Уніфікована схема урочної діяльності з фізичної культури з впровадження компетентнісно-орієнтованих рухових завдань.
Частини уроку |
Рухове завдання |
Тривалість, хв |
Організаційно- методичні особливості |
І |
Вступна-адаптаційна 3-5 хв |
||
1.1 |
«Паперовий носій» |
2-3 хв |
Учні об’єднані в дві шеренги. За кожним учнем на підлозі лежить папір формату А4.Вчитель веде брифінг про правила безпеки на уроці і пропонує командам написати впродовж хвилини 3-4 правила (що можна робити в залі під час уроку 1 команда), що не можна (2 команда). Лідер кожної команди записує відповіді,решта учасників показує другій команді правило в русі. Учасники відгадують ,яке саме правило. І навпаки. |
1.2 |
«Біологічні години» |
1-2 хв |
Учням пропонується закрити очі, і впродовж 30 секунд рухатися на місці. Вимога: треба зупинитися ближче до фактичної позначці 30 сек. (рухатися повільно, любим способом) |
ІІ |
Підготовча-пошукова 14-17 хв |
||
2.1 |
Ігровий стретчинг синхрогімнастика «Ключ» Хасая Алієва |
|
«Хльоскання руками по спині»( махи руками по спині. Ритмічні махи руками, так, якби ми обнімали себе на морозі, щоб зігрітися. На рахунок «раз» - рух наперехрест, одночасно торкніться кожною рукою протилежного плеча; на «два» - відведіть руки назад і в сторони. "Вис – назад» (Незручний напружений вигин спини назад. Трохи зігнути ноги в колінах та незручно вигнути спину, подавши плечі назад. Голову не закидати назад, руки покласти на живіт. Розслабити шию, ритмічно рухати головою на право-ліво "Вис вперед» (Розслаблено нахилитись вперед, «кинути» руки вниз, видихнути повітря, так постояти, відпочити, розслабити хребет, поперек. Відпустити спину, вільно «впустити» тулоб і плечі вниз, торкнутись руками підлоги.) |
2.2 |
Сенсомоторне тренування «Фізкультурний диктант».
|
|
Вчитель пропонує дітям утворити зі свого папера м'яч. Учасники розташовані в парах на відстані. Учасники виконують ту вправу, хто перший з пари запропонував. Вчитель промовляє умову виконання вправи: * м'яч не літає, не падає, не котиться, ви переміщуєтесь; * м'яч літає, не падає, не котиться, ви переміщуєтесь; * м'яч літає, падає, котиться, ви переміщуєтесь. Додати «фішки» чи «конуси». Учні тримають одну фішку, один м'яч. * м'ячі літають одночасно, попадають в ціль: перевернута фішка (різними способами). |
ІІІ |
Основна-тренувальна 41-17 хв |
||
3.1 |
Кардіо-тренування |
Завдання із серії «Спільний проект» |
Колове тренування |
Завдання із серії «Інтерактивне коло» |
Підібрати вправи і з’єднати їх між собою, але кожного наступного уроку змінюється фізична якість.
|
||
ІV |
Заключна-мотиваційна 3-5 хв |
||
4.1 |
Корекція+реабілітація «Склади фігуру»
|
|
Учні об’єднанні в 2-4 групи за інтересами. Один із учнів однієї команди показує малюнок з геометричною фігурою, інші команди за допомогою мотузки або скакалки повинні викласти цю фігуру на підлозі, а потім об’єднавшись виконати самотужки і навпаки. Найкращою командою буде та, що справиться швидше за всіх. |
4.2 |
Оргомомент «Зворотній зв`язок” |
|
Діти розташовані в колі. Вчитель проводить дибрифінг «чи було цікаво на уроці»?, «Що корисного було на уроці»?, «Які рухові завдання можна придумати із запропонованим інвентарем»? тощо. |