Мета: розширити уявлення про повітря;
Завдання:
-дати уявлення про джерела забруднення повітря;
-розвивати вміння встановлювати причинно - наслідкові зв'язки на основі
спостережень та проведення досліду;
-привернути увагу мешканців міста до проблеми забруднення повітря.
|
УРОК - дослідження «Дихайте чистим повітрям»
1 КЛАС
Мета: розширити уявлення про повітря; Матеріал: моделі «Що забруднює повітря», свічка, металева ложка, фотографії « У хвойному парку», спокійна мелодія. Попередня робота: екскурсія і дихальна гімнастика в хвойному парку, спостереження за паруючими трубами котельні, яка опалює будівлю школи, за міським транспортом (вихлопні гази), за горінням «смолоскипів» нафтових свердловин (відеоролік) Хід заняття І. Організаційна частина 1. Робота над загадкою Що це? Воно таке велике, що займає цілий світ, воно таке маленьке, що в найменшу щілину зайде. (Повітря) 2. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
На планеті Земля багато чистого, прозорого повітря. У лісах, полях, горах дуже легко дихається. Але на жаль, в містах все зовсім по іншому.
ІІ.Основна частина
1)Дим з труб міській котельні
2)Дим з вихлопних труб машини
чорний дим йде з вихлопних труб і навіть важко поруч дихати. Значить, міський транспорт також забруднює чисте повітря. Що ж робити? Фізкультхвилинка
Повітря нам потрібне всім:
І дорослим, і малим.
Мені, тобі, звірятку, пташці,
Листочку, квіточці, комашці.
Чи під воду ми пірнаємо –
все ж повітря споживаємо.
Комашка по землі повзе –
І та повітрям дихає.
Вітер крила обертає молодого вітряка
І вітрила надуває величезного човна,
А щоб повітря чистим було,
Потрібно, щоб дерев багато росло.
Бесіда за змістом відео Дослід «Горіння свічки»
Проблема: Як ви думаєте, забруднює вогонь повітря? Висунення гіпотез: бажаючі висловлюють свою думку. (Повторюємо правила поводження з вогнем та гарячими предметами) Проведення досліду Тримаємо металеву ложку над полум'ям свічки. Показуємо, що утворилася сажа. Сажу остужаємо і пропонуємо помацати пальцем. Який став палець? Висновок: такий бруд потрапляю у повітря,
а потім ми ним дихаємо. 3.Підсумкова частина (На тлі фотографій хвойного лісу, Спокійної мелодії) - ми всі були в хвойному парку і знаємо, як там вільно і легко дихається, хочеться дихати на повні груди.
Через ніс проходить в груди - Яким повітрям ми хочемо дихати? - ми хочемо дихати чистим повітрям!
Консультація для батьківНам потрібнечисте повітря
«Казка - брехня, та в ній натяк, добрим молодцям урок». скатертина - самобранка.
Повітря - один з таких чарівників. Ви переконаєтеся, що він здатний робити багато чудес. Він може підняти з морського дна затонулий корабель, зробити можливим плавний політ дирижаблів і стрімкий рух літаків; він здатний руйнувати вибухами скелі заради прокладання тунелів і захистити берег від ударів морських хвиль; не обходиться без нього і приготування улюблених солодощів.
яскравим, з легким голубуватим відтінком.
Охорона повітря від забруднення.
Без повітря не можуть жити ні люди, ні тварини, ні рослини. Усім потрібен чисте повітря. Але незліченні заводи, фабрики забруднюють його. Щодня вони викидають зі своїх труб тисячі тонн сажі, золи і шкідливих газів. Забруднюють повітря отруйним чадним газом і автомашини. Як зберегти чистоту повітря? |