Урок - дослідження з практичними завданнями " Де в побуті використовують корисні копалини"

Про матеріал

Конспект уроку - дослідження з практичними завданнями до підручника І.В. Грущинської, З. М. Хитрої " Я досліджую світ", 3 клас.

Перегляд файлу

Конспект уроку з ЯДС

Клас. 3

Дата. 21.12.2020

Тема. Де в побуті використовують корисні копалини.

Мета. Навчальна: дослідити основні напрямки використання паливних, рудних та нерудних корисних; економним і раціональним їхнім використанням у господарській діяльності людей; формувати поняття про корисні  копалини (горючі, рудні, нерудні), про значення гірських порід у природі.

Розвивальна:

  • розвивати пізнавальну активність та дослідницькі навички учнів, уміння аналізувати та узагальнювати інформацію, працювати з картами, медіа-засобами;
  • розвивати  логічне та критичне мислення, уяву та творчі здібності учнів.
  • Формувати ключові компетентності.

Компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій:

допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї ;

самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати ;

формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів;

  пізнавати себе і навколишній світ шляхом спостереження та дослідження.

Інноваційність:

відкритість до нових ідей;

   відчувати себе частиною спільноти і брати участь у справах громади.

Екологічна компетентність:

усвідомлення основи екологічного природокористування;

  дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства.

Навчання впродовж життя:

опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання;

 

  отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб;

  визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення;

  навчання працювати самостійно і в групі.

Громадянські та соціальні компетентності:

співпраця з іншими особами для досягнення спільної мети.

Підприємливість та фінансова грамотність:

готовність до втілення в життя ініційованих ідей.

Математична компетентність:

моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань.

Виховна: виховувати любов до природи рідного краю, дбайливе ставлення до об'єктів природи, почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини.

 Очікувані результати для учнів:

  • називати види корисних копалин, продукти переробки яких найчастіше використовує у побуті людина;
  • наводити приклади використання мінеральних ресурсів;
  • пояснювати причини їх унікальних властивостей;
  • характеризувати корисні копалини за зовнішніми ознаками;
  • розуміти із якої сировини виготовляють різноманітні продукти, що оточують людину;
  • презентувати результати досліджень.

Тип уроку: комбінований.

Форма уроку: урок- дослідження.

Педагогічна технологія : технологія критичного мислення,частково – технологія інтерактивного навчання.

Методи роботи .

Формування пізнавальних інтересів: аналіз життєвої ситуації, частково пошуковий, наочний , словесний, створення ситуації успіху.

Методи та прийоми критичного мислення: « Бортовий журнал», « Ромашка  Блума », цеглинки LEGO, « Крісло автора», вправа « Впізнай за описом», « Хмара слів»  « Асоціативний кущ»,  « Кластер», гра « Так чи ні», « Інформаційне нагадування»,  « Звіт груп», практичне дослідження,  Лепбук, « Пасторт  крейди» « Колесо. Графіт», кубик Блума( кубування), робота в  парах,  читання з маркуванням;

Методи та прийоми інтерактивного навчання : Метод « П’ять пальців», рефлексія «  Драбинка»,  « Мелодія настрою», ситуативне моделювання( ділова гра), незакінчені речення.

Форми роботи: робота в малих групах,  парах, колективна, індивідуальна

Обладнання: картки назви корисних копалин; ялинка  з ялинковими прикрасами у формі умовних позначок,  карта корисних копалин України, презентація до уроку, « Ромашка Блума»,  кубик Блума,  позначки зі стрілочками на « Кластер»,    Велика коробка з секретом,колекція корисних копалин; продукти переробки корисних копалин, глиняний горщик, вовна,  вироби з бурштину,   секретна скринька, крісло автора, набори для дослідницької діяльності згідно переліку дослідів, банка з камінцями.

Наскрізна змістова лінія:   « Людина і природа»  : використання людиною природних знань, матеріалів, виробів і технологій; відповідальна діяльність людини у природі.  

                       Хід уроку

І. Організаційний момент.  Ранкова зустріч.1) Вітання  Вправа « Дзінь – дзень!»

                             Дзінь – дзень! Дзінь – дзень!

                              Добрий день! Добрий день!

                              На уроці не лінися,

                              а товаришу всміхнися.

                              Руку дружби ти подай,

                              помагати обіцяй!

-Що очікуєте від уроку? Скажіть реченням або покажіть мімікою чи жестом.

-  Я бачу, що ви  з нетерпінням чекаєте поясненя  щодо цієї  таємничої коробки. З Нової  Пошти нам надійшла . Від наших колег - науковців . З логотипом Сніговичка. Але все по – порядку.  Зверху прикріплені  « Бортові журнали», іменні .А це означає, що нас чекає Дослідна лабораторія та наукові записи у журналах! Отже, шановні колеги, до роботи! ( Прикріпіть свої бейжики науковців)

У бортовому журналі   .

 

2) Емоційне налаштування на урок.

 http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/09/2019.09.11-11-58-59.jpg

  • Вправа «Обери долоньку й зарядись позитивом».
  • Обведи свій смайлик настрою на початок уроку. C:\Users\Admin\Downloads\0100ihtw-adb8-717x403.gif
  • Девіз урокуhttp://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/09/2019.09.11-11-59-12.jpg

3)Щоденні новини.

А допоможуть нам у цьому – цеглинки LEGO.  Друкуємо новини та  відправляємо для читання. Пальчик, пальчик, тук, тук, тук, по  цеглинці стук, стук,стук, плески, плески, раз, два, три, ти цеглиночку бери, її другу передай,  в кого відповідь – шукай. ( на квітці Блума запитання по кольорах, у кого якого цеглинка кольором, той дає відповідь на питання пелюстки).

Дата…Рік …C:\Users\Admin\Downloads\82414.001.jpg

День…

Пора року …

Погода….

Прикмети, свято грудня…

 

 Якщо чітко видно піщинки на землі – до вітрів, якщо ні – вологості.

Якщо  взимку грудками пісок –  низька температура ,морозяно.

Якщо кусок глини чи глиняний горщик міняє колір на більш насичений, то чекай підвищеної вологості чи дощу, снігу.

Перед дощем сіль стає трохи вологішою.

Лід солі боїться..

У бортовому журналі   попрацюйте з таблицею.

 

4) Обмін інформацією.

Вправа « Крісло автора».

 Цікава  інформація.

- А чи знаєте ви, що корисну копалину – глину використовували для того, щоб шукати воду.От, наприклад. Треба викопати криницю, то на ніч брали вовну, клали її на землю, накривали глиняним горщиком. Якщо на ранок вовна мокра -  можна на тому місці копати криницю.

 А тепер задачка. Скільки треба  кругів для криниці, якщо глибина криниці 16 метрів, а висота круга – 2 метри? 16:2= 8 кругів.

 - А ще пропоную пограти в гру«Чарівна скринька» .

-В побуті це людина використовує для виготовлення скла, в будівництві, він жовтого кольору, добувають в кар’єрах.( Пісок).

- В побуті це людина використовує у приготуванні страв, біла, навіть дають тваринам..( Сіль).

- В побуті це людина використовує для виготовлення посуду, горщиків для вазонів, у медицині, буває різного кольру…( Глина).

- В побуті це людина використовує для опалення  приміщень, ми використовуємо його в нашій школі, темно – коричневе, складається з решток рослин і тварин.. ( Торф).

 

У бортовому журналі   попрацюйте з таблицею.

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

- Які ключові фрази можна виділити з розповіді?  В побуті людина використовує… Отже, тема уроку

Де в побуті використовують корисні копалини

 У нашому словничку ми закріпимо слова: Корисні копалини, побут.

Перечитайте визначення у бортовому журналі ., порівняйте визначення на дошці із тим, що у вас.

 

-Давайте пригадаємо, що ми  вивчили та знаємо з цієї теми.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота з Хмаркою слів. Відшукайте слово, що не відноситься до гірських порід.( Бортовий журнал, Цукор)
  2. Прийом « Асоціативний кущ» ( Тіла неживої природи, природні тіла; залягають на поверхні і в глибинах Бортовий журнал).
  3. Проблемне запитання
    Чи всі гірські породи використовуються людиною?
    Як вони називаються?
    Що таке корисні копалини. Прийом  «Кластер» . http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/09/2019.09.11-12-14-30.jpg

 

Робота в парах біля дошки « Знайдіть своїх три слова».

  1. Приклади корисних копалин.( Бортовий журнал) Гра на уважність « Так чи ні».  Відповідь словами « Тік –так – це не так»

 

C:\Users\Admin\Downloads\580d6a8b611f160a4622e2a031240802.jpg

  1.  Видобування корисних копалин ( кар’єри, шахти, свердловини)

 

C:\Users\Admin\Downloads\unnamed (8).jpg

6.Карта корисних копалин.  Інформаційне нагадування

 

 C:\Users\Admin\Downloads\65654-pp.jpg

  1. Рефлексія  « Метод п’яти пальців» C:\Users\Admin\Downloads\2c83f4c2e8f5d2b879dc000918804756.jpg

ІV. Робота над темою уроку. Ну , мабуть, час зазирнути до нашої  таємничої коробки. Але тут – бутафорка! Мабуть, підказка!

 

Вправа “ Впізнай за умовною позначкою ” Отже , ми сьогодні зупинимось на досліджені бурштину, крейди, графіту.

  • Давайте ознайомимось на слайді з алгоритмом роботи нашої дослідницької лабораторії.Одягають фартушки, фізкультхвилинка.
  1. Отже,  Звіт групи № 1. Бурштин.   Запрошуємо вас до слова.

Ми підготували   звіт у формі Лепбуку « Бурштин».

Інформаційна довідка .

 

Буршти́н  -природна скам'яніла викопна смола хвойних дерев у вигляді тьмяних, прозорих і напівпрозорих каменів. Використовується для виготовлення ювелірних прикрас, у парфумерії, народній медицині та електриці.  В бурштині  можуть траплятися потонулі  у смолі істоти.

Колір

кремовий, блідо-жовтий, коричневий, всі відтінки оранжевого кольору, червоний; рідко блакитний, зеленуватий, злегка фіолетовий і майже чорний

 

 

 

 

Злам

Раковистий; в'язкий (при старінні стає крихким)

 

 

 

 Відомо 32 види бурштину.

.

                    Способи видобутку бурштину

 

Як правило, бурштин добувають у глибоких кар'єрах. У середньому в одному кубічному метрі породи знаходять до 1,2 кг бурштину, найчастіше у вигляді невеликих горошин, але трапляються шматки вагою в декілька кілограмів.

 

Використання

Використовується як виробне каміння, найкращі зразки — як дорогоцінне каміння, бурштинова крихта — для картин з бурштину. В давні часи з бурштину виготовляли посуд, скриньки, підсвічники, табакерки, гребні, брошки, намисто, ґудзики,  люльки, люстри, оздоблювали ним грубки. Бурштин був і залишається матеріалом мистецтва, ювелірних прикрас і сувенірів.  З відходів художньої переробки бурштину — крихти, обрізків — отримували бурштинову кислоту. Лаком, виготовленим з дрібних шматочків бурштину покривали скрипки, роялі. Інколи цей лак використовували для електроізоляції, з бурштину виготовляли посуд для зберігання кислот і медикаментів. Бурштинова олія застосовується в парфумерії для отримання барвників.

 В ньому часто зустрічаються потонулі в смолі комахи та інші дрібні тварини, вимерлі до нашого часу. Також у бурштині трапляються хвоя, шматочки деревини. Їхній вік може сягати кількох десятків мільйонів років.

Досліди - діти

  1.  Дослід 1. Бурштинова водазнімає стрес; омолоджує організм; діє як антисептик. 

Тому ми камінець бурштину, перед тим  помити, настояли 48 години і отримали – бурштинову воду. Використали її як антисептик. Підливати вазони для росту.

Дослід 2. З бурштиновою кислотою . Візьміть 1 таблетку  бурштинової кислоти у  серветочку, розітріть на порошок, капніть  води , протріть руки – це відмінний засіб дизинфекції та захисту  шкіри рук.

 

    2. Які хвороби можна вилікувати за допомогою бурштину?

Використання бурштину в побуті допоможе вам від багатьох захворювань, а саме:

- бурштинові сережки і намисто - захист від застуди та лікування грипу;
- кулони з бурштином - захист від нападів бронхіальної астми, профілактика серцевих захворювань;
- камінь бурштину в кишені або на поясі - лікування шлункових захворювань;
- бурштин над дитячим ліжечком - для нормального сну малюка;
- бурштин на дзеркалі водія або просто в автомобілі - стабілізація роботи серця за кермом;
- намисто з бурштину - потужна енергетика для сонних артерій і як наслідок очищення Вашого організму від шлаків, також здатне допомогти при лікуванні щитовидної залози;
- будь-який виріб з бурштину - покращують стан метеозалежних людей під час усіляких природних аномалій і т.д.

Також хочемо зупинитися на потужній енергетиці бурштину, яка формувалася десятки мільйонів років. Українськими та іноземними вченими вже було неодноразово доведено високі енергетичні властивості бурштину. Чутливі люди можуть відчути тепло на кінчиках пальцем при дотику до бурштину (у вигляді приємних поколювань). Чотки з бурштину дуже красиві і дарують дуже приємне відчуття своєму власникові, це дуже цінний подарунок будь-якій людині. Бурштин весь час випромінює електромагнітні імпульси, які позитивно впливають на наш організм.

Досліди . Вчитель.

Існує кілька способів використання лікувальних властивостей бурштину:

- медитація з сонячним каменем;
- зарядка бурштином питної води
- використання різноманітних талісманів і прикрас
- масажі з бурштином (особливо популярні останнім часом)

Дослід 1. Як відрізнити справжній бурштин від штучного?

  1. Взяти голочку ви шпильку, потерти камінець, якщо буде відслоюватись і виділяти білий пил – це  справжній  бурштин. А ще – буде іти запах хвої.
  2. Дослідження тертям і займистістю. Бурштин являє собою затверділу живицю найдавніших хвойних рослин - саме тому він прекрасно горить, випускаючи приємний смолистий аромат. Колись ним навіть топили печі, гріючись та очищаючи повітря. А зараз ця особливість дозволить Вам розпізнати підробку! Для початку потріть кабошон об тканину або долоню - коли його температура істотно підвищиться, природний камінь запахне каніфоллю. Підпалити камінець.  Справжній виділяє хвойний запах, гарно горить.
  3. Візьміть 8-10 ложок солі на стакан води, справжній спливе, імітація – потоне.
  4. Як розпізнати справжній бурштин, якщо у Вас немає можливості його дряпати або занурювати в воду? На допомогу прийде цей спосіб. Вам знадобиться лише вовняна або шовкова ганчірочка, якою слід потерти дорогоцінний камінь. Після цього природний самоцвіт повинен отримати негативний електричний заряд, так що, варто Вам піднести до нього шматочок паперу або волосок, як він негайно прилипне до поверхні застиглої смоли. А ось копал і фальсифікати з пластику такою властивістю не володіють;

Робота в Бортовому журналі.

  • Дослідів з бурштином можна провести безліч, але нас чекає  сторіночка в Бортовому  журналі.

У графічній формі зобразіть нові знання про бурштин.

Рефлексія

 У низу сторіночки є   « Сходинка успіху», позначте на скільки  поповнився ваш багаж знань,на якій ви стоїте сходинці.

  1.  Звіт групи 2. Що чекає на у наступній коробочці?

             Запрошуємо вас до слова.

- Ми підготували   звіт  - Паспорт. У нас корисна копалина

« Крейда».

 

Загальний опис

Колір білий. Крейда містить значно менше домішок і значно м'якша за вапняк. Розглядаючи порошок крейди під мікроскопом, можна легко спостерігати окремі дрібнесенькі черепашки.

Крейда зустрічається в багатьох місцях і утворює великі поклади. Крейду розробляють на Донбасі, у Придніпров'ї, Придністров'ї та в інших районах України.

Використання

Використовують у сільському господарстві, паперовій і гумовій промисловості, у будівництві тощо.

Застосовується також як малярна фарба для побілки приміщень, для виготовлення замазок, зубних паст і порошків, як наповнювач ґуми і паперу (зокрема так званого крейдового паперу) тощо. Значні кількості її йдуть для виробництва вапна

Властивості

 Стан: твердий, не прозора, крихка, не має блиску, не має смаку.

Досліди .  Діти.

1. Як позбутися від дрібних комах? Якщо у вашому будинку з'явилися мурашки і вони постійно намагаються зайняти всі кухонні поверхні, накресліть лінію з крейди на підвіконнях і дверних прорізах. Причина покрита таємницею, але мурахи таку лінію не перетинають.

 

https://ukr.media/static/ba/aimg/4/0/1/401598_6.jpg

 

2.Крейда для дрібного ремонту

Вас залили сусіди з верхнього поверху, на стелі з'явилися плями, які псують вам настрій? Пройдіться по ним крейдою, замалюйте ці плями. До найближчого ремонту все потерпить, навіть ніхто і не помітить.

 

3.Відбілювання нігтів

https://ukr.media/static/ba/aimg/4/0/1/401598_7.jpg

Натріть щіточку білою крейдою, потім протріть нею під кінчиками нігтів. Щетинки видаляють бруд з-під нігтів, а біла крейда зробить внутрішню поверхню світлою, чистою і доглянутою.

4.Крейда від поганого запаху

https://ukr.media/static/ba/aimg/4/0/1/401598_5.jpg

На відміну від білизняної корзини, в шафі всі речі чисті і охайно складені. Але і там чомусь з'являється специфічний затхлий запах. Покладіть на полиці шматочки крейди, щоб від нього позбутися. Результат вас здивує.

  1.  Дослід.Фольга і крейда – синячки для гриму артистів.

Досліди вчитель.Напевно, перші асоціації до слова «крейда» — уроки у школі , а також дитячий живопис на асфальті у дворі.

1. Як вивести жирну пляму з улюбленої сорочки або плаття?

https://ukr.media/static/ba/aimg/4/0/1/401598_2.jpg

Діяти потрібно відразу після того, як ви її поставили. Візьміть крейду, потріть ним пляму. Почекайте близько 10 хвилин. Після цього можна випрати речі звичним способом. Не забудьте видалити залишки крейди.

2.Як зберегти замшеве взуття?

Замшеве взуття завжди виглядає красиво перші кілька тижнів. А потім пил, бруд і вода роблять свою справу. Якщо ваша пара туфель або чобіт стала виглядати гірше або ви помітили жирну пляму, посипте місце подрібненою крейдою і залиште взуття на ніч. Вранці струсіть — і ви побачите, що плями зникли.

https://ukr.media/static/ba/aimg/4/0/1/401598_3.jpg

3. Як очистити столові прилади?

Спробуйте просто покласти кілька шматочків крейди у ящик з приладами. Тоді мельхіор і срібло будуть захищені від вологи і збережуть свій блиск.

  1. Медична крейда. Пам’ятаєте  Грицька  з оповідання  Івана Яковича Франка. Яке випробування крейдою він пережив у  перший день у школі.   От як би він жив у наші часи, то знав би , що їсти крейду – це реально!

4. «Зникаюча крейда»

Для  досліду  нам знадобиться невеликий шматочок крейди. Опустіть крейду в стакан з оцтом і поспостерігайте, що вийде. Крейда в склянці почне шипіти, пузиритися, зменшуватися в розмірі і незабаром зовсім зникне.

 Крейа - це вапняк, при зіткненні з оцтовою кислотою він перетворюється в інші речовини, одне з яких - вуглекислий газ, бурхливо виділяється у вигляді бульбашок.

Робота в Бортовому журналі. Виконання завдання з другом

Рефлексія C:\Users\Admin\Downloads\shema-dlya-metodiki-testa-lesenka.jpg

У низу сторіночки є   « Сходинка успіху», позначте на скільки  поповнився ваш багаж знань,на якій ви стоїте сходинці.

3.Отже,  Звіт групи № 3. Графіт.   Запрошуємо вас до слова.

Ми підготували   звіт у формі  гри -  « Колесо підказок. Графіт».

Презентація колеса.

Графі́т (від грец. γραφο — писати)  мінерал, відноситься до  напівметалів,  різновид вуглецю.

Структура шарувата. Колір чорний, сірий. Графіт — темно-сіра непрозора речовина. На відміну від алмазу графіт добре проводить електричний струм і тепло та дуже м'який.

 Є 11 різновидів графіту.

Україна забезпечена запасами графіту, розвідано 5 великих родовищ.

 Виділяється чотири графітоносні райони: Бердичівський, Побузький, Криворізький та Приазовський.

 

Застосування 

Графіт широко застосовується для виготовлення електродів і нагрівальних елементів, щіток для електродвигунів, струмоприймачів для електротранспорту, підйомно-транспортних машин ,  ядерних реакторів (ядерний графіт), а в суміші з глиною — для виробництва вогнетривких тиглів та футеровочних плит. З графіту роблять прості олівці та виготовляють штучні алмази. В суміші з мінеральною оливою його використовують як мастило для машин, що працюють при підвищених температурах.

Графіт має унікальні властивості усувати тертя.

 

 

Досліди. Діти.

  1. Якщо у вас риплять двері, то графіт покришити і всипати  у навіси, двері будуть легко відкриватись і більше не рипітимуть.
  2. Дослід з  малюнком , намальованим простим олівцем та крихтами хліба

Досліди. Вчитель.

-А чи знаєте яка довжина звичайного шкільного олівця?  17 см 5 мм. Давайте перевіримо. Якщо він поламається, то його можна заточити 17 разів.

Оглядова інформація.

  1. Беремо олівець 6М, двома лініями рисуємо машину, але щоб лінії не перетиналися, ставимо батарейку і лампочку, лампочка загоряється.

Графит и светодиод

2.Гріємо воду . Стакан з водою, два простих олівці, застружені з двох сторін, картон і батарейка.  Тримаємо на стержнях, вода змінить  температуру.

 

C:\Users\Admin\Downloads\images (30).jpg

Індивідуальна робота в Бортовому журналі.

Читання з позначкою +  -  ви це уже чули, а це для вас нове.

Рефлексія. C:\Users\Admin\Downloads\shema-dlya-metodiki-testa-lesenka.jpg

V . Узагальнення знань.

1. Перевіримо, як ви запам’ятали назви і ознаки корисних копалин і   виконаємо вправу «Впізнай корисну копалину» за описом. 

1. Сонячний камінь , жар – камінь, лікар – камінь,  сльози Ангела ,в медицині, для прикрас, в побуті повсякчас – (бурштин).

2. Хочеш побудувати дім,завод,  дитячий садок, використовуй в розчині … (пісок).

3. Це відомо для дитини: глечики виготовляють з … (глини).

4. Є медична, є й у школі, в будівництві вона мастак…( крейда).

5. Я твій помічник у малювані,  живу в пеналі, друг ручки…, хоч будинок деревяний( графіт).

6. До складу гуми і пластмас, бензину входить він. Ніяк не видимий для нас. З далеких свердловин, по трубах, із глибин землі приходить в дім до нас – безбарвне паливо. Легкий, наш друг – … (природний  газ).

7. Камінь, я гірська порода. Я також дитя природи, я зернистий і твердий, я матеріал міцний.  Можна пам’ятник зробити, коли треба – роздробити. Я годжуся на бруківку, для спорудження  домівки, я не мармур, не магніт, а такий собі …(граніт).

1) Вправа  «Кубик Блума»

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/09/2019.09.11-12-27-18.jpg

Поясни  назву «корисні копалини».

Назви  корисні копалини.

Чому корисні  копалини видобувають  різними способами.

Поділися інформацією  про використання  корисних копалин.

Запропонуй ідеї щодо використання крейди.

Придумай  запитання для однокласника з теми «корисні копалини».

VI. Домашнє завдання в банці. C:\Users\Admin\Downloads\Без названия (16).jpg

 

Якщо є час , то перегляд відеоролика телеканалу «Плюс плюс» «Корисні копалини».

Використані джерела:

  1. Фото та картинки взяті з Інтернет- джерел.

2.      «Я досліджую світ» у 3 класі “Поняття про гірські породи, які використовує людина, їхню різноманітність. Види корисних копалин. Способи їх видобування. Практична робота: ознайомлення з колекцією корисних копалин. Порівняння властивостей твердих тіл на прикладі корисних копалин” https://medialiteracy.org.ua/plan-konspekt-uroku-pryrodoznavstvo-integrovanyj-kurs-ya-doslidzhuyu-svit-u-3-klasi-ponyattya-pro-girski-porody-yaki-vykorystovuye-lyudyna-yihnyu-riznomanitnist-vydy-korysnyh-kopalyn-sposoby-yih-vyd/

  1.  Матеріали  Вікіпедії https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0_%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B0
  2.  https://vnk1.kiev.ua/disease/yantarna-kislota-pokazannya-do-zastosuvannya-doroslim-i-dityam/
  3.  https://kare18.ru/uk/kvas/zanimatelnye-opyty-kotorye-mozhno-delat-doma-zanimatelnye-opyty-i/

   6.          Корисні порадиЛайфхакКрейдаВ побуті

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Черевко Ольга Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 березня 2021
Переглядів
2112
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку