Управління тракторами. Tестовий контроль.

Про матеріал
В останні десятиріччя тестова модульно-рейтингова система оцінки досягнень здобувач освіти стала частиною нових технологій навчання, вона знаходить все більше прибічників у навчальних закладах України, що підтверджується численними публікаціями. Ця система значною мірою відповідає новим соціально-правовим умовам, які мають переваги проти традиційних форм перевірки знань.
Перегляд файлу

Управління тракторами тестовий контроль

ВСТУП

 

В останні десятиріччя тестова модульно-рейтингова система оцінки досягнень здобувач освіти стала частиною нових технологій навчання, вона знаходить все більше прибічників у навчальних закладах України, що підтверджується численними публікаціями. Ця система значною мірою відповідає новим соціально-правовим умовам, які мають переваги проти традиційних форм перевірки знань.

. Контроль у навчальному процесі вищих навчальних закладів є необхідним елементом, який має багато способів оцінювання. Найбільш поширеними й досі залишаються спостереження, усна перевірка знань (опитування), письмова перевірка знань (письмові роботи), співбесіди у вигляді інтерв’ю. Екзамен – складний процес підбиття підсумків пізнавальної діяльності здобувач освіти. Тому нині у вищих закладах освіти при діагностиці освітньо-професійної підготовки здобувач освіти все частіше застосовується тестовий контроль знань, використання якого є ефективним методом виявлення рівня знань, умінь і набуття компетентностей здобувач освіти.

Тестовий контроль як засіб оптимізації навчального процесу одержав у вузах широке розповсюдження. Якщо раніше тестова форма контролю була предметом дискусії, то на сьогоднішній день доцільність використання тестів визнана у психології, педагогіці, методиці. Що таке тести? За визначенням Є.А. Михаличова, «тести є одним з видів навчальних завдань, які використовуються для контролю і діагностики знань» .

 

 

 

 

 

Розділ 1.Теоретична частина.

 

Майстер виробничого навчання під час проведення практичних занять повинен знати як правильно підбирати тести і як слід їх складати. Адже не кожен набір запитань з варіантами відповідей на них можна назвати тестом, бо тестовий контроль має бути:

-індивідуальним, що передбачає перевірку, оцінку, облік і корекцію власних результатів навчання кожного здобувач освіти;

-систематичним, регулярним, що передбачає контроль просування кожного здобувач освітиу навчанні (за тему, семестр, рік);

-об’єктивним, що передбачає виключення суб’єктивних, помилкових суджень і висновків викладача, які ґрунтуються на недостатньому вивченні здобувач освітиабо упередженому ставленні до них та пом’якшення впливу соціальних, особистісних та емоційних факторів, які супроводжують процес оцінювання;

-прозорим – здобувач освіти повинні розуміти, чому їх відповідь оцінено саме такою кількістю балів;

-валідним, що передбачає відповідність пропонованих тестових завдань тому, що передбачається перевіряти;

-всебічним (охоплювати всі розділи програми), що передбачає контроль знань теоретичних положень, предметних та загальних умінь та компетентностей, інтелектуального й загально-психічного розвитку здобувач освіти, виявлення їхніх нахилів і здібностей;

-диференційованим, що передбачає врахування як рівнів засвоєння програмового матеріалу, так і індивідуальних особливостей здобувач освіти;

-надійним, тобто отримані результати тестового контролю повинні корелювати з результатами повторних вимірювань;

-точним, тобто мати мінімальну похибку у вимірюванні даним тестом;

-якісним, який має бути спрямований як на оволодіння предметними знаннями і вміннями, так і на перевірку розвитку загальнопредметних вмінь (аналізувати, міркувати, робити логічні висновки);

-взаємоповязаним між собою (послідовність у термінології);

-різноманітним за формами проведення, що створює умови для реалізації всіх функцій контролю та сприяє підвищенню інтересу здобувач освіти до його проведення;

-форма тесту повинна бути уніфікованою, звичною, зручною;

-послідовність тестових завдань повинна визначатись за принципом «від простого до складного».

Крім того, науковці, які вивчають питання тестування в освіті (В.С. Аванесов, І.Є. Булах, А.Н. Майоров ) висувають ряд вимог і до побудови самого тесту. Точність тесту визначає мінімальну або систематичну похибку, з якою можна провести вимірювання даним тестом. І.Є. Булах наводить науково обґрунтований зв’язок між довжиною тесту і точністю вимірювання [4, с. 48].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 2. Практична частина.

 

         Тестовий контроль знань дає змогу перевірити знання  і компетентності, необхідниі для застосування їх з курсу спеціальних дисциплін, які вивчаються для набуття спеціальності «Агроінженерія».

Для успішного виконання тестових завдань здобувач освіти повинен знати:

  •           Основи розрахунків раціонального комплектування і використання МТА;
  •           Передову технологію виконання механізованих робіт;
  •           Шляхи зменшення енерговитрат на одиницю роботи;
  •           Основи оптимального планування і управління МТП;

Володіти компетентностями:

  •           Виконувати розрахунки з раціонального комплектування і використання МТА;
  •           Впроваджувати у виробництво передову технологію механізованих робіт;
  •           Розробляти і здійснювати заходи з скорочення енерговитрат на одиницю роботи;
  •           Виконувати розрахунки з планування оптимального складу МТП.

        Комплект тестових завдань  складається із завдань рівнозначної складності, розв’язання яких потребує уміння застосовувати знання

програмного матеріалу з дисципліни. Кожен варіант завдання містить питання які вимагають від здобувач освіти глибоких знань теоретичного матеріалу, вміння аналізувати та творчо підходити до вирішення проблемних ситуацій та розв’язувати задачі прикладного характеру.

        Структура кожного варіанту наступна: тестові завдання з однією правильною відповіддю та з перехресними відповідями; завдання, що вимагають розгорнутої відповіді: тестові завдання з кількома правильними відповідями та практичні завдання.

        Проведення тестового контролю знань  дає змогу не тільки перевірити теоретичні знання здобувач освіти після проходження ними практичного навчання, але й уміння визначати, обґрунтовувати та аналізувати виконані завдання та творчо  мислити.

Варіант 1.

1.За якою формулою знаходяться втрати потужності на буксування?

 1) Nб = Ne · ηтр · δ       +

     

2) Nб = Ne + ηтр+ δ

3) Nб = Ne · ηтр / δ

4) Nб = Ne / ηтр · δ

2.За якою формулою знаходяться втрати потужності на самопересування?

1) Nпер = Qтр · i · Vp

2) Nпер = Qтр · i · Vp  / 3,6

3) Nпер = Qтр · f · Vp  / 3,6      +

              

4) Nпер = Qтр · f · Vp

3. Яку формулу використовують для визначення питомого опору плугів?

 1) Кv = Ko· [1 + 0,006 ·  (Vp2 - Vo2)]         + 

2) Кv = Ko· [1 + П · (Vp - Vo)]

3) Кv = Ko· [1 + 0,006 · (Vp - Vo)]

4) Кv = Ko· [1 + П · (Vp + Vo)]

 

4. За якою формулою визначають коефіцієнт використання тягового зусилля трактора?

1) ηтз = Pгак / Rагр

2) ηтз = Pгак + Rагр / 3,6

3) ηтз = Rагр / Pгак         +              

4) ηтз = Pгак + Rагр / 3,6

5.Що означає літера «m» в формулі, яку застосовують для визначення вильоту маркера?

 1) Ширина стикового міжряддя      +        

2) Ширина колії трактора

3) Відстань між крайніми робочими органами

4) Ширина колії с.г. машин

6. Який трактор за своїми показниками прирівнюється до еталонного?

1) Т-150К

2) ДТ-75    +                

3) Т-150

4) МТЗ-80

7.До яких енергетичних засобів відносяться трактори?

1) стаціонарні

2) мобільні          +

3) обмежено мобільні

4) мобільні та обмежено мобільні

8. Як називається вид перевезень вантажів за межі підприємства?

1) позагосподарські перевезення   +

2) внутрішньосадибні перевезення

3) регіональні перевезення

4) світові перевезення

9.Яку з наведених сівалок використовують для посіву зернових культур?

1) ССТ-12

2) СЗ-3,6  +

3) КСМ-6

4) СУПН-8

10. Який з вказаних агрегатів начіпний?

1) МТЗ -892 + МВД -900;

2) ЮМЗ-6+ С3-3,6А+ БП -0,6;

3) МТЗ-80+ КПС-4- 02+ БЗСС- 1,0;

4)МТЗ – 892+ МТТ-3;

11. На яку відстань виконують внутрігосподарські перевезення?

1) до 20 км;

2) більше 20 км;

3) до 5 км;

 4) більше 10 км;

12. Який спосіб руху застосовують при скошуванні зернових у валки?

1)  гоновий комбінований

2)  діагональний

3)  гоновий

  4) круговий

13. Як змінюється кількість агрегатів для виконання технологічної операції із збільшенням коефіцієнта змінності ?

1) збільшується

2) зменшується

3) не змінюється

4) подвоюється

14.Як зміниться продуктивність транспортних засобів при збільшенні відстані перевезення?

1) збільшується

2) зменшується

3) не змінюється

4) в окремих випадках збільшується, а окремих – зменшується

15. Які висівні апарати перекривають у  середній зерновій сівалці агрегату Т-150+СП-11+3СЗ-3,6А для створення технологічної колії?

1) 6 і 7

2) 18 і19

3) 6, 7, 18 і 19

4) не перекривають

Варіант 2.

  1. За якою формулою знаходяться втрати потужності на подолання підйому?

1) Nпід = Qтр · i · Vp  / 3,6       +

                   

2) Nпід = Qтр · i · Vp

3) Nпід = Qтр · f · Vp  / 3,6

4) Nпер = Qтр · f · Vp

2. За якою формулою визначають робочу швидкість агрегату?

 

1) Vр = Vт  · (1+δ)

2) Vр = Vт  · (1 - δ)     +

               

3) Vр = Vт  / (1+δ)

4) Vр = Vт  / (1-δ)

3.Яку формулу використовують для визначення питомого опору сільськогосподарських машин (крім плугів)?

1) Кv = Ko· [1 + П · (Vp + Vo)]

2) Кv = Ko· [1 + 0,006 ·  (Vp2 - Vo2)]

 

3) Кv = Ko· [1 + П · (Vp - Vo)]     +      

4. В залежності від чого агрегати обладнують одним або двома маркерами?

1) Від погодних умов

2) Від виду рушіїв трактора

3) Від способу руху агрегату                  

4) Від способу обробки

5. За допомогою якої формули визначають змінну продуктивність ?

1) Wзм = 0,1Bк· Vp· τ

2) Wзм = 0,1Bp· Vp· τ

3) Wзм = 0,1Bp· Vp· Тр             +              

4) Wгод = 0,1Bк· Vp· τ· Тр

6.Назвіть коефіцієнт переведення трактора Т-150К в еталонний?

1) 1

2) 0,72

3) 1,5   +               

4) 1,65

7. Як називається МТА, в якому одна машина виконує декілька послідов­них операцій?

1) простий    +

2) складний

3) комбінований

4) комплексний

8. Як називається маршрут руху, який передбачає перевезення вантажів з одного постійного пункту в різні пункти чи навпаки?

1) радіальний   +

2) кільцевий

3) петльовий

4) змішаний

9. Для чого використовують маркер при посіві кукурудзи?

1) для дотримання глибини висіву

2) для точного дотримання ширини стикових міжрядь +

3) для дотримання норми висіву

4) для прямолінійності рух

10. Який з вказаних агрегатів тяговий?

1) МТЗ-80+ СЗ-5,4+ ЗОР – 07;

2) ЮМЗ-6АКЛ+ КС-2,1;

3) Т-150К-05+ МВД -8;

 4) Т-150К-05+ МТТ-7;

11. Якою машиною найкраще скошувати траву для заготівлі сінажу?

1) КПС-5Г;

2) КС-2,1;

3) ЖВН-6А;

  4)КРН -2,1;

12.На яку площу розраховують кількість тракторів нормативним методом?

1) 1 га

2) 10 га

3) 100 га

  4) 1000 га

13. Як змінюється кількість агрегатів для виконання технологічної операції із збільшенням кількості робочих днів ?

1) збільшується

2) зменшується

3) не змінюється

4) подвоюється

14.Чи включає підготовка поля до роботи відмітку поворотних смуг?

1) так

2) ні

3) тільки на збиральних операціях

4) тільки під час основного обробітку

15.Який спосіб руху застосовують при збиранні соняшнику на полях з великою довжиною гонів?

1) круговий

2) діагональний

3) гоновий

4) комбінований

Варіант 3.

1.Вкажіть формулу рівняння руху агрегату?

1) Рд = Ргак + Рпід + Ркоч                           +

2) Рд = 104 · Nеф · ітр· ηтр / nдв · rо

3) Ргак = Рд – (Рпід + Ркоч)

4) Ргак = 104 · Nеф · ітр· ηтр / nдв · rо – Gтр(f + і)

2. За якою формулою визначається дотична сила, яка діє на трактор?

1) Pд = 104 · Ne · ηтр  / nд· rо

2) Pд = 104 · Ne ·i· ηтр  / rо

3) Рд = 104 · Nеф · ітр· ηтр / nдв · rо      +               

4) Рд = 104 · Nеф · ітр· ηтр / nдв

3. Яку формулу використовують для визначення максимальної ширини захвату начіпного агрегата?

1) Bmax = Pгак - Rзч  / (Kv + Ri)

2) Bmax = Pгак  / (Kv + Ri)       +       

3) Bmax = Pгак  / (Kv · а + Ri)

4.Яку формулу застосовують для визначення вильоту правого маркера при водінні агрегату посередині правих напрямних коліс або гусениць?

1) lпр = А + В / 2 - m 

2) lпр = (В – А) / 2 + m                    

3) lпр = (А - В) / 2 + m

4) lпр = (А - В) / 2 - m

5. За допомогою якої формули визначають чистий робочий час?

1) Тр = Тзм : τ

 2) Тр = Тзм · τ      +          

3) Тр =  τ : Тзм

4) Тр = 0,75·Тзм

6. Назвіть коефіцієнт переведення трактора ДТ-75 в еталонний?

1) 0,72

2)  1   +          

3) 1,65

4) 1,5

7. Який з наведених МТА відноситься до тягово-привідних агрегатів?

1) МТЗ-82  + БМ-6Б   +

2) Т-150К + ЛДГ-15

3) МТЗ-80 + ПЛН-2-35

4) ЮМЗ-6 + СЗ-3,6

8. Який розрив у часі рекомендовано між внесенням і приорюванням органічних добрив?

1) одна доба

2) одна годин

3) дві–три години   +

4) не допускається

9. Який із комбайнів використовують для збирання кукурудзи на зерно?

1) КСКУ-6А “Херсонець-200”  +

2) КСК-100

3) КСС-2,6

4) КС-6Б

10. Який з вказаних агрегатів, тягово-привідний?

1МТЗ -892+ МВД -5;

2) МТЗ-80+ УПС -12;

3) ЮМЗ-6+ КРН- 4,2В;

 4) МТЗ-80+ СО-4,2;

11. Дискування стерні попередників для посіву цукрових буряків проводиться на глибину:

1) 5—6 см;

2) 2—3 см;

3) 8—10 см

4) 10-12 см

12. Коли проводять поточний контроль роботи агрегату?

1) перед початком роботи;

2) під час роботи;

3) після закінчення роботи;

  4) перед зніманням із зберігання

13.Який спосіб руху застосовують при посіві цукрових буряків?

1) човниковий

2) круговий

3) діагональний

4) комбінований

14.Як називається сукупність організаційно-господарських і технічних заходів щодо корінного поліпшення земель?

1) зрошення

2) комплексна механізація

3) меліорація

4) осушення

15.При якому способі збирання цукрових буряків частина коренів відразу відвозиться на цукровий завод, а частина перевозиться в кінець загінки?

1) потоковому

2) перевалочному

3) потоково-перевалочному

4) позмінному

 

 

 

 

ВИСНОВОК

 

    Незважаючи на усі вимоги щодо тестового контролю та недоліки, тестова перевірка має ряд переваг порівняно з традиційними формами і методами, вона природно вмонтована у сучасні педагогічні концепції, дозволяє більш раціонально використовувати зворотний зв'язок зі здобувач освітиі визначати результати засвоєння матеріалу, зосередити увагу на прогалинах у знаннях та внести відповідні корективи.

    Однак потрібно мати перевірену надійну базу тестів, поєднувати їх використання з іншими методами контролю, серед існуючих автоматичних систем тестування вибрати таку, яка б максимально запобігала б вгадуванню та зубрінню, виробити об’єктивні, чіткі критерії оцінювання, зрозумілі не тільки викладачу, а й здобувач освіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

 

1.Інноваційні педагогічні технології: теорія та практика використання у вищій школі : монографія / І. І. Доброскок, В. П. Коцур, С. О. Нікітчина [та ін.] ; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. – Переяслав-Хмельниц. : Вид-во С. В. Карпук, 2018. – 284 с.

2. Феномен інновації: освіта, суспільство, культура : монографія / В. Г. Кремень, В. В. Ільїн, С. В. Пролеєв [та ін.] ; Ін-т обдар. дитини АПН України. – К. : Пед. думка, 2008. – 471 с. 6. Лисенко М. В.

3.Інноваційна парадигма вищої освіти України за умов переходу до інформаційного суспільства : автореф. дис. … канд. філос. наук : 09.00.10 / Лисенко Микола Владиславович ; М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. техн. ун-т України «Київ. політехн. ін-т». – К., 2013. – 16 с.

4. Інновації у вищій освіті: проблеми, досвід, перспективи : монографія / П. Ю. Саух [та ін.] ; ред. П. Ю. Саух. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. –

443 с.

 

     

 

 

 

doc
Додано
7 січня
Переглядів
10
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку