11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

Урок з природознавства на тему ,,Звірі,,

Про матеріал

Пропоную цікавий урок ознайомлення учнів з головними ознаками звірів, спільними та відмінними ознаками звірів, відомостями про живлення звірів, використовуючи інтерактивні методи роботи.

Перегляд файлу

1

 

1 КЛАС

Тема:  Звірі. Чим звірі відрізняються від інших тварин?

Мета: ознайомити учнів з головними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про  живлення звірів; учити описувати спільні і відмінні ознаки тварин; прищеплювати любов до природи, бережливе ставлення до тварин.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки звірят та їх мам, малюнки вовка, корови, лисиці, підручник «Природознавство» Гільберг Т.Г.,  Сак Т.В. 1 клас,  мікрофон.

ХІД УРОКУ

     

І . Організаційний момент

  1. Привітання
  • Доброго ранку, травам росистим!
  • Доброго ранку, квітам барвистим!
  • Доброго ранку, сонечку ясному!
  •  Людям усім і усьому прекрасному!
  1. Девіз уроку:
  • Щоб урок пройшов немарно,

      Треба сісти рівно й гарно!

  • Якщо хоч відповідати,

Треба руку піднімати!

  • Суму місця в нас нема,

Нам посмішка допомага!

 

  1. Вправа «Синоптики»
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць надворі?
  • Яке сьогодні число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  1. Хвилинка - цікавинка

– Ми з вами знаємо , що погоду можуть передбачати і тварини. Давайте пригадаймо деякі з них з попередніх уроків.

  • Перед сніговицею галки та ворони голосно кричать.
  • Взимку  горобці дружно цвірінькають – на відлигу.
  • Білка робить великий запас горіхів – чекай холодної зими.
  • Снігур співає на сніг і завірюху.
  • Синиці починають зранку пищати – вночі буде мороз, ховаються під дах – на хуртовину.
  • Сорока літає поблизу житла, лізе під стріху- буде завірюха.
  • Білка мостить гніздо низько – на морозну зиму, а високо – зима буде теплою.

            -   Пес на снігу згортається калачиком – на мороз. 

            -   Кіт шкрябає підлогу – на вітер, завірюху.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Фронтальне опитування
  •  Яку тему ми вивчаємо? (Тварини).
  • До якої природи належать тварини?(До живої).
  • Доведіть. (Тварини дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають).
  • А рослини  ж теж дихають, ростуть, розмножуються, живляться, відмирають, чим же тварини відрізняються від рослин? (Тварини переміщаються і ростуть тільки у молодому віці).
  1. Гра «Роздивись та пригадай!»

СЛАЙД    Риба.

  • Пригадайте все , що ви знаєте про риб.
  • Риби живуть в океанах, морях, річках та ставках.
  • Тіло у риб сплюснуте, вкрите лускою.
  • Риби плавають з допомогою плавців.

СЛАЙД        Хрущ.

  • Це хрущ – комаха.
  • Комахи – найчисленніша група тварин.
  • До неї належать метелики, жуки, мурашки, бабки, коники – стрибунці. Джмелі та багато інших.
  • Вони стрибають, бігають, літають. Повзають, плавають.
  • Усі комахи мають 6 кінцівок.
  • Тіло комах складається з 3 частин: голови, грудей і черевця.
  • За допомогою вусиків комахи відчувають запах.

СЛАЙД         Снігур.

  • Снігур – це птах.
  • Тіло птахів вкрите пірям.
  • Замість передніх кінцівок – крила.
  •  Форма тіла особлива. Вона допомагає йому літати.

ІІІ.   Мотивація навчальної діяльності.

Створення проблемної ситуації.

СЛАЙД         Їжак.

  • Діти, а хто це?
  • До якої групи тварин належить?

ІV . Повідомлення теми і мети уроку.

  • Щоб дізнатися до якої групи тварин належить їжак, ми розгадаємо кросворд. Для цього вам потрібно розгадати кросворд.

Кросворд  «Звірі»

.

  1. Любить солодощі примат –

Це людини молодший брат.

Від бананів до безе

Обожнює …(шимпанзе).

  1. По полю гасає, овечок хапає.(Вовк)
  2. Ласую малиною

І медком бджолиним.(Ведмідь)

  1. У кішки китиці на вухах,

Щоб звуки всі уважно слухать. 

Ти не скажеш кішці: «Брись!»

Обережно, бо це ― … (Рись).

  1. Червонясту шубку має.

По гілках вона стрибає.

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто, оченята…

Хто це? Спробуй відгадати!(Білка).

  • Яке ключове слово кросворду? (Звірі).

  • Сьогодні  ми продовжимо мандрівку царством ТВАРИН. На Землі живе більше 1 млн. 500 тис. різноманітних тварин. Хоча всі вони різні проте багато з них мають щось подібне. За спільними ознаками вчені обєднали тварин у групи , саме за істотними ознаками. Істотні ознаки риб, комах і птахів ми вже знаємо. Тож спробуймо визначити істотну ознаку звірів.

V.  Вивчення нового матеріалу.

СЛАЙД 

  1. Робота з картинками (тигр, заєць, корова;  морж, кажан, кінь; синій кит, дельфін, олень.
  • Кого ви бачите на малюнку? (по рядах)
  • Назвіть істотні ознаки звірів. (Тіло вкрите шерстю.)
  • Але не у всіх звірів тіло вкрите шерстю!

Висновок: тільки звірі вигодовують своїх малят молоком. Це і є істотна ознака звірів.

СЛАЙД 

Їжачок – хитрячок.

  1. Робота з підручником.  С. 62

Розповідь Їжачка – Хитрячка.

  1. С. 63 Де живуть звірі?
  2. – Чи все життя звірі харчуються молоком? ( Ні).

СЛАЙД   

  • Чим живиться кролик? Корова? Кінь? Жирафа?

Отже, це рослиноїдні звірі.

  • Чим живиться лисиця? Вовк? Тигр? Лев?

Отже, це хижі звірі.

  • Чим живиться білка? Ведмідь? Кабан?

Отже, це всеїдні звірі.

Висновок: звірі є: рослиноїдні, всеїдні і хижі.

  1. Фізхвилинка ( музична)
  2.  Гра «Звірятко заблукало»

Загубили ці малята

Свою маму, свого тата.

Де живуть, вони не знають

І сидять тепер, ридають.

Ви тваринам підкажіть –

У дім рідний відведіть.

( Вчитель, розповідаючи вірш, роздає малюнки цуценяти, оленяти, козеняти, ведмежати, собаки, оленини, кози, ведмедя.

Діти виходять до дошки.)

  1. – Діти, чи всі вони живуть в одній домівці? (Ні).
  • А де вони живуть? Як? (за одними доглядають люди. А інші живуть у лісі).
  • То як ми назвемо тих звірів, за якими доглядають люди? (Свійськими, домашніми)
  • А як називаються звірі, які живуть у лісі? (Дикими).
  • Яких ще заєте свійських звірів? Диких?
  1. Гра «Дослідники»

Робота в групах.

  • З яких частин складається тіло звірів?

(У кожної групи картка з зображенням звірів: лисиця,  вовк, корова).

Виступи груп: - Ми дослідили, що тіло звірів складається з голови, шиї, тулуба, хвоста і 4 кінцівок.

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

Хвилинка ерудита.

1. Хто з лісових звірів розвішує гриби для сушіння на деревах і з якою метою?( Білка, що запасається на зиму сушеними грибами.)

2. Товстим чи худим залягає ведмідь у барліг і чому? (Товстим. Жир обігріває і годує ведмедя.)

3. Що буде з бджолою, коли вона вкусить? (Бджола гине.)

4. Чиї пташенята не знають своєї матері?( Пташенята зозулі.)

5. Назвіть найменшу пташку? (Колібрі.)

6. Скільки років живе щука? (Щука може жити 100—200 років.)

7. Назвіть найбільшу рибу в світі? (Китова акула. Довжина її — близько 30 метрів.)

8. Яка риба без луски? (Сом.)

9. Хто з птахів найшвидше літає?

(Сокіл, сапсан — 301 км/год., стриж — швидкість — 185 км/год.)

10. Хто з птахів найрозумніший?

(Ворон, за ним ідуть папуги, а третє місце — посідають гуси.)

11. Якого птаха підтримує хвіст, коли він сидить на дереві? (Дятла.)

  VІІ. Робота в зошитах

                VІІI. Підсумок уроку.

          Гра « Незакінчене речення» + «Мікрофон».

  • Звірі – це група тварин, які годують … (малят молоком).
  •  Свійські звірі – це звірі, за якими … ( доглядають люди).
  • Дикі звірі – це звірі, які … (живуть у лісі).
  • Рослиноїдні звірі – це звірі, які живляться … ( рослинами).
  • Всеїдні звірі – це звірі , які живляться … (рослинами і тваринами).
  • Хижі звірі – це звірі , які живляться … (іншими тваринами).
  • Тіло звірів складається з … (голови, шиї, тулуба, хвоста і 4 кінцівок).

СЛАЙД  від звірів.

  • МОЛОДЦІ!

    

 

docx
Додано
15 березня 2018
Переглядів
4217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку