Урое позакласного читання "Творчість Грицька Бойка"

Про матеріал

Розширити знання учнів про життєвий шлях Г.П.Бойка; активізувати читацькі інтереси дітей. Виховувати бажання взаємодопомоги, почуття гумору. Вчити спостерігати, аналізувати, робити висновки.

Перегляд файлу

 

Тема:Позакласне читання. Творчість Грицька Бойка

 

Мета: розширити  знання учнів про життєвий шлях Г.П.Бойка; активізувати читацькі інтереси дітей. Виховувати бажання взаємодопомоги, почуття гумору.

 

Обладнання: портрет автора, модель сонечка, книжка-казка «Слово честі», тестові завдання, картки із загадками та скоромовками, мікрофон, таблиця-шифрограма, відеоролик, тлумачні словники.

 

Хід уроку

І.Створення емоційного настрою.

На дошці модель сонечка

  • У кожного з вас на парті лежить маленький сонячний промінчик. Ми будемо разом із цих промінців складати «сонечко сподівань». Прикріплюючи промінчик, скажемо, що ми чекаємо від цього уроку.

(діти кажуть, чого вони очікують від уроку і прикріплюють на дошку свої промінці).

 

  • Я теж хочу прикріпити свій промінчик. Сподіваюся, що ви будете на уроці старанними, активними, працьовитими.

      - Подивіться, яке гарне сонечко у нас вийшло.

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів. 

- Сьогодні урок незвичайний. На ньому будуть сміх, жарти, гумор. А подарує їх нам творчість Грицька Бойка. (на дошці портрет).

 - Знаєте, Андрій провів дослідження до сьогоднішнього уроку і ми пропонуємо зараз його переглянути. (підготовлений учень до уроку зняв відео - інтерв’ю)

1.Перегляд інтерв’ю.

 

  1. У бібліотеці

         (після прослуховування виступу бібліотекаря, учні виконують тестові завдання і роблять самоперевірку, звіряючи свої відповіді з відповідями на дошці.)

              2.Бесіда з вчителем української мови та літератури

Самойленко В.С. читає вірш «Консультант» і запитує:

- А тепер дайте відповіді на мої запитання:

- Назвати жанр прослуханого твору.

- Кого називають консультантом?

- Що ж висміює автор у вірші?

               3.Зустріч з учителем історії

Боченко М.С. читає вірш «Про Маринку та Іринку» та запитує:

- Яка головна думка вірша? 

 

 2. Асоціативний кущ.

Протягом уроку на дошці заповнюється асоціативний кущ «Творчість Грицька Бойка»

- Наше сонечко зігріває землю своїми промінчиками, а творчість Грицька Пилиповича дарує нам радість різноманітністю жанрів. Тож давайте відобразимо жанри творчості Бойка. А доповнювати нашу схему будемо протягом уроку. (познайомилися із жанром і дописали схему. Назви жанрів записані на зірочках)

 

3.Конкурс декламаторів

- Кожен із вас, готуючись до уроку, читав твори цього автора. Отже, позмагаємося у читання цих творів.

(учні читають підготовлені вдома вірші. Андрій продовжує брати інтерв’ю, але тепер в однокласників)

  • Назви тему прочитаного твору?
  • Визнач жанр прочитаного.
  • Яка емоційна спрямованість вірша?
  • Що спільного між творами, які ми тільки що прослухали?

(діти кажуть, що це вірші,  підписують і прикріплюють одну зірочку.)

4.Робота зі скоромовками.

А) - Зараз ми поділимося на групи за порами року при народженні. Кожна група отримає картку,  прочитає і спробує назвати жанр.

(учні визначають, що це скоромовка)

Б) Завдання: підготуватися й проказати групою скоромовки, написані Г.Бойко.

- А тепер підпишемо ще одну зірку на нашому поетичному небі.

(записують на зірці «скоромовки»).

5.Відгадування загадок Г.Бойка

- Настав час загадок. Загадки Г.Бойка не менш цікаві, ніж вірші. Кожен із вас підготував загадку. Сподіваюсь, що відгадувати загадки вмієте. Спробуємо.

(учні по черзі загадують один одному загадки. Після чого підписують ще одну зірочку. )

6. Зірка «Пісенна»

- Олена Вікторівна (бібліотекар) розповідала, що на слова поета створено понад 400 пісень. Сьогодні ми розучимо одну з них, яка стане нам у пригоді при підготовці до Нового року.

(після цього роблять підпис ще однієї зірки)

 

7. Робота над казкою «Слово честі»

- Ми відправляємося до наступної зірки. А як вона називається, дізнаєтеся розглянувши книжечку.

(діти визначають жанр твору, вміщеного в книжечці і підписують останню зірку).

        а) вправа передбачення

- Прочитайте назву казки. Як ви вважаєте, про що буде ця казка?

- Це народна чи літературна казка? Доведіть.

            б) словникова робота

На дошці записані слова, які зустрінуться в казці. Давайте пояснимо їх значення. (робота із словниками)

Плотва

Загата

Вир

бистрина    

 

 в) Читання казки вчителем

     - Чому Тупотій усіх підвів?

- Чи справдилися ваші передбачення?

г) Технологія «Коло питань»

(діти задають  запитання вчителю на розуміння прослуханого)

д)Гра «Що тут записано»

 

Слово честі – мудре слово.

Слово дав -  обов’язково,

Скрізь дотримуй ти його.

 

(на дошці таблиця. Треба  прочитати зашифрований вислів і сказати, де його можна застосувати).

ІV. Підсумок уроку

  • Отже, давайте ще раз подивимося на наше зіркове небо, яке для нас створила талановита, цікава, різностороння людина – Грицько Пилипович Бойко.
  • Які сяють зірки творця?
  • Яка найяскравіша для вас? Чому?
  • Чи справдилися ваші сподівання?
  • А моє справдилося цілком. Дуже вдячна вам за роботу на уроці.

 

  • Оцінювання діяльності учнів 

 

 

 

 

doc
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
28 березня 2018
Переглядів
1547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку