Урок - дослідницький практикум "Вода у природі" ЯДС 2 клас

Про матеріал
Урок з використанням інформаційних і LECO - технологій. Мета уроку; розвиток і формування ключових компетентностей учнів. Система завдань орієнтована на розвиток особистості.
Перегляд файлу

Тема: Урок – дослідницький практикум «Вода у природі» з використанням  LECO – технології.

Мета уроку: Формування ключових компетентностей.

 Вміння вчитися : вчити школярів організовувати свою навчальну діяльність;

Загальнокультурної : вчити учнів зв´язно висловлюватись ; використовувати набуті знання;

Соціальної : формувати в учнів потреби і звички діяти в різних життєвих ситуаціях згідно з нормами громадянської активності;

Інформаційно – комунікативної  : навчати учнів аналізувати і відтворювати потрібну інформацію; переносити набутий життєвий досвід у нову ситуацію; розвивати навички дослідницької діяльності; спостережливість;

Формування предметних компетентностей : формувати в учнів уявлення про цілісність природи; на основі практичних дій ознайомити учнів з властивостями води.

Громадянської : виховувати гуманну особистість, здатну екологічно мислити, дбайливо ставитися до природи.

Здоровязбережувальної : правильно вживати воду.

Очікувані результати: учні зможуть називати властивості води; пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні зрозуміють значення води для живої природи; необхідність економії та охорони водних ресурсів.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання та матеріали: посудина з водою, цукор, сіль, пісок, таблиця,  ілюстрації, глобус, інтерактивна дошка.

 

 

 

 

 

 

 

I Організаційний момент

1.Перегляд фрагменту мультфільму «Капітошка»

- Чи знаєте ви цього персонажа?

- Який Капітошка? (Веселий, радісний , смішний, любить гратися, пустувати, має багато друзів)

Так, Капітошка завжди у гарному настрої, тож він дарує зараз  кожному з вас частинку себе – краплинку, а разом з ним і гарний настрій.

Чи знаєте ви, хто такий Капітошка? (Краплинка води)

II.Основна частина

.Повідомлення теми уроку

Сьогодні ми разом з Капітошкою і його друзями -  краплинками будемо мандрівниками, перетворимося на справжніх дослідників. Сьогодні на уроці ми будемо досліджувати воду ( На дошці малюнок Капітошки)

2.Вивчення нового матеріалу

Першу краплинку нам хмарка посилає і вона нам про щось цікаве розповідає) (На  дошку прикріплюю  краплинку води до хмаринки)

Усі ми звикли до води, адже кожен день не обходиться без води

.Демострація глобуса.

Розгляньте уважно глобус. Який колір на ньому переважає? . Чому? Отже, більшу частину нашої планети займає вода. Це озера, річки, моря, океани, Хмари в небі і льодовики в горах – це теж вода. Вода є у повітрі, у грунті, під землею.  Вода входить до складу всіх живих організмів і потрібна рослинам , тваринам і людям. Без води рослини засохнуть, а тварини загинуть.

Деякі тваринки у воді живуть.

Друга  краплинка до нас прибуває і вона нам цікаве завдання посилає

(Прикріплюю другу краплинку)

Дидактична гра « Земля, вода, повітря»

( Діти визначають, які тварини живуть у воді і прикріплюють їх  на дошку, на малюнок, де зображена вода)

А третя краплинка з нами пограється

Руханка з LECO – цеглинками  « Три стихії. ( Показує цеглинки учень або вчитель, діти відтворюють)

(Зелена  цеглинка – земля, руки вниз;

синя цеглинка – вода: руки вперед;

голуба цеглинка – повітря: руки вгору)

- Діти, а ви знаєте, що в людині теж є водичка, це наші сльози, наша кров  і ми навіть видихаємо водичку. Щоб її побачити треба взяти дзеркало.

 

Експеримент з дзеркалом.

Діти беруть дзеркало і дихають на нього. Потім проводять пальчиком по запітнілому люстерку і з’ясовують, що воно мокре

Вода  постійно випаровується з людського організму через піт, з повітрям, яке ми видихаємо протягом дня, тому щоб добре почуватися ми повинні вживати воду.

 Знов четверта краплинка до нас летить і досліди нам проводити  досліди велить. Прикріплюю на дошку.

Дослідницька робота: Уявіть, що ми з вами сьогодні дослідники і наша мета: дізнатися, які властивості має вода.

( На столі стоять склянки з водою)

 

Дослід 1.

У склянку з водою опускаю  кольорову трубочку. Чи видно вам , якого кольору трубочка, занурена у воду?

Висновок:  Вода  прозора.

 

Дослід 2

На столі дві склянки: одна порожня, інша -з водою. Переливаю воду з однієї склянки в іншу.

. Тверді предмети мають постійну форму. Камінь, тарілку можна перевернути, взяти в руку, поставити – їх форма не зміниться. А от вода – це рідина.  Вона текуча, не має власної форми, а  набуває форму посудини, у яку її наливають.

Висновок: Вода текуча, не має форми.

 

Дослід 3.

Понюхайте воду та спробуйте її на смак.

Висновок : Вода не має ні смаку, ні запаху.

 

Дослід 4.

Всипаю у склянку з водою цукор, сіль, пісок.

Висновок: Деякі речовини розчиняються у воді. Вода – розчинник.

 

Підсумок дослідів.  Асоціативний кущ. «Властивості води»

А  п´ята  краплинка з нами відпочине

Руханка «Дощик»

Діти, а ви хочете стати маленькими, прозорими, легкими краплинками? Доторкніться до нашої краплинки і ви станете такими як вона. А як звучать крапельки? Та це ж дощик.

А тепер скажіть, дощ – це добре чи погано?

Добре(відповіді дітей):

·поливає землю

·очищує повітря від пилу.

Погано(відповіді дітей):

·мокро, не можна гуляти

·утворюється бруд.

Ой, погляньте, дощик мрячить. А давайте покажемо, як шумить маленький дощик (Діти тихо плескають у долоні).

А дощик усе сильніший і сильніший. Ось злива. (Діти стукають пальцем по долоні. по колінах, коли злива, створюють шум).

Дощик скінчився, що з’явилося на небі? (Сонце).

Як приємно гріє сонечко. Воно пригріло так, що крапельки води випарувалися і полетіли високо-високо (Діти піднімають руки вгору). Наші крапельки перетворилися на хмаринку. Хмарки притискаються все ближче одна до одної. Покладіть руки на плечі один одному, обніміться. Та це ж велика хмара! Похитайтесь в різні сторони. Хмари зіштовхуються і виходить грім. Полився сильний дощ, потім легший, тихіший і зовсім стих. Крапельки впали на землю, а ми з вами знову стали дітками.

 

Шоста краплинка нам пропонує пригадати, для чого нам потрібна вода

        ( Розгляд малюнків на дошці)

Висновок: Щоб варити їжу, пити, мити руки, купатися, мити посуд, прати речі, поливати рослини і інше.

Робота у зошитах.

Води на Землі багато, але більшу її частину становить солона вода морів і океанів, а людям потрібна прісна вода, тобто придатна для пиття. Її на Землі мало, тому воду треба берегти.

А сьома  краплинка з нами перегляне відео

Перегляд  відео « Як економно використовувати воду»

III. Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку