Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі) даного уроку:
-узагальнити знання учнів із теми «Додавання і віднімання чисел з переходом через десяток»;
-розвивати вміння швидкої лічби, реакції, пильності, математичне мовлення, логічне мислення;
-виховувати самостійність, наполегливість у досягненні поставленої мети, самоконтроль.
УРОК – ЦИРКОВА ВИСТАВА
Тема. Узагальнена таблиця додавання одноцифрових чисел. Закріплення додавання і віднімання з переходом через десяток.
Задачі на дві дії.
Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):
Предметні компетентності (конкретизовано навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
Середній рівень:
Достатній рівень:
Високий рівень:
Навчально-методичні забезпечення:
Запис мелодії В.Шаїнського «Цирк», малюнки з зображенням клоуна, папуги, слоненяти, фокусника з собачкою, таблиця додавання та віднімання чисел.
Хід уроку
І. Організація класу.
Звучить мелодія «Цирк».
Сьогодні нас запрошено до цирку на виставу. Перед виставою всі артисти проводять розминку. Проведемо розминку й ми.
ІІ. Контроль, корекція і закріплення знань.
1. Усна лічба.
1.1. Гра «Спіймай числа».
- Які числа називаються одноцифровими ?
- Які числа називаються двоцифровими ?
- Коли я називатиму одноцифрове число – плесніть у долоні один раз. двоцифрове – двічі. 5,19,18,10,3,100.
- Яке число було зайвим ? (100).
- Хто здогадався, яке число ? (Трицифрове).Чому ?
1.2. Гра «Мокрі числа».
Вчитель записує на дошці мокрою ганчіркою числа: 19,8,11,6,15.
Діти мають запам’ятати їх, поки вони не висохли.
1.3. Хвилинка каліграфії.
Демонстрування написання цифр 1,2 учителем з коментуванням учнів.
Написання числа 12 дітьми. Слід звернути увагу на правильне положення зошита під час письма, поставу.
ІІІ. Розвиток математичних знань.
1. Розв’язування прикладів.
У клоуна кульки кольорові,
Полетіли вгору – не наздогнати.
Йому допоможіть ви
Кульки ті спіймати,
Приклади порахувати.
Робота в парах. По двоє учнів з кожного ряду разом розв’язують один вираз. Беруть участь усі діти.
Відповіді записані на звороті кульок.
18 – 9 – 9 4 + 3 + 4 15 – 2 – 6
9 + 10 – 3 14 – 6 + 3 12 – 4 + 8
4 + 6 + 9 7 + 8 – 9 10 + 2 – 3
15 – 8 + 7 17 – 16 + 1 13 – 5 + 7
9 + 9 – 8 17 – 10 + 7 8 + 9 – 7
2. Розв’язування задачі з підручника. (№179 С.36).
А ось на арені слоненятко .
Воно кумедне та смішне.
І хоче потоваришувати з вами,
Чемними школярами.
Діти виконують завдання. Записують розв’язок і відповідь самостійно. Взаємоперевірка (робота в парах).
3. Розв’язання задачі за поданим планом.
Наша циркова вистава триває.
Папуга – акробат пропонує скорочений запис задачі:
Було – 12 н.
Поклав – 4 н. і 3 н.
Залишилося - ?
Запис у зошиті :
1) 4 + 3 = 7 (н.)
2) 12 – 7 = 5 (н.)
Відповідь : 5 наклейок.
4.Фізкультхвилинка.
- У цирку під час антракту артисти відпочивають. Пропоную відпочити і вам.
Динамічні рухи під музику «Цирк».
5. Коментоване розв’язання задачі (за вибором вчителя).
Ось на арену виходить чарівник. Він зачаклував хлопців і дівчат, які сидять у першому ряді. І тепер ніхто не може порахувати скільки всього дітей.
Допоможіть розв’язати цю задачу.
Один учень читає дію, інший – пояснює, що цією дією знайшли.
IV. Узагальнення матеріалу.
1. Робота з таблицею додавання і віднімання чисел.
- Ми бачили і чарівника, і клоуна, і папугу, і слоненя. Аж ось на арені - фокусник з маленькою собачкою. Він пропонує нам свою «хитру» таблицю додавання і віднімання чисел.
- Розгляньте таблицю. Поясніть, як знаходити відповіді при додаванні та відніманні чисел.
2. Самостійна робота.
* І група учнів працює з «Картками поточного та тематичного контролю знань».
* ІІ група виконує завдання з дошки.
Доберіть потрібні числа.
* + 3 = 12 * - 8 = 6
7 + * = 15 9 + * = 12
* + 4 = 11 * + 5 = 11
* ІІІ група розв’язує приклади, користуючись таблицею додавання і віднімання.
7 + 3 = 11 – 2 = 16 – 9 =
9 + 6 = 14 – 8 = 15 – 7 =
У кожній групі учнів працює «контролер» - учень, який перевіряє результати виконаної роботи.
V. Підсумок уроку.
Закінчено виставу
Всім на диво.
Працювали артисти дружно,
І нам не було сумно.
А з артистами працювали й ми. Дякую вам.
- Отже, які завдання сподобались найбільше ?
- Що спричинило труднощі ?
- Хто працював найкраще ?
VI. Домашнє завдання (за вибором вчителя).