Урок - циркова вистава "Таблиця додавання одноцифрових чисел"

Про матеріал

Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі) даного уроку:

-узагальнити знання учнів із теми «Додавання і віднімання чисел з переходом через десяток»;

-розвивати вміння швидкої лічби, реакції, пильності, математичне мовлення, логічне мислення;

-виховувати самостійність, наполегливість у досягненні поставленої мети, самоконтроль.

Перегляд файлу

УРОК – ЦИРКОВА ВИСТАВА

Тема.  Узагальнена таблиця додавання одноцифрових чисел. Закріплення додавання і віднімання з переходом через десяток.

   Задачі на дві дії.

Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):

  • узагальнити знання учнів із теми «Додавання і віднімання чисел з переходом через десяток»;
  • розвивати вміння швидкої лічби, реакції, пильності, математичне мовлення, логічне мислення;
  • виховувати самостійність, наполегливість у досягненні поставленої мети, самоконтроль.

Предметні компетентності (конкретизовано навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

  • знає склад чисел;
  • обирає числові дані, достатні для знаходження відповіді на запитання.

Середній рівень:

  • розуміє, що для відповіді на запитання задачі може бракувати числових даних.

Достатній рівень:

  • знає порядок роботи над складеною задачею;
  • обчислює числові вирази з переходом через десяток.

Високий рівень:

  • обґрунтовує усну дію задачі;
  • здійснює аналітичні міркування пошуку, розв’язання складеної задачі.

Навчально-методичні забезпечення:

Запис мелодії В.Шаїнського «Цирк», малюнки з зображенням клоуна, папуги, слоненяти, фокусника з собачкою, таблиця додавання та віднімання чисел.

 

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Звучить мелодія «Цирк».

Сьогодні нас запрошено до цирку на виставу. Перед виставою всі артисти проводять розминку. Проведемо розминку й ми.

ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Усна лічба.

1.1. Гра «Спіймай числа».

-    Які числа називаються одноцифровими ?

-    Які числа називаються двоцифровими ?

-    Коли я називатиму одноцифрове число – плесніть у долоні один раз. двоцифрове – двічі. 5,19,18,10,3,100.

-    Яке число було зайвим ? (100).

-    Хто здогадався, яке число ? (Трицифрове).Чому ?

1.2.  Гра «Мокрі числа».

Вчитель записує на дошці мокрою ганчіркою числа: 19,8,11,6,15.

Діти мають запам’ятати їх, поки вони не висохли.

  • Назвіть числа в тому порядку, як вони були записані.(19,8,11,6,15).
  • Назвіть одноцифрові числа.(8,6,).
  • Назвіть двоцифрові числа.(19,11,15).
  • Назвіть числа в порядку збільшення.(6,8,11,15,19).
  • Назвіть числа в порядку зменшення.(19,15,11,8,6).

1.3. Хвилинка каліграфії.

Демонстрування написання цифр 1,2 учителем з коментуванням учнів.

  • Яке число одержали ? (12).

Написання числа 12 дітьми. Слід звернути увагу на правильне положення зошита під час письма, поставу.

ІІІ. Розвиток математичних знань.

1. Розв’язування прикладів.

 

У клоуна кульки кольорові,

Полетіли вгору – не наздогнати.

Йому допоможіть ви

Кульки ті спіймати,

Приклади порахувати.

Робота в парах. По двоє учнів з кожного ряду разом розв’язують один вираз. Беруть участь усі діти.

Відповіді записані на звороті кульок.

18 – 9 – 9   4 + 3 + 4   15 – 2 – 6

9 + 10 – 3   14 – 6 + 3    12 – 4 + 8

4 + 6 + 9   7 + 8 – 9   10 + 2 – 3

15 – 8 + 7    17 – 16 + 1   13 – 5 + 7

9  + 9 – 8   17 – 10 + 7   8 + 9 – 7

2. Розв’язування задачі з підручника. (№179 С.36).

А ось на арені слоненятко .

Воно кумедне та смішне.

І хоче потоваришувати з вами,

Чемними школярами.

  • Слоненятко просить вас розв’язати задачу.

    Діти виконують завдання. Записують розв’язок і відповідь самостійно. Взаємоперевірка (робота в парах).

3. Розв’язання задачі за поданим планом.

Наша циркова вистава триває.

Папуга – акробат пропонує скорочений запис задачі:

Було – 12 н.

Поклав – 4 н. і 3 н.

Залишилося - ?

  • Прочитайте план розв’язування задачі.
  • До кожного запитання плану доберіть дію і поясніть свій вибір.
  • Яку дію треба виконати, щоб дати відповідь на це запитання ? Чому ?

Запис у зошиті :

1)   4 + 3 = 7 (н.)

2)  12 – 7 = 5 (н.)

Відповідь : 5 наклейок.

4.Фізкультхвилинка.

-    У цирку під час антракту артисти відпочивають. Пропоную відпочити і вам.

Динамічні рухи під музику «Цирк».

5. Коментоване розв’язання задачі (за вибором вчителя).

Ось на арену виходить чарівник. Він зачаклував хлопців і дівчат, які сидять у першому ряді. І тепер ніхто не може порахувати скільки всього дітей.

Допоможіть розв’язати цю задачу.

Один учень читає дію, інший – пояснює, що цією дією знайшли.

IV. Узагальнення матеріалу.

1. Робота з таблицею додавання і віднімання чисел.

-    Ми бачили і чарівника, і клоуна, і папугу, і слоненя. Аж ось на арені  - фокусник з маленькою собачкою. Він пропонує нам свою «хитру» таблицю додавання і віднімання чисел.

-    Розгляньте таблицю. Поясніть, як знаходити відповіді при додаванні та відніманні чисел.

2. Самостійна робота.

*    І група учнів працює з «Картками поточного та тематичного контролю знань».

*    ІІ група виконує завдання з дошки.

Доберіть потрібні числа.

* + 3 = 12   * - 8 = 6

7 + * = 15   9 + * = 12

* + 4 = 11   * + 5 = 11

*    ІІІ група розв’язує приклади, користуючись таблицею додавання і віднімання.

7 + 3 =   11 – 2 =   16 – 9 =

9 + 6 =   14 – 8 =   15 – 7 =

У кожній групі учнів працює «контролер» - учень, який перевіряє результати виконаної роботи.

V. Підсумок уроку.

Закінчено виставу

Всім на диво.

Працювали артисти дружно,

І нам не було сумно.

А з артистами працювали й ми. Дякую вам.

- Отже, які завдання сподобались найбільше ?

- Що спричинило труднощі ?

- Хто працював найкраще ?

VI. Домашнє завдання (за вибором вчителя).

 

 

docx
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку