макета  мобільного телефону.

  Інструктаж із техніки безпеки.

-  Як працювати ножицями?

-  Яких правил необхідно дотримуватися?

 Правила користування ножицями:

  Користуйся лише ножицями із заокругленими кінцями.

 Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

 Не працюй тупими ножицями, а також ножицями із слабкими кріпленнями.

 У процесі різання уважно стеж за розміткою.

 Не розмахуй ножицями.

 Не залишай ножиці після роботи розкритими.

 Інструктаж вчителя щодо послідовності виготовлення макета мобільного телефону (Див. с.28 альбому, видавництво «Ранок», Харків, 2008 рік)

 -- Виготовляється макет із картону та кольорового паперу.

--  На аркуші картону за кресленням розмічують розгортку, вирізують її і роблять надрізи, подані на кресленні.

--  Із кольорового паперу розмічують екран (дисплей) телефону.

--  Клавіатуру вирізують з альбому. Наклеюють їх у визначених місцях.

 -- Після цього тупим кінцем ножиць продавлюють лінії згину заготовки,

Згинають і склеюють. Макет телефону готовий.

             VІІ. Практична робота учнів.

 Учитель допомагає учням за необхідності, стежить за правильним виконанням завдання, контролює дотримання правил роботи з ножицями.

       VIII. Виставка та оцінювання робіт.

 1. Аналіз робіт.

2. Оцінювання.

       IХ. Підсумок уроку.

 Бесіда.

 - Чи сподобалась вам подорож до міста Майстрів?

 - Що саме сподобалось?

 - Який недолік мав тогочасний телефонний зв’язок?

 - Коли вперше було зібрано мобільний телефон?

docx
Додано
4 листопада 2019
Переглядів
981
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку