УНІВЕРСАЛЬНІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ІГРИ ХХІ СТ. НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ.

Про матеріал

Ігровая діяльність -це особлива сфера людської активності, в якій особистість не переслідує ніяких інших цілей, крім отримання задоволення, задоволення від прояву фізичних і духовних сил. Природа створила дитячі ігри для всебічної підготовки до життя. Тому вони мають генетичний зв'язок з усіма видами діяльності людини і виступають як специфічно дитяча форма і пізнання, і праці, і спілкування, і мистецтва, і спорту. Звідси і назви ігор: пізнавальні, інтелектуальні, будівельні, гра-праця, гра-спілкування, музичні ігри, художні, ігри-драматизації, рухливі, спортивні

Перегляд файлу

 

 

 

УНІВЕРСАЛЬНІ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНІ ІГРИ ХХІ СТ.

 НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ.

      Ігровая діяльність -це особлива сфера людської активності, в якій особистість не переслідує ніяких інших цілей, крім отримання задоволення, задоволення від прояву фізичних і духовних сил. Природа створила дитячі ігри для всебічної підготовки до життя. Тому вони мають генетичний зв'язок з усіма видами діяльності людини і виступають як специфічно дитяча форма і пізнання, і праці, і спілкування, і мистецтва, і спорту. Звідси і назви ігор: пізнавальні, інтелектуальні, будівельні, гра-праця, гра-спілкування, музичні ігри, художні, ігри-драматизації, рухливі, спортивні.

     Час інформаційних технологій і стрімкого розвитку науки і техніки людині доводиться постійно вчитися і переучуватися. Тому школа повинна сформувати в учнів уміння вчитися. Досягнення цієї мети можливо за рахунок формування системи універсальних навчальних дій. Гра - могутній засіб соціалізації дитини, залучення його до норм і цінностей суспільства. Саме в грі розвивається емпатія і рефлексія. Гра для дітей - джерело нових емоцій, можливість в неформальній обстановці показати перед однокласниками вміння мислити, можливість розвитку вміння застосувати наявні знання в нових ситуаціях, отримати нову інформацію. Для педагога гра - теж можливість отримати нові знання, особливо якщо гра ця авторська. Це і джерело радості, і задоволення результатами своєї праці, можливість відкриття нового в своїх учнях. [2]

      Навчальна гра передбачає ігрове моделювання подій та явищ,що вивчають,має чітко поставлену мету й відповідний результат.Вона полегшує засвоєння матеріалу, дає можливість повторити вивчене, чітко організувати підготовку, проведення й підбиття підсумків, поставити пізнавальні й проблемні питання у процесі гри, залучити всіх учнів класу.

Елементи гри застосовують на початку майже кожного уроку (актуалізація знань), у середині (осмислення матеріалу), або в кінці ( закріплення).

Під час гри навчальна мета постає перед учнями у формі ігрового завдання: розгадати кросворд, показати, що ти найрозумніший, знайти помилки в тексті тощо.

       Використання на уроці елементів гри сприяє підвищенню пізнавального інтересу, розвитку пам’яті, мислення, уваги, фантазії, уяви, творчих здібностей, використанню знань, умінь і навичок на практиці, розвитку самостійності, активізації пасивних учнів, що сприяє покращенню результатів[1].

      На практиці використання ігор комбінують із традиційними формами організації навчання. Зазвичайскладний для розуміння матеріал викладають традиційними методами, а менш складний, який учні можуть опанувати самостійно, вивчають у формі гри. Як правило, закріплення, узагальнення та перевірку знань часто проводять за ігровими технологіями. Саме на таких уроках учні не автоматично сприймають навчальний матеріал, а напружено працюють, виявляючи активну участь у процесі. І саме цього можна досягти тільки з допомогою інтерактивного навчання., зокрема пізнавальної гри на уроці.

      Інтелектуальні ігри застосовуються в освіті з дев'ятнадцятого століття, коли Марія Монтессорі розробила свою новаторську систему навчання і досягла високих результатів. З того часу ігрові технології, де інтелектуальні представляють окрему групу, набули неабиякої популярності в сучасній школі. Позакласні заходи по типу телепередач «Що? Де? Коли? »,« Брейн-ринг »,« Розумники і розумниці »міцно зайняли своє гідне місце у позаурочній, дозвільної, виховної роботи зі школярами різного віку. Як правило, ці заходи вимагають певної підготовки: технічного оснащення, глядачів-уболівальників, залучення журі. Тому проходять порівняно не часто і в них беруть активну участь обдаровані «відмінники». А як же бути з іншими? Особливо, беручи до уваги вимога федеральних державних освітніх стандартів про створення умов для розвитку інтелектуальної та комунікативної компетенції у всіх учнів? У цьому випадку на допомогу педагогам приходять інтелектуальні ігри, як одна з педагогічних технологій, застосовуваних учителем на уроці.  

      Інтелектуальні ігри - це прийом організації педагогічного процесу, що має чітко поставлену мету навчання і відповідні їй педагогічні результати. Це прекрасна можливість закріпити вивчений матеріал, удосконалити пізнавальні універсальні навчальні дії. Ігри та вікторини для школярів найкраще проводити на етапі закріплення вивченого матеріалу, хоча в залежності від різновидів, їх також можна вводити на етапах вивчення матеріалу, як елемент закріплення певного блоку знань. Інтелектуальні ігри також вельми доречно проводити в кінці вивченої теми, чверті або триместру.[3]

Оскільки застосування ігрових методик безпосередньо залежить від вікових особливостей дітей, в матеріалі наголошено на застосування інтелектуальних ігор на уроках з предмету «Біологія» в середніх і старших класах.

Література

1.Баранова О. І. Інтелектуальні ігри. [Електронний ресурс] / – Олена Іванівна Баранова - Режим доступу: sar-ped-ob.ru/sites/default/files/nashi_avtori/052015/bar

2. Застосування екологічних та біологічних ігор на уроках біології  [Електронний ресурс] – Режим доступу:http://www.pedahohikam.net/nervs-394-3.html

3. Ігри на уроках  біології [ Електронний ресурс] – Режим доступу:https://urok-ua.com/igri-na-urokah-biologiyi-6-klas/

 

 

Дидактична гра «Кросворд»

до теми «Чинники середовища» (7 клас)

Необхідно скласти кросворд з даними словами:

– Екологія;

– Екологічні фактори;

– Біотичні фактори;

– Антропічний фактор;

– Життєва форма;

– Рослинне угрупування;

– Флора;

– Рослинність.

 

Дидактична гра «Визначеність»

до теми «Бактерії» (6клас)

Учням роздаються картки з завданнями різного рівня знань – учні самостійно мають оцінити

свій рівень знань і вибрати завдання в відповідності із своїми можливостями.

І рівень

Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»):

1. Бактерії можуть стати причиною хвороби людини.

2. Бактерії можна побачити неозброєним оком.

3. Хвороботворних бактерій під час дезінфекції знищуються.

4. Бактерій не буває в продуктах харчування.

5. За допомогою бактерій виготовляють деякі продукти харчування.

6. Бактеріальна клітина ззовні вкрита клітинною стінкою.

ІІ рівень

Допишіть речення:

1. Бактерії на планеті поширені _______________.

2. Найпоширеніша форма бактеріальної клітини – це ____________.

3. Гниття плодів – результат масового розвитку в них ________ бактерій.

4. Ззовні клітина бактерії виробляє за сприятливих умов ___________.

5. Речовини, здатні протидіяти хвороботворним бактеріям, називають __________.

6. У травній системі людини живе мікроскопічна кишкова паличка, яка належить до

царства ___________.

7. Муреїн – це речовина, яка входить до складу ____________ бактеріальних клітин.

8. Бактерії розмножуються способом: ____________.

9. Які бактерії корисні для людини?

10. Бактерії, які живляться органічними рештками, належать до групи ________.

11. До яких наслідків призводить потрапляння в організм людини хвороботворних бактерій?

12. Для своєї життєдіяльності потребують сонячного світла бактерії __.

 

Дидактична гра «Бліц-турнір»

до розділу «покритонасінні» (6 клас)

За 1 хв треба дати якомога більше відповідей.

1. Рослини, які квітнуть хоча б один раз у своєму житті. (Квіткові.)

2. Який учений відкрив явище подвійного запліднення у покритонасінних рослин?

(С.Навашин.)

3. Як називається чоловічий гаметофіт? (Пилкове зерно.)

4. Зі скількох клітин складається чоловічий гаметофіт? (Двох.)

5. Де розвивається чоловічий гаметофіт? (На пиляку.)

6. Запас поживних речовин квіткових рослин. (Ендосперм.)

7. Зачатковий пагін у квіткових рослин. (Брунька.)

8. Місце пагона, у якому листки прикріплюються до стебла. (Вузол.)

9. Яка частина квітки складається з тичинкової нитки та пиляка? (Тичинка.)

10. Рослини яких родин мають плоди коробочку та ягоду? (Пасльонові й Лілійні.)

11. Ученого, якого вважають засновником систематики. (К. Лінней.)

12. Рослини яких родин, а особливо їх насіння, багаті на білок? (Бобові.)

13. До якої родини належать помідори та картопля? (Пасльонові.)

14. Скільки пелюсток має квітка родини Розові? (П’ять)

Література

1.Творча майстерня вчителя[ Електронний ресурс] – Режим доступу: http://dorobok.edu.vn.ua/

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Сербін Інна
Додано
1 травня 2018
Переглядів
1401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку