Тема. Об’ємні вироби з паперу. Виготовлення ялинкових прикрас. Новорічна гірлянд
Очікувані результати: ознайомити учнів із процесом виготовлення новорічної гірлянди; удосконалити навички роботи з папером; розвивати конструктивні здібності, фантазію; формувати навички співпраці; виховувати охайність.
Обладнання: демонстраційний матеріал — зразок новорічної гірлянди, для індивідуального користування — кольоровий папір; ножиці, клей
Хід уроку
Вступна частина
І. Організація класу
Сьогодні у нас незвичайний урок
У казку сьогодні ми зробимо крок
Із казкою ми зустрічались не раз
І знову вона завітає до нас.
ІІ . Актуалізація опорних знань учнів
— Ви зараз відгадаєте загадки і згадаєте, яке свято наближається.
1) Зірка ніжна, сніжно-біла
На рукав мені злетіла.
Поки ніс її сюди
Стала краплею води. (Сніжинка)
2) Хто малюнок на вікні
Уночі зробив мені? (Мороз)
3) На дворі — мороз і сніг,
А ніжкам дуже тепло в них! (Валянки)
4) Стало біло навкруги —
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Воду сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались? Я — … (зима).
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку
— Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як святкують Новий рік у різних країнах. Навчимося виготовляти новорічну гірлянду.
Основна частина
ІV. Мотивація навчальної діяльності
— Яке ж свято наближається?
Сьогодні ми дізнаємось, як святкують Новий рік.
У японії у Новорічну ніч дзвонять дзвони. Вони відстукують тільки 108 разів.
У цей час всі діти зайняті малюванням. Кожен малює те, що хотів би отримати у подарунок. Цей малюнок необхідно покласти під подушку, а потім заснути. Потрібно встигнути і зробити це якраз на 108-й удар.
— Подивіться, наступна країна — Німеччина.
Перед Новим роком там можна зустріти на вулицях Сажотруса. Велике щастя — доторкнутися до нього та забруднитися сажею! До свята роблять монети, на яких зображена дитина, яка сидить на свині. Німці вважають, що свиня — це символ благополуччя. У нас теж з’явилося порося. (На дошці — малюнок голови поросяти без п’ятачка. Дитині зав’язують очі, а вона повинна прикріпити п’ятачок.)
— Ну, а тепер ми повертаємось до нашої країни — рідної України.
Чим відрізняється святкування Нового року в Україні від інших країн?(Учні називають: приходять на свято Дід Мороз та Снігуронька; подарунки діти знаходять під ялинкою у Новорічну ніч.)
— Однією з новорічних традицій є прикрашання ялинки. Ялинка вважається священним деревом саме на ній у лісі під Новий рік люди розвішували подарунки для духів, щоб зробити їх добрішими. На зелені гілочки підвішували яблука, яйця, горіхи.Згодом почали прикрашати ялинку в оселі. На ній розвішували різні іграшки та гірлянди.
V. Вивчення нового матеріалу
— Подивіться на новорічну прикрасу-гірлянду.
— Із чого вона складається?
— Чим прикрашена гірлянда?
— З якого паперу можна виготовити гірлянду?
1. Послідовність виготовлення
Виготовлення новорічної гірлянди проводиться у такій послідовності.
1. Візьміть кольоровий папір
2. Вирізуємо смужки з паперу довжиною 1,5см
3. Беремо смужки і склеюємо їх,за допомогою клею
2.Закріплення вивченого
3.Повторення правил безпеки
1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
3. Не працюй тупими ножицями а також ножицями зі слабким кріпленням.
4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
5.Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.
6. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.
Фізкультхвилинка
Зліпим бабу снігову:
Білий сніг, пухнастий сніг
Прилипає нам до ніг. (2 р.)
Зліпим бабу снігову:
Розмалюєм, як живу! (2 р.)
А замерзнуть рученята —
Будем снігом розтирати. (2 р.)
VІ . Самостійна робота учнів.
Учні приступають до роботи. Я проводжу індивідуальну роботу по мірі необхідності.
Заключна частина
VІІ .Рефлексія. Підсумок уроку
Куточок настрою
Прибирання робочих місць