УМР. Контрольний докладний переказ

Про матеріал
Презентація містить матеріал щодо підготовки учнів до написання контрольного докладного переказу тексту публіцистичного стилю із творчим завданням
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням

Номер слайду 2

Вступна бесіда Який вид роботи називають переказом? Назвіть види переказів. ( Переказ – вид роботи з розвитку мовлення,що передбачає відтворення змісту сприйнятого на слух або прочитаного тексту. Перекази бувають навчальні, контрольні, усні, письмові, докладні, стислі, вибіркові, творчі). Чим докладний переказ тексту відрізняється від стислого? Що треба пам’ятати при роботі з текстом? (Усі компоненти – зміст, структура, мовне оформлення – тісно пов’язані й залежать від мети тексту, комунікативного завдання). За якими ознаками визначають стилі мовлення? (Сфера використання, основне призначення, жанри, основні ознаки, мовні ознаки). За визначеними ознаками назвіть особливості публіцистичного стилю мовлення.

Номер слайду 3

Особливості публіцистичного стилю. Основні ознаки:-доступність мови й формулювань (орієнтація на широкий загал),-поєднання логічності доводів і полемічності викладу,-поєднання точних найменувань, дат, подій, місцевості, учасників, виклад наукових положень і фактів з емоційно-експресивною образністю,-наявність низки яскравих засобів позитивного чи негативного авторського тлумачення, яке має здебільшого тенденційну ознаку,-наявність художніх засобів (епітетів, порівнянь, метафор, гіпербол). Основні мовні засоби:-синтез складників наукового, офіційно-ділового, художнього й розмовного стилів,-насичення лексики суспільно-політичними й соціально-економічними термінами, закликами, гаслами,-використання багатозначної образної лексики, емоційно-оцінних слів, експресивних сталих словосполук-уживання в переносному значенні наукових, спортивних, музичних, військових та інших термінів,-використання чужомовних суфіксів -іст (-ист), -атор, -ація тощо, префіксів псевдо-, нео-, супер-, інтер- тощо,-різні типи питальних, окличних та спонукальних речень, зворотний порядок слів, складні речення ускладненого типу з повторюваними сполучниками та інше,-влучні афористичні, інтригуючі заголовки.

Номер слайду 4

Назва твору: Запорука щасливого майбутнього. ОБОВ’ЯЗКОВЕ творче завдання : «Висловіть власну думку щодо цінності здоров’я»Бесіда над змістом прослуханого• Визначте основну думку, тип і стиль мовлення прослуханого тексту?• Які народні прислів’я про здоров’я згадано.?• Чому в молодості люди не завжди піклуються про здоров’я.• Які аргументи щодо піклування про здоров’я наведено в тексті?• Як ви розумієте вислів «Найбільша цінність – це здоров’я»?

Номер слайду 5

Інструкція щодо виконання роботи:1. Прослухати текст. Зробити запис у вигляді тез словосполучень, речень.2. Скласти складний план.3. Написати докладний переказ тексту. ОФОРМЛЕННЯ: Двадцять п’яте січня. Запорука щасливого майбутнього. План1. 2. 2.1 2.2 2.3 3. 4. Творче завдання (обов’язково)І сам переказ + творче завдання

pptx
До підручника
Українська мова (академічний рівень) 10 клас (Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б.)
Додано
24 січня 2023
Переглядів
982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку